Super aankoop gedaan nec 9PG met 10 10 10 tubes

Gestart door rwijnhov, april 1, 2006, 10:48:24

Vorige topic - Volgende topic

rwijnhov

Beste iedereen,

Ik moet dit toch even kwijt. Ik heb dus gisteren echt een super aankoop gedaan. Ik heb een general electrics 901e (is dezelfde als de nec 9PG) gekocht waar volgens de interne klok 21 uur op staan en deze projector heeft dus echt 10 10 10 buizen. Tevens kreeg ik er van de goede man ook nog een 601e bij waarvan de groene buis stuk is maar de rode en blauwe buis dus ook 10 10 zijn. Netjes plafond beugel er bij + remote. En zelfs de originele doos zat er er nog bij. Meteen ook even een vraag. Die 601e is dus ook nieuw en het enige probleem dat deze heeft is dat van de groene tube het buitenste venster is gebarsten en dat deze dus vloeistof lekt. Als ik dit zou kunnen repareren heb ik ook nog een nieuwe 601e  ;D/. dus weet iemand of dit mogelijk is?

Arno P

Spookstah

Dan was jij dus de koper die mij voor was, al de 3e PJ binnen een maand die aan m`n neus voorbij gaat :( , maar uiteraard gefeliciteerd.
Wat heb je nu uiteindelijk hiervoor betaald?

rwijnhov

Heel erg weinig.  ;D De man wist dus echt niet wat hij had. Hij had zelfs de originele verpakkingsdozen nog. En de tubes zijn dus allemaal een 10 volledig wear vrij.  O0

Spookstah

Dit waren toch die van marktplaats?
Vraag prijs €200 ofzo iets.

rwijnhov

Jup 200 voor beide pj  ;D inclusief plafond beugel, service manual, en service remote. En dus 6 x tubes met een 10 rating. Dus dat is weer smullen.

Spookstah

Mazzelaar  ;D
Die 9PG is echt een mooie PJ, waar je toch iig makkelijk 1280x1024 uithaald en schijnt zelfs 1080i te kunnen, daarom wou ik um dus ook als vervanger/upgrade van m`n 1252.

Ik zag jou oude ook al te koop staan, dus had al zo`n vermoeden dan jij die kaper op de kust was :)

rwijnhov

ja goed he, had die gast gisteren gebeld en ben meteen in de auto gesprongen.

Bart_M

Zitten hier nu dezelfde buizen in als in een 9PG Xtra?

rwijnhov

er zitten E8508A (BP) tubes in weet niet of dat dezelfde zijn. Zijn het dezelfde?

Bart_M

helaas...
Citeer
The NEC PG Xtra sets were similar to the + models, but the deflection board had some changes so that it could not be interchanged with one from the PG or PG + sets. The same applies to the LV power supply. The Xtra set used slightly larger (longer) tubes, and the brightness thus increased to 1000 lumens from 800. The max H scan rate changed to 64 Khz on the 6 PG Xtra and 92 Khz on the 9 Pg Xtra. Overall, the Xtra series gave a bit more punch than the PG and PG+ sets. The green tube used in the PG Xtra can also be used in the higher end NEC XG series, but the R and B tubes are not interchangeable with the XG models.

konniekip

wolsinkpower

10000 verdiend? hallo zeg.. wat voor PJ denk jij dat dit is :P

alsnog SUPER deal.. kan er zeker nog heel wat voor terugkrijgen :)! veel fun met je PJ's ;)!
echt raar dat er OPEENS laatste week a 2 weken van die superdeals voorbij komen.. Nec's , D50,etc
alleen STEEDS te ver voor mij.. bleh!
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

konniekip

Dacht dat die NEC een 9" was. 21 draaiuren... moet toch wel wat meer waard zijn dan 200 euro?  O0

wolsinkpower

stukken meer dan 200 ja.. maar 10K is beetje veel he  ::)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

astrobart

rwijnhov

ok zou ik graag doen maar hoe voeg ik foto's toe? O ja ik heb hem net even snel snel afgesteld. En werkelijk waar mijn bek viel open bij het plaatje wat er uit komt. Van mijn 1252 blijft gewoon niks over. Die vervaagt gewoon in het niet bij deze pj. En wat een tering karwei om hem af te stellen. Heb hem nu nog nog maar half afgesteld.

donaldk

Citaat van: wolsinkpower op april  1, 2006, 19:52:38
stukken meer dan 200 ja.. maar 10K is beetje veel he  ::)

Yup een xg 135 ging hier op het forum met moeite weg voor ik dacht 2500 euro na een paar prijsverlagingen van 3000 tot een vraagprijs van 2500. Dat is ee nieuwere en duidelijk betere nec projector.

rwijnhov

en hier de foto's van de tubes hieronder van de 901e, het lijkt of er iets verkleuring op zit maar dat ligt aan mijn camera. In het daglicht zijn ze helemaal egaal wit en 100% wear vrij.

rwijnhov

en hier de foto's van de tubes van de 601e, wederom zonder wear. Ben denk ik een van de weinig die deze kwaliteit reserve tubes heeft liggen voor zijn pj.  ;D

donaldk

donaldk

Moet je bij deze nec ook de voeding laten modificeren, omdat het een tikkende tijdbom is, weet iemand dat?

wolsinkpower

Citaat van: donaldk op april  1, 2006, 22:15:59
Tjeetje, ik kijk regelmatig op marktplaats http://kopen.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/videoprojectoren/c1132.html en speurders http://www.speurders.nl/show_subcat.php?id=4211&mcid=2001&scname=beamers&sort=time&sort_dir=0&offset=0&state=0&wp=0&speurder_type=&page=1&postcode=&straal=&sd=1&st=1&limit=20 maar kom altijd alleen maar rotzooi tegen of veel te duur spul, of dure rotzooi. Gefeliciteerd!

laatste 2 weken zijn pracht aanbiedingen voorbij gekomen waar ik ook bijwijze van spreken bijna jankend door achter de pc zat.. aangezien ik ze altijd zag als ze er net op stonden en gewoon niks kon doen omdat ik geen vervoer heb

je moet MP echt in de gaten houden.. ik kijk er elke dag regelmatig op.. wie weet ook een tik aangezien ik er zelf werk :P

konniekip

achja, ik heb gezien hoe snel je woonkamer vol staat met beamers bij illusions, dus ik laat deze 'handel' maar aan anderen over...  :)

donaldk

En ik zie dat je nu ook uit bent op een Zenith pro 900x een instap datagrade projectortje. Kap is niet bepaald in nieuwstaat, maar het front ziet er wel goed uit, dus ja een verkoper noemt iets al snel nieuwstaat;-).