Muziek (cd) shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, april 4, 2006, 11:55:47

Vorige topic - Volgende topic

ChrisV

ach, anders draaien we ze toch vier keer zo snel af, dan zijn we in een uur of 6 klaar  :P.

Wees blij dat die cd's geen B-zijde hebben  :D

hifiman

Citaat van: beunky op mei 10, 2006, 13:32:40
46 cd's... hebben we een week de tijd of zo? ;D ;D ;D
Die van jou draaien we wat sneller er doorheen ;-)

Maar gezien de hoeveelheid cd's is het misschien een goed idee toch een "strategie" te bedenken voor deze avond.
Ik denk dan aan dat iedereen omstebeurt steeds de kans krijgt 1 cd te "showen" aan de rest. Maximaal 1 of 2 tracks helemaal of alle tracks steeds een stukje.

Is dat wat?

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

ChrisV

ik ben voor (vrijwel) een hele track en dan slechts 1 a 2 per cd. Elk nummer maar voor een kort stuk horen luistert erg vermoeiend (wat mij betreft).

hifiman

Citaat van: ChrisV op mei 10, 2006, 15:14:28
ik ben voor (vrijwel) een hele track en dan slechts 1 a 2 per cd. Elk nummer maar voor een kort stuk horen luistert erg vermoeiend (wat mij betreft).
Zit wat in, ok dan doen we het zo!  8)

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 10, 2006, 10:51:52
Welja, het is mooi weer, dus die kunnen aan de ketting in de tuin  >:D

LOL ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

beunky

tiptop

Rinzwind

1 track per cd is goed :)

Overigens heb ik 1 cd nog niet binnen dus dat scheelt weer 6 minuten >:)

ChrisV

Nog een last minute toevoeging:

en een verandering:

ipv Crystal Planet van Joe Satriani

Tot vanavond!  ;)

Rinzwind

Ik ben onderweg :) :) :)

cd's oh: candyass  alleen in OGG op een DVD. Geen Epica: beide niet ontvangen :(
adres
Laptop om me te vermaken onderweg.

Food for the road :)

ETA: 18:30

beunky

Mijn ETA wordt 1900... troubles hier ;) ;D

Martin_M

Foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's.................. ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

hifiman

Citaat van: Martin_M op mei 13, 2006, 23:30:51
Foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's.................. ;D
Er zijn geen foto's gemaakt  ;D

De laatste man is zojuist vertrokken  :P Heren, ik vond het reuze gezellig en wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor jullie komst.

Later meer over wat ik van de muziek vond.

Groetjes,

Ronald

Rinzwind

Ik heb maar 1 foto gemaakt met mijn telefoon. In Delft Zuid stond een bordje "renveld" met een grasveld erachter. Was wel komisch.

DIT WAS DE VREEMDSTE TERUGREIS DIE IK OOIT HEB MEEGEMAAKT.

Ik wandelde terug naar Delft Zuid station en had nadorst toen ik aankwam. Dus ik zie een cola automaat en gooi er 1,50 in voor een blikje. Komt er van boven de trap 1 ambtenaar van de categorie overijverig en nieuwsgierig naar beneden. Vraagt aan mij: wat was je daar voor kabaal aan het maken? Ik moest even nadenken en zei toen: ooh dat was de automaat; ik heb een blikje gekocht. Om een of andere duistere reden vond hij dat zwaar verdacht (jaaaaaaa ik ben echt een terrorist hoor!) en moest de inhoud van mijn tas zien: laptop, extra batterij, powersupply, krant, cd's werden kritisch bekeken. En daarna de meest vreemde vragen: wat doe je hier, waar woon je, wat deed je hier, leven je ouders nog, is het een lange reistijd, mag ik je treinkaart zien (die moet ie me trouwens hebben zien kopen want ik was voor het kopen van het blikje naar de kaartjes automaat geweest en dat moet hij van boven gezien hebben). Toen ik eindelijk alles weer had afgesloten zag ik de trein al komen en ja hoor de ultieme vraag: heb je identificatie bij je? En NATUURLIJK had ik die thuis gelaten. Ik zei 'ja' voor ik er erg in had (trein rijdt binnen) en toen hij vroeg "mag ik die even zien?" zei ik 'nee, en dit is de laatste trein de me thuis kan brengen en dus stap ik in'. Ingestapt, trein rijdt weg en meneer was ZWAAR geergerd :+ :+

Vraag: is dit normaal in Delft Zuid of zie ik er echt zo onbetrouwbaar uit!?!?!?

In de trein naar Dordrecht met een conductrice gekletst (ik was de enige in de trein en ze wilde aandacht denk ik :P ) Het leukste aan der was der fluit (zegt genoeg denk ik) :) Al kletsend gaat de tijd natuurlijk lekker snel.

In Dordrecht even moeten wachten op de aansluiting (zelfde treinvak zou de "intercity" binnenkomen). Komen der 2 types naar boven gestormd, duwen op de knop van mij ex-vervoer (stoptrein zou verder gaan naar Rosendaal) waarna die 2 op het moment dat ze gaan zitten erachter komen dat het de verkeerde trein is. Conductrice fluit. Hun stormen naar buiten en vliegen de trap weer af. LOL.

In Dordrecht dus overgestapt in de "intercity" (het was gewoon een tot intercity gebombardeerde stoptrein) naar Eindhoven. Geen spannende dingen gebeurd op dit traject. Beetje een spelletje gespeeld.

In Eindhoven overgestapt naar de intercity naar Roermond. Drukke trein zeg die laatste trein. Met 3 meiden zitten kletsen die ook naar Roermond moesten. Was wel gezellig. Laptopje draaide al die tijd muziek en samen met 1 van die meiden Bomberman zitten spelen.
Erg jonge dingen en toen ik in Roermond 'doeg' tegen ze zei kijkt der een kerel erg achterdochtig naar me (zal een vader zijn geweest :) )

Taxi naar huis :) 7 euro later ben ik thuis en kijk nog even in de brievenbus en JA HOOR. Daar ligt mijn nog te ontvangen CD: Candyass van Orgy ...
Plus een brief van Stichting Wonen:ik kreeg 404 euro terug ivm de collectieve eindafrekening. Dus mijn beamer komt snel dichterbij :) Einde van de maand is er 2500 euro gesprokkeld.

Oh en het blikje ben ik in alle consternatie vergeten en ben ik nu al typend aan het drinken :) :) :)

De paar uurtjes luisterend naar muziek waren zeer geslaagd en het was de moeite waard om 6 uur voor te reizen. Maar de volgende keer pak ik wel een hotelletje en dan reis ik wel terug tijdens normale uren want de start van de reis was veels te enerverend :D

beunky

Lol ;D ;D ;D ;D
Je ziet er inderdaad wel een beetje uit als terrorist... iedereen met een snor is tegenwoordig al verdacht :P ;) ;D ;D ;D

Maar het was inderdaad supergezellig en ik heb ook een aantal leuke dingen gehoord :)
En gezien ;D

hifiman

Haha mooi verhaal Wim! Maarre nee het is de eerste keer dat ik dit hoor over ons kleine stationnetje  ;D

Verder vond ik het heel erg leuk om zoveel verschillende soorten muziek te horen! Ik moet wel eerlijk zijn en bekennen dat ik geen cd's heb gehoord die ik direkt zou willen kopen. Misschien ben ik toch kritischer dan ik dacht in mijn muziek smaak  ::)

In elk geval vond ik het zeker de moeite waard.  8)

Rinzwind

Citaat van: Audioloog op mei 14, 2006, 10:08:16
Haha mooi verhaal Wim! Maarre nee het is de eerste keer dat ik dit hoor over ons kleine stationnetje  ;D

Verder vond ik het heel erg leuk om zoveel verschillende soorten muziek te horen! Ik moet wel eerlijk zijn en bekennen dat ik geen cd's heb gehoord die ik direkt zou willen kopen. Misschien ben ik toch kritischer dan ik dacht in mijn muziek smaak  ::)

In elk geval vond ik het zeker de moeite waard.  8)

Och als dat de conclusie is is het toch ook goed? :D

Ik heb wel wat leuke dingen gehoord waarvan ik eens ga kijken of er wat van te kopen valt (een "best of" ofzo) :)

hifiman

Citaat van: ChrisV op mei  8, 2006, 11:41:32
Ik ben erg benieuwd hoe jouw set klinkt, zeker als het gaat om mn eigen muziek.
En wat vond je ervan?  ;D (eerlijke mening wordt gewaardeerd, ook als dat negatief is)

hifiman

Citaat van: Rinzwind op mei 14, 2006, 13:10:12
Och als dat de conclusie is is het toch ook goed? :D
Jazeker hoor, het doel was met name een gezellige avond ervan te maken en dat is volgens mij toch aardig gelukt  :)

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 14, 2006, 16:18:27
Jazeker hoor, het doel was met name een gezellige avond ervan te maken en dat is volgens mij toch aardig gelukt  :)

Het was zeker heel gezellig Ronald. :) 8) Erg geslaagd O0

Je set klonk ook heel goed en met film spectaculair hoor.

Volgende keer bij mij in mijn nieuwe woning (nog te zoeken en aan te schaffen op korte termijn  ;D)

Je was een prima gastheer! Ik hoorde wel het een en ander waarvan ik zelf ook wel een CD'tje zou willen aanschaffen. Even opzoeken welke dat ook al weer waren in de beginpost.

Groeten,
Fabian

ChrisV

Ook wat mij betreft een geslaagde avond. Indrukwekkende HT wat mij betreft, met een prima muzikale weergave. De gastvrije ontvangst maakte het feest compleet.

Ik zal mij eens meer gaan verdiepen in de klassieke stukken. Deze avond heeft mij weer eens duidelijk gemaakt dat er zoveel klassieke muziek is die meer dan de moeite waard is om te beluisteren.

Dank dus audioloog!  :D

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 14, 2006, 19:16:11
Het was zeker heel gezellig Ronald. :) 8) Erg geslaagd O0
Dank je  :D

Je set klonk ook heel goed en met film spectaculair hoor.
Ik kwam er vaochtend achter dat we gisteren in dolby digital naar HOFD hebben zitten kijken, dat terwijl er ook een DTS track op staat, zo eens kijken hoe die klinkt  ;D

Volgende keer bij mij in mijn nieuwe woning (nog te zoeken en aan te schaffen op korte termijn  ;D)
Is goed!  O0

Je was een prima gastheer!
Haha ik had ook toastjes gehaald met salades en franse kaas enzo, maar helaas bij gebrek aan ruimte op de tafel heb ik dat maar in de koelkast gelaten  >:D