Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Citaat van: molle op december 20, 2007, 17:23:05
Een Isotek Multiway 8 Way. Een demostuk dat ik aan een zeer zacht prijsje heb kunnen kopen. Kan ik deze gebruiken voor in de HT omdat ik toch wat plaats tekort kom. En de 6 Way verhuisd dan naar de stereo set boven

Da's een mooie !  :)

Voor het nieuwe jaar wil ik afkomen naar Tremelo, om o.a die stekker op te halen.. oh ja ook om je HT te bewonderen  ;D

Groet, Sjors

molle

Is goed Sjors. Maar de 15 januari komen ze de living schilderen en kan je de stereo niet beluisteren. Anders wachten tot alles af is misshien?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

oud_account_1

Als ze niet alleen kunnen schilderen maar ook herstelwerkzaamheden uitvoeren, dan kan je Sjors beter voor de 15e laten komen >:D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

R

molle

Citaat van: squadra op december 20, 2007, 22:10:07
Als ze niet alleen kunnen schilderen maar ook herstelwerkzaamheden uitvoeren, dan kan je Sjors beter voor de 15e laten komen >:D

ROFLOL ;D

Gelukkig heb ik geen cupholders :-X
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

EdoE

Citaat van: TheSpeedSkater op december 20, 2007, 17:25:48
@EdoE: Leuk, ga je nog meer beluisteren of heb je er al een flinke zoektocht op zitten?

Dit zijn ze, ik heb ze gekocht. Heb wel het nodige geluisterd en uiteindelijk stonden deze met de Wilson Benesch Arcs op de shortlist. Het zijn de Italianen geworden en ik ben er echt ont-zet-tend blij mee.

Mijn vrouw was in eerste instantie een beetje negatief over het feit dat ik ze nieuw had gekocht (financieel...) Maar toen ik muziek opzette schrok (!) ze van hoe mooi het klonk.

EdoE

Citaat van: Alco op december 20, 2007, 19:38:57
Ik kom die SF Cremona Auditor's de laatste tijd opvallend vaak tegen tweedehands.

Dat is wellicht omdat er een nieuwe versie van is uitgekomen.

R

En wat ik er van gehoord heb, is toch wel een serieuze stap vooruit!!

Welke kleur heb je uitgezocht? EdoE?

Citaat van: EdoE op december 21, 2007, 08:50:04
Dat is wellicht omdat er een nieuwe versie van is uitgekomen.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE

EdoE

Citaat van: TheSpeedSkater op december 21, 2007, 12:23:56
Mooi EdoE! Van harte...!

Thanks!

Citeer
Foto's?

Nog niet. De leenkabel van Bjorn was te kort, er staat nu dus een speaker midden voor de pui. Net een langere kabel gekregen, als de luidsprekers op de juiste plek staan schiet ik even een paar plaatjes...

Alco

Citeerwat ik er van gehoord heb, is toch wel een serieuze stap vooruit!!

In welk opzicht dan ?  Zou je me de klank enigszins kunnen omschrijven ?

Ben ook wel benieuwd naar fotooo's 8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE

Citaat van: Alco op december 21, 2007, 14:07:23
In welk opzicht dan ?  Zou je me de klank enigszins kunnen omschrijven ?

Aangenaam, gezellig, realistisch aandoend, zuiver, niet vermoeiend.

Ofzo.

EdoE

Citaat van: TheSpeedSkater op december 21, 2007, 14:32:10
Welke leen kabel heb je erbij?

Nordost Super Flatline
Cardas Crosslink

Ik heb de Quadlink eerder ook even in huis gehad, maar het gaat om 2x7m en dan gaat het een beetje uit de klauw lopen...

Remus

Nieuwste aanwinst: akoestiek aangepakt met geluidsisolerende platen. Ongelooflijk wat een verbetering O0 Voor het oog is het alleen wat minder :P

tiptop

Dat moet ik toch ook maar eens proberen hier. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Dat KAN wel eens de beste upgrade die je kan doen zijn, leuk bezig!

fireman

Citaat van: reMC op december 21, 2007, 21:42:42
Dat KAN wel eens de beste upgrade die je kan doen zijn, leuk bezig!

Ben ook benieuwd hoeveel die dempende panelen uit maken.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

reMC

Citaat van: Fireman op december 21, 2007, 21:47:38
Ben ook benieuwd hoeveel die dempende panelen uit maken.

Ik vind het een prima voorbeeld van een betaalbare oplossing die gewoon goed werkt. Materialen die beter werken in bijvoorbeeld een bepaald frequentiegebied zijn gewoon stukken duurder (maar ok, het resultaat is dan vaak dat tikkie meer, of VEEL meer, afhankelijk van situatie. Auralex is best betaalbaar en dat gebruik ik ook.

fireman

Citaat van: reMC op december 21, 2007, 21:51:55
Ik vind het een prima voorbeeld van een betaalbare oplossing die gewoon goed werkt. Materialen die beter werken in bijvoorbeeld een bepaald frequentiegebied zijn gewoon stukken duurder (maar ok, het resultaat is dan vaak dat tikkie meer, of VEEL meer, afhankelijk van situatie. Auralex is best betaalbaar en dat gebruik ik ook.

Als ik het goed zie is het toch gewoon pritex?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Remus

Ik zou niet weten of het pritex is. Op de verpakking staat enkel 'geluidsabsorberende platen' (noppenplaten). Het kost geen drol: €10,50 voor 2 platen van 100x50x3 cm en het is bij elke bouwmarkt wel te krijgen.

fireman

Citaat van: Remus op december 21, 2007, 22:40:13
Ik zou niet weten of het pritex is. Op de verpakking staat enkel 'geluidsabsorberende platen' (noppenplaten). Het kost geen drol: €10,50 voor 2 platen van 100x50x3 cm en het is bij elke bouwmarkt wel te krijgen.

Ja, dat is het bekende pritex wat ik ook in mijn zelfbouw speakers gebruik. Misschien heb je onderling verschil van fabrikant.

Maar hoe is het resultaat? Werkt het?

Remus

Het werkt zeker :) De muziek is veel beter te volgen, meer rust, meer diepte en het klinkt strakker. Kortom m'n complete soundstage is echt een paar stappen vooruit gegaan :o Niet slecht voor een paar tientjes!

Nu nog wachten tot m'n nieuwe cd speler binnen is..

reMC