Goldmund op bezoek bij ... Kharma - Breda

Gestart door jan-rotterdam, maart 5, 2006, 13:44:57

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

CiteerOok de 3.2 met keramische tweeter kunnen beluisteren ?

Niet specifiek naar geluisterd, in een CE-3.1 zat tijdens een luistersessie wel een keer een keramische tweeter en het viel me niet in positieve / negatieve zin op.

Groeten Jan

jan-rotterdam

CiteerBeviel Totem niet meer  Jij was daar toch altijd best content mee?!

De voorheen gebruikte Totem set was zondermeer goed te noemen maar dit soort luidsprekers gaan echter toch nog een hele grote stap verder.

Groeten Jan

jan-rotterdam

CiteerIs dat een Focal tweeter met een andere frontplate?

Kort en krachtig: Ja!

De gebruikte tweeter in de center speaker van de Kharma Ceramique lijn is helaas niet dezelfde als die in de CRM-3.2FE  gebruikt wordt, ook niet in de CRM versie ervan. Op verzoek gaat men op korte termijn bekijken of de tweeter die in de CRM-3.2FE gebruikt wordt ook in de center speaker geplaatst kan worden t.b.v. gelijke units in alle luidsprekers, tevens wordt bekeken of dit nog een verbetering is wat weergave kwaliteit betreft van het nu bestaande model.

Groeten Jan

Robbo

Ja, da's waar ook.  Die keramische tweeter zit in de 3.1

Ze vertelde mij dat ze van de Revolator afwilde en deze te vervangen door de Thiel.  Tenminste dat stond op de zijkant van het doosje wat ze me lieten zien.  Zal wel zo kant en klaar met passende frontplaat vanaf Thiel geleverd worden.

Hoewel de 3.2FE overal geroemd wordt, misschien toch interessant om de keramische 3.1 en 3.2FE te vergelijken.  Is toch een aardig prijsverschil.

Robbo

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op juni  3, 2006, 21:26:05
Hoi Jan,

Mooie luidsprekers hoor!
Beviel Totem niet meer ??? Jij was daar toch altijd best content mee?!

@Rens.
Jij bedoeld de Pulsar point neem ik aan. Ik heb vier sets van die dingen en vind ze een heel stuk beter dan spikes. Weet je zeker dat je weer spikes wil ipv de PP's?!

De PP wil ik misschien gaan proberen onder mijn apparatuur.
Ik ga nu deze spikes zelf maken.....
Ziet er ontzettend gaaf uit namelijk. Wel natuurlijk een eigen draai eraan geven ;)
Met dank aan Jan voor de foto's ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

mikeske

Die "voet" met de spikes is wel zeer  O0
De speakers staan waarschijnlijk ook zeer stabiel hierdoor
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

tiptop

Citaat van: Peerless Monster op juni  4, 2006, 23:38:07
De PP wil ik misschien gaan proberen onder mijn apparatuur.
Ik ga nu deze spikes zelf maken.....
Ziet er ontzettend gaaf uit namelijk. Wel natuurlijk een eigen draai eraan geven ;)
Met dank aan Jan voor de foto's ;).
Zien er idd erg  8) uit. Als je zelf zoiets kan maken is het helemaal top natuurlijk. :D :-*
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op juni  6, 2006, 17:17:26
Zien er idd erg  8) uit. Als je zelf zoiets kan maken is het helemaal top natuurlijk. :D :-*

Ten minste ongeveer.
Wel heel erg OT, sorry daarvoor, maar om even te demonstreren wat ik ga doen.
Een massieve aluminium buis van 10 cm lang en van 3 a 4 cm dik (ik ben er nog niet overuit). En daar een punt aandraaien.
Dan de buis smaller maken op de plek waar de spike door de houder heen gaat (ik denk dat de houder gewoon van MDF wordt gemaakt) en dan er bovenuit laten steken.
De spike met rubber ontkoppelen van het MDF oid. En klaar is kees ;) of eigenlijk liever gezegd, Rens ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

tiptop

Citaat van: Peerless Monster op juni  6, 2006, 20:08:24
Ten minste ongeveer.
Wel heel erg OT, sorry daarvoor, maar om even te demonstreren wat ik ga doen.
Een massieve aluminium buis van 10 cm lang en van 3 a 4 cm dik (ik ben er nog niet overuit). En daar een punt aandraaien.
Dan de buis smaller maken op de plek waar de spike door de houder heen gaat (ik denk dat de houder gewoon van MDF wordt gemaakt) en dan er bovenuit laten steken.
De spike met rubber ontkoppelen van het MDF oid. En klaar is kees ;) of eigenlijk liever gezegd, Rens ;).
Nog wel iets verzinnen om de spike goed vast te zetten aan de MDF-plaat. Ook belangrijk voor afvoer van resonanties! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op juni  6, 2006, 21:05:25
Nog wel iets verzinnen om de spike goed vast te zetten aan de MDF-plaat. Ook belangrijk voor afvoer van resonanties! ;)

Vastzetten in het MDF?
Gewoon rubber moet geen probleem opleveren. Klemvast erin zetten.

patrick_vdb

Hoi Rens,

Wat is de bedoeling van de constructie wanneer spike en houder mechanisch ontkoppeld zijn? Ik snap het volgens mij niet helemaal wat je aan het doen bent ;D

mvrg

Patrick

Peerless Monster

Citaat van: patrick_vdb op juni  6, 2006, 22:02:16
Hoi Rens,

Wat is de bedoeling van de constructie wanneer spike en houder mechanisch ontkoppeld zijn? Ik snap het volgens mij niet helemaal wat je aan het doen bent ;D

mvrg

Patrick

Ik heb het even uitgetekend. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden ;).
Altijd leuk ook als anderen meedenken ;).

Peerless Monster

Even snel een autocad (ahum) tekening gemaakt.
Geel is MDF
Zwart is rubber
Grijs is aluminium.
De hoogte is 10 cm.

Dus het MDF rust op het rubber dat weer op het aluminium rust.
Tussen het MDF en het aluminium in het rond gat van bovenaf gezien wordt ook rubber geplaatst, zodat de spike gewoon klemvast zit en geen kant op kan.

Het gaat er niet om dat ik de perfecte spike uitvindt, maar dat het esthetisch verantwoord is en bovendien functioneel is.
Ben ik zo duidelijk Patrick?

tiptop

Heel duidelijk :)

Lijkt verdomd veel op een zogenaamde sondeerkop. (wordt gebruikt bij het meten van de grondlagen cq opbouw daarvan. Ik heb er nog een paar versleten liggen.

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op juni  7, 2006, 20:21:27
Heel duidelijk :)

Lijkt verdomd veel op een zogenaamde sondeerkop. (wordt gebruikt bij het meten van de grondlagen cq opbouw daarvan. Ik heb er nog een paar versleten liggen.

Versleten in de zin van.....?
Show me some pictures please ;).

patrick_vdb

Hoi Rens,

Duidelijker kan haast niet meer. Je gaat dus gewoon de spike mechanisch ontkoppelen van het MDF, en het MDF wordt als steun gebruikt voor datgeen je erop wilt plaatsen? Dan snap ik nog steeds de functie van het ontkoppelen van de spike niet....of is het puur een esthetische keuze zonder funcionaliteit?

Misschien flink off-topic, wellicht een eigen topic waard indien je aan het spelen bent met een eigen design spike?

mvrg

Patrick

Peerless Monster

Citaat van: patrick_vdb op juni 12, 2006, 17:06:41
Hoi Rens,

Duidelijker kan haast niet meer. Je gaat dus gewoon de spike mechanisch ontkoppelen van het MDF, en het MDF wordt als steun gebruikt voor datgeen je erop wilt plaatsen? Dan snap ik nog steeds de functie van het ontkoppelen van de spike niet....of is het puur een esthetische keuze zonder funcionaliteit?

Misschien flink off-topic, wellicht een eigen topic waard indien je aan het spelen bent met een eigen design spike?

mvrg

Patrick

Hoi Patrick,

Inmiddels zijn de plannen al weer iets gewijzigd.
De spike gaat uit 2 delen bestaan met schroefdraad ertussen, zodat de spike klemvast in een profiel zit. Het is inderdaad bedoeld als design en niet bedoeld om de beste spike te maken (dmv die ontkoppeling)....
Ik denk dat de spike sowieso wel goed zijn best gaat doen ;).

Ik heb overigens een eigen topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33034.0
Ik zal daar tzt het één en ander plaatsen anders wordt het teveel ot...

tiptop

Citaat van: Peerless Monster op juni  8, 2006, 09:38:29
Versleten in de zin van.....?
Show me some pictures please ;).

Hier wat foto's:
Foto 1:

De punten zijn verbonden aan holle aluminium pijpen die hydraulisch de grond in worden gedrukt.
In de holle pijp zit een signaalkabel die de druk wrijving en weerstand op de punt meet en doorstuurt naar een computer.
Doordat de punt met grote kracht de grond in wordt gedrukt vervormt deze snel en moet na een aantal keer gebruik vervangen worden. De foto's laten de versleten punten zien. ;)

tiptop

tiptop

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op juni 12, 2006, 21:08:53
Hier wat foto's:
Foto 1:

De punten zijn verbonden aan holle aluminium pijpen die hydraulisch de grond in worden gedrukt.
In de holle pijp zit een signaalkabel die de druk wrijving en weerstand op de punt meet en doorstuurt naar een computer.
Doordat de punt met krote kracht de grond in wordt gedrukt vervormt deze snel en moet na een aantal keer gebruik vervangen worden. De foto's laten de versleten punten zien. ;)

Thnx het lijkt erop, maar de punten zijn bot ;) ;D
Zoiets bedoelde ik dus ook, alleen heb je nu een soort van dop die op het schroefdraad schroeft met daartussen een plaat. Zoals op de foto's van de kharma te zien is.

tiptop

Ik begrijp wat je bedoeld. Lijkt me toch het zelfde principe, alleen is bij deze punten de hoogte kleiner (1,2 cm). Daar kun je dus geen dikke tussen doen en ook nog een dop er op.
;)