Details Samsung HDTV decoder DCB H360R

Gestart door Marcel_T., maart 12, 2006, 14:58:44

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: SpeedyAndré op oktober 12, 2007, 23:27:45
Bij 'breedbeeld' rekt ie alles in de breedte uit en met 'standaard' heb je links en rechts balken bij een 4:3 uitzending  ::)
Het hangt van je tv af wat mooier is :)

André  8)

Een Pioneer 8G vind alles mooi en past het fantastisch aan  ;D
Een 7G had deze kwaliteit niet.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Seth__Gekko

Iemand ervaring met de gemiddelde levertijd van die HD-pakketen van Casema? Als het goed is komt over 6 weken de Pio plasma binnen, dan wil ik wel de decoder en smartcard hebben.

eholsteijn

Citaat van: Seth__Gekko op oktober 18, 2007, 10:44:21
Iemand ervaring met de gemiddelde levertijd van die HD-pakketen van Casema? Als het goed is komt over 6 weken de Pio plasma binnen, dan wil ik wel de decoder en smartcard hebben.

Ik heb gewoon een samsung HD-ontvanger gekocht. En daarbij een Casema kaartje voor digitale televisie. Dan werkt het gelijk. Daarna vul je het kaartje in en stuurt het op. Zodat ze bij casema weten dat je digitale tv wil blijven houden.

De hd-ontvanger heb ik niet bij casema vandaan. Gewoon bij een electronica zaak.

mack

Citaat van: Eddie_D op oktober 19, 2007, 08:50:41
Ik heb gewoon een samsung HD-ontvanger gekocht. En daarbij een Casema kaartje voor digitale televisie. Dan werkt het gelijk. Daarna vul je het kaartje in en stuurt het op. Zodat ze bij casema weten dat je digitale tv wil blijven houden.

De hd-ontvanger heb ik niet bij casema vandaan. Gewoon bij een electronica zaak.

Of je belt even en dan is het ook geregeld.

Seth__Gekko

Oké zolang ik maar niet aan de levertijden van Casema vast zit, dan zou ik altijd nog gewoon naar een electronica winkel kunnen gaan. Ik zie na enig speurwerk dat ik die decoder dus niet bij Casema (à €299.-) ga kopen maar eerder online (€209.- bij BOBSHOP.com oid ga bestellen). Of als iemand een beter adresje weet, dan hoor ik het graag.

Robbo

Een tijd geleden werden HDMI problemen door Samsung verholpen door een monteur langs te sturen.   Ik ben recentelijk overgestap op HDMI maar dat werkt dus voor geen meter (veel strepen/ruis in beeld). 

Wie weet meer van deze reparatie mogelijkheid?

westham

ik heb mijn decoder omgeruild en kreeg een 2ehands nieuwe versie weer mee, het werkt nu perfect, ik heb geen last meer van strepen en ruis door het beeld. De omruilactie van samsung is echter al lang afgelopen dus je moet even naar je dealer en vragen om een nieuw exemplaar net zoals ik heb gedaan.

Raimond

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

chulin

Ik heb hier de laatste versie (H360RSA).
Prachtig beeld, beter dan met mijn oude SD Humax decoder.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Citaat van: snowmaster op oktober  9, 2007, 21:52:59
En bij HD gebruik ik 720p omdat 1080i onrustiger overkomt.

Nieuwe smartcard aangeschaft. Voor de eerste keer FULL HD kunnen zien op mijn Pioneer  :o 8) O0
Het is super beeld, echt een genot om naar te kijken, echter heb ik een vraag:
Ik vind dat mijn Samsung het mooiste beeld geeft via 576P. 1080i is idd onrustiger en 720P vind ik een beetje wazig.
Ik gebruik voor Sd 576P. Doe ik wat verkeerd of moet de PIO ook misschien een beetje inspelen met de nieuwe instellingen?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Raimond

Ik kan maar 1 ding zeggen,laat je tv een paar dagen flink aanstaan ;D,na 200 uur word het scherm  pas aardig ok :).
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

DickVD

Citaat van: chulin op oktober 23, 2007, 15:23:46
Ik heb hier de laatste versie (H360RSA).
Prachtig beeld, beter dan met mijn oude SD Humax decoder.

Is er nu een nieuwe versie? met nieuwe hardware en nieuwe firmware? heeft die met hdmi beter resultaat?
Ik ga hem binnekort ook aanschaffen, maar wil nog even weten of bij casema in 2008 hdtv gratis blijft :P
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

chulin

Citaat van: Raimond op oktober 23, 2007, 16:31:39
Ik kan maar 1 ding zeggen,laat je tv een paar dagen flink aanstaan ;D,na 200 uur word het scherm  pas aardig ok :).

Ja, dat weet ik  ;)
Ik had wel gedacht dat het beste voor HD was 720p  ???

chulin

Citaat van: DickVD op oktober 23, 2007, 16:32:59
Is er nu een nieuwe versie? met nieuwe hardware en nieuwe firmware? heeft die met hdmi beter resultaat?
Ik ga hem binnekort ook aanschaffen, maar wil nog even weten of bij casema in 2008 hdtv gratis blijft :P

Ik heb de Samsung  5 weken denk ik. In die tijd was de laatste versie.
Beeld via HDMI is heel goed te noemen ( afhankelijk van de zender hé). Ik heb een keer via SCART geprobeerd maar vond ik echt slecht.

westham

Citeerwelk type heb je nu Westham?

geen idee, ik kreeg een gereviseerde versie terug.

eholsteijn

Afgelopen dagen een beetje zitten rommelen met m'n instellingen van de decoder.

Nu heb ik het volgende, als ik de resolutie op 576P zet heb ik last van strepen in beeld. Het lijkt een beetje op een slecht signaal.
Als ik hem op 720P zet verdwijnt het als sneeuw voor de zon.

Heb hem hdmi aangesloten en kijke casema digitale televisie.

Iemand een idee of dit aan de instelligen kan liggen? en zo ja aan welke. 576P is namelijk net iets mooier bij de normale zenders op mijn tv.

Snowmaster

Citaat van: chulin op oktober 23, 2007, 16:20:42
Nieuwe smartcard aangeschaft. Voor de eerste keer FULL HD kunnen zien op mijn Pioneer  :o 8) O0
Het is super beeld, echt een genot om naar te kijken, echter heb ik een vraag:
Ik vind dat mijn Samsung het mooiste beeld geeft via 576P. 1080i is idd onrustiger en 720P vind ik een beetje wazig.
Ik gebruik voor Sd 576P. Doe ik wat verkeerd of moet de PIO ook misschien een beetje inspelen met de nieuwe instellingen?

Lekker 2 weken kijken  8).

Met de 508 was ook bij mij 1080i iets onrustig en 720p ietsje meer wazig.
De electronica moet ook een beetje inspelen. Als je een stand niet gebruikt hebt, dan heeft hij vaak ca. 10 uur nodig om lekker te functioneren is mijn ervaring. 
Ook je decoder heeft dit nodig.  Je zult ook kunnen zien dat lang alle HD beelden geen echte HD zijn.  Trouwens : sinds kort is ook RTL bij mij beter zo lijkt het wel.
Soms schakel ik naar RTL5 en ben verbaast over de kwaliteit.
Ik zal de HD zenders zometeen ook eens onder de loep nemen.

Hé "Chulin", die 5080/508 wordt toch echt wel heel erg mooi ondertussen  ;)  ;D ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chulin

Thanks  ;)

Ik had eerder ergens gelezen over de inspeelperiode met een nieuwe stand maar wist ik niet meer zeker.
Nu lekker 2 weken gratis kijken en daarna ga ik een proefabonnement van Film1 en Sport 1 van 3 maanden voor €5 p/maand.

Ja, mij PIO wordt elke dag alleen maar beter  ;D

turtlespeed

Citaat van: turtlespeed op oktober  9, 2007, 19:45:08
De 360 bevalt goed. Ik speel inderdaad via hdmi. Echter 1 nadeel, via hdmi géén automatische beeldaanpassing bij 4:3 - 16:9 !
Dit wordt blijkbaar via hdmi niet ondersteund  ???
Nou ja, dan maar handmatig "schakelen"

Volgens mij ben ik er achter; WSS (wide screen signaling) wordt niet via hdmi 576p doorgegeven............

Gevonden op :http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=731908

WSS is een standaard voor een 625 line PAL systeem en niet ontworpen voor andere systemen. Derhalve kan wss niet via HDMI gesupport worden. Er is een zgn AVI infoframe beschikbaar binnen de HDMI standaard, maar dit wordt niet altijd gesupport door de displays, die de conversie in dat geval zelf moet uitvoeren.

MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Snowmaster

Citaat van: turtlespeed op oktober 30, 2007, 21:14:25
Volgens mij ben ik er achter; WSS (wide screen signaling) wordt niet via hdmi 576p doorgegeven............

Gevonden op :http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=731908

WSS is een standaard voor een 625 line PAL systeem en niet ontworpen voor andere systemen. Derhalve kan wss niet via HDMI gesupport worden. Er is een zgn AVI infoframe beschikbaar binnen de HDMI standaard, maar dit wordt niet altijd gesupport door de displays, die de conversie in dat geval zelf moet uitvoeren.

Het leuke is dat dit systeem en het (kader)herkenningssysteem op de 8G elkaar bijten.
Via scart wordt 4:3 dan een "vierkant hokje", maar via HDMI (op een 508) wordt 4:3 altijd goed omgezet naar breebeeld. Bij de 427 moest ik handmatig het beeld aanpassen met de AB, nu niet meer.

turtlespeed

Citaat van: snowmaster op november  5, 2007, 21:58:11
Het leuke is dat dit systeem en het (kader)herkenningssysteem op de 8G elkaar bijten.
Via scart wordt 4:3 dan een "vierkant hokje", maar via HDMI (op een 508) wordt 4:3 altijd goed omgezet naar breebeeld. Bij de 427 moest ik handmatig het beeld aanpassen met de AB, nu niet meer.

Ok, maar wil je zeggen dan dat een 4:3 uitzending er dan goed uitziet ?
Dit wordt dan als beeldformaat "volledig" weergegeven, en deze verhouding is niet de juiste, je moet dan alsnog handmatig schakelen naar "breedbeeld" toch ?

Snowmaster

turtlespeed

Citaat van: snowmaster op november  5, 2007, 22:10:59
Nee, dat staat direct goed.

Vreemd hoor, bij mij niet  :-\
Dus bij jou schakelt de tv vanzelf goed tussen een 16:9 en een 4:3 uitzending zonder zelf iets te moeten doen ?

Snowmaster

Ik loop nu naar beneden en zal het testen

wacht 3 minuten.......

Herstel : het wordt beeldvullend en schakelt niet naar breedbeeld.
Bij het analoge signaal of via decoder met scart wordt het niet beeldvullend maar krijg je in dat geval een 4:3 beeld met zijkaders. Met HDMI vult hij dit op (in de breedte)

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3