Review: Lyngdorf SDA 2175/SDAi 2175

Gestart door visitor, maart 16, 2006, 09:34:45

Vorige topic - Volgende topic

myself

Citaat van: Audioloog op maart 26, 2006, 09:16:00
Precies zo kijk ik er ook tegen aan, en toch zal ook ik de Lyngdorf straks gaan missen, dat weet ik ook zeker  ;D
heb ik ook last van  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

hifiman

Citaat van: garmtz op maart 26, 2006, 13:13:41
tingtong, heb je weer eens de WireWyzard interlinks aangesloten i.p.v. de Madrigal? Waarschijnlijk is de match van WireWyzard met Njoe Tjoeb niet zo goed als de Madrigal, maar misschien krijg je wel andere dingen te horen.
Ik heb daar inderdaad ook aan gedacht, maar het punt is dat ik ze al verkocht heb  :-X

Ik kan wel zo even de QED Qunex 2 proberen, ga ik gelijk even doen!

Enne de naam is voortaan Audioloog miv hedenochtend  ;D

myself

Citaat van: Erwin op maart 26, 2006, 10:00:43
Hi Arjen,

Ik zou graag eens weten hoe de Lyngdorf SDA2175 vergelijkt met bijvoorbeeld een "warmere" Classe. Interesse in een mini-shootout?  ;)

Erwin
lijkt me idd ook leuk om te horen maar denk dat de classe ook erg muzikaal is, maar iets minder mijn ding is. Hij doet alles erg goed maar is wat ronder waar ik juist niet naar op zoek ben. Ander zou ik bijv wel voor een primare kiezen

alhoewel ik altijd weer onder de indruk ben van classe op de diverse beurzen
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

hifiman

Citaat van: Audioloog op maart 26, 2006, 13:18:50
Ik kan wel zo even de QED Qunex 2 proberen, ga ik gelijk even doen!
Alhoewel de Qunex 2 net even anders klinkt vind ik het geen wezenlijke verandering in het geluid (itt tot bij de Krell daar maakt de interlink veel meer verschil).

B.J.

.............

Dat is wel heel verwarrend met Audiofiel!  ;)

hifiman

Citaat van: Bas Janssen op maart 26, 2006, 14:45:08
So be it  >:D Ik wilde een naam met het woord "audio" erin en audioloog vond ik wel erg leuk klinken  ;D

DA BoSS

Da's weer eens wat anders dan een upgrade van je apparatuur, upgrade gewoon je naam  :o
;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: Bas Janssen op maart 26, 2006, 14:45:08

Ach, het verschil is duidelijk: Ronald upgrade met een 3x zo hoog tempo. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op maart 26, 2006, 15:09:23
So be it  >:D Ik wilde een naam met het woord "audio" erin en audioloog vond ik wel erg leuk klinken  ;D

Het is natuurlijk wel de verleden tijd van audioliegen. :P ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart 26, 2006, 18:24:02
Ach, het verschil is duidelijk: Ronald upgrade met een 3x zo hoog tempo. ;D
Precies, verschil moet er wezen  ;D Overigens begint de upgrade curve bij mij nu wel wat aff te vlakken hoor  ^-^

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op maart 26, 2006, 18:27:42
Precies, verschil moet er wezen  ;D Overigens begint de upgrade curve bij mij nu wel wat aff te vlakken hoor  ^-^

Dus ga je nu nog maar 2x zo snel als ik? :o

B.J.

Citaat van: Audioloog op maart 26, 2006, 18:27:42

Hoe weten wij nu of je hierover loog?  ;D

patrick_vdb

Hi,

En ik, tijdens het lezen van deze topic, maar denken:"WTF is Audioloog met z'n >3400 posts ???;D

mvrg

Patrick

hifiman

Citaat van: patrick_vdb op maart 26, 2006, 21:09:50
Hi,

En ik, tijdens het lezen van deze topic, maar denken:"WTF is Audioloog met z'n >3400 posts ???;D

mvrg

Patrick
Er staat toch duidelijk onder: "voorheen tingtong5"  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op maart 26, 2006, 21:13:23
Er staat toch duidelijk onder: "voorheen tingtong5"  ;D

Dat zegt niets! Ach, zoiets kan iedereen er wel bij zetten. ::)

FrankB

Citaat van: myself op maart 25, 2006, 22:13:34
nog meer  ;) :D ik heb er al zoveel gehoord  ;D

Jij moet gewoon een Chord 1200E kopen en verder niet meer zeuren ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Nu de Lyngdorf weer terug is naar het baasje is de Krell weer aangesloten. Wat gelijk opviel is het erg aanwezige hoog van de Krell.
Ook valt wederom op dat stemmen natuurlijker klonken op de Lyngdorf. En dan het laag, dat blijft toch wat strakker op de Krell en dat lijkt toch mijn voorkeur te hebben.

Als ik mocht kiezen hoef ik niet te twijfelen dan kies ik nog steeds voor de Lyngdorf!

Wel kom ik tot de conclusie dat de Krell me toch wat meer weet te betrekken bij de muziek en dat ik als dat pittige hoog er niet was heel goed mee zou kunnen leven. Maar ja dat is er wel en er gaat dus op zeker een keer een andere versterker komen. Wordt dat een SDAi2175? Ik weet het (nog) niet...

searcher

Tingtong 6 ect ,..had ook gekund,....... ;D

mvg Searcher

myself

Citaat van: FrenkB op maart 27, 2006, 07:58:33
Jij moet gewoon een Chord 1200E kopen en verder niet meer zeuren ;)
nahhhhh, die is wel iets beter dan de 1200B, maar die haalde het niet helemaal tegen de A5cr  ;)

garmtz

Citaat van: myself op maart 27, 2006, 15:54:25
nahhhhh, die is wel iets beter dan de 1200B, maar die haalde het niet helemaal tegen de A5cr  ;)

Yeah right...

myself

FrankB

Citaat van: myself op maart 27, 2006, 15:54:25

Dit is volgens mij een goed voorbeeld van "jezelf in bescherming nemen" ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: FrenkB op maart 27, 2006, 19:15:02
Dit is volgens mij een goed voorbeeld van "jezelf in bescherming nemen" ;D

Daar is myself een meester in...  >:D ;D

Deleted member

Pak een tikje bij het uitzetten en een missende trigger ingang en hij schrijft zelfs een fantastisch klinkende versterker al zowat af! Is ook een manier om jezelf te beschermen inderdaad, tegen een uitgave van bijna 4000 euro dan in dit geval!  ;) ;D