Gebruikerservaring Logitech Harmony 895

Gestart door sjakieswitch, maart 22, 2006, 12:23:36

Vorige topic - Volgende topic

gogo

Citaat van: PhoneTech op januari 10, 2007, 17:07:04
Nope, elro en klik aan klik uit systemen gebruiken hun eigen frequentie. er zijn maar een paar winkels in NL die z-wave verkopen, en het moet ook nog door logitech in het systeem staan

Kan ik systemen van elro wel bedienen met de 895?

En werkt z-wave nu met de 895 of is de software nog niet goed?

gr gogo

Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Jean Sibelius

Vandaag is de Logitech Harmony 895 binnengekomen ;D.

Ik heb er nu zo'n twee uurtjes op zitten, dus ik beschouw me zeker niet als een expert.
Wat is me in deze tijd gelukt:
Software installeren: v7.0 -> v7.02
Firmware Harmony 895 upgraden: v4.0 -> v4.7
Firmware Extender upgraden: v1.2 -> v2.4
(dit is voor medebezitters tevens handig om even te kijken of ze de laatste upgrades hebben) ;)

Apparaten ingesteld:
- Parasound T3 (tuner)
- Denon DVD-3910
- Arcam FMJ AV8
- Samsumg LE26R71B
- Sony CDP-XA7ES
- Velodyne DD-18
- Sony VPL-HS20 (projector)

Qua functionaliteit ingesteld:
- TV kijken
- DVD kijken
- CD luisteren
- SACD luisteren
- Radio luisteren

Wat ikzelf ERG sterk vind, is dat je met 1 druk op de knop een complete setting kunt activeren.

Tot nu toe ging alles redelijk voorspoedig, het is me alleen niet gelukt om het Projectiescherm wat door middel van een Marmitek KR22E bediend wordt in te stellen. Verschillende pogingen ondernomen, maar helaas.

De komende dagen maar proberen om van de andere afstandbedieningen af te blijven en kijken of deze ene alles vervangt.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

ben ook al flink aan het stoeien.

Als je een apparaat standaard instelt, krijg je soms veel meer mogelijkheden achter de knoppen, dan het appraat daadwerkelijk kan:
met bijv mijn reciever (Denon 3802) stonden zaken in die er standaard niet opzaten zoals extra ingangkeuzes, instelmogelijkheden etc.
ook bij de x-box, en mijn denon dvd2900 was dat het geval. Deze moet je dan bij de setup knopconfiguratie allemaal weer wissen (lijker en rechterkolom)

Het is ook lastig zelf de volgorde te bepalen van de menu knoppen welke op het scherm staan. Een drag/sleep optie zou erg handig zijn; ik wil bijv power on en off boven aan hebben op mijn schermpje. Ook jammer dat achter ingeladen icoontjes van de zenders (helaas ook maar 12) alleen zichtbaar zijn binnen de activity tv kijken. Zo gauw je even iets anders hebt gedaan val je uit de tv activity en zijn de icoontjes niet  meer zichtbaar.

Groot voordeel:
de upc box is te bedienen :-)
met de extender heerlijk zappen zonder te richten

vragen
- ik heb mijn tv (philips) nog niet lekker: ik zet normaliter de tv aan door een zender te kiezen en uit via een uit knop, ik krijg dit nog niet lekker geprogrameerd
- is het mogelijk om ipv het bijgeleverde ir-oogje te gebruiken op de extender, een directe stekkerverbinding met een apparaat te leggen (bijv op de achterkant zit een plugje waar bij staat "remote", "system" bijgeschreven)?

tip:
bij elk apparaat heb ik bij volume up en down en mute het reciever signaal ingeleerd, zo kun in elke situatie je direct volume bedienen

groetjes Denoontje

Jean Sibelius

Zojuist een e-mail gestuurd naar Logitech met een omschrijving van het probleem.
(ben benieuwd hoe snel ze reageren)

Hoop dat ik iets stoms doe, anders kan het apparaat direct weer terug :-X

[EDIT]: Ik dacht dat de Velodyne niet goed werkte met de afstandbediening, dus ik heb dezelfde procedure doorlopen als met de Marmitek voor het projectiescherm. De Velodyne werkt ondertussen (dus er is gelukkig niets mis met de hardware), maar het scherm krijg ik met géén mogelijkheid op en neer :-[.

Van Logitech óók nog niets gehoord (maar 1 dag responstijd is natuurlijk óók wel erg snel)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

gogo

Ik heb hem binnen ziet er goed uit.

Ik krijg hem alleen niet werkend met de panasonic pv600, helpdesk is inderdaad goed, maar ze konden het niet oplossen, ik werd door verbonden met canada die gaan iets van de software voor de pv600 herschrijven want er zit iets niet helemaal goed in de database.
Morgen krijg ik de instellingen toe gestuurd dus ff afwachten.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

gogo

Gisteravond kreeg ik de update al binnen alles werkt perfect.
Als je het app door hebt is het goed te doen wel inderdaad alles opschrijfen wat je wilt veranderen want telkens alles weer aansluiten op je comp kost een hoop tijd.

Nu alles ff fine tunen dat zal wel een weekje kosten ;D

gr gogo

svmnb

Ik heb deze AB een paar weken geleden gekocht en ben zeer tevreden. Apparaten met een kritisch IR ontvangst (Samsung HD kabeldecoder), werken perfect, zonder precies te richten. Zelfs zonder de extender worden alle apparaten prima bediend. Bij nader inzien had ik dus ook het 885 model kunnen kopen. Misschien ga ik nog eens wat met domotica doen, waarbij deze AB ook zijn mannetje staat door ondersteuning van meerdere protocollen.

Het enige probleem was mijn Sony receiver. De inputs kwamen niet overeen met het apparaat in hun database. Waarschijnlijk een verwisseling met een US model of zo.

Na één telefoontje met de zeer kundige helpdesk, werd er een software-update gemaakt die ik via mijn persoonlijke account zo in de AB kon uploaden. Aan de ondersteuning kunnen veel bedrijven een puntje zuigen. Geen puistenkoppies die je, ongehinderd door enige kennis en ervaring na een half uur pokke-muzak in de wacht, mee kunnen delen dat zij het ook niet weten.

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

gogo

Citaat van: svmnb op januari 17, 2007, 21:17:24
Ik heb deze AB een paar weken geleden gekocht en ben zeer tevreden. Apparaten met een kritisch IR ontvangst (Samsung HD kabeldecoder), werken perfect, zonder precies te richten. Zelfs zonder de extender worden alle apparaten prima bediend. Bij nader inzien had ik dus ook het 885 model kunnen kopen. Misschien ga ik nog eens wat met domotica doen, waarbij deze AB ook zijn mannetje staat door ondersteuning van meerdere protocollen.

Het enige probleem was mijn Sony receiver. De inputs kwamen niet overeen met het apparaat in hun database. Waarschijnlijk een verwisseling met een US model of zo.

Na één telefoontje met de zeer kundige helpdesk, werd er een software-update gemaakt die ik via mijn persoonlijke account zo in de AB kon uploaden. Aan de ondersteuning kunnen veel bedrijven een puntje zuigen. Geen puistenkoppies die je, ongehinderd door enige kennis en ervaring na een half uur pokke-muzak in de wacht, mee kunnen delen dat zij het ook niet weten.

Helemaal mee eens de beste helpdesk die ik ooit heb gesproken.
Ik heb vandaag nog eens 1 uur aan de lijn gezeten bij de helpdesk dit was de tweede lijn die bedient word vanuit canada.

Panasonic europa geeft de code's niet van hun remote's,  en omdat de panasonic pv600e andere code's gebruikt als de rest van de wereld was er nog niet een goed script voor de Panasonics.

Nu dus wel want ik heb alles getest online met hem

Het probleem is dat als je van hdmi naar avi1 wilt dat  niet soepel loopt omdat ze niet de rechtstreekse code hebben je moet meerdere keren drukken.

Wat ze nog nodig hebben is het volgende,

De codes die wij nodig hebben zijn voor de AV1,AV2,AV2S,AV3,AV3S, Component Ingangen van U TV.

Panasonic kan u die per email versturen in een HEX formaat met een beschrijving van de HEX code en de protocol.

Met vriendelijke groet

Het probleem is dat Panasonic die niet geeft, ik heb in het verleden ook wel eens gebeld voor de code's om in een simpele afstandsbediening te zetten maar dat gaven ze toen ook niet.

Wel vreemd dat ze dat niet doen wat zou daar de reden voor kunnen zijn?

Als iemand de code's weet dan hoor ik het graag.

gr gogo

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op januari 10, 2007, 21:46:10
Tot nu toe ging alles redelijk voorspoedig, het is me alleen niet gelukt om het Projectiescherm wat door middel van een Marmitek KR22E bediend wordt in te stellen. Verschillende pogingen ondernomen, maar helaas.
Aangezien ik nog steeds niet had gehoord, vandaag maar even gebeld met de Helpdesk.
Erg vriendelijk 'geholpen', maar helaas gaat de combinatie Projectie in combinatie met Marmitek niet werken :-\.

De Marmitek KR22E werkt met X10 / RF433 en dat blijkt niet ondersteund te worden.
Beetje jammer, zeker omdat zowel Projecta als Marmitek op de lijst van 'supported' apparatuur staan...
=> meteen een stuk minder enthousiast over deze Logitech, omdat het bovenstaande anders doet vermoeden ::)
The Confidence Mansion

PhoneTech

Citaat van: Jean Sibelius op januari 23, 2007, 13:46:01
Aangezien ik nog steeds niet had gehoord, vandaag maar even gebeld met de Helpdesk.
Erg vriendelijk 'geholpen', maar helaas gaat de combinatie Projectie in combinatie met Marmitek niet werken :-\.

De Marmitek KR22E werkt met X10 / RF433 en dat blijkt niet ondersteund te worden.
Beetje jammer, zeker omdat zowel Projecta als Marmitek op de lijst van 'supported' apparatuur staan...
=> meteen een stuk minder enthousiast over deze Logitech, omdat het bovenstaande anders doet vermoeden ::)

Deze worden volgens mij alleen ondersteund als je infrarood laat omzetten naar X10. Daar zijn verschillende kastjes door die vaker zijn genoemd in de topics die over deze ab gaan.
Sony 37EX500; Denon X4000; HTPC ;Elac FS108.2 ; Epson TWH3200

Guardian

Citaat van: PhoneTech op januari 23, 2007, 15:09:59
Deze worden volgens mij alleen ondersteund als je infrarood laat omzetten naar X10. Daar zijn verschillende kastjes door die vaker zijn genoemd in de topics die over deze ab gaan.

Hij bedoelt deze ir7243

Ik zelf heb het nog niet maar er is in de AB rubriek iemand die het wel zo heeft werken. (bericht Forest Stars)
Je moet dus alleen wel met je Logitech AB op dit apparaat richten aangezien de marmitek alleen de IR kan ontvangen van de Logitech.
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

daniel.benjamins

Weet iemand of de Pixelmagic MB200 ook wordt ondersteunt?

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

daniel.benjamins

Jean Sibelius

Citaat van: Guardian op januari 23, 2007, 21:22:02
Hij bedoelt deze ir7243

Ik zelf heb het nog niet maar er is in de AB rubriek iemand die het wel zo heeft werken. (bericht Forest Stars)
Je moet dus alleen wel met je Logitech AB op dit apparaat richten aangezien de marmitek alleen de IR kan ontvangen van de Logitech.
Hoi Guardian,

Bedankt voor je hulp! Ik zal eens informeren bij de zaak waar ik de Projecta en de Marmitek heb gekocht.
Qua prijs is dit nog wel te overzien ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Kingpin

Nieuwste software geinstalleerd omdat ik mijn Rotel RSP-1098 wilde toevoegen.
Dat is gelukt, geen problemen, even knoppen anders ingesteld enwerkt goed.

Maar dan.

In mijn vorige versie (al een oude) kon ik om een Activiteit aan te maken in opties  aangeven in welke volgorde mijn systeem 'aan' moest gaan (dvd-versterker), nu wil ik dit dus aangeven maar kan het nergens vinden.
Als ik nu een standaard activiteit wil gebruiken zoals 'DVD kijken' wil ik wel de keuze hebben om geen TV in deze activiteit te hebben , maar deze wordt wel automatisch toegevoegd, hoe verhelp ik dit.

Alvast bedankt
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Heb het voor mekaar.
Via de website http://members.harmonyremote.com gaat alles toch een stuk makkelijker dan de tool die erbij wordt geleverd.

Daklem

Misschien een hele stomme vraag ( Ik heb hier totaal geen kaas van gegeten maar het lijkt me wel enorm interessant)

Is het mogelijk om mijn Arcam A80 en mijn CD73T aan te sturen via RF?

Is het zelflerende gedeelte gelijk bij IR en RF? of is het RF gedeelte niet te wijzigen?

denoontje

Citaat van: Daklem op februari 12, 2007, 14:43:10
Misschien een hele stomme vraag ( Ik heb hier totaal geen kaas van gegeten maar het lijkt me wel enorm interessant)

Is het mogelijk om mijn Arcam A80 en mijn CD73T aan te sturen via RF?

Is het zelflerende gedeelte gelijk bij IR en RF? of is het RF gedeelte niet te wijzigen?

commando's sla je via website of via learning op in de ab zelf.

De rf wordt gebruikt als het apparaat uit zicht staat,: je programeert de bijgeleverde rf extender en plakt ir oogjes (aangesloiten op de extender) op je apparaat (of bijv in de kast).

Signaal gaat dan via ab, naar extender via oogje naar apparaat  ;)

Met rf zou je ook rechtstreeks rf geschikte apparaten kunnen bedienen (nog niet getest)

Daklem

Citaat van: denoontje op februari 12, 2007, 19:16:18
commando's sla je via website of via learning op in de ab zelf.

De rf wordt gebruikt als het apparaat uit zicht staat,: je programeert de bijgeleverde rf extender en plakt ir oogjes (aangesloiten op de extender) op je apparaat (of bijv in de kast).

Signaal gaat dan via ab, naar extender via oogje naar apparaat  ;)

Met rf zou je ook rechtstreeks rf geschikte apparaten kunnen bedienen (nog niet getest)

Thx! Ik denk dat dit binnen korte tijd mijn nieuwe AB gaat worden! :)

remon123

ik heb m nu 7 maand maar het probleem zit m in de accu
ik vind het een kloten ding na een half jaar laad die gewoon niet meer op contactpunten al schoon gemaakt met alcohol enz  , dan werkt een paar dagen dan kun je m weer niet opladen
hij ligt nu in de la krijg m niet meer aan de praat
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Daklem

Citaat van: remon123 op februari 12, 2007, 22:26:59
ik vind het een kloten ding na een half jaar laad die gewoon niet meer op contactpunten al schoon gemaakt met alcohol enz  , dan werkt een paar dagen dan kun je m weer niet opladen

Ik zou hem ff opsturen voor garantie voordat het te laat is!!

Kingpin

Citaat van: remon123 op februari 12, 2007, 22:26:59
Probeer anders eens de batterij eruit te halen, contacten schoonmaken en opnieuw installeren.
Heb je de laatste software erin?

gogo

Kan iemand mij vertellen of z-wave nu goed werkt.
Ik wil graag een lampmodule om het licht te kunnen schakelen en dimmen.

Als iemand hier ervaring mee heeft kan hij mij dan een link sturen van een module die goed werkt op de harmony 895.

thx gogo

GH

Wat ik begrepen heb (heb er zelf nog geen in gebruik) zouden de dimmers en schakelaars van HomePro moeten werken met een 895.
Ze zijn bijvoorbeeld te krijgen bij: http://www.elekhomica.nl

Gerjan