STEREO voor ca. €1250,-

Gestart door grabje, maart 14, 2006, 16:18:36

Vorige topic - Volgende topic

grabje

Ben HT meer dan zat. Wil stereo en daarvan genieten zonder de concessies van een HT-reciever. Heb nu een Marantz SR7400 (ook te koop op dit forum) en voor een HT-reciever geeft tie een goed stereogeluid maar voor een 10%/90% HT/Stereo is dat te weinig.

Iemand voor bovenstaand budget ideeën voor stereo (versterking en cd dus.)

Heb er Dali 2.8 Suite SE Frontspeakers bij.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties want klungel hier al een aardig tijdje mee... ::)

grabje

Misschien handig om nog even wat wensen qua klank te benoemen.
Ik hou van zuiver, rustig, geen te opdringerige bas en niet te schel, plaatsing en diepte in de muziek...

Of vraag ik nu teveel voor dat geld?? of voor mijn speakers?? uhm... O0

Rody

Lekker een mooie stereo-versterker kopen voor dat geld en je Dali's houden :)
Je kunt met een goede versterker nog veel meer uit je huidige speakers halen.

Stadium III

Je Dali houden en een Marantz stereo versterker aanzetten.
Of je Dali houden en voor NAD gaan zeggen dat dat een mooie combo is !!

suc 6
5.2.4 Marantz Klipsch setup

grabje

Arcam en Dali een match? 2e hands misschien mooie merken die bij Dali matchen en die binnen dat budget passen??

Rody

Ik verwacht niet dat iemand hier gaat zeggen dat Arcam niet matched ;)
Ik heb je ook een PM gestuurd.

Leen

Misschien is dit wel wat,

http://www.inovis.nl/advance.htm

Ik ben voornemen om de MAP305 aanteschaffen als hij klank matig naar mijn zin is.
Ook de MCD203 lijkt mij interesant.
reciever h/k avr130
dvd philips 520
tv    philips 32pw9713/12
sat tuner philips drs2210 speakers 2×mission 704. 4×mission 731+center+sub eltax draaitafel technics sl120 +sme 3009+philips gp412II interlinks diy rg 58 u speakerkabel no name 2.5mm koperdraad

eric_audio

Ik denk dat je heel goed zou kunnen kijken naar Arcam, Primare, etc.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

donkey

Citaat van: eric_audio op april 18, 2006, 12:49:48
Maar dan blijft het ook bij KIJKEN  ;D

Voor 1250 euries een complete stereo set van Arcam of Primare ???

Ik denk dat je inderdaad beter richting NAD en Marantz kunt kijken, dan kun je in ieder geval nog wat bijkomende zaken kopen zoals bijvoorbeeld interlinks ....
. horen . zien . zwijgen .

FrankB

Citaat van: donkey op april 26, 2006, 12:31:16
Voor 1250 euries een complete stereo set van Arcam of Primare ???

2e hands kun je best een eind komen denk ik. Wat ook een optie is, is eerst een stereo versterker kopen en dan zolang de dvd-speler als bron gebruiken. Dan later een cd-speler aanschaffen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Goed plan, vaak genomen weg. Neem iets goed te integreren met je HT.

Durk

arcam A90 laat zich bijvoorbeeld prima integreren in een htset.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

reMC

Citaat van: Rody op maart 14, 2006, 18:29:39
Ik verwacht niet dat iemand hier gaat zeggen dat Arcam niet matched ;)

Met Arcam versterking is het ook lastig om een set niet om aan te horen te krijgen. Het is behoorlijk veilig, warm en wat ingetogen. Ik zou het zelf hoogstens wat saai en voorspelbaar vinden klinken maar dat ik er hoofdpijn van krijg, kan ik me moeilijk voorstellen.

el-jorge

Idd de Dali's houden, wat een mooie speaker! Als je tevreden bent met Marantz, zou ik daar zeker kijken voor een stereo versterker, maar zoals hier al gezegd is zijn er zeker nog mooie alternatieven zoals Arcam en NAD!
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

grabje

Ben zelf niet erg geacharmeerd van NAD, dus dat valt af. Verder heb ik mijn Dali Speakers laten modificeren en dat maakt het precies compleet... Die blijven...
Heb een dedicated cd-speler van Marantz gekocht. de 72SE en nu nog een goede stereoversterker met HT -Throughput zodat ik niet steeds mijn speaker banaantjes hoef om te wisselen...
Alleen nog goede versterker zoeken dus en dan in de toekomst bijpassende cd-speler...

EdoE

Citaat van: eric_audio op april 18, 2006, 12:49:48

Primare zou ik grabje willen afraden, is qua geluid wel een stukje koeler dan Arcam. Zijn een beetje de Volvo 240 Polars van versterkerland: degelijk, betrouwbaar, maar er zijn zowel auto's die comfortabeler rijden als die lekkerder sturen.

Cheers,

Edo (is wel in voor een mooie flauwekulvergelijking)

Dracoplasm

Citaat van: grabje op mei 10, 2006, 12:03:09
Ben zelf niet erg geacharmeerd van NAD, dus dat valt af. Verder heb ik mijn Dali Speakers laten modificeren en dat maakt het precies compleet... Die blijven...

Waarom niet, uiterlijk? Of het geluid?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

grabje

Hmm, moet eerlijk bekennen dat ik daar niet eens echt een antwoord op kan geven maar mis soms de verfijning en de snelheid op NAD en das precies wat ik zoek.

Neazy

Als je voor snelheid en verfijning gaat, zou ik de Linn Classik Music ook in beraad nemen.
Het voordeel is dat er meteen een goede cd-speler in zit. Zeer aanbevelenswaardig en tweedehands blijf je zeker binnen je budget.