Sk's stereo | Lavardin IT | RA Cantata | Living Voice | Velodyne DD15+ | DnM

Gestart door Sk, februari 12, 2006, 19:44:27

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

Mooi en heel herkenbaar verslag.
Vooral dat voetje ;-)

Ben benieuwd welke kleur je gaat kiezen.
Persoonlijk vind ik deze kleur niet zo...(op foto)

Sk

Citaat van: Dynky op april  5, 2010, 14:45:34
ik heb zelf ook al verschillende hout-afwerkingen gehad wat betreft speakers (groot en klein), steeds in combinatie met m'n vrij donkere houten vloer, maar nu ik zwarte speakers heb valt het me toch op dat het meteen wat minder "druk" overkomt.
...al bij al blijft het gewoon een kwestie van smaak denk ik en dààr valt nu net niet over te twisten  ;)

Het is inderdaad een kwestie van smaak. Nu ik erover nadenk denk ik dat zwart toch rustiger gaat ogen. Echter hebben we ook al zwarte banken, zwarte gordijnen, zwart meubel, zwart TV en antraciet salontafel, dressoir en eettafel.. moeilijk allemaal.  :-\
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Dirk

'k ben net even op de website van LV gaan kijken, waar ik zag dat deze Auditorium ook nog in de afwerking Maple te krijgen is (jij had/hebt blijkbaar de kleur cherry in demo).
Die maple lijkt me echt perfect te passen bij jullie vloer.
als ik die keuze had bij mijn set zou ik het wel weten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

R

De vloer matchen qua kleur is lastig denk ik. Veiliger is om er verder vanaf te gaan zitten, deze jongens mogen best opvallen!

Dirk

daar heb je een punt.
behoort zwart eigenlijk wel tot de mogelijkheden ? ik zie het namelijk niet op hun website staan
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

bmateijsen

Citaat van: Dynky op april  5, 2010, 18:16:21
daar heb je een punt.
behoort zwart eigenlijk wel tot de mogelijkheden ? ik zie het namelijk niet op hun website staan

Ja dat is een mogelijkheid ;)

TheoProton

Zou voor zwart gaan ;D, 1 geheel met je plasma enz . Maar het misstaat nu ook weer niet  wat je hebt. Mooie set hoor

Sk

Citaat van: TheoProton op april  8, 2010, 15:58:12
Zou voor zwart gaan ;D, 1 geheel met je plasma enz . Maar het misstaat nu ook weer niet  wat je hebt. Mooie set hoor

Eergister samen met mijn vriendin een keuze gemaakt en we gaan toch voor zwart. Het zal inderdaad meer 1 geheel vormen. Gister jammer genoeg te horen gekregen dat zwart bij de leverancier op is dus ik moet nog even geduld hebben. Echter mag ik de huidige Living Voices houden totdat de nieuwe er zijn!. Geweldige service van BB&G!  O0
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

donaldk

Waarom is deze opeens verplaatst er is immers niet iets nieuws wat opeens een verplaatsing triggered (kreeg zelfs een melding in rood of ik wel zeker wist of ik wilde poste in oude thread). Via die verplaats melding kwam ik voor het eerst in lange tijd weer op de eerste pagina, alle gelinkte plaatjes laden niet, kan dat hersteld worden, zo'n is historie is altijd leuk?

Sk

Citaat van: donaldk op mei 10, 2010, 03:55:02
Waarom is deze opeens verplaatst er is immers niet iets nieuws wat opeens een verplaatsing triggered (kreeg zelfs een melding in rood of ik wel zeker wist of ik wilde poste in oude thread). Via die verplaats melding kwam ik voor het eerst in lange tijd weer op de eerste pagina, alle gelinkte plaatjes laden niet, kan dat hersteld worden, zo'n is historie is altijd leuk?

Ik had aan Squeek gevraagd of hij mijn topic wilde verplaatsen van HT naar stereo. Ik kan vanaf hier niet zien of de plaatjes wel of niet werken.. Word geblokeerd op mijn werk.

Edit: Als ik het me nog goed herinner staan de foto's van pagina 1 op de server van een maat van me.. Deze server is momenteel down  :P

squeek

hier werkt alles qua foto's. dus lijkt me goed zo. en dit topic hoort nu wel meer thuis hier in het stereo gedeelte dan bij het ht gedeelte.  ;)

Je bent alleszins een heel eind gekomen sinds je setup op je kamer  ;D ik bekeek de eerste foto's eens even en das wel lachen nu  :) leuke setup SK en moest ik ooit eens zin hebben om stereo te gaan (nooit dus  :tongue2:) dan kom ik zeker bij je luisteren  ;)

veel plezier met je set!

greetz Squeek
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Sk

Citaat van: squeek op mei 10, 2010, 16:39:07
Je bent alleszins een heel eind gekomen sinds je setup op je kamer  ;D ik bekeek de eerste foto's eens even en das wel lachen nu  :) leuke setup SK en moest ik ooit eens zin hebben om stereo te gaan (nooit dus  :tongue2:) dan kom ik zeker bij je luisteren  ;)

veel plezier met je set!

greetz Squeek

Nu je het zegt.. In 4 jaar tijd van een eenvoudig Marantz/Magnat setje naar een bijna volwassen set! En Squeek, als je er eindelijk eens achterkomt dat er niks beter is als stereo ben je bij mij van harte welkom om eens te komen luisteren  ;D

Sk

Nu ik de Living Voices een tijd heb, merk ik op dat ik toch eigenlijk stiekem wel een stuk laag mis wat voorheen werd opgevangen door de Rel. Echter is de Rel Strata III een stuk trager van begrip dan het laag uit de Living Voices waardoor deze niet meer aangesloten is. Zou een sub als de Velodyne een mooie aanwinst kunnen zijn? Ik las in het topic van Blue-Eyes dat je b.v. beter kunt gaan voor 1 x een DD18 inplaats van 2 x een DD12. Klopt dit?

blue-eyes

Citaat van: Sk op mei 10, 2010, 19:41:18
Nu ik de Living Voices een tijd heb, merk ik op dat ik toch eigenlijk stiekem wel een stuk laag mis wat voorheen werd opgevangen door de Rel. Echter is de Rel Strata III een stuk trager van begrip dan het laag uit de Living Voices waardoor deze niet meer aangesloten is. Zou een sub als de Velodyne een mooie aanwinst kunnen zijn? Ik las in het topic van Blue-Eyes dat je b.v. beter kunt gaan voor 1 x een DD18 inplaats van 2 x een DD12. Klopt dit?

Alleen voor de prijs al, 4000 (ongeveer?) voor een DD18 om 4500 euro voor twee stuks DD12 2ehands :D (koopje, nieuw 3000 euro oid?)

Bjorn verkoopt Velodyne, benader je hem even ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Sk

Citaat van: Blue-Eyes op mei 10, 2010, 19:43:47
Alleen voor de prijs al, 4000 voor een DD18 om 4500 euro voor twee stuks DD12 2ehands :D

Bjorn verkoopt Velodyne, benader je hem even ;)

Ik snap je punt. Echter heb ik zoiets van 2 subs goed geplaatst, goed ingesteld, zou een veel mooiere laag verspreiding moeten geven dan 1 sub.

Ik zag vanmiddag volgens mij 2 x een DD12 te koop op hifi.nl maar lijken nu alweer verkocht.

blue-eyes

Citaat van: Sk op mei 10, 2010, 19:48:16
Ik snap je punt. Echter heb ik zoiets van 2 subs goed geplaatst, goed ingesteld, zou een veel mooiere laag verspreiding moeten geven dan 1 sub.

Ik zag vanmiddag volgens mij 2 x een DD12 te koop op hifi.nl maar lijken nu alweer verkocht.

Dat die verkocht zijn zou best kunnen, waar vind je een nieuwe DD12 voor dat bedrag, en zeker geen twee. Als je een nodig hebt kan je die best verkopen voor 2500 euro, heb je mooi een nieuwe DD12 voor 2000 euro ;)

Bjorn was er redelijk stellig in dat 2 subs extreem moeilijk is. Ik ga daar niet meer mee verder. Vooralsnog eerst een single. Bjorn noemde als eerste eenvoudige aanzet 3 punten op, voldoe je daar aan?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op mei  9, 2010, 19:40:56
Laat ik het omdraaien.... randvoorwaarden voor een goede implementatie van stereo subwoofers zijn:

- Volledig symmetrische opstelling
- Zo goed als symmetrische ruimte
- bass-management met gescheiden L en R subwoofer

Of je gebruikt 2 subwoofers om vooraf een probleem op te lossen, door bijv. phantom subwoofer opstelling.

In de keuze 2 x DD-12/ DD-10 of 1 x DD-18, voor mij blijft de keuze dan 1 x DD-18.
2 x DD-15 of 1 x DD-18, dan 2 x DD-15, waarin alle randvoorwaarde correct te implementeren zijn.

Groet,

Bjorn

Sk

Citaat van: Blue-Eyes op mei 10, 2010, 19:52:26

Bjorn was er redelijk stellig in dat 2 subs extreem moeilijk is. Ik ga daar niet meer mee verder. Vooralsnog eerst een single. Bjorn noemde als eerste eenvoudige aanzet 3 punten op, voldoe je daar aan?

- Volledig symmetrische opstelling --> Rechts staat een bank en links niet oftewel symmetrisch, nee?
- Zo goed als symmetrische ruimte --> woonkamer is ongeveer 5 x 5 met daaraan nog een open keuken.
- bass-management met gescheiden L en R subwoofer --> eh.. in mijn geval gewoon high level aangesloten?

Foto's kun je overigens op de vorige pagina bekijken.

blue-eyes

Punt 1 en 2 dus niet.

Let wel, in ultieme situaties! Het wil niet zeggen dat als je aan bovenstaande zaken niet voldoet het niet fantastisch kan klinken!

Dirk

Citaat van: Sk op mei 10, 2010, 20:00:44
- Volledig symmetrische opstelling --> Rechts staat een bank en links niet oftewel symmetrisch, nee?
- Zo goed als symmetrische ruimte --> woonkamer is ongeveer 5 x 5 met daaraan nog een open keuken.
- bass-management met gescheiden L en R subwoofer --> eh.. in mijn geval gewoon high level aangesloten?
dan lijkt het me voor de hand te liggen ; hou het bij één sub  ;)
zelf heb ik (op aangeven van Bjorn) sinds een week de DD-15 en ik ben er héél erg tevreden van.
voorheen draaide ik met een erg zorgvuldig ingeregelde Rel R-505 (incl anti-mode), maar deze DD is toch echt wel van een andere klasse.

B.

WOW!! Wat een upgrades Sk!! Dit is echt andere koek dan de laatste set die ik van je zag!
Toen ik hier enkele jaren geleden een andere member was had ik nog een poging gedaan jouw Marantz SR4001 te repareren :D  Weet je 't nog?

Robbert54

was even je topic aan het doorlezen. wat gaaf zeg! als ik zie hoe bent begonnen op je kinderkamer en wat je dan nu hebt staan :worship: gave set-up!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

garmtz

Sk, pas op met laag toevoegen in jouw ruimte... Je hebt echt geen enkele laag-demping, wat kan zorgen voor veel problemen met nagalm in de lage frequenties (RT60). We hebben nu de bank en de speakers zo gezet dat je er 'omheen' luistert (gunstige staande golven verdeling op de luisterplek), maar ga maar eens wat naar voren of naar achteren zitten, dan zul je merken dat je eigenlijk een behoorlijk laag-probleem hebt in de ruimte. Wat je nu aan laag hoort, is behoorlijk neutraal.

Ik kan altijd een subwoofer meenemen voor je, ik zou dan zelf altijd kijken naar de grotere modellen. Bedenk je wel dat je dan bij een paar speakers van rond de 3000 Euro nu een sub gaat toevoegen van 3000 Euro. Niet echt heel kosteneffectief... Ik zou persoonlijk misschien de REL nog even houden, dan probeer ik die zo goed mogelijk te integreren in je systeem. Je zult nog verbaasd zijn wat er met een goede opstelling uit te halen valt.

Uiteraard wil ik ook best een Velodyne komen demonstreren als je dat echt wilt.

Sk

Citaat van: B. op mei 12, 2010, 00:37:47
WOW!! Wat een upgrades Sk!! Dit is echt andere koek dan de laatste set die ik van je zag!
Toen ik hier enkele jaren geleden een andere member was had ik nog een poging gedaan jouw Marantz SR4001 te repareren :D  Weet je 't nog?

Ik heb inderdaad flinke sprongen gemaakt en je hoeft mij niet wijs te maken dat dit andere koek is  ;D Noem het maar gerust een heerlijke boterkoek  8)

De Marantz PM4001 bedoel je.. Jij bent dus Barry? Wat is er eigenlijk ook alweer gebeurd met die PM4001? Volgens mij heb jij die destijds gehouden?