Muziek (cd) shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, april 4, 2006, 11:55:47

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 23, 2006, 08:47:46
Hoi Fabina,

Fabina >:( ;)

Dat weet ik hoor  :)
Als jij nou snel even een huis koopt dan kunnen we deel II binnenkort bij jou meemaken  ;D
[/quote]
Ik doe mijn best. Alleen worden goede huizen hier in de buurt sneller verkocht dan brood. :-\

Volgende week ga ik eens met een lijstje van de artiesten uit de starterspost naar Van Leest (Cd-zaak) en ga ik eens luisteren.. Mischien kom ik dan wel met een grote berg terug :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

@Chris.

Heb jij Xindak kabels? Wat koop je er voor in de plaats op je Monitor Audio's?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ChrisV

Citaat van: tiptop op mei 23, 2006, 19:25:30
@Chris.

Heb jij Xindak kabels? Wat koop je er voor in de plaats op je Monitor Audio's?

Jazeker, ik heb nu de Xindak FS-03 (te koop overigens) eraan hangen. Tegelijk heb ik nog de Nordost Flatline Gold om eens te kijken wat Nordost kan doen met het geluid. Totaal verschillende kabels. De één gaat met name voor de muzikale weergave, de Nordost meer voor de neutraliteit en details. Mede op basis van de Flatlines en een eerdere test wil ik overschakelen op Nordost Blue Heaven en wacht nog even op een kans ze goedkoop te krijgen  ;).   

tiptop

Citaat van: ChrisV op mei 23, 2006, 20:11:42
Jazeker, ik heb nu de Xindak FS-03 (te koop overigens) eraan hangen. Tegelijk heb ik nog de Nordost Flatline Gold om eens te kijken wat Nordost kan doen met het geluid. Totaal verschillende kabels. De één gaat met name voor de muzikale weergave, de Nordost meer voor de neutraliteit en details. Mede op basis van de Flatlines en een eerdere test wil ik overschakelen op Nordost Blue Heaven en wacht nog even op een kans ze goedkoop te krijgen  ;).   
Als ik wat tegen kom meld ik het je wel hier. ;)
Wanneer je Red Dawns tegen komt van 2 x 3 mtr zou ik het wel willen weten :D

ChrisV

Je gaat gelijk maar nog een stapje hoger? Ik vind het me de Blue Heavens voorlopig wel weer mooi geweest. Ik moet ook nog op vakantie... ;D

tiptop

Citaat van: ChrisV op mei 24, 2006, 08:08:32
Je gaat gelijk maar nog een stapje hoger? Ik vind het me de Blue Heavens voorlopig wel weer mooi geweest. Ik moet ook nog op vakantie... ;D
Tweeverdieners hier. ;D Vriendin zorgt voor vakantie en ik voor het thuisvermaak ;D

hifiman

Vandaag nog een paar mooie cd's gehoord die ik heb toegevoegd aan de startpost:

Bliss - Quit Letters (US edition nemen!)
Eva Cassidy - Live at Blues Alley
Yuri Honing Trio - Alive

tiptop

Gisteren een paar nieuwe gekocht. Erg goed:

Katie Melua: Piece by piece en call of the search.

The little willies: geen titel

Ruben Gonzalez: momentos

Rinzwind

Katie Melua heb ik vandaag ook besteld.
In eerste instantie vond ik het erg rustig maar dat is niet altijd verkeer :) :)

tiptop

Citaat van: Rinzwind op juni  1, 2006, 10:31:59
Katie Melua heb ik vandaag ook besteld.
In eerste instantie vond ik het erg rustig maar dat is niet altijd verkeer :) :)
Zeker niet wim.
Jij kan wel wat rust in je collectie gebruiken ;) ;D

Rinzwind

Citaat van: tiptop op juni  1, 2006, 20:30:29
Zeker niet wim.
Jij kan wel wat rust in je collectie gebruiken ;) ;D

:D Ik heb gisteren 50 metal cd's/dvd's  meegekregen (ter overname  >:D maar ik ga ze eerste controleren op kwaliteit (letterlijk de cd en figuurlijk het luisteren)).

Dus Katie valt wel even uit de toon :P

ChrisV

zolang ze maar metalig klinken  :P (sorry, 't is vrijdagmiddag en de scherpte is er wel weer vanaf zo aan het einde van de week)

tiptop

Ik draai Katie nu elke dag wel een paar keer. :)

Volgende week ben ik haar denk ik ook wel zat ;D

R

Citaat van: tiptop op juni  2, 2006, 20:57:09
Ik draai Katie nu elke dag wel een paar keer. :)

Volgende week ben ik haar denk ik ook wel zat ;D

Zo lang heeft het hier niet geduurd. Was er redelijk snel op uitgekeken. Toch klonk het wel prima. Beiden cd's.

tiptop

Citaat van: Ruben op juni  2, 2006, 20:58:27
Zo lang heeft het hier niet geduurd. Was er redelijk snel op uitgekeken. Toch klonk het wel prima. Beiden cd's.
Ik vind Piece by piece wel een stuk leuker dan Call of the search. De 1e zal ik waarschijnlijk vaker draaien.
Ze heeft een bloedmooie stem. :)

R

Citaat van: tiptop op juni  2, 2006, 21:04:23
Ik vind Piece by piece wel een stuk leuker dan Call of the search. De 1e zal ik waarschijnlijk vaker draaien.
Ze heeft een bloedmooie stem. :)

eens.

hifiman

Het is alweer 2 jaar en twee dagen geleden dat deze muziek shootout bij mij thuis plaatsvond  :o
Het leuke (voor mijzelf) is om te beseffen dat nu 2 jaar later er een totaal andere set bij mij thuis staat te spelen  ;D

Het leek mij wel leuk om een 2de sessie te organiseren met hetzelfde doel: nieuwe muziek ontdekken en natuurlijk de gezelligheid van audiofielen onder elkaar  :)

Alvorens een nieuw topic te openen wilde ik hier even polsen of hier animo voor is  ???

Tevens leuk denk ik, voor nieuwkomers, om het lijstje van aanraders in het starttopic eens door te nemen  8)

tiptop

Als ik nu langskom, vergeet je me dan niet meer? >:D

Dan lijkt het me wel leuk je nieuwe opzet te bewonderen ;D ;)

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 15, 2008, 20:54:57
Als ik nu langskom, vergeet je me dan niet meer? >:D
Haha, dat is goed  ;)  ;D

Citaat van: tiptop op mei 15, 2008, 20:54:57
Dan lijkt het me wel leuk je nieuwe opzet te bewonderen ;D ;)
Dat mag zowiezo altijd hoor  :)

scrutinizer

Muziek shootout!!!!

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op mei 16, 2008, 11:34:31
Interesse  ???  ;D

Ik heb alleen maar cdr's of plaatjes met testtonen. :-X :-[

Anton.

P.S. Maar als ik jouw en de genodigde er geen geweld mee aan doe...  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 16, 2008, 22:03:41
Ik heb alleen maar cdr's of plaatjes met testtonen. :-X :-[

Anton.

P.S. Maar als ik jouw en de genodigde er geen geweld mee aan doe...  ;)
Hoi Anton,

Meen je dat nou? Heb je al je muziek op vinyl dan  ???  8)

Je bent uiteraard welkom, al is er op dit moment nog niets gepland  :P

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op mei 18, 2008, 19:22:20
Hoi Anton,

Meen je dat nou? Heb je al je muziek op vinyl dan  ???  8)

Je bent uiteraard welkom, al is er op dit moment nog niets gepland  :P

Groetjes,

Ronald
;)......maar cd is wel zwaar in de minderheid. :)
Als er een datum is..... hoor of lees ik het wel Ronald. 8)

Groetjes,

Anton.

tiptop