Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Citaat van: sjaax op januari 25, 2008, 16:25:22
Vandaag een airport express op de kop getikt  :)
Ben al een tijdje bezig mijn cd's in itunes te zetten, nu kan ik eindelijk de pc speakertjes aan de kant als de pc als bron dient
Erg leuk apparaat! Feli.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Douma

Ik heb afgelopen week een Mitsubishi DA-10DC op de kop getikt. Op dit moment stuur ik deze eindversterker nog aan met de voortrap van mijn NAD 317, maar ik ben al op zoek naar een andere voortrap.
Ik vind deze Mitsu er fantastisch uit zien. Klinkt ook een stukje beter dan de NAD. Misschien binnenkort maar eens wat condensatoren vervangen aangezien de versterker toch en jaar of 25 oud is.

"Nothing lasts, but nothing is lost."

sjaax

En vandaag een arcam T51 tuner overgenomen van een forumgenoot! Voorlopig  ;) is de arcam set compleet!
Arcam A32 & Dynaudio X12

fgroen

Michell Orbe SE met SME 309 en Benz Micro Signature 2 Silver, en daarbij een Spinx Project phono equaliser.  8)

Adembenemende combinatie.

Tot het moment van aanschaf waren CD en vinyl "on a par" in mijn set, waarbij vinyl meer involvement en fun gaf, en CD uitblonk in schone weergave, tonale correctheid en dynamiek.

Sinds de Orbe verliest de CD op alle fronten.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

neverywhere

Citaat van: fgroen op januari 30, 2008, 15:35:03
Michell Orbe SE met SME 309 en Benz Micro Signature 2 Silver, en daarbij een Spinx Project phono equaliser.  8)

Adembenemende combinatie.

Tot het moment van aanschaf waren CD en vinyl "on a par" in mijn set, waarbij vinyl meer involvement en fun gaf, en CD uitblonk in schone weergave, tonale correctheid en dynamiek.

Sinds de Orbe verliest de CD op alle fronten.

Zijn wel mooi die dingen.
Hoe zit het met de bijgeluiden bij zo,n top speler? Ik bedoel  , het kontakt geluid van de arm en de spettertjes en kleine krasjes? Is dat volledig weg of hoort dat er nu eenmaal bij, ongeacht de kwaliteit van de platenspeler?

Ps : is er ook een stofkap bij?

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

fgroen

fgroen

Citaat van: neverywhere op januari 31, 2008, 07:57:52
Zijn wel mooi die dingen.
Hoe zit het met de bijgeluiden bij zo,n top speler? Ik bedoel  , het kontakt geluid van de arm en de spettertjes en kleine krasjes? Is dat volledig weg of hoort dat er nu eenmaal bij, ongeacht de kwaliteit van de platenspeler?

Ps : is er ook een stofkap bij?

Ik moet zeggen dat de bijgeluiden verwaarloosbaar zijn. Alles valt of staat natuurlijk met schone platen. Groefruis is verwaarloosbaar, zeker bij nieuwe audiofiele persingen. De draaitafel zelf is muisstil.

Het element is werkelijk fantastisch. Met goedkopere elementen had ik wel de ervaring dat de tracks dicht bij het midden minder klonken omdat daar de informatiedichtheid groter is, maar de Benz speelt de binnenbocht even mooi af als de buitenbocht.

Vooral met oudere platen heb ik nog wel eens een tikje of spatje, maar daar luister ik relatief makkelijk langs. De hoeveelheid ruimtelijkheid en realisme is zó groot, dat een paar tikjes me niet uit de beleving halen. Bij platenboeven zijn ook oudere persingen te krijgen die nog puntgaaf zijn. Een hoop mensen gingen toch voorzichtig met hun zwarte goud om. De exemplaren die gekrast en gemangeld zijn kun je beter links laten liggen. Maar dat geldt voor CD's ook...  ;)

Met de luisterervaring van de Orbe achter de kiezen kan ik alleen maar meewaardig mijn hoofd schudden als mensen het vinyl afzweren vanwege wat tikjes en spatjes. Maakt voor mij niet uit, maar ze doen zichzelf erg veel tekort.

molle

Nieuw rack aangeschaft. Een Creaktiv Trend 5-5. Ook een cd rack met dank aan Raymen O0
ook de Istotek Multiway 6 Way hangt er nu aan. Zijn trouwens nog 2 powercords in de maak. 1 voor de Isotek en 1 voor de Tuner.

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

gast2018

Citaat van: molle op januari 31, 2008, 15:38:05
Nieuw rack aangeschaft. Een Creaktiv Trend 5-5.

Mooi racks die Creaktive Trend!  8)

molle

Citaat van: ergé op januari 31, 2008, 15:43:54
Mooi racks die Creaktive Trend!  8)

In het echt zo veel mooier 8)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32974.msg1127382#top

Misschien dat de laaste foto's wat mooier gelukt zijn.

gast2018

Citaat van: molle op januari 31, 2008, 15:51:40
In het echt zo veel mooier 8)

Misschien dat de laaste foto's wat mooier gelukt zijn.

I Know ;D 8)

molle

neverywhere

Citaat van: fgroen op januari 31, 2008, 15:26:03
Ik moet zeggen dat de bijgeluiden verwaarloosbaar zijn. Alles valt of staat natuurlijk met schone platen. Groefruis is verwaarloosbaar, zeker bij nieuwe audiofiele persingen. De draaitafel zelf is muisstil.

Het element is werkelijk fantastisch. Met goedkopere elementen had ik wel de ervaring dat de tracks dicht bij het midden minder klonken omdat daar de informatiedichtheid groter is, maar de Benz speelt de binnenbocht even mooi af als de buitenbocht.

Vooral met oudere platen heb ik nog wel eens een tikje of spatje, maar daar luister ik relatief makkelijk langs. De hoeveelheid ruimtelijkheid en realisme is zó groot, dat een paar tikjes me niet uit de beleving halen. Bij platenboeven zijn ook oudere persingen te krijgen die nog puntgaaf zijn. Een hoop mensen gingen toch voorzichtig met hun zwarte goud om. De exemplaren die gekrast en gemangeld zijn kun je beter links laten liggen. Maar dat geldt voor CD's ook...  ;)

Met de luisterervaring van de Orbe achter de kiezen kan ik alleen maar meewaardig mijn hoofd schudden als mensen het vinyl afzweren vanwege wat tikjes en spatjes. Maakt voor mij niet uit, maar ze doen zichzelf erg veel tekort.

Wel ,ik ben zo een mens die elpee,s niet meer pruimt vanwege de tikjes en spatjes...en ja, ook ik ben heel mijn leven uiterst voorzichtig met mijn plaatjes geweest maat toch tikken en ruisen ze me te veel.

Al moet ik zeggen dat het geluid wel opgeknapt is na de verschijning van mijn nieuwe versterker : Roksan Kandy met phono ingang.
Hier voor speelde ik via een graham Slee gram amp....heeft me nooit kunnnen bekoren...met die kandy is het wel weer te doen...weet echter niet wat ik zou doen als ik ineens de geldpest zou krijgen :upgraden naar zoiets als jouw Michel Gyrodeck of simpelweg al mijn elpees opnieuw kopen als cd.....

Maar gelukkig heb ik de geldpest nog niet....
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

molle

Citaat van: neverywhere op januari 31, 2008, 18:34:23
Wel ,ik ben zo een mens die elpee,s niet meer pruimt vanwege de tikjes en spatjes...en ja, ook ik ben heel mijn leven uiterst voorzichtig met mijn plaatjes geweest maat toch tikken en ruisen ze me te veel.

Al moet ik zeggen dat het geluid wel opgeknapt is na de verschijning van mijn nieuwe versterker : Roksan Kandy met phono ingang.
Hier voor speelde ik via een graham Slee gram amp....heeft me nooit kunnnen bekoren...met die kandy is het wel weer te doen...weet echter niet wat ik zou doen als ik ineens de geldpest zou krijgen :upgraden naar zoiets als jouw Michel Gyrodeck of simpelweg al mijn elpees opnieuw kopen als cd.....

Maar gelukkig heb ik de geldpest nog niet....

Ik had vroeger in het begin van het cd tijdperk van nooit meer vinyl. Gelukkig heeft de Michell mij op andere gedachten gebracht en is vinyl terug een deel van het muziekale leven hier 8) Tikjes moet je er nu éénmaal bijnemen en heeft ook zijn charmes. Sommige platen zijn vlekkeloos en is het wel kicken :o

Deleted member

Citaat van: molle op januari 31, 2008, 15:38:05
Nieuw rack aangeschaft. Een Creaktiv Trend 5-5. Ook een cd rack met dank aan Raymen O0

Mooi Sven! Gefeliciteerd!  8) Beiden heb ik zelf ook willen aanschaffen maar nu ik ben voorzien van een ander meubel staat alleen het Raymen CD/DVD rek nog op m'n verlanglijstje.  :)

molle

Citaat van: Antoine op januari 31, 2008, 18:38:20
Mooi Sven! Gefeliciteerd!  8) Beiden heb ik zelf ook willen aanschaffen maar nu ik ben voorzien van een ander meubel staat alleen het Raymen CD/DVD rek nog op m'n verlanglijstje.  :)

Thx. Aanschaffen dat cd rack. Is echt mooi hoor 8)

fgroen

Ik doe precies het omgekeerde: ik ben nu muziek die ik al op CD heb opnieuw aan het kopen op vinyl.  ;D

Ik weet niet welke draaitafel en element jij had. Als de naald de groef niet perfect kan volgen gaan bijgeluiden inderdaad de overhand nemen.

Wat je zou kunnen doen is eens te gaan luisteren bij een stereo shop die leuke platenspelers gewoon operationeel heeft staan.

PS: ik realiseer me dat ik nog geen antwoord had gegeven op je vraag betreffende stofkap. Die zit er niet bij, maar ik heb een Pro-ject Coverit besteld. Dat is een soort perspex aquarium dat (ondersteboven) geheel over de platenspeler heen past.

Ander ding dat ik nog moet doen is een paar hele stevige muursteunen aan de muur boren en daarop een loodzware plank monteren. Ik heb namelijk houten vloeren in mijn huis, dus zodra ik ook maar even beweeg, staat de boel te schommelen.  ::)

Deleted member

Citaat van: molle op januari 31, 2008, 18:39:08

I know, ben ook jaloers want ik moet nog even sparen!  ;)

ajbeefde

Citaat van: ll0ll op januari 12, 2008, 16:37:34
Het Philips SCD-2000 multichannel SACD prototype :-D

Enkel 2 zijn er gebouwd, mooie zware speler. Volgens een (oud?) Philips medewerker is de techniek die gebruikt is hetzelfde als die van de Marantz SA-1, alleen dan x3. Ik moet nog uitzoeken hoe ie open gaat. De deksel is easy en daaronder zie je de controller-board, maar daaronder zit het d/a converter gebeuren. Ben heel erg benieuwd hoe het er daar onder uit ziet....

Foto's (klik voor meer):

http://www.marantzphilips.nl/Philips-SCD2000

Staat er 1 te koop op hifi.nl..... is het bij toeval deze speler?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

sultankat

Citaat van: fgroen op januari 31, 2008, 18:43:14

Ander ding dat ik nog moet doen is een paar hele stevige muursteunen aan de muur boren en daarop een loodzware plank monteren. Ik heb namelijk houten vloeren in mijn huis, dus zodra ik ook maar even beweeg, staat de boel te schommelen.  ::)

Quadrsapire heeft daar iets heel moois voor

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

R

Kun je mij eens PM'en wat het gekost heeft? Wel erg mooi zeg!! Net als je andere aanwinst ;)

Citaat van: molle op januari 31, 2008, 18:39:08

molle

Citaat van: R op januari 31, 2008, 19:18:42
Kun je mij eens PM'en wat het gekost heeft? Wel erg mooi zeg!! Net als je andere aanwinst ;)

Thx. PM gestuurd ;)

R

DA BoSS

Mijn grote audiowens, een serieus loopwerk, is vanavond uitgekomen:

een C.E.C. TL-2x, kleur zwart
O0

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...