2000 euro 42 inch plasma

Gestart door m.verveer, januari 24, 2006, 20:33:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m.verveer

Het moet toch mogelijk zijn om voor 2000 Euro een goede plasma te kopen?

mijn zitafstand is ong. 3,5 mtr, maar de bank zou ook wel nog 50 cm naar achter kunnen. of is kleiner dan misschien wel beter

Voorkeur voor hd, minimaal 1024x768 en hdmi aansluiting.

Ik heb voor de rest een mediabox, dus een tuner mag evt. ontbreken aan de tv en ook het geluid.

Ik vraag me af, of ik met de onderstaande modellen, een goede selectie maak:

hitachi 6600, hoewel ik toch meer een voorkeur heb voor de 7200 (zonde alleen van de draaipoot)
panasonic 37THpv500 (ook iets boven het budget, en is deze nog leverbaar?)

en wat zou hier nog meer bij kunnen, gezien de pio's afvallen gezien de prijs

TheSpeedSkater

Ik zou dan zeker voor de Panasonic gaan. De 37 inch uitvoering is erg mooi! Een klein beetje boven je budget, maar zeker de moeite waard, het beeld is prachtig!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Michelio

 ??? ??? ???
topic regel 42 inch
en dan toch een 37 inch ??? ???

TheSpeedSkater

Citaat van: m.verveer op januari 24, 2006, 20:33:17

panasonic 37THpv500 (ook iets boven het budget, en is deze nog leverbaar?)

en wat zou hier nog meer bij kunnen, gezien de pio's afvallen gezien de prijs


Staat toch duidelijk 37... ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

fikszo

De Hitachi 42 PD7200 staat momenteel bij correct  voor 1.999 in de aanbieding....
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

JCL

Voor dat bedrag kun je na mijn mening toch beter een LCD TV kopen, de Sony, Phillips etc modellen zijn tenminste ECHT HD en kunnen een natiefe HD resolutie weergeven van 1280X720P of hoger (maar geen enkele kan voledig 1080i aan). De Plasma's in dit goedkopere sigment hebben nog al eens wat kuren, vraag dat maar aan Wil.

beunky

Hét voordeel van plasma t.o.v. lcd is mijns inziens dat zwart ook écht zwart is...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

wil

I know, mijn Hitachi 6600 had inderdaad wat kuren; kuren die het exemplaar van mijn overbuurman niet/veel minder heeft. In de loop van volgende week krijg ik mijn Panasonic, hopelijk is het artefact-probleem dan weg. Maar het blijft ook een kwestie van voorkeur en prioriteit. Ook ik wil niet echt boven die 2 mille uitkomen. Daarnaast vind ik LCD niet mooi, veel te hard. Het zwart van een plasma is écht zwart terwijl de kleuren mij veel natuurlijker aandoen en daarmee dichter bij CRT komen.
Het hele HD(-ready) verhaal is een argument om in te investeren áls je het geld hebt. Maar ik wil wel NU kijken en genieten en niet pas gebruik maken van een feature over enkele jaren.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Dat kan ik me ook goed voorstellen. Ik ben nou eenmaal verzot op velle kleuren en ik moet zeggen dat het zwart van mijn Sony LCD monitor die ik op mijn PC heb ook niet helemaal zwart is idd, je moet de kamer goed verduisteren. Voor mij zou HD echter wel een feather zijn die ik (dagelijks) zou gebruiken aangezien ik voor 250 GB aan HD matriaal heb en dan wil je echt niet meer zonder. Ik keek laatst een DVD van Gladiator en bleef me maar ergeren aan het slechte beeld, dit omdat ik hem de week daarvoor in HD had gezien.

Jimmy Conway

Citaat van: beunky op januari 25, 2006, 16:47:15
Hét voordeel van plasma t.o.v. lcd is mijns inziens dat zwart ook écht zwart is...

En dan nog niet eens echt zwart bij plasma in vergelijk met crt.

m.verveer

oke, voor en nadelen nu wel duidelijk maar er moet er toch wel 1 tussen zitten die van alles wat heeft?

Fikso, hoe kom je erbij dat de correct die 7200 in de aanbieding heeft voor 1999,- volgens mij is dat een truc die ze pas ook hadden een hitachi plasma uit de 7200 serie en dan krijg je de 6600...

JCL ,welke phillips of sony bedoel je dan met die hoge resolutie is ook wel interessant..

IK denk dat je die miljarden kleuren toch niet allemaal ziet, alleen het zwart is wel een nadeel, als er een lcd is die dat aardig onder controle heeft en ook nog eens snel is, dan zijn we een eind verder...toch.....


JCL

Een Sony S serie kun je wel krijgen voor die prijs, de V serie is nog eens €500 duurder maar schijnt volgens de tests ook een stuk beter te zijn. Welke phillips het is weet ik zo ook niet, kieskeurig is een bron van informatie. Alle schermen van Sony en Phillips zijn bij mijn weten HD-Ready in deze prijsklasse en geven een natieve 720p resolutie weer.

m.verveer

maar hoe weet je nu of een scherm wel of niet 720p doorgeeft??

ieder scherm heeft tegenwoordig bijna hd (althans de laatste modellen) maar zijn er dan ook bij die geen 720p doorgeven?

beunky

Citaat van: Jimmy Conway op januari 25, 2006, 16:56:50
En dan nog niet eens echt zwart bij plasma in vergelijk met crt.

Yep...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

JCL

Er zijn 2 dingen. HD-Ready houd in dat je er een HD signaal heen kan sturen en het scherm het kan verwerken. MAAR niet ALLE HD-READY schermen hebben een resolutie van 1280X720, de natieve 720p resolutie dus. Hoe meer pixels hoe kleiner ze zijn, hoe beter het beeld (in theorie, er spelen natuurlijk meer dingen een rol). De gemiddelde plasma van rond de 2k heeft geen natieve resolutie van 1280x720, de gemiddelde LCD van dat bedrag (zeg maar gerust alle van de normale / de betere merken) hebben dit wel. Daarom hebben die voor mij ook de voorkeur. Ookal is het zwart niveau wat minder, ik hou gewoon van de velle kleuren die je bij LCD krijgt.

Bengbeng

#15
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

fikszo

Nou ben ik gek aan het worden....

Of ze hebben de website vandaag ge-update

Vanochtend zag ik echt de 7200 met naam en foto genoemd voor 1.999, en bedacht me nog dat ik die voor dat geld liever had gehad dan mijn Pana....
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

m.verveer

ik ook, tv is perfect alleen iets wat te prijzig, komt vast door die voet ik toch gelijk weggooi..verkopen heeft geen zin, zie er legio op marktplaats enzo..

angelostefano

Als je slim bent w8t je tot 23 februari.
Ik heb uit een betrouwbare bron dat dan een hele mooie actie komt bij de media markt.
Oa de panasonic voor onder de 1300 euro en 1.07 cm.
Aangezien de pana de beste plasma schermen maakt zou ik even w8ten
Ik heb deze info van een bedrijfsleider.

            ;)

wil

Citaat van: angelostefano op januari 31, 2006, 09:56:35
Als je slim bent w8t je tot 23 februari.
Ik heb uit een betrouwbare bron dat dan een hele mooie actie komt bij de media markt.
Oa de panasonic voor onder de 1300 euro en 1.07 cm.
Aangezien de pana de beste plasma schermen maakt zou ik even w8ten
Ik heb deze info van een bedrijfsleider.

            ;)
Tja, en dan hebben ze er 1  ::)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

JCL

Citaat van: angelostefano op januari 31, 2006, 09:56:35
Als je slim bent w8t je tot 23 februari.
Ik heb uit een betrouwbare bron dat dan een hele mooie actie komt bij de media markt.
Oa de panasonic voor onder de 1300 euro en 1.07 cm.
Aangezien de pana de beste plasma schermen maakt zou ik even w8ten
Ik heb deze info van een bedrijfsleider.

            ;)

Zal wel een PA50 worden voor 1299 euro. Zal niet mijn eerste keus zijn als het op plasma's aankomt...

angelostefano

ze hebben er 150 ingekocht.
En geen borrelpraat!
Je zult het gaan zien op tv dat die actie op die datum komt.

               :P O0

JCL

hehehe, die betrouwbare bron weet zeker niks over een actie met een mooie HD-ready LCD van 82 CM of groter voor iets van €700 >:D

Hanky Panky

Of je koopt voor ca. € 1650 een 50" 3LCD projectie TV van Sony (KDF-E50a11 of de 42a11 als je liever 42" wil). De britten en de duitsers gaan helemaal uit hun dak van deze TV, zo strak en mooi. Zo'n beeldkwaliteit en formaat voor minder dan de helft van een goede 42" plasma (bijv 6-serie van Pioneer). HDMI, component, scart en native 1280x720(p). Wat wil je nog meer?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000