Gebruikerservaring Logitech Harmony 895

Gestart door sjakieswitch, maart 22, 2006, 12:23:36

Vorige topic - Volgende topic

gogo

Citaat van: GH op februari 19, 2007, 20:03:08
Wat ik begrepen heb (heb er zelf nog geen in gebruik) zouden de dimmers en schakelaars van HomePro moeten werken met een 895.
Ze zijn bijvoorbeeld te krijgen bij: http://www.elekhomica.nl

Gerjan

Dit bedrijf heb ik al eens een mailtje gestuurd maar die zei dat het nog niet werkten met de 895, er moest nog een software update komen.
Maar in deze topic heb ik gelezen dat er al een update geweest is dus ik vraag me af of die winkel dat ook weet en of die update er voor gezorgd heeft dat de z-wave werkt.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

redleg

Citaat van: gogo op februari 20, 2007, 09:56:51
Dit bedrijf heb ik al eens een mailtje gestuurd maar die zei dat het nog niet werkten met de 895, er moest nog een software update komen.
Maar in deze topic heb ik gelezen dat er al een update geweest is dus ik vraag me af of die winkel dat ook weet en of die update er voor gezorgd heeft dat de z-wave werkt.

gr gogo

Ze werken wel van homepro heb zelf zo'n module draaiende  :)

gogo

Citaat van: redleg op februari 20, 2007, 19:19:16
Ze werken wel van homepro heb zelf zo'n module draaiende  :)

Oke dan ga ik er ook 1 bestellen als het nu wel werkt.

Het gaat deze worden

ZDP200 Insteek lampmodule Z-Wave

Uit voorraad leverbaar!

KENMERKEN:
-Maakt lampen, aangesloten op deze module, draadloos dimbaar en schakelbaar.
-Kan direct in de wandcontactdoos worden gestoken. Met de schakelaar op de module kan de lamp eveneens worden bedient.
-Elke lampmodule repeteert het signaal om een complete dekking in uw huis te verzorgen.

PRODUCT BESCHRIJVING:
Lamp modules en het licht in huis kan eenvoudig worden bedient door een draadloze controller, deze is door u zelf te installeren. Met een knop op de module meldt u de module aan bij de draadloze controller. Tevens kunt u de knop gebruiken voor het lokaal schakelen van de lamp. Lampen kunnen uit en aan worden geschakeld maar ook worden gedimd.

Zal mijn bevindingen hier melden ;D

gr gogo

Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

redleg

Citaat van: gogo op februari 20, 2007, 20:39:33
Oke dan ga ik er ook 1 bestellen als het nu wel werkt.

Het gaat deze worden

ZDP200 Insteek lampmodule Z-Wave

Deze heb ik ook ja :) Euhm je moet hem met de rf-netwerktools toevoegen en dan bij z-wave apparaten even koppelen. Dan zou het oeten werken. Je kunt er ook presets instellen voor het dimmen dit doe je bij scenes.

olson

Hoe is de bediening van de numerieke toetsen van de ab.

Ik gebruik teletekst heel vaak, en vraag me dus af of die toetsen niet te ver naar beneden zitten.
Verder: hoe activeer je teletekst?

Stress!!!!!

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

olson

Stress!!!!!

svmnb

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

olson

inderdaad nog wat leeg... maar er is tenmiste iets :)

GH

Ik heb er gisteren één gekocht... maar helaas, hij komt niet door de zelftest heen (LCD Module Failure). Nu maar eens kijken hoe eenvoudig het omwisselen gaat...

olson

zojuist ook de harmony 895 besteld...
ben benieuwd, komt waarschijnlijk dinsdag binnen  :P

Stress!!!!!

Ik twijfel nog steeds. Ik heb eigenlijk mijn zinnen gezet op de 1000 maar die is gewoon niet te krijgen. Maar je zal altijd zien; Ga ik voor de 895 komt de week erop de 1000 uit....  ::)

olson

ik vraag me af of de 1000 wel handig is.
het is in elk geval geen ab die je blindelings gaat bedienen.

olson

Heb 'm gisteren gekregen. Eerste ervaringen:

- Eerst firmware van AB en RF updaten. Ging niet geheel probleemloos. RF usb werd niet goed herkend.
- Programmeren met de software gaat opzich goed, maar voor gevorderde gebruikers zijn de wizzards onhandig.
- Alle aparaten werken, ook via RF-IR converter. De kast kan dus dicht blijven.
- Layout AB niet echt handig, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.
- Bouwkwaliteit redelijk, had voor dat geld iets beter gemogen.

Enige probleem tot nu toe is de Source selector van mijn Philips TV. Dit werkt nog niet goed omdat de AB de stap 'menu' mist en denkt dat er al 1 source verder geskipped is. Dadelijk de helpdesk eens bellen.

Tevreden tot nu toe? ja!

denoontje

je kunt ook zelf stappen maken en deze inleren in de ab.

Bouwkwalteit hjad inderdaad beter mogen zijn.

Ik zit met 1 nadeel:

Beide primares (cd en versterker) gebruiken zelfde code voor in en uitschakelen....dDruk ik op activiteit dvd kijken, gaat ook de cd aan......

Daarbij heb ik de upc box op mijn denon aangesloten, (220 switch) zodat ie niet continu aan de stroom hangt (schijnt toch veel te verbruiken dat ding). Nadeel is dat ie een 30 tal sec erover doet om op te starten.
Via activiteit tv kan ik ds niet ook gelijk de juiste zender inprogrammeren

olson

Zelf stappen maken bij activities?

hmm
nog eens goed zoeken.
Maak je die via WEB aan of via de pc tool?

Als je met de 895 werkt en met RF kan je met een gesloten kast voorkomen dat je apparatuur dubbel bediend wordt door de IR channel niet naar ALL te sturen, maar per poort.

denoontje

staan helaas allebij buiten de kast, en ik ga toch niet zo'n remotedingetje op mijn mooie primares plakken :P

Je kunt in de software bij het gekozen toestel zelf knoppen zelf definieren....
Zo heb ik bijvoorbeeld een aantal knoppen bijgemaakt welke niet standaard in dde software zaten. Je geeft de jnop een naam en leert de code in via de officiele ab.

Ook kun je in de activiteit extra stappen inbouwen:
bijv: aanzetten tv:
tw power toogle
kies channel 1
kies channel down
kies channel down
etc

Zelfde geldt voor afsluiten van een activiteit.

Zo laat ik bijv voor dvd kijken ale apparatuur eerst display dimmen. Display gaat weer aan bij het uit de activiteit gaan overschakelen

olson

idd, gevonden.
had al channel 0
en dan 2x down kom ik ook ALTIJD op ext3 uit. Precies wat ik moet hebben.

Ik vind 't alleen onhandig dat ik steeds de RF EN IR moet updaten.
Heb op mijn laptop alleen maar usb1 en het updaten duurt toch stees enkele minuten incl omsteken van de kabels. Lastig als je aan het configgen bent, en EVEN wilt zien of t werkt :(

Mogelijk dat t sneller gaat met usb2?

denoontje

extender gaat vrij vlug qua update, remote enkele minuten (USB2).
Inderdaad wel lastig dat je steeds beide moet doen...dan heb ik d3 extender nog niet eens echt ingebouwd

olson

iemand enig idee,
hoe ik die global off knop boven aan de afstandsbediening kan configureren?
nu gaat alleen de tv uit, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om alles uit te zetten?

svmnb

Citaat van: olson op maart 18, 2007, 15:04:27
iemand enig idee,
hoe ik die global off knop boven aan de afstandsbediening kan configureren?
nu gaat alleen de tv uit, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om alles uit te zetten?

Heb je dan je remote in Device mode staan, of in Activities? Bij de laatste schakelt 'ie bij mij tenminste alle apparatuur uit. Dit heb ik niet apart hoeven configureren.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

olson

IDD! bij activities gaat alles uit!
Alweer wat geleerd  ;D

gogo

Ik heb er weer 2 besteld vrienden vonden het zo'n top afstandbediening dat ze er ook 1 wilden  ;D

gogo

M

@Gogo

en hoe bevalt je de Harmony 895 tot nu toe, nog steeds goed?

Gr Mayko
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300