2000 euro 42 inch plasma

Gestart door m.verveer, januari 24, 2006, 20:33:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCL

Zijn dat niet van die gigantische grote bakbeesten?

kohns

Citaat van: hanky panky op januari 31, 2006, 12:41:34
Of je koopt voor ca. € 1650 een 50" 3LCD projectie TV van Sony (KDF-E50a11 of de 42a11 als je liever 42" wil). De britten en de duitsers gaan helemaal uit hun dak van deze TV, zo strak en mooi. Zo'n beeldkwaliteit en formaat voor minder dan de helft van een goede 42" plasma (bijv 6-serie van Pioneer). HDMI, component, scart en native 1280x720(p). Wat wil je nog meer?
Vraag me idd wel af hoe veel lawaai die ventilators echt maken... anders lijkt me dit een mooi alternatief.
Ok ze zijn niet zo plat als Plasma en LCD maar 72H x 100B x 36D cm en 28KG voor een 42" is nu ook niet slecht heh... zeker als je de prijzen naast elkaar legt (bijna de helft goedkoper als Plasma en LCD).
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

JCL

Maar de echte vraag is, hoe is het beeld t.o.v. LCD en Plasma. De projectie TV's die ik ken moet je heel ver vanaf gaan zitten omdat de pixels anders wel zo vreselijk groot zijn dat het niet om aan te zien is. Als deze ook net zo goed beeld geven als een LCD of Plasma, dan  is het een serieuse concurent!

kohns

Citaat van: JCL op januari 31, 2006, 13:22:38
Maar de echte vraag is, hoe is het beeld t.o.v. LCD en Plasma. De projectie TV's die ik ken moet je heel ver vanaf gaan zitten omdat de pixels anders wel zo vreselijk groot zijn dat het niet om aan te zien is. Als deze ook net zo goed beeld geven als een LCD of Plasma, dan  is het een serieuse concurent!
Zou kunnen. Ik heb ze zelf nog niet in het echt gezien... alleen maar over gelezen.
Mijn collega zoekt ook een nieuwe 42 inch rond de 2000 euro en kwam mij al vragen wat ik hem kon aanraden.  Echter ik ken er zelf niet zoveel van dus ik volg dit topicje goed op...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

JCL

Als het echt zo goed zou zijn, Plasma, LCD kwaliteit dan snap ik niet waaorm Sony er geen hele dikke marketing campagne tegen aan gooit. Ze nemen dan wel een stukje markt weg voor hun eigen LCD's en plasma's maar ga er maar vanuit dat op die projectie TV's een giga marge zit in verhouding tot LCD waar alle ontwikkel kosten nog moeten worden terug verdient.

misteranderson

Citaat van: angelostefano op januari 31, 2006, 09:56:35
Als je slim bent w8t je tot 23 februari.
Ik heb uit een betrouwbare bron dat dan een hele mooie actie komt bij de media markt.
Oa de panasonic voor onder de 1300 euro en 1.07 cm.
Aangezien de pana de beste plasma schermen maakt zou ik even w8ten
Ik heb deze info van een bedrijfsleider.

;D

Heb het verhaal even gecheckt bij mijn bedrijfsleider en hij zei zelfs dat
het misschien wel nog mooier ging worden....

Een topmerk 42' Plasma ( Pana/Pio ?) voor E 1100,-....

We gaan er zelfs een dag speciaal voor open zei ie....

Ik ben benieuwd....  O0  O0

Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

JCL

Als het een Pio is dan is het altijd de PA50 en dat is nu juist het model dat je niet wilt omdat het geen HD toestel is. Het is daar in tegen wel HEEL erg weinig geld (relatief gezien dan) voor een dergelijke TV.

wil

Citaat van: wil op januari 31, 2006, 10:11:20
Tja, en dan hebben ze er 1  ::)
Citaat van: Erik op januari 31, 2006, 11:13:24
borrelpraat
Tuurlijk is het nu borrelpraat. Maar ca. anderhalf jaar geleden was er ook zo'n actie bij MM, is nog melding van gemaakt op dit forum, toen hadden ze er vijf... vandaar mijn reactie. Maar wie weet...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

angelostefano

Citaat van: misteranderson op februari  1, 2006, 10:01:37
;D

Heb het verhaal even gecheckt bij mijn bedrijfsleider en hij zei zelfs dat
het misschien wel nog mooier ging worden....

Een topmerk 42' Plasma ( Pana/Pio ?) voor E 1100,-....

We gaan er zelfs een dag speciaal voor open zei ie....

Ik ben benieuwd....  O0  O0






Hahahahaha dus geen borrelpraatjes he''


        ;D O0 ;)

misteranderson

Citaat van: angelostefano op februari  1, 2006, 15:01:54
Hahahahaha dus geen borrelpraatjes he''
        ;D O0 ;)

Het lijkt er idd op van niet nee...

Ben iig benieuwd... In mijn fantasie is het een 1920 * 1080 scherm van Pana...

En toen werd ik wakker...  ::)  ::)

Nou ja, even afwachten maar...
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

JCL

hahaha als dat zo is dan sluit ik er desnoods een hyptheek op af! Dan slaap ik vanaf nu in Zwolle :P

Oracle

Citaat van: JCL op februari  1, 2006, 10:31:22
Als het een Pio is dan is het altijd de PA50 en dat is nu juist het model dat je niet wilt omdat het geen HD toestel is. Het is daar in tegen wel HEEL erg weinig geld (relatief gezien dan) voor een dergelijke TV.

Overdijven is ook een vak, zeg....

De PA50 is op dit moment één van de mooiste niet-HD schermen. Als je een plasma wilt kopen, en hebt niet het geld voor een goed HD scherm, dan zou ik de Panasonic PA50 (of de nieuwe PE55) zeker overwegen. Zeker voor 1100,- of 1300,- heb je er een dijk van een scherm aan. Als jij werkelijk denkt dat je voor dat geld een HD toestel kunt kopen, zou ik maar even in je armen knijpen, want je droomt nog! ;)

Groet,
Mark

JCL

dat denk ik juist niet, vandaar de reactie. Zoals ik zei, voor dat geld heb je echt een super scherm, kan prijs / kwalitatief niks tegenop maar ik zou zelf (persoonlijke voorkeur) geen scherm kopen dat geen natieve 720P of hoger ondersteund.

Oracle

Nee ok, maar nogmaals: een echt HD scherm is gewoon duurder. En de goedkopere HD schermen hebben zo ook hun issues (vraag maar aan wil). De betere HD schermen kosten het dubbele of misschien wel drie-dubbele van de 1300 euro die (zo wordt verondersteld) voor dit scherm wordt gevraagd. Jíj zou dan misschien de Pana niet willen omdat hij geen HD is, maar dat blijft een persoonlijke overweging. Ik denk dat resolutie niet het enige is dat telt (weliswaar een belangrijk punt, maar niet het enige). Zaken als contrast, kleur, vormgeving, prijs/budget, en gewoon het beeld als geheel spelen ook mee, waarbij die laatste wat mij betreft het belangrijkste is. Een scherm kan dan bv. wel 720p kunnen weergeven, maar als het er niet uit ziet, heb je er nog niets aan... :)

Laten we eerst maar eens afwachten wat dit nu werkelijk gaat brengen, voordat iedereen straks denkt dat je een Pio 436 voor 1100,- kunt aanschaffen...  ::)

Groet,
Mark

JCL

Helemaal waar wat je daar zegt. Dat is voor mij ook de rede waarom mijn persoonlijke voorkeur bij LCD ligt. Dat velle vind ik heel erg mooi en ze zijn al heel snel HD-ready.

Hanky Panky

#40
Citaat van: kohns op januari 31, 2006, 13:14:26
Vraag me idd wel af hoe veel lawaai die ventilators echt maken... anders lijkt me dit een mooi alternatief.
Ok ze zijn niet zo plat als Plasma en LCD maar 72H x 100B x 36D cm en 28KG voor een 42" is nu ook niet slecht heh... zeker als je de prijzen naast elkaar legt (bijna de helft goedkoper als Plasma en LCD).

Sterker nog: vandaag heb ik deze RPTV (42 inch) gekocht en morgen wordt hij bezorgd. Ik heb in de winkel mijn oor achter de TV gehouden en er was idd enig geruis waarneembaar maar dat was zodanig laag dat ik denk dat je koelkast of andere achtergrond geluiden dit ruimschoots overtreffen. En als je de verhalen leest over piepende, fluitende, brommende en zoemende Flat-TV's  dan is dit zeker geen negatieve uitschieten. Maar de praktijk zal het leren miv morgen  ;)

Het beeld is trouwens om te zoenen  :-*
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

JCL

#41
Wat voor een heb je besteld dan? Z'n 3LCD van Sony?

Hanky Panky

Citaat van: JCL op februari  1, 2006, 16:58:26
Wat voor een heb je besteld dan? Z'n 3LCD van Sony?

Ja, precies die. De KDF-E42A11, hdmi, 720P native resolutie, component, scart RGB etc etc.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

JCL

ben erg benieuwd, +/- €1300, daar kan een V serie LCD niet tegenop (dat is 2 keer zoveel!). Heb je er ook HD op gezien? Waar heb je hem besteld?

Hanky Panky

Ik heb hem gekocht bij Correct in Rotterdam (15 minuten rijden voor mij) voor 1.600 euro incl bezorgen want hij pastte net niet in mijn auto. Via het www kosttie ca. 1400 + ongeveer 50 euro verzendkosten. Dat prijsverschil vonden we het wel waard om daarvoor bij een winkel met een echte voordeur de TV te kopen. En hij was op voorraad dus meteen spelen morgen ! Bij Correct hebben ze zowel de 50 als de 42 inch demoklaar opgesteld staan aan de kant vd Bose/B&O hoek.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

En nee, ik heb geen HD materiaal gezien maar dat schijnt super te zijn volgens diverse fora's. Er zijn maar weinig winkels die (fatsoenlijke) HD demo's draaien. Ik heb een Pinnacle showcenter die 720p kan uitsturen en die ga ik maar eens fijn aansluiten binnenkort voor mijn eigen demo  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

JCL

oef dat klinkt HEEL erg gaaf :D Ik moet nog maar eens stevig vakken gaan vullen de komende tijd. Jammer dat school de komende tijd zo duur is, dit klinkt wel erg intressant. Mocht het je nog niet zijn opgevallen ik ben nogal HD gek ;) Als je dat eenmaal gezien hebt wil je volgend mij ook nooit meer zonder. Ik moet wel zeggen, als ik ooit z'n scherm zou kopen dat ik het wel eerst zelf zou willen afstellen en met laptop alle door mij gewenste HD demo's zou willen spelen, dan weet je tenminste wat je in huis haalt.

Hanky Panky

Hmmm VGA is nou net niet de sterkste kant van dit toestel lees ik op diverse fora. Hij wil niet graag hoger dan 1024x768 zonder dat er randjes wegvallen. Beetje experimenteren met Theatertek schijnt wel het goede resultaat te geven maar het verschilt dan ook weer per videokaart. Via DVI --> HDMI schijnt het wel goed te gaan met films. Xbox 360 of een goede upscalende HDMI speler zoals de Oppo 971 schijnt een superbeeld te geven. Maar ik heb zoals gezegd een Showcenter van Pinnacle die via component 720P uitstuurt. Heb al wat HD movies klaar staan  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

donaldk

En als je eenmaal SHR en Quad-HD hebt gezien wil je niet eens beginnen aan HD >:D >:D >:D. Maar dat wordt wel erg lang doorsparen :(.

kohns

Bestaat er geen 37inch HD plasma?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M