VOX 200 KE maar dan cremona-achtig verkocht!!!

Gestart door franks, februari 23, 2006, 23:02:06

Vorige topic - Volgende topic

franks

Ik heb nu bijna 2 weken kunnen luisteren naar mijn nieuwe "voxen" en ik blijf me steeds maar verbazen over de lage tonen die ze produceren.
Ik heb zelfs de afgelopen week wat schape(n)wol (volgens mij komt het van meerdere schapen Behhh ;D) in de kast gedaan, achter het mt gedeelte, om het laag wat te dempen.
Misschien ga ik nog wat aanbrengen meteen achter de woofer, maar dit zal met schapewol wat moeilijker worden ivm de fixatie dus misschien wordt het wel een stuk pritex maar hierover heb ik wel eens gelezen dat dit niet zoveel helpt??

De nieuwe audyn plus caps in het hoog gedeelte bewijzen ook hun waarde, deze klinken echt erg helder en open, ik ben hierover ook erg tevreden.

Verder heb ik vorige week een e-mail gestuurd naar Hobby-Hifi in duitsland , omdat ze op zoek waren naar zelfbouw projecten met een probleem.
Nou heb ik niet direct een probleem met mijn kasten maar ik zou ze o zo graag een keer gemeten hebben zodat eventuele verbeterpunten in het filterontwerp naar voren komen.

Hierop heb ik eergister een antwoord gehad van Herr Timmermanns zelf, hij vond het een "sehr interessantes Projekt" en hij heeft me gevraagd of ik er na half November nog een keer met hem kontakt over wilde opnemen.
Ze hebben me aangeboden om eens wat verschillende filters uit te proberen, maar door tijdgebrek kan dit pas aan het einde van het jaar, maar ja dat is al vrij snel :D.
Dit lijkt me wel leuk als dat gaat lukken.

Groet Frank

advr

Leuke ontwikkelingen allemaal. Het mooiste is dat ze geweldig klinken en er ook geweldig uitzien 8)

Moet je naar Duitsland toe of komen ze naar jou toe, sehr Interessant!!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

graafke

Roksan

Respect voor zulk mooie luidsprekers......

Echt heel mooi gebouwd, mijn compimenten!!!!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

vanderheijden

En ook mijn complimenten wat zijn ze prachtig :o
Daar is vast een hele tijd overheen gegaan

jeroen

stephen Bishop

My kingdom for a translation on the construction in English!

Wow, what a wonderful job! Compliments to the builder!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

peterrr

Weinig zulke mooie speakers gezien....
Mijn absolute complimenten wat een vakwerk!
prachtig.

groet Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

WrineX

het is weer zover JESUS !!!! wat een project, mensen blijven me weer verbazen zeg ongelofelijk mooi.

Frank mijn complimenten wat een geweldig mooie speakers ! ben benieuwd hoe se klonken en nu klinken.

franks

Het resultaat mag er wezen !!!, echt een wereld van verschil tov de oude originele kasten.
Vooral de laagweergave is enorm verbeterd, dit wijt ik helemaal aan de vorm, het hoog is ook beter geworden en dat komt denk ik ook door de vorm van de kamer en aan de betere condensatoren(audyn caps plus) in het hoog-gedeete van het filter.
Waar ik ook van opkeek is de klank van mijn oude onkyo integra stereo-versterker tov mijn marantz sr8500 receiver, weer een stapje beter in stereo weergave.
Ben nu op zoek naar een mooie gebruikte Marantz stereoversterker????

binnenkort ga ik ook de spoelen in het laag-gedeelte vervangen door exemplaren met een wat grotere draaddiameter en een iets lagere ohmse weerstand, dit zal weer een klein stapje voorwaarts worden

Groet Frank

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fgroen

Citaat van: franks op januari 18, 2007, 21:06:03
Ben nu op zoek naar een mooie gebruikte Marantz stereoversterker????

Dit staat ook nog te koop op hifi.nl:

zie hier

Is misschien een beter kaliber voor zulke mooie speakers.  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

franks

Mooie versterker !!! :o

Maar mijn kinderen moeten ook nog eten ;D

Groet Frank

franks

Na ongeveer een half jaar luisteren naar mijn luidsprekers heb ik gisteravond de dempingswol in het middentoon-gedeelte verwijderd en daarvoor in de plaats een veel kleinere hoeveelheid, wat ander luchtiger, soort fiberfill, er in gedaan.
Het resultaat was een frisser geluid, ik vond de middentonen een beetje vlak klinken, maar nu klinkt het allemaal wat meer  open  als daarvoor.
Kortom, op een simpele manier weer een stapje verder

Groet Frank

Benco

super project , ik heb het pas nu ontdekt en gelzen , echt  knap werk !
MVG Benco .

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: franks op maart  4, 2007, 21:59:13
Na ongeveer een half jaar luisteren naar mijn luidsprekers heb ik gisteravond de dempingswol in het middentoon-gedeelte verwijderd en daarvoor in de plaats een veel kleinere hoeveelheid, wat ander luchtiger, soort fiberfill, er in gedaan.
Het resultaat was een frisser geluid, ik vond de middentonen een beetje vlak klinken, maar nu klinkt het allemaal wat meer  open  als daarvoor.
Kortom, op een simpele manier weer een stapje verder

Groet Frank

Ik zou hier zeker nog meer mee experimenteren...steeds een beetje minder.....heeft veel effect...
Heb je bv. ook wel eens alle demping een tijdje verwijderd....zeker gezien de eliptische kamer.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

franks

CiteerIk zou hier zeker nog meer mee experimenteren...steeds een beetje minder.....heeft veel effect...
Heb je bv. ook wel eens alle demping een tijdje verwijderd....zeker gezien de eliptische kamer....

Heb later inderdaad alles eruit gehaald met in het achterhoofd dat in de originele vox200 middentoonbehuizing gewoon rechthoekig was.
Mijn middentoonbehuizing is willekeurig van vorm waardoor evt. reflecties al snel omzeep worden geholpen, dus daarom heb ik er alle demping uitgehaald.
Het resultaat is een nog wat frisser en directer middengebied.
Een ander puntje van verbetering zou nog kunnen zijn het verbeteren van de in serie staande caps in het middengebied.
Dit zijn nu gewone bipolaire elco's van 68 en 82 uF, en dit kan volgens mij veel beter ??

PaulSQ

Dat kan inderdaad veel beter met een nette mpk (+)

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

WMC

Heb je eigenlijk al wel eens gemeten aan je luidspreker? Of is alles nog puur op het gehoor?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

franks

CiteerHeb je eigenlijk al wel eens gemeten aan je luidspreker? Of is alles nog puur op het gehoor?

Tot nu toe heb ik alles beoordeeld op mijn gehoor.
In november heb ik gereageerd op een artikel in het duitse blad Hobby Hifi, waarin stond dat ze hulp konden bieden bij het verbeteren van eigen bouwsels dmv tips en eventuele metingen.
Ik kreeg in eerste instantie een bericht terug van de hoofdredacteur dat ze erg onder de indruk waren van mijn zelfbouwactiviteiten, maar dat er op dat moment geen tijd was om mijn project te behandelen, ik moest na de jaarwisseling nog maar een keer contact opnemen.
Dat heb ik nog een keer gedaan en ze zouden nog een keer wat laten horen, maar ik heb tot op heden niets meer gehoord.
Het is wel jammer want er zou een mogelijkheid geboden worden om mij luidsprekers te meten en om een aantal andere filters te proberen, maar misschien hoor ik nog wat

groet Frank

Jean Pierre

even een kickje voor een vraag, wou er geen nieuw topic voor openen  >:D

Als je kijkt naar hoe de meeste mensen en jij dus ook die ronde zijkanten maken, doen ze dit allemaal met lijm en goede klemmen. Ik vroeg mij dus af zit hier een reden achter oid? Of kan je het ook gerust: eerst krom onder spanning zetten met lijm er tussen en dan schroeven er door heen doen? Of gaat dit later nog leven dat het gaat verschuiven oid?

Mvg,

Reinout

Wowly

Wat is dat zwarte spul wat op je bodemplaat zit?

Wowly

Roksan

CiteerHet is wel jammer want er zou een mogelijkheid geboden worden om mij luidsprekers te meten en om een aantal andere filters te proberen, maar misschien hoor ik nog wat

Ik denk als je een keer contact opneemt met Visaton zelf en je schitterend ontwerp laat zien. Dat je ook daar metingen kan laten doen. Kan je meteen mooi combineren met een luister bezoek bij Visaton.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

franks

@ wowly: Dat zwarte spul heb ik van mijn buurman die schoenmaker is, het is een soort ruw rubber van ongeveer 2 a 3 mm dik, ik heb dit speciaal genomen  om de aanvallen van de stofzuiger niet zichtbaar te laten worden op mijn luidsprekers.

@Prison: ik heb vorig jaar een paar keer e-mailcontact gehad met Herr timmermanns van Hobby-hifi, hij vond het een interessant project en zou er in de toekomst aandacht aan willen besteden in zijn blad maar ik heb er tot op heden niets meer van gehoord.
Toch zou ik mijn luidsprekers wel een keer willen laten meten, dus misschien kan ik het bij Visaton een keer proberen.

groet Frank

franks

Vandaag heb ik de basis van mijn luidsprekers gesloopt  :-[, de mal voor de gebogen vorm!
Maar wel voor een goed doel, hij gaat omgebouwd worden tot een ander model.
Ik ga mijn rear luidsprekers (nu visaton aria) ombouwen naar een model wat lijkt op het vox model, maar dan met een andere radius omdat ze anders te groot worden, fotos volgen

groet Frank