Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

marcush, fietser, Broem, Kerkhoffd en 8 gasten bekijken dit topic.

August

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 27, 2025, 09:58:04Hij is volgens mij upgradeable naar de MK2.

Ik vind Thrax audio erg fraai. In mijn zoektocht had ik de eindversterker(Theres) tussen zitten.

Klopt, heb al even contact gehad met de eigenaar van Thrax, snel antwoord en inderdaad volledig te upgraden (wel à raison de €5000). Is voor mij nu geen must, maar fijn dat het kan. Hiervoor moet hij wel terug naar Bulgarije.
Thrax hoor je ook vaak bij shows positief over, en ik kan het beamen dat de Ares echt goed klinkt.
Nou zou je kunnen zeggen dat mag ook wel gezien de prijzen, maar dat is toch niet altijd zo.

Maximus_Aurelius

Citaat van: August op januari 27, 2025, 10:20:10Klopt, heb al even contact gehad met de eigenaar van Thrax, snel antwoord en inderdaad volledig te upgraden (wel à raison de €5000). Is voor mij nu geen must, maar fijn dat het kan. Hiervoor moet hij wel terug naar Bulgarije.
Thrax hoor je ook vaak bij shows positief over, en ik kan het beamen dat de Ares echt goed klinkt.
Nou zou je kunnen zeggen dat mag ook wel gezien de prijzen, maar dat is toch niet altijd zo.

Thrax speelde ook veel samen met APL hifi vandaar dat ik bij Thrax uitkwam en meegenomen had in mijn reis.

In die hoek zit heel veel mooi spul en kwaliteit. Trouwens ook in de Oostblok landen zit erg fraai spul en kwalitatief erg goed gebouwd.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Richi

Er is nog een paartje ELAC Debut B6.2 onderweg vanuit Duitsland. Nieuw kunnen vinden voor een superpreis. :D Dus nu is de 7.1 voor de zolder compleet. Alleen nog wat bekabeling zien te vinden, maar ik heb nog even de tijd.
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

Marco66

Mooie Rotel Michi P5 voorversterker  :inlove:

Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

AudioEnZo

Fraaie aankoop, Marco  :clapping:

Marco66

Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Marco66

Citaat van: blue-eyes op januari 30, 2025, 17:41:24Ga dan door :D

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m2227536884-michi-m8-m-8-monoversterkers-trade-inruil-5-studio-s

Die heb ik life mogen aanschouwen en waren vd zelfde eigenaar als mijn P5.
Wat een brute bakken pfff maar beetje overkill en beetje prijzig  ;D

chansig

Speciaal voor de surroundspeakers.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Richi

Citaat van: Marco66 op januari 30, 2025, 17:50:04Die heb life mogen aanschouwen en waren vd zelfde eigenaar als mijn P5.
Wat een brute bakken pfff maar beetje overkill en beetje prijzig  ;D
Ach, kom op joh, even slikken en weer door!  :devil:
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

DM

Weer een stapje verder qua stroomvoorziening, dit keer het aanpakken van DC:
https://www.atlhifi.com/shop/fully-assembled-devices/dc-blocker-emi-rfi-filter-new-gen-ng-assembled-in-case/

Op het eerste gehoor weer wat opgeschoond. Stroomketen is nu:

ATL DC-blocker
Powertronix Isolation Station (1500VA scheidingstrafo)
Cleansweep EMI AC filter
PS Audio Quintet

Allemaal nuttig in dit oude Utrechtse buurtje met matige stroomvoorziening :D
Grimm MU1-(Acoustic Zen MC2*)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Hologram II)-Vivid Audio S12

Pjotr27

SPDIF kabel, zilver/goud aders, met RCA stekker voorzien van puur zilver signaalpen en mantel van hout. Produktie uit Indonesië...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

August

SR Purple fuse voor de Thrax. Gek genoeg gaan er twee in en lijkt het alsof zowel de fase als de nul gezekerd zijn -> of dual mono vanaf de zekeringen al? Ik heb er dan maar twee besteld...
We gaan het zien/horen.

Rogers Hifi

Citaat van: Tabcam op januari 21, 2025, 22:47:06Een Wiim Ultra streamer. De analoge input is beter dan die van de Bluesound en ben de bugs en nukken van BluOS 4 een beetje zat.

De ervaring met de Wiim is gelijk goed, alles werkte in één keer en kan verder alleen zeggen dat het anders is :P.

IMG_2858.jpeg

Onhoudt deze Wiim het afspeelvolume zodra je hem uit schakelt? Ook als je hem van de netspanning loskoppelt?

Jimi Hendrix

Laatst via MP een meubel gehaald om alle apparatuur in te plaatsen. Is gemaakt van spoorbielzen die zijn opgeschuurd en heeft daardoor een robuuste look. Levert een mooi contrast op met Vivid speakers.

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Richi

Ik moest meteen aan The Flinstones denken. :D Maar wel een gaaf meubel.

zegel

Citaat van: Rogers Hifi op februari 14, 2025, 06:58:11Onhoudt deze Wiim het afspeelvolume zodra je hem uit schakelt? Ook als je hem van de netspanning loskoppelt?
Ja, Nee
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

minplus

Citaat van: Jimi Hendrix op februari 14, 2025, 10:19:02Laatst via MP een meubel gehaald om alle apparatuur in te plaatsen. Is gemaakt van spoorbielzen die zijn opgeschuurd en heeft daardoor een robuuste look. Levert een mooi contrast op met Vivid speakers.

Dochter heeft ook zoiets. Kan het zeker waarderen maar zou het zelf nooit nemen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Jimi Hendrix

Daar kan ik goed inkomen, het zal zeker niet ieder zijn smaak zijn en dat is helemaal prima. Totaal niet audiofiel ook door het onregelmatige oppervlak. Past wel in de 'ugly en proud' categorie, net als de Vivids.

Zit nog een verhaaltje achter dit meubel; in eerste instantie had ik een 'beschaafd' meubel van eikenhout hier in de buurt opgehaald. Zag er goed uit op de foto's op marktplaats, maar eenmaal daar aangekomen bleek het hout toch wel wat uitgedroogd te zijn.

Geen probleem, want ik had onlangs nog een Piteba noten en zaden pers aan een sterke 1 pk motor gekoppeld. Er was nog voldoende hennepzaadolie overgebleven van een vorige persing, en ik had er in het verleden al met succes de nodige houtsoorten mee behandeld. Meestal trekt de olie er goed in, en is de geur na een tijdje wel helemaal foetsie.

Nou mooi niet dus deze keer! Ik heb hier vol goede hoop ik weet niet hoe lang in die olie geur gezeten, en op een gegeven moment vond ik het wel weer mooi geweest. Paar maten van me opgetrommeld, meubel gedemonteerd en in stukken gezaagd, en bij een maat van me in de tuin de boel in de hens gezet. Branden wilde 'ie wel door die olie :D

Het was een super toffe avond geworden, paar biertjes erbij, goed eten en mooie gesprekken. Op het einde liet T-1000 zich ook nog even zien onderin de vuurkorf.

RZeemering

Ik zou zeggen juist wel audiofiel. Want het oppervlakte verstrooid de geluidsgolven meer dan een glad oppervlak :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Tabcam

Citaat van: Rogers Hifi op februari 14, 2025, 06:58:11Onhoudt deze Wiim het afspeelvolume zodra je hem uit schakelt? Ook als je hem van de netspanning loskoppelt?
Ik heb het even getest en ik heb goed nieuws. Ja, het ingestelde volume wordt onthouden, ook als je hem van de netspanning ontkoppeld. Helaas is dat dan ook alles dat onthouden wordt, wat je speelt en de playlist ben je wel kwijt en ergens ook logisch.

Wat ik ook fijn vind is dat je bij zowel uitzetten met de AB, helemaal spanningsloos maken en weer aanzetten, je helemaal niks hoort, geen popjes, klikjes o.i.d.. Dan gebruik ik de USB uitgang, de andere uitgangen heb ik niet getest.

Citaat van: zegel op februari 14, 2025, 17:20:45Ja, Nee
Ik heb nog even vaker getest omdat @zegel een ander antwoordt geeft, ook nog met de app op de iPad afsluiten, maar bij mij blijft het volume onthouden. Ik ontkoppel voor 10 sec.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rogers Hifi

Dankjewel voor het testen! Dat is goed nieuws voor mij. Ben van plan om het aan te schaffen voor een van mijn sets als internet-radio. Ik wil hem met een Android tablet aansturen. Zit er binnen de app ook een volume regeling of doe je dat met de volumeknop aan de zijkant van de tablet zelf?

Maximus_Aurelius

Na jaren gespeeld te hebben met de Siltech 770L nu een keer nieuwe kabeltje ertussen.
Het is qua gevoeligheid/breekbaarheud niet allemansvriend. ;)

Sternklang Ephemera kabel.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

AudioEnZo

Nou deze dus  ;D