VOX 200 KE maar dan cremona-achtig verkocht!!!

Gestart door franks, februari 23, 2006, 23:02:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

franks

Ik wil voor de achterluidsprekers ongeveer dezelfde vorm gaan gebruiken als voor de fronts, ze mogen echter niet te diep worden.
Ik heb daarom een nieuwe vorm ontworpen en zit alleen nog te twijfelen om 1 middentoner (aria) of 2 middentoners (aria2) te gebruiken.
Waarschijnlijk zal het de laatste worden omdat ik toch voldoende volume heb.

stevieB

@Prison: ik heb vorig jaar een paar keer e-mailcontact gehad met Herr timmermanns van Hobby-hifi, hij vond het een interessant project en zou er in de toekomst aandacht aan willen besteden in zijn blad maar ik heb er tot op heden niets meer van gehoord.
Toch zou ik mijn luidsprekers wel een keer willen laten meten, dus misschien kan ik het bij Visaton een keer proberen.

groet Frank
[/quote]

Franks,

Ik heb net je verslag van deze, ik moet zeggen, waanzinnige verbouwing van je Voxen, gelezen: HULDE  O0

Ik zou willen dat ik de helft aan rechter handen heb, die jij klaarblijkelijk bezit...  :'(

Aangezien het "zelfbouw" mijn interesse ook meer en meer heeft, heb ik nog een vraag inzake het luisteren bij Visaton. Kun je hier een afspraak maken oid? Dit zou voor mij de keuze aanmerkelijk makkelijker maken; er is zoveel keus..... ???

Gr StevieB

PS Ga dit topic nu dus wel volgen  :-X
Under construction.....

franks

@ stevieB: volgens mij kun je inderdaad bij visaton al hun modellen(denk ik) gaan beluisteren, je zal daar een afspraak voor moeten maken.
Wat je volgens mij beter kan doen, is een keer bij bv speakerland in oss langsgaan, ruud heeft daar ook een aantal visaton ontwerpen staan en hij zal je met plezier e.e.a. laten horen.


Ik heb deze week van een forumgenoot 2 st trafokernspoelen voor een hele schappelijke prijs over kunnen nemen, ik was daar al een tijdje naar op zoek maar 1: ik vond ze vrij duur en 2: gebruikt kon ik ze tot op heden niet vinden.
Maar nu heb ik er dus 2 (intertechnik) voor een prikkie over kunnen nemen en ze zijn zelfs nog nieuw in de doos.
Alleen op het moment dat ik ze uitpakte bleek pas hoe groot deze spoelen zijn, dat gaat dus niet passen op mijn luidsprekerbodem icm BR-pijp ???
De oplossing was echter snel gevonden, ik ga het complete laagfiltergedeelte uit de luidspreker halen en dat allemaal in een apart kastje monteren, bijkomend voordeel is ook weer een kleine volumetoename voor de woofer.
De kastjes staan nu in de lijmklemmen en morgen zal ik weer wat fotos posten

gr Frank

franks

De laagfilterkastjes zijn nu allebei klaar, ik ben alleen nog niet in de gelegenheid geweest om ze te beluisteren, wel heb ik er gister 1 aangesloten en beluisterd (tv via receiver) en ik hoorde hierbij al meer druk en definitie in het laag.
Volgens de leverancier van de trafokernspoelen zouden deze een inspeeltijd nodig hebben van ongeveer 300 ??uur, ik ben benieuwd??

gr Frank

franks

Beetje laat maar toch,
De spoelen zullen nu wel ingespeeld zijn denk ik.
Het is zeer zeker een grote verbetering tov de originele spoelen, meteen bij de eerste tonen was dit al te horen.
De subwoofer die ik eerst ook op mijn versterker had aangesloten heb ik al verwijderd.

Ben inmiddels toch gestart met de bouw van een set achterluidsprekers a la cremona.
Het zullen een paar 2-weg monitor-speakers worden op een standaard, de inhoud zal ongeveer 4 a 5 liter zijn.
De drivers zijn Visaton Ti 100 voor het laag en midden en G20SC tweeter.
Fotos volgen  binnenkort

Gr Frank

franks

helaas heb ik tijdens de bouw geen fotos gemaakt, maar ik heb wel een aantal plaatjes van het eindresultaat.

gr frank

franks

en nog een paar

franks

en nog een paar

advr


Bijzonder gaaf! 8)

super afgewerkt!! ;D ;D

dat wordt genieten 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Martijn M

Ik zou willen dat ik zo'n vakman was. Respect!
Dutch & Dutch

Roksan

En weer heb je een paar waanzinnig mooie luidsprekers gebouwd  :P

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mikeske

terug super man, nu nog een center en sub en je set is compleet  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

franks

@mikeske,
heb de afgelopen tijd niet stilgezeten dus center en sub zijn al klaar  ;D ;D
De sub is een omgebouwde REL Q200 (driver en Amp), de kast is natuurlijk zelfbouw (gesloten)
Ik heb de sub in eerste instantie zowel voor homecinema als stereo gebruikt, maar al snel bleek dat mijn grote fronts laag genoeg gaan, nu gebruik ik hem dus alleen nog voot homecinema.
achteraf heb ik nu spijt dat ik geen BR kast heb gemaakt omdat ik hem niet voor stereo gebruik.

paar fotos.

gr frank

buizengek

dit is zelfbouw op superniveau-in één woord:prachtig
mvg
buizengek

mikeske

Ok, duidelijk.

Nu heb je dus echt een mega set  :o
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

fgroen

Wow!!

Zeer gelikt allemaal. Je hebt de afgelopen tijd zeker niet stilgezeten.  ^-^
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hutsefluts

Hier kan iedere commerciële luidspreker, speaker of hoe die zich ook mag noemen -bouwer zich een voorbeeld aan nemen. Diep respect voor dit niveau.

franks

Gister een kleine modificatie aangebracht in mijn speakers, op zich vind ik ze erg goed klinken, maar het laag zou nog een fractie strakker kunnen.
Tijdens de bouw het ik een aantal tips om staande golven te voorkomen in de wind geslagen, maar nu ga ik er toch even aan werken.
Ik heb op de gaten in de verstevigingsribben een aantal mdf plaatjes aangebracht zodat het geen lang hol kanaal meer is van een meter, maar hooguit 20-25 cm, alles staat natuurlijk nog wel met elkaar in verbinding.
Heb nog niet veel kunnen testen, maar de eerste indrukken zijn goed, ik kan de bassen nu nog beter volgen, ook voel ik de bank nu meer trillen, zou dit komen omdat er wat meer energie vrijkomt in de lage tonen, of is dast iets wat je niet moet willen?

fotos volgen binnenkort omdat ik ze nog moet resizen, maar mijn programmatje daarvoor is weg.

gr frank

sphere

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Sol

Dit topic nog niet eerder gezien, maar wat een topspeakers!
Jammer dat ik het niet van het begin heb mee kunnen volgen. Maar nu heb ik in ieder geval nog genoeg stof om na te lezen! :biggrin:

Top of the notch, brilliant... ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Spacebass


cine(d)rama

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .