Nieuwe processor: Lexicon, TAG McLaren, Classé, ?????

Gestart door Incognito, januari 21, 2006, 21:09:26

Vorige topic - Volgende topic

AcornAtom

Ik kwam net via een link naar fotos van de CES2005 het volgende tegen :
http://www.cinenow.com/uk/reports-sub-1230.html
Het lijkt erop dat de oude Tag Mclaren AV32 en 192 + de bijbehorende eindversterkers nieuw leven wordt ingeblazen :o  ;D  Ik weet niet of deze lijn ook in Europa wordt ge(her)introduceerd maar dat kan interressant worden (zou naar mijn mening vreemd zijn als het niet hier verkrijgbaar zou komen, but who knows ???). Ben benieuwd naar de prijzen.
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

bmateijsen

Hoi Lucas,

Je kan zoiezo even bij mij luisteren als je de Tjoeb terug brengt.. Ik heb bijna Meridian/ Arcam/ Sonus faber/ Velodyne staan.. Nu ook met een 1209s en 110" studiotek doek...

Incognito

Ben erg benieuwd! Lukt woensdag of donderdag ook om de Tjoeb terug te brengen? Dat komt mij beter uit dan vrijdag.

Groeten,

Lucas.

Bolle

Citaat van: AcornAtom op januari 23, 2006, 13:23:40
Ik kwam net via een link naar fotos van de CES2005 het volgende tegen :
http://www.cinenow.com/uk/reports-sub-1230.html
Het lijkt erop dat de oude Tag Mclaren AV32 en 192 + de bijbehorende eindversterkers nieuw leven wordt ingeblazen :o  ;D  Ik weet niet of deze lijn ook in Europa wordt ge(her)introduceerd maar dat kan interressant worden (zou naar mijn mening vreemd zijn als het niet hier verkrijgbaar zou komen, but who knows ???). Ben benieuwd naar de prijzen.

Volgens mij heeft Audiolab (IAG) besloten uit van de TAG McLaren meer kanaals lijn alleen de 'instappers' AV30R en 100x7 op te nemen (naast alle stereo apparatuur die eigenlijk nog van het 'oude' Audiolab afstammen).

De AV32R (incl DP), AV192R, 100x5R, 250MR etc passen qua tarief niet bij de nieuwe doelgroep van Audiolab. Heb ergens thuis de nieuwe folder als pdf liggen (heeft iemand in de UK ingescand).

Menno
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

beunky

Citaat van: Bolle op januari 23, 2006, 13:48:34
Volgens mij heeft Audiolab (IAG) besloten uit van de TAG McLaren meer kanaals lijn alleen de 'instappers' AV30R en 100x7 op te nemen (naast alle stereo apparatuur die eigenlijk nog van het 'oude' Audiolab afstammen).

De AV32R (incl DP), AV192R, 100x5R, 250MR etc passen qua tarief niet bij de nieuwe doelgroep van Audiolab. Heb ergens thuis de nieuwe folder als pdf liggen (heeft iemand in de UK ingescand).

Menno

Klopt, maar waarom presenteren ze deze modellen dan?
Waar ik met name erg benieuwd naar ben, naast de prijzen, zijn de mogelijkheden en de verwachte uitleverdatum...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

AcornAtom

Citaat van: beunky op januari 23, 2006, 13:52:53
Waar ik met name erg benieuwd naar ben, naast de prijzen, zijn de mogelijkheden en de verwachte uitleverdatum...
Precies, waarom moeite doen om deze modellen in een nieuw Audiolab jasje te presenteren  ??? Een stand op de CES zal ook niet gratis zijn ;) Wellicht toch maar eens een mailtje naar de importeur sturen om te zien of ze er daar iets van weten.
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

bmateijsen

Citaat van: Incognito op januari 23, 2006, 13:39:13
Ben erg benieuwd! Lukt woensdag of donderdag ook om de Tjoeb terug te brengen? Dat komt mij beter uit dan vrijdag.

Groeten,

Lucas.

Dan wordt het donderdag, maar stuur me even een mailtje ;).

Groet Bjorn

Bolle

Citaat van: beunky op januari 23, 2006, 13:52:53

Beetje PR voor jezelf creeren? En waarschijnlijk hadden ze bij TAG nog wel een paar zilveren AV32R's, AV192R's en 250 MR's staan die ze met een ander naamplaatje op konden presenteren. Je kan ook zien (bv aan de volumeknop, de uitsparing waar het naamplaatje in zit) dat het gewoon TAG apparaten zijn. De nieuwe Audiolab apparaten hebben een andere look volumeknop en een opgeprint naamplaatje.

Op http://www.audiolab.co.uk/range.php?range_id=2 kan je de A/V range van Audiolab zien, de AV30R komt terug als 8000AV en de 100x7 als de 8000x7.

Ik denk niet dat er duurdere apparaten bij komen, het 'nieuwe' Audiolab richt wat lager in de markt dan TMA. Maar ik blijf hopen dat van gedachten veranderen....

Menno
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Ettepet

Citaat van: Ettepet op januari 23, 2006, 04:45:39
Het Tag-forum op avforums is ook interessant voor het melden en bespreken van ebay-aanbiedingen:

http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=117

Whow! :o :o  Er zijn net een aantal av32dp's verkocht voor veel!  Geeft een goed gevoel dat ik een uitgebreider model (alleen geen Dolby Headphone) heb gekocht voor een bescheidener bedrag.. ;)

R

Incognito

Citaat van: Ruben op februari  9, 2006, 13:38:40
Dit niets voor je? Als de shootout geweest is?

http://sphl.audiogon.com/cgi-bin/buy_cl.pl?homeproc&1144617617

Zeker! Is echt cheap! Maar ze verzenden alleen naar America, en zo te lezen is het een problemen-apparaat (geweest), dus dan zou ik het graag eerst willen zien... Als je nog eens zoiets hebt, GRAAG :D

Thnx & groeten,

Lucas.