Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: AudioEnZo op januari 23, 2026, 08:55:30Mooi die Qualio's!

Steve Huff vindt ze ook mooi, alhoewel een ander type, de IQ30

Steve Huff vindt alles mooi  :tounge:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

fasteddie

Citaat van: brt op januari 23, 2026, 09:52:49Steve Huff vindt alles mooi  :tounge:

Haha dat is zeker....these speakers were the best for one week till the next review....

Vhond

Citaat van: fasteddie op januari 22, 2026, 18:57:48Al alweer een tijdje in huis.....Qualio Ultra speakers....made in Poland.
Gehoord in Veldhoven beurs en grkocht in Duitsland.

Een rete(n)strakke bas en mooi hoog en midden....geen boxie geluid meer....

Genieten dus.....IMG-20260122-WA0003.jpg
Zien er mooi uit, zeker ook in deze uitvoering.

Nahpets

Ferrum Oor hoofdtelefoonversterker en Ferrum Hypsos voeding.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AudioEnZo

Ferum! Fraaie aankoop  ;D

Kurt

Ik heb de Ferrum Wandla DAC. Heel tevreden over!

Nahpets

Citaat van: Kurt op januari 24, 2026, 10:56:33Ik heb de Ferrum Wandla DAC. Heel tevreden over!

Misschien later voor mij. De Hypsos is de dual output versie, dus een Wandla kan er bij geprikt worden.
I love everybody!
some I love to avoid,

kappa9

Citaat van: fasteddie op januari 22, 2026, 18:57:48Al alweer een tijdje in huis.....Qualio Ultra speakers....made in Poland.
Gehoord in Veldhoven beurs en grkocht in Duitsland.

Een rete(n)strakke bas en mooi hoog en midden....geen boxie geluid meer....

Genieten dus.....IMG-20260122-WA0003.jpg
ia dat een sugden rechtsonder in het rack?
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

fasteddie

Jazeker, Sugden a21 signature...heerlijke versterker!
Wissel een beetje af met LSA Warp One....

pameijer

Nieuwe onderzetters voor mijn frontspeakers, Audibax Pad 5 Plus. Heb een paar verschillende schuimmatjes geprobeerd hier, maar deze lijken echt een ietsiepietsie toe te voegen aan de SQ. Hebben ook precies de goede hoogte, het was me vooral te doen om de tweeters precies op oorhoogte te krijgen.

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Peerless Monster

Eh...

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

PatrickP

Gelijk maar doorgepakt en een peloton extra spaarvarkens geslacht. Gevolg: Focal Kanta 2's eruit en vervangen door een set Sonus Faber Serafino G2 speakers. Gekoppeld aan de vorige maand gekochte Moon 641, Moon 680D, etc. Ze staan net, maar dit is toch een flinke stap zeg!

W.O.W.  :wub:

Zo, nu even mijn onderschrift aanpassen!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Sonus Faber, Moon, VPI, Creek, PS Audio, AudioQuest, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Peerless Monster

Ik durf het bijna niet te vragen...
Heb je foto's
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

PatrickP

Citaat van: Peerless Monster op januari 29, 2026, 21:42:06Ik durf het bijna niet te vragen...
Heb je foto's
Ik ga van het weekend het spul netjes op de plaat zetten.

Om je tot dan bezig te houden; het zijn echt heel fraaie speakers. Er zijn drie varianten wat betreft afwerking. Ik heb de Graphite versie. Echt heel fraai, zeker als er wat licht op valt, wat resulteert in een groenige gloed door de 9 lagen lak die erop zitten. En wat rustiger dan de rode versie of de houten versie. Maar dat zit bij Italianen meestal wel goed natuurlijk.

In ieder geval een heel andere uitstraling dan de modern ogende Focal Kanta 2 speakers!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Sonus Faber, Moon, VPI, Creek, PS Audio, AudioQuest, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

John Wx

Na ruim een half jaar en weer wat stabiel qua gezondheid setje geplaatst

Cambridge Minx had ik nog nu met Dali sub en monitoortjes

Gewoon PRIMA
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Richi

Stabiele gezondheid is het belangrijkste! En leuk setje zo. :thumbs-up:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Nahpets

Citaat van: John Wx op januari 30, 2026, 15:40:52stabiel qua gezondheid setje geplaatst

Sowieso de beste aanwinst. Top!
I love everybody!
some I love to avoid,

blue-eyes

Citaat van: John Wx op januari 30, 2026, 15:40:52Na ruim een half jaar en weer wat stabiel qua gezondheid setje geplaatst

Cambridge Minx had ik nog nu met Dali sub en monitoortjes

Gewoon PRIMA

Top!!!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Henkjan_O

om op t workation adres fatsoenlijk muziek te luisteren zoals ik gewend ben, heb ik hier een LMS (Lyrion Music Server, voorheen Squeezebox) opgetuigd op een oude Pine64 (een Single Board Computer àla een RPi) die ik nog had liggen, met DietPi (lichtgewicht Linux) als OS.   
IMG_20260129_233324.575Z_HDR.jpg
Voor als je dit ook zelf wil doen: dit ging echt super soepel, nooit verwacht. Alle software die je verder nodig hebt instaleren automatisch tijdens de set-up van DietPi.

Als speler toch maar voor nog makkelijker gegaan
signal-2026-01-30-21-38-17-749.jpg
direct uit de doos spelen in t LMS systeem (native Squeezelite zit geïntegreerd in t Wiim systeem), en hij kan ook chromecasten en bluetoothen.  en de TV kan er ook nog op.   (nog wel even testen of die vanzelf bron wisselt)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

Citaat van: Henkjan_O op januari 30, 2026, 21:58:40nog wel even testen of die vanzelf bron wisselt
na het zetten van een vinkje gaat ook dat goed  :pompom:

Zweitse

Citaat van: Henkjan_O op januari 31, 2026, 23:28:01na het zetten van een vinkje gaat ook dat goed  :pompom:

welke instellingen is dat Henkjan?

Henkjan_O

Citaat van: Zweitse op februari  1, 2026, 09:45:22welke instellingen is dat Henkjan?
die van "auto-sensing of optical in" in t settings menu van optische ingang in het menu customise inputs

mmuetst

Citaat van: Henkjan_O op januari 30, 2026, 21:58:40om op t workation adres fatsoenlijk muziek te luisteren zoals ik gewend ben, heb ik hier een LMS (Lyrion Music Server, voorheen Squeezebox) opgetuigd op een oude Pine64 (een Single Board Computer àla een RPi) die ik nog had liggen, met DietPi (lichtgewicht Linux) als OS.   
IMG_20260129_233324.575Z_HDR.jpg
Voor als je dit ook zelf wil doen: dit ging echt super soepel, nooit verwacht. Alle software die je verder nodig hebt instaleren automatisch tijdens de set-up van DietPi.

Als speler toch maar voor nog makkelijker gegaan
signal-2026-01-30-21-38-17-749.jpg
direct uit de doos spelen in t LMS systeem (native Squeezelite zit geïntegreerd in t Wiim systeem), en hij kan ook chromecasten en bluetoothen.  en de TV kan er ook nog op.   (nog wel even testen of die vanzelf bron wisselt)
Maar de belangrijkste vraag, is dat een lekker alcohol vrij biertje  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.