Sk's stereo | Lavardin IT | RA Cantata | Living Voice | Velodyne DD15+ | DnM

Gestart door Sk, februari 12, 2006, 19:44:27

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sk

Citaat van: -madison- op augustus 25, 2009, 23:35:25
Prachtige ruimte! Hoe groot is het ongeveer?

Ik zit nog eens in de brochure te kijken maar ik kan de maten zo gauw niet vinden. Het lijkt op de foto volgens mij wel groter als dat het daadwerkelijk is. Zodra ik meer weet laat ik het natuurlijk weten :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

garmtz

Het is groot, maar ook erg kaal... Qua akoestiek valt er dus nog behoorlijk wat te sleutelen, vooral qua demping. Groot is niet altijd een voordeel voor een goede muziekweergave...

reMC

Sk

Als de woning niet goed klinkt verkopen we hem toch gewoon weer?  ;D

Wat zijn eventuele praktische mogelijkheden? Veel meubels? Vloerkleed?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

reMC

Begin eens met een vloerkleed en dikkere gordijnen... En al gedacht aan in de lengte zitten/spelen?

Sk

Citaat van: reMC op augustus 26, 2009, 12:27:54
Begin eens met een vloerkleed en dikkere gordijnen... En al gedacht aan in de lengte zitten/spelen?

De woonkamer is volgens mij vrij vierkant.. Ik zit eraan te denken om op dezelfde manier te gaan zitten zoals op de screenshot van de woonkamer.

Ik zal de opties in iedergeval meenemen.

reMC

Ow sorry, ik zag alleen de laatste foto en daar kreeg ik de indruk dat 'ie redelijk lang was...

Sk

a.s. maandag is het dan zover we krijgen de sleutel  O0

Vanmiddag alvast wezen shoppen bij Smits in Arnhem.

Dit meubel

Maar dan natuurlijk met een echte TV (pioneer-pdp-lx5090)

Beide aanwinsten verwachten we eind januari wanneer we klaar zijn met schilderen van onze eerste koopwoning :)

donaldk

En dan willen we geen plaatjes van dooie objecten, zoals Pioneer ondersteunings, maar van dat leuke stel, dat vol trots zijn eerste gezamelijke en zelfstandige woning showt.

Success!

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Sk

Klussen, Klussen en nog eens klussen leverde vandaag het volgende resultaat

We zijn er nog lang niet er moet nog een hoop gebeuren :)

R

aMUSEd

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sk

Dank dank u.. We zijn er ook supertrots op! De gordijnen komen over een week of 3 a 4. Hier zijn we een beetje laat mee maargoed shit happens  ;D

Ondertussen zijn we aan het kijken naar een mooi hoogpolig vloerkleed, de ruimte klinkt nu nogal hard met een flinke hoeveelheid echo.

De Lavardin IS versterker en Bryston BCD-1 cd speler staan inmiddels ook in het meubel.. Nu wordt het echt hard tijd voor nieuwe luidsprekers. Ik heb weken zitten twijfelen en twijfel nu nog zal ik nu voor een surround set gaan of toch maar bij stereo blijven? Aan de ene kant heb ik een ideale ruimte voor een mooie surroundset. Nadeel is natuurlijk dat ik de Lavardin moet verkopen en moet gaan kijken voor een receiver. Dan ga ik op stereo niveau een flinke stap achteruit en dit wil ik totaal niet. Denk dat ik gewoon opzoek moet gaan naar een set leuke speakers en een DAC voor mijn TV en Mediacenter.

aMUSEd

Citaat van: Sk op januari 31, 2010, 21:33:52
Nadeel is natuurlijk dat ik de Lavardin moet verkopen en moet gaan kijken voor een receiver. Dan ga ik op stereo niveau een flinke stap achteruit en dit wil ik totaal niet. Denk dat ik gewoon opzoek moet gaan naar een set leuke speakers en een DAC voor mijn TV en Mediacenter.
Lijkt me ook dat je qua muziek enorm gaat inleveren. Lavardin doet zoveel moois met muziek.
Je zou ook de stereoset kunnen aanvullen met surround. Dus surroundreceiver en 3 speakertjes erbij.
Hoeft niet vreselijk veel geld te kosten en je hebt toch het filmgeluid. Zo heb ik een instap pioneer receiver + 3 kef eitjes gecombineerd met stereoset met Lavardin versterker .. op alle fronten happy met het geluid. :)

Sk

Citaat van: aMUSEd op januari 31, 2010, 22:05:37
Lijkt me ook dat je qua muziek enorm gaat inleveren. Lavardin doet zoveel moois met muziek.
Je zou ook de stereoset kunnen aanvullen met surround. Dus surroundreceiver en 3 speakertjes erbij.
Hoeft niet vreselijk veel geld te kosten en je hebt toch het filmgeluid. Zo heb ik een instap pioneer receiver + 3 kef eitjes gecombineerd met stereoset met Lavardin versterker .. op alle fronten happy met het geluid. :)

Lavardin is prachtig! Vanmiddag voor het eerst muziek geluisterd in deze ruimte. Ik speel momenteel nog met zeer goedkope Magnat Vector 16 speakertjes. Heb er ook geen standaards voor dus had ze gewoon op de grond staan. Maar eerlijk waar wat een geluid al! Onvoorstelbaar. Ik blijf nog steeds van mening dat je beter kunt investeren in goede apparatuur. De speakers mogen gerust nog even totaal niet in verhouding staan met de rest ;)

Je zegt stereoset aanvullen met surround? Je bedoeld de receiver dan doorsluizen naar de Lavardin? dmv de preouts? Zo heb ik wel eerder gedraaid in iedergeval. Gelukkig heb ik amper plek voor een receiver dus denk dat ik daar maar niet aan begin! Alhoewel met b.v. 4 keer een Living Voice moet er ook een mooi resultaat behaald kunnen worden  :P

Vanmiddag even vlug een stuk film afgespeeld vanaf USB op mijn TV. Af en toe hoorde ik effecten waarbij het toch echt leek alsof het van achter kwam.. heel merkwaardig...

Sk

Een compleet onverwachtse upgrade. Een lange tijd terug de Resolution Audio Opus 21 beluisterd en wist het zeker dit word mijn definitieve cd speler! Vergeleken met mijn Bryston BCD-1 speler en wist niet wat ik hoorde. Veel meer details een super plaatsing en heerlijk muzikaal. Vanaf die tijd had ik de Opus 21 in mijn google alerts staan. Een paar dagen terug kreeg ik een mail en zag dat hij tweede hands te koop was. Ik ben hier direct op ingegaan en heb nu een geweldig Opus 21 CD speler staan inclusief Lavardin netsnoer. Dit is mijn definitieve allerlaatste cd speler!

aMUSEd

Sk

Citaat van: aMUSEd op februari 26, 2010, 12:18:36
wow, mooie upgrade!
Is het een geïntegreerde speler?

Het gaat om deze combi

Gescheiden voeding + loopwerk vervolgens analoog naar mijn Lavardin IS toe.

aMUSEd

garmtz

Tip: sluit de speler via zijn DIN-uitgang aan op de Lavardin! De DIN uitgang is namelijk 'fixed' en de RCA-uitgangen zijn geregeld. De DIN klinkt daarom beter dan de RCA uitgangen. En uiteraard de Lavardin DIN --> RCA interconnect gebruiken!

Sk

Citaat van: garmtz op februari 26, 2010, 14:09:07
Tip: sluit de speler via zijn DIN-uitgang aan op de Lavardin! De DIN uitgang is namelijk 'fixed' en de RCA-uitgangen zijn geregeld. De DIN klinkt daarom beter dan de RCA uitgangen. En uiteraard de Lavardin DIN --> RCA interconnect gebruiken!

Hey Garmt, Wat kost deze interlink precies? Betekent dit dan dat ik het volume niet meer kan regelen met de afstandsbediending maar alleen nog maar met de Lavardin? Dat is wel weer jammer.. Lavardin -> geen afstandsbediending  :(

garmtz

Citaat van: Sk op februari 26, 2010, 14:17:39
Hey Garmt, Wat kost deze interlink precies?

Kost 660 Euro... Goedkoper alternatief is DNM DIN --> RCA, rond 130 Euro.

CiteerBetekent dit dan dat ik het volume niet meer kan regelen met de afstandsbediending maar alleen nog maar met de Lavardin? Dat is wel weer jammer.. Lavardin -> geen afstandsbediending  :(

Klopt...