Re: Stefan's stereo set

Gestart door Stefan S., maart 13, 2006, 20:15:04

Vorige topic - Volgende topic

Stefan S.

Citaat van: Antoine op mei 27, 2006, 12:52:51
Die heb ik ook gezien, dit is echter wel een veiling dus de prijs kan nog oplopen!  ;)

Klopt, maar ik heb deze Sun Leiste al enkele weken op het oog om het zo maar even te noemen en de datum is al een paar keer verstreken en voor 100 euro verkocht. Vreemde blijft dat het een particulier is die constant een Sun Leiste verdeeldoos aanbied. Op één of andere manier krijg ik er niet echt een goed gevoel erbij  ;)

Deleted member

Inderdaad je hebt gelijk, ik zie er meerdere staan. Nou hij krijgt wel allemaal positieve feedback dus het zal wel goed zijn.

Zelf wacht ik nog even met de aanschaf aangezien BB&G speciaal voor de Lyngdorfs naar een goede stroomoplossing kijkt maar mocht dit niks worden of te duur worden dan neem ik even contact op met de verkoper. Je zal vast niet hoeven te wachten tot een nieuwe veiling elke keer.

El Penumbra

Citaat van: Stefan S. op mei 26, 2006, 23:52:54
Vandaag heb ik een luistersessie gehad bij Hifi Studio City (Hobo) in Enschede en heb de onderstaande versterkers beluisterd op "mijn" Focal Cobalt 816S speakers:
1 - Primare I30
2 - Musical Fidelity A3.5
3 - Primare I21
4 - Arcam A80

De genoemde volgorde is tevens de volgorde van de versterker die ik het best vond klinken op "mijn" speakers. Zoals reeds eerder aangegeven in een ander topic heeft de I30 de meeste indruk achtergelaten. Wat een versterker zeg, zeer solide gebouwd,erg dynamisch, goede timing, veel power, muzikaal, "neutraal"  ;), etc...
De wijze les van vandaag was toch dat ik minimaal voor de I30 zou gaan, indien ik grote verschillen wil waarnemen t.o.v. mijn huidige CA set. Voor mij nogmaals een bevestiging dat mijn CA set het erg goed doet, zeer goede prijs/kwaliteitverhouding  :D
Conclusie: voorlopig geen versterkerupgrade. De eerst upgrade zou dan een verdeeldoos worden die mijn gamma verdeeldoos gaat vervangen.

Waarom de Arcam A80 hierbij gezet en niet de FMJ A32? Dat lijkt me meer in verhouding met de I30 en MF.
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Stefan S.

Citaat van: El Penumbra op mei 27, 2006, 14:00:18
Waarom de Arcam A80 hierbij gezet en niet de FMJ A32? Dat lijkt me meer in verhouding met de I30 en MF.

Klopt inderdaad, maar eigenlijk ging ik luisteren naar een Primare I21 en een Arcam A80. Daar beide versterkers geen stap hoger vond t.o.v. mijn huidige versterker is de verkoper toen maar met wat zwaardere munitie aangekomen in de vorm van de I30 en MF  ;D

mikeske

Citaat van: Stefan S. op mei 26, 2006, 23:53:47
Welk 5 of 6-voudige verdeeldoos zouden jullie mij aanbevelen? Budget <150 euro denk ik, tenzij iemand me kan overtuigen om hier overheen te gaan  ;D

De supra verdeeldozen zijn wel zeer goed voor hun prijs  ;)

Ze staan nu bij dienadel in promotie, 90€ ipv 138€  ;)

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Stefan S.

Misschien dat het jullie al opgevallen is, de kans is groot dat ik op zoek ga naar een set nieuwe luidsprekers. Ik vind mijn set nog steeds goed klinken, alleen
mis ik de warmte en betrokkenheid. Persoonlijk vind ik dat het technisch goed in elkaar zit om het zomaar even te noemen, echter word ik niet in de muziek getrokken. Ik zou ook mijn versterker en cd speler kunnen upgraden, maar dan kost me een aardige duit. Daar komt bij dat mijn budget bijna verspeelt is aan onze auto die het begaf, echt balen zeg. Ik zou dan zeker nog een jaar moeten sparen om een stap omhoog te kunnen maken met een versterker en cd speler. :-\
Nu hoorde ik bij een hifizaak een set ASW Cantius IV speaker die gelijk mijn aandacht trok. De dealer had een laatste batch kunnen inkopen van deze speaker en kon ook een goede prijs maken. Ik heb hem 1 op 1 kunnen vergelijken met de Cantius 404, Kef IQ5, Quad 21L en ik vond dat de Cantius IV er met kop en schouder boven uitstak. Deze speakers waren aangesloten op een NAD set en met de beste man heb ik a.s. vrijdagavond afgesproken dat ik langskom met mijn Cambridge set. Als het erg goed klinkt, dan ga ik hem vragen of ik de speaker thuis mag proberen, zodat ik deze 1 op 1 kan vergelijken met mijn huidige Focal Cobalt 816S speakers. :)

Wat denken jullie, zal de Cantius IV speakers beter gaan klinken dan de Focal speakers? Natuurlijk is het persoonlijk, maar ik had nog heel weinig gehoord van de ASW Cantius IV speaker en weet ook niet hoe goed hij scoort / scoorde.

Stefan S.

Vanavond een dikke 2 uur gezeten in de luisterruimte van Lansink Hifi in Oldenzaal. De beste man had een Cambridge 640A en 640C voor mij klaargezet en middels het keuzepaneel kon ik weer een hele rij speakers beluisteren. Ik ging weer netjes het rijtje af, van Kef naar Quad, naar ASW Cantius 504, naar Chario, naar Elac, naar B&W, etc. De speaker die weer geweldig klonken was de ASW Cantius IV. Gewoon verbazingwekkend goed, heel zuiver, relaxed, brede soundstage en goede plaatsing. De ruimte was alles behalve akoestisch goed ingericht en achter de Cambridge apparatuur zat gewoon el cheapo koperen speakerkabel en een v/d hul the name interlink. Eigenlijk allemaal erg basic, maar toch stond het fantastich te spelen.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik de gelegenheid gekregen om een nieuwe set ASW Cantius IV speakers een paar dagen te beluisteren. Deze mag het nu opnemen tegen mijn huidge Focal Cobalt 816S. Dit wordt een lekker weekend  8) :D 

Foto van de Cantius IV (ik heb ze alleen in de kleur cherry)

kippekop

Ik kan alleen zeggen dat ik ook jmlab/focal speakers heb gehad (chorus serie), en ook meerdere malen daarna series erboven heb mogen beluisteren, en dat net als bij jou de warmte/emotie altijd ontbrak. Het is allemaal net iets te eerlijk misschien....
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Stefan S.

Precies, de ASW Cantius IV speaker produceert wel een lichte warme klank. Is niet helemaal neutraal, maar who cares. ;) Het luistert onvermoeit en je gaat helemaal in de muziek op. Dat is toch het streven voor mij. Ik ben namelijk niet op zoek naar het ultieme neutrale en analytische geluid.

kippekop

Bij www.dieboxhifi.de staan de V's in de aanbieding trouwens... zeer nette prijs als je het mij vraagt
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Stefan S.

De ASW Cantius IV speakers heb ik afgelopen vrijdag geretourneerd naar de dealer. Qua klank vond ik deze echt goed en beter dan mijn huidige Focal Cobalt 816S speakers. Dit is te wijden aan het feit dat de Cantius IV warmer klinkt dan de Focals en hierdoor beter bij de helderklinkende Cambridge set van mij past.
Nadeel is dat ik het bassprobleem (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50625.0) bij de Cantius IV niet opgelost kreeg en daardoor deze niet gekocht heb. Nu ik mijn Focals wederom achter de Cambridge set heb aangesloten, mis ik ontzettend de warme, emotionele en volle klanken. Indien ik het volume opschroef bij bijv. Sarah Brightman, dan gaat een goede uithaal van haar door merg en been :-\. Ik heb dan al snel de neiging om het volume haast dicht te draaien.

Persoonlijk wil ik de Focals niet de schuld in de schoenen schuiven, ik denk eerder dat het een combinatie is van de Focal, Cambridge en Audioquest interlink. Alle drie staat bekend om hun helderheid / analytische klankeigenschappen, ik denk dat deze combinatie echt overkill is.
Ik ben nu erg aan het twijfelen wat nu te doen.

Een Optie is om de Focals te verkopen, de Cambrigde setup te verkopen of de Audioquest interlink te verkopen. Persoonlijk zou ik eens een van de Hul MC Gold interlink kunnen proberen en de Audioquest verkopen. De van den Hul MC Gold is namelijk warm getint qua klank zegt men. Ik kan een v/d Hul mc gold 2e hands kopen, maar dat wil heten dat het een blinde gok wordt.
Ik heb reeds contact gehad met Hobo Hifi (geen dealer van Cambridge) en die schuif Cambridge de schuld in de schoenen. Volgens hun moest ik de Focals niet verkopen, maar deze eens beluisteren icm de Marantz 7001 PM + SA K.I. set.
Ik heb destijds bij Musifoon de Marantz PM7001 KI versterker vergeleken met de Cambridge 640A met een set Monitor Audio RS6 speakers en was eigenlijk niet echt onder indruk van de PM7001, vandaar de keuze voor de goedkope en mooi ogende (vind ik) Cambridge 640A.
Daar komt bij dat de Marantz PM + SA K.I. set samen 1400 euro kost, het geld dat ik niet heb liggen  ;D
Mijn audiobudget is momenteel nog maar 300 euro  :-\

Enig idee wat het beste is om te doen??

Stefan S.

Oh ja, er staat ook nog een Arcam A75 + P75 te koop, is dit een mooie upgrade en past dit beter in het plaatje?

Daklem

Citaat van: Stefan S. op oktober 21, 2006, 19:26:04
Oh ja, er staat ook nog een Arcam A75 + P75 te koop, is dit een mooie upgrade en past dit beter in het plaatje?

Geen idee hoe dit zal klinken i.c.m de ASW speakers. Persoonlijk zou ik voor een sterkere integrated versterker gaan, dan een integrated + eind versterker pakken. Ik denk dat je met de prijs van beiden producten bijelkaar, een betere integrated amp kunt kopen waarbij je meer verschil zult merken.

Ik zat eerst ook te denken om bij mijn Arcam A80 een eindbak aan te hangen, maar ik heb besloten om volgend jaar voor een nieuwe versterker te gaan kijken.

dazzdax

Stephan, liever geen Van Den Hul kabels van verzilverd koper. Deze kabels klinken nogal "opgepept" in het laag en hoog, eenbeetje agressief in het mid-hoog. Een soort "loudness" in kabelvorm dus. Dan maar liever een goed koper design, zoals Furutech of Supra. Overigens Furutech verdeeldozen zijn best wel goed (= muzikaal).

Chris

DualdudE

Citaat van: Stefan S. op mei 26, 2006, 23:52:54
Vandaag heb ik een luistersessie gehad bij Hifi Studio City (Hobo) in Enschede

beetje offtopic, maar 'k vond de buurman een stuk vriendelijker/schappelijker ;)
Monitor Audio GS-20, Silver Centre, Silver 2.
Marantz Cinema 70S (pre-/center), Arcam SA20 (front), Audiolab 6000A (rear).
UD-5005, Rotel RCD-1072, Pro-Ject Essential II.

Stefan S.

Citaat van: DualdudE op oktober 22, 2006, 13:09:16
beetje offtopic, maar 'k vond de buurman een stuk vriendelijker/schappelijker ;)

Ik snap wat je bedoeld, want bij mij 1e bezoek aan Hifi Studio vond ik de verkoper(s) veel te direct en eigenlijk te arrogant.
Nu ik er vaker ben geweest, ben ik hier op teruggekomen, want ik weet nu dat ze mensen proberen te weerhouden van impulsieve aankopen. Het is een nobel streven dat vaak wordt gespiegeld als bemoeizucht. Uiteraard kunnen jouw ervaringen anders zijn, maar dat terzijde  :)

Nu maar weer ontopic  :D

Stefan S.

Citaat van: robbie_ op oktober 22, 2006, 18:35:25
leuk om een mede tukker te zien op het forum ken de zaken waar je bent geweest vind jou speakers wel oke probeer eens voor de grap
een buis op je jmlabs gewoon om te proberen kijken wat je dan van je speakers vindt

groeten robbie

Hoi Robbie,

Een buizenversterker schijnt inderdaad een schot in de roos te zijn met de Focal Cobalt 816S, door de warme klank van een buizenversterker en het hoge rendement van de Focal speakers. Aangezien ik de versterker bijna 24 uur per dag heb aanstaan (mede voor onze valkparkiet) ga ik maar niet voor een buizenversterker.

Mariusz

Je hebt ook een tijdje met de Marantz PM 17 gedraaid, die zou theoretisch de warmte en emotie kunnen toevoegen. Ikzelf vind dit uitstekend combineren met het analytische focal hoog, maar aangezien jou de combo slecht beviel denk ik dat jij gewoon heel andere luidsprekers nodig hebt.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

frank2

ga eens langs bij wenwaudio in enschede, die hebben veel soorten speakers en versterkers staan, ze brengen gratis op proef graag wat bij je thuis.
groet,
frank, almelo
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

DA BoSS

Citaat van: Stefan S. op oktober 21, 2006, 19:02:41
....
Ik heb reeds contact gehad met Hobo Hifi (geen dealer van Cambridge) en die schuif Cambridge de schuld in de schoenen. Volgens hun moest ik de Focals niet verkopen, maar deze eens beluisteren icm de Marantz 7001 PM + SA K.I. set.
Ik heb destijds bij Musifoon de Marantz PM7001 KI versterker vergeleken met de Cambridge 640A met een set Monitor Audio RS6 speakers en was eigenlijk niet echt onder indruk van de PM7001, vandaar de keuze voor de goedkope en mooi ogende (vind ik) Cambridge 640A.
Daar komt bij dat de Marantz PM + SA K.I. set samen 1400 euro kost, het geld dat ik niet heb liggen  ;D
Mijn audiobudget is momenteel nog maar 300 euro  :-\

Enig idee wat het beste is om te doen??
Ik zou het zeker gewoon eens proberen, die Marantz set op je Focal's.
Deden ze nog meer suggesties, qua versterkers?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

frans 1865

Hoi Stefan ik begreep dat je ergens een arcam a75 en een p75 hebt zien staan waar? ik ben al een tijdje op zoek  gegroet Frans

garmtz

JM Lab gebruikt Lavardin bij hun speakerontwikkeling en demonstraties. Niet goedkoop, wel een echte upgrade. Misschien eens beluisteren?

Stefan S.

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2006, 16:46:38
JM Lab gebruikt Lavardin bij hun speakerontwikkeling en demonstraties. Niet goedkoop, wel een echte upgrade. Misschien eens beluisteren?

Bedankt voor je aanbod, maar helaas is een Lavardin financieel voorlopig geen haalbare kaart voor mij. :'( Een luistersessie is niet handig, want straks vind ik niets meer goed klinken wat enigsinds betaalbaar is  ;)

Stefan S.

Vandaag heb ik lekker een dagje vrijgenomen en heb de hele middag in de luisterruimte doorgebracht bij Hobo Hifi. Eenmaal aangekomen stond de Marantz K.I. set al netjes warm te draaien. Ik heb mijn eigen Focal Cobalt speaker meegenomen en onder het genot van een kop koffie konden deze ook mooi even inspelen. Toen heb ik een goed anderhalf uur de Marantz KI set beluisterd i.c.m. mijn Focal Speakers. Conclusie was dat het hier en daar beter klonk, maar het was niet echt een wereld van verschil te noemen met de Cambridge set. Ik bedoel er mee te zeggen dat de kritische punten waaraan ik me erger niet volledig waren verdwenen.Toen hebben we besloten om diverse speakers te gaan beluisteren en kijken wat ik hier van vond. De speakers die gepasseerd zijn, waren de Dali Ikon 6, B&W 804S, Elac FS-207.2. De B&W 804S vallen natuurlijk in een hele andere prijsklasse, maar de verkoper wou zien laten dat de Marantz ook heel goed zo'n set speaker kon aansturen. Kort gezegd kon ik niet weglopen met deze 3 speakers. Klonken ze slecht...nou nee, maar niet my cup of thea :)
Na het lezen van een topic van een Dynaudio speakerset, heb ik ook maar eens voorgesteld om dit merk te beluisteren. De verkoper kwam aan met een setje Audience 52 SE en om eerlijk te zijn had ik echt zoiets van: " zucht...moet dit nu....dit wordt niet wat  ::). De 52SE werden op een mooie voet van Dynaudio gezet en ik ging ijverig weer mijn cd's draaien. Gelijk bij de eerste klanken had de speaker mijn volle aandacht...wow...dat klonk wel erg goed zeg  :o
Ik vond het onvoorstelbaar dat deze kleine speaker zo'n groot geluidsbeeld kon neerzetten. Tegelijkertijd produceerde hij ook behoorlijk wat laag, hetgeen ik hem al helemaal niet uit de mouw had geschud!  Ik was erg blij verrast met deze speaker en met de klanken van Dynaudio.
Helaas kon ik maar een half uurtje luisteren, aangezien het alweer sluitingstijd was  :-\

Samengevat was het een leuke luisterdag met als hoge punt Dynaudio  :D

stefan_82

Citaat van: Stefan S. op oktober 22, 2006, 18:50:24
Hoi Robbie,

Een buizenversterker schijnt inderdaad een schot in de roos te zijn met de Focal Cobalt 816S, door de warme klank van een buizenversterker en het hoge rendement van de Focal speakers. Aangezien ik de versterker bijna 24 uur per dag heb aanstaan (mede voor onze valkparkiet) ga ik maar niet voor een buizenversterker.

zodat de mensen VOLLEDIG mee kunnen met dit topic

dit is een valkparkiet:  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l