Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Citaat van: Erwin B op december 17, 2007, 19:05:28
@Boontje,

wat is dat voor interlink die paarse?

Erwin B
Stond er al... foutje ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE

Mijn laatste semi-aanwinst is een factuur van Bjorn.

Donderdag volgen details ;D

bmateijsen

;D

Citaat van: EdoE op december 18, 2007, 17:05:54

TheSpeedSkater

Ha, leuk! Ben benieuwd! Alvast gefeliciteerd. Dat moet vast iets moois zijn!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

mahansz

Citaat van: ht-kabouter op december 16, 2007, 14:38:12
Een van de beste minidiscspelers uit de oude ES lijn van Sony: MDS-JA55ES krijg ik van de week binnen. :D

da's echt een fantastische md-speler! 't is trouwens de 555ES, typefoutje waarschijnlijk ;)
Ik heb m zelf ook gehad, briljante geluidskwaliteit, gebouwd voor de eeuwigheid etcetc. Ik heb m helaas de deur uitgegooid, temeer omdat minidisc nooit echt doorgebroken is (die pokke mp3-spelers ook..)
Maar veel plezier ermee!

ps, de DAC die erin zit is ook errug interessant....

Perfectionist

Citaat van: EdoE op december 18, 2007, 17:05:54

Krijg je bij BBG eerst de factuur en dan pas de rest?  ;D ;D
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / Dali Epicon 6 / Chord Shawline bekabeling

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

tiptop

Citaat van: mahansz op december 18, 2007, 18:07:41

Ik heb m zelf ook gehad, briljante geluidskwaliteit, gebouwd voor de eeuwigheid etcetc. Ik heb m helaas de deur uitgegooid, temeer omdat minidisc nooit echt doorgebroken is (die pokke mp3-spelers ook..)

Das idd zonde zeg. Gooien met zo'n masjien. Daar kunnen ze meestal niet tegen :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

digitalmind

Erg smakelijk spul hier altijd in dit topic! :)

Van het weekend aangeschaf, set Jordan VTL's:

En dan nog eentje voor de andere kant.  ;D

Perfectionist

Proficiat, wat een apart design zeg.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / Dali Epicon 6 / Chord Shawline bekabeling

digitalmind

Citaat van: Perfectionist op december 18, 2007, 19:35:46
Proficiat, wat een apart design zeg.

Bedankt. Ik ben wel van plan om er een andere voet onder te maken, meer in de stijl van de Konus Essence, de commerciele kloon van de VTL. Vind de voet die er nu onder zit erg simpel. Schema en meer informatie is hier te vinden trouwens. :)

tiptop

Citaat van: digitalmind op december 18, 2007, 19:32:34
Erg smakelijk spul hier altijd in dit topic! :)

Van het weekend aangeschaf, set Jordan VTL's:

En dan nog eentje voor de andere kant.  ;D

Ziet er mooi uit zeg. Is dat de enige conus of is er nog een laagweergever aan de achterkant?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

digitalmind

De Jordan JX92s is alles dat er in zit -- het is een filterloos fullrange ontwerp. :)

tiptop

dove

Citaat van: digitalmind op december 19, 2007, 17:21:39
De Jordan JX92s is alles dat er in zit -- het is een filterloos fullrange ontwerp. :)

veel over gehoord, maar helaas zelf nog nooit gehoort

nog aan het inspelen, of al een tipje van de sluier op te lichten ?

Petter
Dynaco ST35 & A-25XL / Sony TA-E88 & TA-N88 / Revox B226 Sig & Revox B790 / Tandberg TPT-3001A & 3014A / Tice Power Block mk1 & Infinite Speed / Rogers LS3~5a & JR149 & db101 / Wilson WATT Sr2 / Leak TL~12 / MF A-1 mk1 / Lectron JH50 / Philips CD100 / Sony CDP-101 / Luxman MQ-36 / Celestion Sys 6000

digitalmind

Citaat van: tiptop op december 19, 2007, 18:36:46
Tot hoe diep gaan ze dan?

Volgens Jordan zelf van 45Hz tot 20kHz. Er zit in ieder geval meer dan voldoende druk, kracht en controle in het laag om mij tevreden te houden. Het is echter geen grote woofer die de bank zal doen trillen, maar voor muziek zou ik niet meer laag willen.

Citaat van: dove op december 19, 2007, 18:55:29
veel over gehoord, maar helaas zelf nog nooit gehoort

nog aan het inspelen, of al een tipje van de sluier op te lichten ?

Petter

Deze speakers zijn al ruim ingespeeld door de eerste eigenaar. Ik zit nog wat te veel in de "Oei nieuw speelgoed!  ::)" fase om er al te veel over te zeggen denk ik, maar ik ben heel erg tevreden met het geluid. Ze geven een zeer solide geluid dat gewoon recht toe recht aan is. Ik vind ze zelf beter klinken dan bijna alle meerweg speakers die ik tot nu toe gehoord heb. Dat gezegt, een fullrange is wel iets waar je van moet houden. Bij de extreem lage en hoge frequenties zullen ze iets achter blijven bij grote meerweg systemen, maar alles daartussen wordt dermate realistischer weergegeven dat dat voor mij totaal geen punt is.

Ik speel deze speakers trouwens op een Vincent CD-S6 > AVM V3 > SET 805 systeem.

dove

Citaat van: digitalmind op december 19, 2007, 20:57:25
Ze geven een zeer solide geluid dat gewoon recht toe recht aan is. Ik vind ze zelf beter klinken dan bijna alle meerweg speakers die ik tot nu toe gehoord heb. Dat gezegt, een fullrange is wel iets waar je van moet houden. Bij de extreem lage en hoge frequenties zullen ze iets achter blijven bij grote meerweg systemen, maar alles daartussen wordt dermate realistischer weergegeven dat dat voor mij totaal geen punt is.

zeer herkenbaar

het is extreem lastig een meerwegsysteem echt muzikaal te laten klinken IMO

alle luidsprekers die ik zelf ontwerp zijn dan ook breedbanders, en beneden een zeker prijsnivo blijken het ook telkens weer breedbanders te zijn die in de winkel naar m'n portomonaie lonken  8)

Petter
Dynaco ST35 & A-25XL / Sony TA-E88 & TA-N88 / Revox B226 Sig & Revox B790 / Tandberg TPT-3001A & 3014A / Tice Power Block mk1 & Infinite Speed / Rogers LS3~5a & JR149 & db101 / Wilson WATT Sr2 / Leak TL~12 / MF A-1 mk1 / Lectron JH50 / Philips CD100 / Sony CDP-101 / Luxman MQ-36 / Celestion Sys 6000

Paul1967

Citaat van: mahansz op december 18, 2007, 18:07:41
da's echt een fantastische md-speler! 't is trouwens de 555ES, typefoutje waarschijnlijk ;)
Maar veel plezier ermee!

ps, de DAC die erin zit is ook errug interessant....

Klopt, het is de 555 net als mijn cd speler. ;)

Paul1967

Kemp powercords voor achter mijn versterker, cd-/ en md speler.

audiotic

2e REL Strata III subwoofer !  8)
Geweldig wat een verbetering in het (onderste) bas-beeld!!
MacMini 650+GB LossLess -> SlimDevices Transporter & Marantz DV8400 VanMedevoort Mod. & Nakamichi ZX7 -> HK AVR 8500 + HK PA2200 SE -> 6 x 780SE, 78C & 2 x REL Strata III

Wijx wondere wereld

M'n nieuwe uitzicht:

De DK ref met tesla buisjes (ipv de pass labs/ucd combi)
Gemodde Sony SCD-1 met Machmat eindtrappen
En het nieuwe rack van Audiomagic (ipv de finite element pagode)
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

R

advr

Citaat van: Wijx wondere wereld op december 20, 2007, 09:14:27
M'n nieuwe uitzicht:

De DK ref met tesla buisjes (ipv de pass labs/ucd combi)
Gemodde Sony SCD-1 met Machmat eindtrappen
En het nieuwe rack van Audiomagic (ipv de finite element pagode)

wauw da's ziet er gelikt uit en Mattijs weet wel wat die doet ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

hifi | Roderick

Dat past inderdaad net ;D

Wat een joekel, die DK :)