Muziek (cd) shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, april 4, 2006, 11:55:47

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: ChrisV op mei 14, 2006, 19:42:08
Ook wat mij betreft een geslaagde avond. Indrukwekkende HT wat mij betreft, met een prima muzikale weergave. De gastvrije ontvangst maakte het feest compleet.
8)

Citaat van: ChrisV op mei 14, 2006, 19:42:08
Ik zal mij eens meer gaan verdiepen in de klassieke stukken. Deze avond heeft mij weer eens duidelijk gemaakt dat er zoveel klassieke muziek is die meer dan de moeite waard is om te beluisteren.

Dank dus audioloog!  :D

Jullie ook bedankt!!  :)

tiptop

Ik kwam er vaochtend achter dat we gisteren in dolby digital naar HOFD hebben zitten kijken, dat terwijl er ook een DTS track op staat, zo eens kijken hoe die klinkt  ;D

Dan maar weer een luisteravondje binnenkort in DTS ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

wil

Zijn er nog wat concrete conclusies te melden ipv. te zeggen dat het heel gezellig was?  >:D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

beunky

Ik heb de nodige dingen gehoord die mij wel aanspraken ja :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

myself

toch jammer. bijna 8 pagina's voorpret en amper 1 pagina met de uiteindelijke ervaringen..... is het dan toch een beetje tegengevallen? :-\
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

hifiman

Mij viel het zeker niet tegen hoor!
Ik zou alleen niet weten wat ik er verder nog over te vertellen heb.  ;D

Ben op dit moment even erg druk met andere hobby (o.a. debianslug) dus ben even weinig actief op htforum  :P

tiptop

Hoi,

Had het even te druk afgelopen dagen om serieus iets neer te zetten.

nu voel ik me na 14 uur werken ook niet optimaal, maar omdat er toch een aantal nieuwsgierige onder jullie zijn wil ik wel even wat kwijt.

Allereerst was het idd heel gezellig. Wat de belangrijkste reden voor mij wel is om meerdere van dit soort bijeenkomsten bij te gaan wonen in de toekomst. (mocht de kans zich natuurlijk voordoen ;) )

Daarnaast was het ook heel plezierig om "live" met mede virusgenoten over ervaringen te praten.

Een klein nadeel van zo'n "eerste" avond was mischien het feit dat we veel tijd hebben besteed aan het leren kennen van elkaar en daardoor niet echt muziek hebben geluisterd zoals je dat normaal thuis zou doen.
Wellicht ook een reden waarom we niet echt iets interessants te vertellen hebben over het muziek luisteren an sich.

In een samenvattende ervaring van het geheel:
Wat mij het meest is bijgebleven, was dan ook de sfeer en het losse karakter ervan. (niet te strak schema van luisteren en evalueren. Wat voor jullie niet leuk is om te lezen natuurlijk maar voor de deelnemers wel zo prettig was.)

Daarnaast ook het onder de indruk zijn van de beleving van een muziek DVD (Phil Collins in drumsession met een drietal andere drummers) en film-DVD van House of the flying Daggers op de set van Audioloog.
Klonk ontzettend betrokken en de bass-shakers vulde het geheel prima aan.
En niet te vergeten door de gigantische sub van SVS (type weet ik niet) die het live gevoel aardig aandikte. :D

Helaas was ik mijn fototoestel vergeten. :-\

Groeten,
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ChrisV

Wat mij mog altijd bezighoudt is de vraag naar wat voor vrouwelijk vocaal Audioloog op zoek is. We hebben die avond heel wat vrouwen gedraaid, maar geen ervan heeft Audioloog echt enthousiast gemaakt (behoudens de cd's die hij al had). Ik ben heel benieuwd in welke richting er verder gezocht moet worden voor een goeie klik...  ???

Chris

hifiman

Sorry jongens, ik ben dit weekend erg druk, morgen zal ik hier een wat uitgebreider reaktie posten!

ChrisV

Ik wacht het met spanning af!   :D

hifiman

Citaat van: ChrisV op mei 21, 2006, 19:42:46
Wat mij mog altijd bezighoudt is de vraag naar wat voor vrouwelijk vocaal Audioloog op zoek is. We hebben die avond heel wat vrouwen gedraaid, maar geen ervan heeft Audioloog echt enthousiast gemaakt (behoudens de cd's die hij al had). Ik ben heel benieuwd in welke richting er verder gezocht moet worden voor een goeie klik...  ???
Laat ik eerst deze vraag eens beantwoorden  :)
Het is lastig om uit te leggen waar ik naar op zoek ben want dat weet ik zelf ook niet precies  ;D Ik kan je alleen vertellen welke vrouwelijke vocale muziek die ik tot nu toe ken mooi vind. Hier een paar voorbeelden:
- Celine Dion (ja ik weet het, erg maatje 42)
- Sarah Brightman (beetje zoetsappig maar vind ik erg mooi)
- Katie Melua
- Enya
- Within Temptation

Ik vind bijvoorbeeld Norah Jones qua stem ook mooi maar dat vind ik alweer net iets te "jazzerig". Het gaat uiteraard om de combinatie van muziek en stem.

Tijdens de cd shootout heb ik best wel leuke muziek gehoord, maar er zat gewoon niks bij wat er (voor mij) uitsprong en mij gelijk aansprak en naar de winkel deed rennen.. Tsja ik heb geen idee of dit een beetje helpt om mij op de goede vrouwelijk vocale weg te helpen?

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 19, 2006, 21:26:38
Een klein nadeel van zo'n "eerste" avond was mischien het feit dat we veel tijd hebben besteed aan het leren kennen van elkaar en daardoor niet echt muziek hebben geluisterd zoals je dat normaal thuis zou doen.
Wellicht ook een reden waarom we niet echt iets interessants te vertellen hebben over het muziek luisteren an sich.
Hier wil ik nog wel even op inhaken. Het was inderdaad allemaal een stuk rommeliger dan ik "in gedachten had". Ik had toen ik dit organiseerde ook iets meer een beeld voor ogen van wat "serieuzer luisteren" en minder kleppen. Echter ik vond dit verder niet erg omdat het ten eerste gezellig was en ten tweede omdat ik muziek die ik leuk vind ook makkelijk "herken" tussen het kleppen door.

Ik heb begin dit jaar ook een versterker shootout gehouden, dat was ook gezellig maar daar werd serieuzer geluisterd zeg maar. Dat moet naar mijn mening ook als je audio hardware met elkaar vergelijkt want dan gaat het vaak om kleine verschillen en probeer je ook te analyseren wat je hoort. Dat is niet nodig als je gewoon nieuwe muziek wilt leren kennen en dus zag ik dat niet als een probleem.  :)

Misschien als we dit vaker doen dat er inderdaad wat meer "geluisterd" kan worden tussen het kleppen door  8)

tiptop

Hoi Ronald,

Ik zag het niet als een probleem hoor ;)

Het feit dat sommige wilden weten wat we zoal geluisterd hebben en mooi vonden. Daar kon ik eigenlijk geen antwoord op geven, doordat we "kennis maakten met elkaar". (ouwehoerden) ;D
Als we elkaar beter kenden zouden we waarschijnlijk ook meer hebben opgelet op de muziek was een beetje de boodschap.

Ik zou de avond zo weer over willen doen, want het was heel gezellig. ;) 8)

ChrisV

Ik zag het ook niet als een probleem. Ik heb daarnaast genoeg opgepikt aan muziek die gedraaid werd.

Citaat van: Audioloog op mei 22, 2006, 11:07:52
Hier een paar voorbeelden:
- Katie Melua
- Enya
- Within Temptation

Ik vind bijvoorbeeld Norah Jones qua stem ook mooi maar dat vind ik alweer net iets te "jazzerig". Het gaat uiteraard om de combinatie van muziek en stem.

Tijdens de cd shootout heb ik best wel leuke muziek gehoord, maar er zat gewoon niks bij wat er (voor mij) uitsprong en mij gelijk aansprak en naar de winkel deed rennen.. Tsja ik heb geen idee of dit een beetje helpt om mij op de goede vrouwelijk vocale weg te helpen?

Groetjes,

Ronald

Tja Ronald, ik begrijp helemaal wat je bedoeld. De combinatie van stem en muziek is een lastige. Zo vind ik Diana Krall's stem erg mooi, maar kan ze mij maar nauwelijks raken met de muziek die ze maakt. Sarah McLachlan (die ik meenam) heeft een wonderschone stem, maar vaak heeft ze nogal depressieve teksten en daar heb iok dan lang niet altijd behoefte aan.  :P

Als ik het rijtje vrouwen zie die je opgeeft dan heb ik in ieder geval de indruk dat je open staat voor heel verschillende muziek. Dat moet toch wel leiden tot uitbreiding van je favoriete artiesten!  ;)

Zelf ben ik regelmatig te vinden op internet of in de discotheek te Rotterdam. Met een krappe 250.000 cd's is vrijwel iedere artiest die wat voorstelt hier vindbaar. Lukraak zoeken door de bakken en gewoon luisteren heeft mij al heel wat opgeleverd. Helaas is dit wel een erg arbeidsintensieve klus. Je moet er maar tijd voor hebben!  :D

Chris

myself

Citaat van: Audioloog op mei 22, 2006, 11:07:52
Laat ik eerst deze vraag eens beantwoorden  :)
Het is lastig om uit te leggen waar ik naar op zoek ben want dat weet ik zelf ook niet precies  ;D Ik kan je alleen vertellen welke vrouwelijke vocale muziek die ik tot nu toe ken mooi vind. Hier een paar voorbeelden:
- Katie Melua
- Enya
- Within Temptation

en wat vind je van de Corrs, Inessa Galante, beverly craven, stacey kent, evanescence, Nelly Furtado, renee olstead ?? om zo maar eens wat te noemen  :)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

FrankB

Citaat van: myself op mei 22, 2006, 22:03:04
en wat vind je van de Corrs, Inessa Galante, beverly craven, stacey kent, evanescence, Nelly Furtado, renee olstead ?? om zo maar eens wat te noemen  :)

Cecilia Bartoli hoort dan ook wel in dat rijtje, als je Inessa noemt ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Citaat van: FrenkB op mei 22, 2006, 22:06:43
Cecilia Bartoli hoort dan ook wel in dat rijtje, als je Inessa noemt ;)
heeee, die ken ik niet. eens wat van opzoeken  8)

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 22, 2006, 19:07:21
Ik zag het niet als een probleem hoor ;)
Hoi Fabina,

Dat weet ik hoor  :)

Citaat van: tiptop op mei 22, 2006, 19:07:21
Ik zou de avond zo weer over willen doen, want het was heel gezellig. ;) 8)
Als jij nou snel even een huis koopt dan kunnen we deel II binnenkort bij jou meemaken  ;D

hifiman

Citaat van: ChrisV op mei 22, 2006, 20:22:53
Ik zag het ook niet als een probleem. Ik heb daarnaast genoeg opgepikt aan muziek die gedraaid werd.
Goed zo  :)

Tja Ronald, ik begrijp helemaal wat je bedoeld. De combinatie van stem en muziek is een lastige. Zo vind ik Diana Krall's stem erg mooi, maar kan ze mij maar nauwelijks raken met de muziek die ze maakt. Sarah McLachlan (die ik meenam) heeft een wonderschone stem, maar vaak heeft ze nogal depressieve teksten en daar heb iok dan lang niet altijd behoefte aan.  :P
Het is lastig inderdaad. Dat van Diana Krall is een mooi voorbeeld inderdaad, ik denk daar precies hetzelfde over.

Als ik het rijtje vrouwen zie die je opgeeft dan heb ik in ieder geval de indruk dat je open staat voor heel verschillende muziek. Dat moet toch wel leiden tot uitbreiding van je favoriete artiesten!  ;)
Dat is ook zo, ik kom alleen niet zoveel in aanraking met andere muziek dan wat er in de mediamarkt ligt zeg maar  ::)

Zelf ben ik regelmatig te vinden op internet of in de discotheek te Rotterdam. Met een krappe 250.000 cd's is vrijwel iedere artiest die wat voorstelt hier vindbaar. Lukraak zoeken door de bakken en gewoon luisteren heeft mij al heel wat opgeleverd. Helaas is dit wel een erg arbeidsintensieve klus. Je moet er maar tijd voor hebben!  :D
Dat is een hele goede tip, die ik alweer bijna vergeten was! Ik ga eens kijken of er bij mij in de buurt een discotheek is  :D

hifiman

Citaat van: myself op mei 22, 2006, 22:03:04
De Corrs vind ik ook wel ok en daar heb ik inderdaad ook cd's van!  :D

De rest die je opnoemt ken ik niet, eens kijken of ik er ergens wat van kan beluisteren  :)

hifiman

Ik heb de op deze pagina genoemde aanraders weer tegevoegd aan de startpost  8)

gast2018

Citaat van: Audioloog op mei 23, 2006, 08:50:00

Dat is een hele goede tip, die ik alweer bijna vergeten was! Ik ga eens kijken of er bij mij in de buurt een discotheek is  :D

http://www.muziekweb.nl/

Kun je ook digitaal lenen. Om met veel artiesten kennis te maken wel een ideale manier eigenlijk.

ChrisV

Muziekweb = Discotheek Rotterdam  ;)

hifiman

Ik zie dat Delft ook een discotheek heeft  :D Kost wel 1,90 per cd per week, en een abonnement maar goed dat laatste zijn de kosten niet.

ChrisV

Bedenk wel dat Rotterdam verreweg de grootste collectie heeft, kleinere steden als Delft hebben vaak maar een beperkte collectie. Bovendien is het in Rotterdam toegestaan de cd's met de eigen discman vooraf te beluisteren. Hiermee voorkom je dat je allerlei cd's huurt waar je niets mee kan. Vaak is dit in een dicotheek niet mogelijk.

1,90 euro is een standaardprijs. Ik brand vervolgens de cd's (30 cent per stuk), zodat ik voor 2,20 een goede proefcd heb die ik later kan vervangen met een echte als het bevalt. De kwaliteit is uiteraard stukken beter dan de ilegale mp3's die op het internet zwerven.

Downloaden met muziekweb is wel een goeie tip. Als ik het mij goed herinner is dit voorlopig gratis.