Sk's stereo | Lavardin IT | RA Cantata | Living Voice | Velodyne DD15+ | DnM

Gestart door Sk, februari 12, 2006, 19:44:27

Vorige topic - Volgende topic

Rody

Sk

Bedankt voor de reacties  8)

Ik heb inmiddels al 4 luisteruren erop zitten en ben 21 cd's verder  :D Echt iedere cd blijft me verassen. Normaal gesproken heb ik veel nummers die ik oversla omdat ik er niks aan vind. Nu bleef ik naar die nummers luisteren omdat ze mij gewoon aantrokken om ernaar te blijven luisteren. Heel appart en toch ook weer erg leuk.

Zo'n verschrikkelijk groot verschil had ik echt niet verwacht tussen de Marantz CD5001 en de Bryston maar het verschil is echt enorm groot. Deze upgrade heeft veel meer met het geluid gedaan als dat ik toen van de Marantz SR5200 naar de Lavardin IS ging. Dit had ik toch echt niet verwacht.

Me is a very happy person  O0
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Joep

Sk, gefeliciteerd met je upgrade! Leuk dat je er helemaal vol van bent!  :D Dat gevoel aangetrokken worden door de muziek is erg waardevol voor je beleving, ik hoop dat de Bryston je kan blijven verrassen!

aMUSEd

Sk

@aMUSed en Molle -> THANKS  :)

@Joep De Bryston gaat de komende jaren absoluut niet weg, ben er veels te blij mee  :D En ik dacht altijd nog wel dat een cd speler niet zoveel uit zou maken. Blijkbaar had ik het toch echt verkeerd.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Ik lees veel positieve berichten over stekkers op de juiste manier in het stopcontact steken. Alleen zijn er een aantal dingen die ik niet begrijp en waar ik graag een antwoord op zou willen.

Er komen 2 (3) aders uit het stopcontact. De bruine is de fase draad en de blauwe de 0 draad. Wisselstroom (50 hertz) wil zeggen dat dat de fase draad en 0 draad 50 keer per seconde wisselt van polariteit. Dus 25 keer per seconde geeft de fase draad stroom en de andere 25 keer de 0 draad. Klopt dit?

Als ik vervolgens met een spanningszoeker(schroevedraaier) in het stopcontact ga krijg ik telkens maar aan 1 kant stroom (lampje dat gaat branden) Dit zou dan aan beide kanten moeten zijn? tenminste als je hem op het juiste tijdstip in het stopcontact doet? Of gebeurt dit alleen maar als er daadwerkelijk een apparaat op aangesloten is?

Soms zie je op stekkerdozen een fasemarkering. Wat heeft dit voor nut als je de stekker op 2 manieren in het stopcontact kunt steken? Ik bedoel dus de kabel die aan de stekkerdoos vast zit.

Als je de spanningszoeker in de verlengdoos stopt kun je er dus achterkomen waar de fase op zit (dmv het lampje) Hoe weet ik nu op welke manier ik de stekkers van de apparaten in de stekkerdoos moet doen zonder mijn apparatuur open te hoeven maken om te kunnen zien hoe het van binnen bedraad is?

Edit: Nieuw topic voor geopend.

Sk

Het heeft dan wel niks met apparatuur te maken maar wel met muziek. Mijn nieuwe aanwinst is een Ibanez Artwood AW85 inclusief hoes + digitaal stemkastje + gitaar houder.

Heb deze gitaar 2 weken geleden gekocht en ken inmiddels al een aantal akkoorden. In het begin is het wel zwaar, veel pijn in de vingers maar daar komt inmiddels al wat eelt op. Ik kan al bijna lang zal ie leven spelen  8)

R

Leuk, have fun...

Ik kan maar 1 ding zeggen, oefenen, oefenen en nog meer oefenen ;)

Joep

Wat een goeie aanwinst! Heb je hem op klank uitgekozen? Hoe dan ook, dit is de referentie!  ;D Veel plezier met spelen en ook al lukt het niet meteen, je krijgt sowieso meer respect voor muzikanten (en dus luisterplezier)!  ;)

Sk

Citaat van: R op mei  4, 2008, 21:44:18
Leuk, have fun...

Ik kan maar 1 ding zeggen, oefenen, oefenen en nog meer oefenen ;)

Blijven oefenen is de key om verder te komen  8) Tanden op elkaar en spelen kreng  :P

Sk

Citaat van: Joep op mei  4, 2008, 21:45:49
Wat een goeie aanwinst! Heb je hem op klank uitgekozen? Hoe dan ook, dit is de referentie!  ;D Veel plezier met spelen en ook al lukt het niet meteen, je krijgt sowieso meer respect voor muzikanten (en dus luisterplezier)!  ;)

Ik heb wat rond zitten neuzen op marktplaats en een kennis gevraagd die genoeg verstand van verschillende gitaren heeft. Uiteindelijk op de genoemde Ibanez uitgekomen. Het leren spelen op een gitaar is momenteel het belangrijkste. Een mooiere (duurdere) gitaar kan daarna altijd nog als ik het leuk blijf vinden en door wil gaan.

reMC

Coole upgrade! Ik heb exact dezelfde gitaar en ben ook aan het oefenen en oefenen ;) Veel plezier!

Sk

Citaat van: reMC op mei  5, 2008, 09:17:34
Coole upgrade! Ik heb exact dezelfde gitaar en ben ook aan het oefenen en oefenen ;) Veel plezier!

Dat is toevallig! Ik was laatst aan het googlen en kwam op een gegeven moment op één of ander forum waar ene reMC tegen kwam. Ik wist haast wel zeker dat jij dat was  ;)

Hoe ver ben je inmiddels met spelen? wat kan je al?

reMC

Ik schiet niet echt op moet ik eerlijk zeggen. Toen ik nog in Groningen woonde had ik iedere week een uur les en dat ging lekker. Maar voor dezelfde prijs heb ik nu een half uur per twee weken les in Utrecht (:o) en dat heeft geen enkele zin kan ik je zeggen (ik heb na dit lesblok opgezegd).

Maar wat kan ik? Ik maak in ieder geval nooit liedjes af ;D Dwz ik leer het leukste stuk (meestal met behulp van tabs) en dan ga ik naar de volgende, wat steeds betekent dat ik elk nummer dat ik ken ongeveer een minuut kan spelen :P Maar oa Is There Anybody Out There van Pink Floyd, Radiohead - Street Spirit, wat Jack Johnson, Acda en de Munnik, The Shins, Neil Young etc.. Moet er toch weer wat meer tijd voor maken...

Sk

Citaat van: reMC op mei  5, 2008, 09:33:38
Ik schiet niet echt op moet ik eerlijk zeggen. Toen ik nog in Groningen woonde had ik iedere week een uur les en dat ging lekker. Maar voor dezelfde prijs heb ik nu een half uur per twee weken les in Utrecht (:o) en dat heeft geen enkele zin kan ik je zeggen (ik heb na dit lesblok opgezegd).

Maar wat kan ik? Ik maak in ieder geval nooit liedjes af ;D Dwz ik leer het leukste stuk (meestal met behulp van tabs) en dan ga ik naar de volgende, wat steeds betekent dat ik elk nummer dat ik ken ongeveer een minuut kan spelen :P Maar oa Is There Anybody Out There van Pink Floyd, Radiohead - Street Spirit, wat Jack Johnson, Acda en de Munnik, The Shins, Neil Young etc.. Moet er toch weer wat meer tijd voor maken...

Ik heb de gitaar nu 2 weken en kan al redelijk goed de basis akkoorden spelen zoals de A, B, C, D, E, G. Ik ben nu bezig met de F hierbij moet je met 1 vinger 2 snaren indrukken (barré akkoord) dit is ontzettend lastig en krijg er nog geen goed geluid uit. Verder kan ik met de genoemde akkoorden zelf wel een leuk deuntje maken.

Ik zit niet op gitaarles maar heb een cursus gedownload van nieuwsgroepen. Echt ideaal om te leren inclusief filmpjes waar ze alles duidelijk laten zien hoe het moet. Als je nieuwsgroepen gebruikt (betaald) wil ik je eventueel wel de NZB hiervan sturen.

In het begin kon ik maximaal 10 minuten spelen vanwege de pijnlijke vingers. Nu speel ik met gemak 30 minuten achter elkaar  :)

reMC

OE barre's... Maak je borst maar nat ;) Heb er nu ook nog soms moeite mee.

Kijk eens hier:
http://www.vanvlietmuziek.com/Gitaarakkoorden/tabid/81/Default.aspx

En kijk dan bij de F.... , zo speel je 'm zeker? Probeer 'm dan ook zo te spelen als bij F. staat, is op een of andere manier vaak een makkelijker bruggetje vanaf andere akkoorden...

Sk

Citaat van: reMC op mei  5, 2008, 09:47:43
OE barre's... Maak je borst maar nat ;) Heb er nu ook nog soms moeite mee.

Kijk eens hier:
http://www.vanvlietmuziek.com/Gitaarakkoorden/tabid/81/Default.aspx

En kijk dan bij de F.... , zo speel je 'm zeker? Probeer 'm dan ook zo te spelen als bij F. staat, is op een of andere manier vaak een makkelijker bruggetje vanaf andere akkoorden...

Ik speel hem inderdaad op die manier. De F. lijkt mij juist veel moeilijker omdat je dan juist nog meer snaren in moet drukken (met 2 vingers 4 snaren indrukken) toch?

reMC

Ja, hij is ook moeilijker, maar als je 'm eenmaal kent ligt hij wat natuurlijker in de hand en is makkelijker om overgangetjes te maken, tenminste, dat vind ik :)

Sk

Na 2 weken oefenen krijg ik er het volgende al uit. Het is een stukje van The Eagles - Tequila Sunrise

http://www.mediafire.com/?o0zydpsgyj9

:D

Dezz

Heb je de nummers nog geprobeerd die ik zei? ;)
Marantz SR5003 - Marantz UD5005 - B&W 686 - Mission m7c1 - Wharfedale Modus Vivendi- B&W ASW610 - W&M DC-01 - Oehlbach NF Ice Blue

Sk

En hierbij wat foto's.. Let wederom niet op de rotzooi  :D

reMC

Gitaartipje: "Tell me why" van Neil Young. Goed om zowel tokkelen als slag te leren... in een combinatie... en een lekker lied gewoon ;) Ben er zelf gisteren mee begonnen. ;)

Sk

Citaat van: reMC op mei 14, 2008, 14:51:18
Gitaartipje: "Tell me why" van Neil Young. Goed om zowel tokkelen als slag te leren... in een combinatie... en een lekker lied gewoon ;) Ben er zelf gisteren mee begonnen. ;)

Welke versie speel je van onderstaande link?

http://www.chordie.com/index.php?q=neil+young+Tell+me+why&np=0&ps=10&wf=2221&s=RPD&wf=2221&wm=wrd&type=&sp=1&sy=1&cat=&ul=&np=0

Sk

Citaat van: Dezz op mei  8, 2008, 08:41:50
Heb je de nummers nog geprobeerd die ik zei? ;)

Ha collega  ;)

Die andere 2 nummers heb ik nog niet geprobeerd omdat ik het ritme ervan niet helemaal door heb. Ik kan de akkoorden wel aanslaan maar daar blijft het ook bij haha. Tequila Sunrise lukt al aardig inmiddels.