Re: Stefan's stereo set

Gestart door Stefan S., maart 13, 2006, 20:15:04

Vorige topic - Volgende topic

ajvr

De Dynaudio 52 SE is een erg goede speaker met veel potentie, probeer deze eens met die Primare I30 of nog beter de AVI S21 MI. De 52 SE heeft in ieder geval een krachtige versterker nodig om correct weer te geven, het midden kan anders minder aangenaam worden door ongecontroleerde bas....

Nog een paar juweeltjes in de prijsklasse tot 1500,00/set:
ProAc Tablett Ref eight
PMC TB2(S)+
AVI Pro Nine Plus
JM Reynaud Twin Signature

Even sparen kan de moeite waard zijn.
Magnepan MG 3.6, AVI S21 MA V.2, Stello DP200, Hifidelio PRO, Rega P25, Shelter 501, Trichord Dino, Chord Company Odyssey & Chorus

Stefan S.

De verkoper meldde inderdaad ook dat de Dynaudio 52SE een krachtige versterker erg fijn vind. Ook was een match met Arcam erg goed volgens hem. Het voordeel van deze speaker lijkt me dat na aanschaf,  deze kan meegroeien met de versterker die je erop aansluit.
De keuze is niet definitief op de speaker gevallen, maar staat nu wel bovenaan mijn verlanglijstje. Ik wil hem uiteraard eerst thuis beluisteren voordat ik een definitieve beslissing maak.  ;)

DA BoSS

Stefan,

Ik ken je huidige speakers niet echt, maar ik kan me voorstellen dat die JMLabs in basis erg mooie speakers zijn, maar tevens errug lastig aan te sturen (kieskeurige speakers zeg maar ;D).
Mijn advies zou zijn om het niet bij die Marantzen te laten, maar ook nog wat andere versterkers te proberen. Tenzij je al echt zeker weet dat die speakers niet bij je passen natuurlijk :P

succes ermee
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Stefan S.

De onderstaande versterkers hebben ook reeds gespeeld op de Focal Cobalt 816S.
- Primare I30
- Musical Fidelity A3.5
- Primare I21
- Arcam A80

Bij de MF A3.5 en Primare I30 klonken de Focal Cobalt 816S stukken beter, maar nog niet zoals ik het graag hoor. Mijn idee is nu om een goede set speakers te kopen en daarna de versterker erop aan te passen.

frank2

stefan aangezien je in twente woont, ga je voor nieuwe of 2e handse speakers luister ook eens naar ushers, (wenwaudio enschede) niet omdat ik ze heb maar ze zijn net zoals je huidige speakers niet terughoudend maar hebben toch een rijke volle klank, die niet schreeeuwerig is met de juiste componenten erachter. Dynaudio daarvan heb ik pas geleden een goedkope serie van beluisterd bij iemand, hij had ze nu een paar jaar en er zat niet genoeg of eigenlijk geen pit in de speakers, te ingetogen. Omdat je nu speakers hebt die teveel pit hbben zal je dat natuurlijk heerlijk vinden klinken omdat je je ergert aan de huidige speakers, maar probeer  je voor te stellen ben ik hier over een paar jaar nog steeds blij mee. Het is erg moeilijk om een ingetogen speaker pittig te krijgen, maar het is veel gemakkelijker om een pittige speaker (niet ingetogen) wat rustiger te krijgen dat is een kwestie van versterker of juiste bekabeling.
Je mag bij mij in almelo komen luisteren al heb ik wel dure ushers staan
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

VDM

Citaat van: stefan_82 op oktober 25, 2006, 01:10:21
zodat de mensen VOLLEDIG mee kunnen met dit topic

dit is een valkparkiet:  ;D

Leuk beestje, maar waarom zorgt ie ervoor dat je versteker de hele dag aanstaat?

Is hij ook muziekverslaafd? :D

Sk

Citaat van: VDM op oktober 26, 2006, 15:22:48
Leuk beestje, maar waarom zorgt ie ervoor dat je versteker de hele dag aanstaat?

Is hij ook muziekverslaafd? :D

Hij kickt op de bass, zodra hij 20 hz door zijn bottengestelsel heen gejaagd krijgt is dat gewoon leuk om te zien als mens zijnde  O0
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

De Audience 52 SE zijn inderdaad echt prachtspeakers ik heb ze ook gehoord. Ik zat er ook al aan te denken om over een tijd die speakers aan te schaffen. Weet alleen niet of een Marantz PM4001 ze een beetje redelijk kan aansturen.

In iedergeval succes met je zoektocht naar nieuwe speakers  ;)

snikkeltje

Waarschijnlijk komen monitor speakers (zoals de dynaudio) ook beter tot z'n recht in jouw kamer.

Op een stand komen ze dan immers mooi boven de stoelen uit, wat waarschijnlijk een betere plaatsing gaat geven.

Ook is de kans op basproblemen minder omdat de bas eerder afvalt.
Amp + streamer: WIIM Amp Ultra, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

kippekop

Die 52 se'tjes zijn inderdaad een stuk rustiger, minder emotie daardoor ook af en toe misschien. Maar wel lekkerder voor een langere luistersessie. Mooie subje erbij nog... en je hebt een prima setup. Enige is dat er niet echt een heel erg goede bijpassende center voor is.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Stefan S.

Bedankt voor de reactie's  :D

Ik ben vanmiddag eens actief aan het mailen geweest met Hobo Hifi over de Audience 52SE. Ik wil uiteraard eerst de 52SE beluisteren in mijn eigen omgeving, vandaar dat ik deze vraag heb voorgelegd. Volgens mij was dit niet echt een probeer, echter is prijstechnisch niet veel te bereiken. De inruilprijs van mijn Focal Cobalt 816S is bepaald op 700 euro. De betalen prijs is dan 550 euro incl. inruil op de 52SE (adviesverkoopprijs is 625 euro per stuk)

Is dit een goede deal? Voor mijn gevoel moeten de 1/2 jaar oude Focal speaker meer op kunnen brengen, echter is het dan de vraag hoelang ik hier op moet wachten...lastig...lastig :-\

@frank2, ik zou graag eens bij je komen om de Ushers te beluisteren.
Ik ben erg benieuwd hoe je complete setup klinkt! :D

Stefan S.

Morgenmiddag kan ik de Dynaudio 52SE ophalen en thuis beluisteren t/m dinsdag. Dit wordt weer een lekker weekend, ik ben erg benieuwd wat mijn bevindingen zijn  :D

kippekop

Mooi, erg belangrijk om eens te vergelijken, ben benieuwd wat je er van vindt!!

Mocht je er voor gaan, zeg dan gewoon dat je 500 euro bijbetaald... maar 2e hands hoor je inderdaad wel meer te kunnen krijgen voor de focaltjes... de vraag is alleen hoe lang dat nog gaat duren (en of je het geduld er voor hebt ;))
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

frank2

Stefan,

als ik alles zo lees, hoe klinken je demo's? Ben je er tevreden over?
Overigens mijn oude ingeruilde T+A's Tal 140 staan nog steeds te koop in enschede, en ik weet zeker dat je meer terugkrijgt dan bij hobo als je inruilt.
Als je haast hebt om een referentie kunnen we ook wel eerder afspreken, alleen moet ik het dan even overleggen. Bijvoorbeeld a.s. vrijdag avond.

Maar als ik je verhaal zo lees ben je steeds te snel met kopen. Je grootste ergenis zit op dit ogenblik in de speakers die je hebt, dat betekend dus vervangen maar dan is waarschijnlijk de versterker weer te licht....
Ik weet waar ik over praat, Bjorn heeft mij ooit gewaarschuwd; als ik mijn speakers zou gaan vervangen dan moet je alles vervangen, hij heeft gelijk gekregen, nieuwe speakers, nieuwe versterker, nieuwe bekabeling...alleen de cd speler blijft over die kan alles nog steeds trekken.
Overigens willbrand in nordhorn heeft ook vaak leuke aanbiedingen, zeer serieuze zaak.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

dazzdax

Ben je nu wel tevreden over jouw stereo, Stephan? Ik namelijk niet over mijn stereo, hehe.

Chris

Stefan S.

Citaat van: dazzdax op november  2, 2006, 15:19:33
Ben je nu wel tevreden over jouw stereo, Stephan? Ik namelijk niet over mijn stereo, hehe.

Chris

Uit bovenstaande tekst kun je opmaken dat ik niet helemaal tevreden ben over mijn stereo setup. Het is echt een hele mooie set, echter wil ik weer verder. Het is en blijft een hobby ;)

frank2

ach het kost een paar centen, maar dan krijg je ook iets moois......
ben benieuwd of je mijn huidige geluid lekkerder zult vinden, ook al zit er nog zeer goedkope kabel aan.

royal d

Heb je de 52se al binnen? ben benieuwd wat je er van vind :) (denkt ook aan monitors)

Stefan S.

Goed, na een vervelend voorval bij Hifistudio Enschede heb ik een luisterafspraak staan bij Hobo Apeldoorn. Ik ga nogmaals naar de Dynaudio Audience 52 SE luisteren, echter neem ik nu versterking mee. Mijn vriendin gaat nu ook luisteren en ben benieuwd of ik (wij) ze nog steeds super vind klinken. Indien de speakers mij nog steeds betoveren, dan ruil in mijn Focal Cobalt 816S speakers in bij hun. De vriendelijke verkoper van Hobo Apeldoorn wil sowieso een Primare en Arcam FMJ set op de Dynaudio zetten, zodat ik goed kan horen dat de speakers met de versterker meegroeit. Ik ben erg benieuwd  :D

royal d

Mooi en natuurlijk verwachten wij een uitgebreid verslag  ;D

royal d

Stefan S.

Citaat van: Royal D op november  4, 2006, 01:09:49
Mooi en natuurlijk verwachten wij een uitgebreid verslag  ;D

Dat zal ik morgen even doen  ;)

Stefan S.