Heeft iemand al ervaring met BOSE Acoustimass 10 serie III ?

Gestart door highigh, maart 24, 2006, 21:46:49

Vorige topic - Volgende topic

highigh

Heeft iemand al ervaring met BOSE Acoustimass 10  serie III  ?

Graag jou mening over deze set.

http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT&product=am10_surround_index

En waar kan je het goedkoopste in NL te halen ?

Dank je !

Sander Sassen

Uhm, je wilt hierop een serieuze reactie? Of zit je gewoon te vissen naar grappen over de veredelde auto-breedband-luidsprekers die Bose gebruikt, de WC-rol die dienst doet als bass-reflex poort en meer van die technologische hoogstandjes van dit puur door marketing gedreven bedrijf?

Ik denk dat ik kort kan zijn wat advies betreft; alleen als je bang bent dat je vrouw je verlaat (evt. met kinderen) omdat ze niks anders wil in de huiskamer kan je aanschaf overwegen. Heb je carte-blanche van 't thuisfront of heeft de vrouw-des-huizes een bijzonder gunstige WAF dan zou ik toch eens kijken naar luidsprekers die WEL waar voor hun geld bieden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

misteranderson

Citaat van: highigh op maart 24, 2006, 21:46:49
Heeft iemand al ervaring met BOSE Acoustimass 10  serie III  ?
Graag jou mening over deze set.
http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT&product=am10_surround_index
En waar kan je het goedkoopste in NL te halen ?
Dank je !

En gelukkig verschillen ook over Bose de meningen behoorlijk op dit forum. De BOSE
acoustimass 10 is géén slechte surround speakerset. Zijn wakke punten liggen wat mij betreft in
de laag weergave. Daarentegen is het hoge segment goed verzorgt, en zeker niet zo
slecht als vaak gezegd wordt. Let wel, BOSE is niet goedkoop, maar is ook zeker niet slecht.
Dus ben je op zoek naar een speaker set die de combinatie grootte-design-geluid in een
goeie balans heeft, is BOSE zeker te overwegen.  Overigens zal je voor
BOSE overal dezelfde prijs betalen, dus je hoeft niet op zoek naar de goedkoopste...

Citaat van: Sander_Sassen op maart 24, 2006, 22:33:27
Uhm, je wilt hierop een serieuze reactie? Of zit je gewoon te vissen naar grappen over de veredelde auto-breedband-luidsprekers die Bose gebruikt, de WC-rol die dienst doet als bass-reflex poort en meer van die technologische hoogstandjes van dit puur door marketing gedreven bedrijf?
<zucht>....  ::)  :'(
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Draiz

In dat geval lijkt het me raadzaam (ik heb bose nog nooit gehoord) eens te overwegen of de sub wel goed genoeg is.
wellicht dat als je graag een bose setje wilt, en je kunt deze ook zonder sub kopen, dat je deze dan kunt aanvullen met een velodyne sub. Mits deze door de dealer goed agsteld wordt natuurlijk heb je kans dat je bose al weer wat aangenamer klinkt. Maar geen idee of dit ook werkelijk zo is natuurlijk.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

misteranderson

Citaat van: Draiz op maart 24, 2006, 22:47:48
In dat geval lijkt het me raadzaam (ik heb bose nog nooit gehoord) eens te overwegen of de sub wel goed genoeg is.
wellicht dat als je graag een bose setje wilt, en je kunt deze ook zonder sub kopen, dat je deze dan kunt aanvullen met een velodyne sub. Mits deze door de dealer goed agsteld wordt natuurlijk heb je kans dat je bose al weer wat aangenamer klinkt. Maar geen idee of dit ook werkelijk zo is natuurlijk.

Dit had een goeie optie geweest, ware het niet dat je BOSE acoustimass niet zonder sub kan kopen..
De speakers van BOSE worden namelijk aangestuurd van de acoustimass bas-module..
Als je een acoustimass systeem gebruikt, wordt de subwoofer uit van je versterker dus
ook niet benut...

Maar uiteraard geldt ook voor BOSE... Gaat dat luisteren !!  O0
- Albert Einstein

audiofreak1

Laten we de discussie maar kort houden, bovenstaande antwoord van Sander is 100% correct. Voor meer antwoorden surf eens rond of google eens. Uiteindelijk komen alle antwoorden op hetzelfde neer.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

Draiz

Ik ken mensen die het mooi vinden, ik zelf dus inderdaad absoluut niet.
en de vraag is hoelang je het mooi blijft vinden. Als je vaker luisterd ga de slechte eigenschappen waarschijnlijk beter horen..
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Sander Sassen

Bekend plaatje  ;D

D'r is overigens nog wel iets van te maken hoor, uit ervaring (vraag niet hoe) weet ik dat je met twee nette Monacor SPH-165KEP kevlar woofers erin en ietwat scheutig met loodbitumen de kast bekleden de sub een heel stuk strakker en gecontroleerder laat klinken, alleen dat matcht dan weer niet met die verschikkelijke breedbanders in de satellieten. Och weet je, laat ook maar, d'r is geen eer aan te behalen ben ik bang, zelfs voor een verstokte zelfbouwer zoals ik.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

misteranderson

Citaat van: audiofreak1 op maart 24, 2006, 22:55:20
Laten we de discussie maar kort houden, bovenstaande antwoord van Sander is 100% correct.
Uiteindelijk komen alle antwoorden op hetzelfde neer.

Ik zie niet in, waarom we de discussie kort zouden moeten houden...  :-\  ::)
Enne, heb je mijn antwoord niet gelezen ??? Dat komt namelijk absoluut
niet op  hetzelfde neer...   

Ik vind het allemaal behoorlijk kort door de bocht... Feit blijft
dat geluid beleving voor iedereen anders is en dat dus
het luisteren naar speakers door iedereen anders ervaren wordt.

Er wordt bovendien gevraagd om meningen... En dan is het dus niet
zinnig om te suggeren de discussie kort te houden en te beweren dat
zoeken geen zin heeft, omdat het toch allemaal op hetzelfde neer komt.
Daar heeft de topic-starter niks aan en klinkt bovendien vervelend voor mensen
die daar anders over denken...

Dusse, geef je mening maar hou het subjectief en opbouwend...   ;D  ;)

O ja, en BOSE= O0
- Albert Einstein

dmeerpa

Toen ik mijn oude JVC receiver wou wegdoen omdat mijn laag op niks trok, was ik ook gaan kijken naar bose. Die compacte sattelietjes leken me wel praktisch.
In de winkel klonk dit allemaal wel mooi. En beter dan wat ik op dat moment thuis had staan. Dankzij dit forum heb ik uiteindelijk gekozen voor een nieuwe Marantz Receiver met nieuwe fronts en luidspreker zuilen. En ik heb het mij niet beklaagt. Als je het geluid gaat vergelijken dan kan die BOSE daar aan geen kanten aan tippen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=25454.0
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

JCL

Over al die soort setjes kan 1 gemeenschappelijk ding gezegd worden. Hoe kleiner het is, hoe minder bereik je hebt. Maar volgens de specs gaan ze net zo hoog als een andere luidspreker hoor? Ja, dat klopt het hoog is het probleem ook niet. Het midden gebied is bij ALLE kleine speakers (echt kleine speakers) gewoon niet bestaand. Het midden moet dan ook door de sub worden gedaan, denk er dan aan dat de sub als bij 200-250 hdz begint te spelen, dat wil je gewoon niet.

Ik zeg niet dat alle satalietjes slecht klinken, maar vooral de echt super kleine modellen (zoals deze) kunnen geen midden weergeven omdat je er gewoon volume voor nodig hebt. Hoe goed je het ook probleerd na te maken, size does matter bij dergelijke setjes.

JCL

Citaat van: misteranderson op maart 24, 2006, 23:03:20
Ik vind het allemaal behoorlijk kort door de bocht... Feit blijft
dat geluid beleving voor iedereen anders is en dat dus
het luisteren naar speakers door iedereen anders ervaren wordt.

Dat is natuurlijk helemaal waar. Maar ik denk dat dit alleen opgaat wanneer er een kwestie van smaak is. Je neemt een B&W 602 en een kef IQ3, wat is de betere speaker? Doe mij de B&W maar, een ander zou dat een schel misbaksel vinden en koopt de KEF.

Wat de een slecht vind, vind de ander goed maar wanneer er een feitelijke beperking optreed (het gebrek aan bereik) dan kan er een algemene conclusie worden getrokken dat dit bepaalde tekortkomingen met zich mee brengt. Dat is misschien geen probleem, maar voor hetzelfde geld kan er absoluut iets worden gekocht wat op alle punten beter is, écht beter.

krek

Heeft iemand voor de topic starter wellicht wat adviezen van een set die WEL door de beugel kan naar jullie mening? En dan aub in dezelfde prijsklasse, en rekening houdend met de keuze voor een sub-sat systeem.

Heeft monitor audio niet hele kleine, goedklinkende speakertjes te koop? De Radius heten ze. Ik weet niet of je dan met een leuke sub en receiver erbij in dezelfde prijsklasse zit.

NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

JCL

Bionica

Misschien heeft onze Bose Expert Sjors wat tips voor je ;)
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Audiofiel

Citaat van: Sander_Sassen op maart 24, 2006, 22:33:27

In mijn bus zitten (af fabriek!) toch echt veel betere units gemonteerd. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Vincent

Hi

Wij zijn Bose dealers dus ik heb het setje uitgebreid kunnen luisteren en op zich is het geen slecht
systeem alleen ik denk dat er voor dezelfde prijs of minder mooiere systemen zijn te halen. Alternatieven
die ik zou aanraden zijn de Mordaunt Short Genie of bijvoorbeeld de B&W Mini Theater.. Deze zitten allebei onder de prijs van de Bose en doen er echt niet voor onder.. Je moet alleen wel van het uiterlijk houden want
die is bij beide sets totaal verschillend. En natuurlijk is het ook belangrijk op wat voor versterker de set komt.

Maar hou met 1 ding rekening jij moet er naar kijken en luisteren en niet iemand anders dus koop gewoon wat jij het mooist vindt klinken en deruit zien.

GRtz

Vincent

WickedGame

De Bose Acoustimas 10 is voor een compact home-cinema speakerset zeker niet verkeerd. Alleen de prijs in combinatie met de kwaliteit is het hekel punt. Stel dat deze set 699,- euro kost, dan zou je denk ik niemand meer horen klagen. Dus met andere woorden prijs/kwaliteits verhouding is niet gunstig.

Als alternatief zag ik net de Mordaunt Short Genie voorbij komen, maar ik zou ook zeker de Infinity Oreus erbij pakken.

yates

Tja,

Ik heb de accoustimasss series II gehad..
Dit was nog met een passieve subwoofer..
eigenlijk heb ik mijn keus deels gebasseerd op de WAF factor.. En mij zo laten beinvloeden.  :-[
Ik moet zeggen, dat het geluid mij nooit echt heeft kunnen bekoren met gewoon muziek. Voor films, was het al beter, alleen miste ik (wellciht door de passieve subwoofer) het laag. Het strakke diepe laag kon niet worden weergeven..
Na een jaar deze set verkocht (particulier).
En waf factor maar wat bijgesteld.. En nu de trotse bezitter van de kef q5,q9 en q1 met een velodyne sub.. Hoe bedoel je waf  ;D

grtz,
Yates
Pioneer KURO 5090 Marantz SR6003 Marantz BD7004 PS3 Humax 5050c Audioquest Ixos Kef 3005