Meet & Greet bij Riwi (Stereo en HT, Chord/Lex/803)

Gestart door myself, januari 13, 2006, 00:49:55

Vorige topic - Volgende topic

myself

Zo,

ben net weer thuis na een zeer leerzaam avondje. Het is toch weer laat geworden  ;) en hoewel Riwi een stuk dichterbij woont als Eric_audio ben ik toch bijna even laat thuis  :-\ Maar goed, ik had dan ook stereo EN HT te beluisteren  ;D

Morgen ga ik er wel even voor zitten, maar alvast een klein tipje van de sluier oplichten: ik weet bijna niet wat hier nog aan te verbeteren is  8)
Echt heeeeeeeel erg gaaf. Ik ga door die lexicon zelfs weer een HT upgrade overwegen  :P

Maar het Chord geluid is me nu duidelijk  8) en wat akoestiek doet is me nu ook een stuk helderder geworden na de visit bij Eric_audio en Riwi.

Nogmaals bedankt voor de geweldige avond !
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Kerstmanno

myself

Citaat van: Menno-ert op januari 13, 2006, 00:52:30
Hoe beviel zn nieuwe stekkerblok? :)
rittal  ;D Mijn arcam zat er geloof ik op en het was erg ruimtelijk !  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Citaat van: myself op januari 13, 2006, 00:49:55
Echt heeeeeeeel erg gaaf. Ik ga door die lexicon zelfs weer een HT upgrade overwegen  :P

Met Lexicon + Chord pak je gelijk je HT en stereo aan. Als je DAN nog wat te wensen hebt...  ::) ;D

beunky

Citaat van: garmtz op januari 13, 2006, 08:45:04
Met Lexicon + Chord pak je gelijk je HT en stereo aan. Als je DAN nog wat te wensen hebt...  ::) ;D

Betere bron en speakers ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Citaat van: myself op januari 13, 2006, 01:03:15
rittal  ;D Mijn arcam zat er geloof ik op en het was erg ruimtelijk !  8)
;D

Nou kom maar op met dat verslag... >:D

riwi

Als bron hadden we gisteravond de Arcam CD33 van myself. Een paar keer hebben we gewisseld naar mijn Marantz cd67se en de Philips 963sa (beide in een hele andere prijsklasse dan de Arcam dus). Afhankelijk van de muziek gaf dat toch een heel behoorlijk verschil. Groter dan ik gehoopt had eigenlijk  :D . Met de arcam hoorde je veel meer de opname ruimte en werd het beeld groter en kwam het meer naar voren. In vergelijking klonk de Marantz vlak en wat gecomprimeerd. Een speler upgrade staat nog op het programma, ik heb er nog geen haast mee echter, en heb speciale eisen ;).

Verder wacht ik op Marcel's verhaal. Ik ben ook niet zo goed in al die beschrijvingen.

De Arcam was aangesloten met een Transparent Premium Digital digi interlink. De Marantz en de Philips beide met MIT digital reference op de Lexicon MC-4. De Lex zit met 5x Nordost Blueheaven op de Chord spm1900. De Chord heeft Kimber 8TC naar de B&W Nautilus 803 en de htm1. De rears B&W 9NT zitten met standaard koper aangesloten.

Citaat van: Menno-ert op januari 13, 2006, 00:52:30
Hoe beviel zn nieuwe stekkerblok? :)
Eergisteren (met veel gevloek, de Lapp kabel paste niet in het gaatje, en ik ben niet zo'n DHZ'er  :-X) een snoer op het Rittal blok aangesloten. Bevalt goed. De Kemp powerstrip is er nu tussen weg en kan evt. in de verkoop.  :D

riwi

Citaat van: beunky op januari 13, 2006, 09:08:56
Betere bron en speakers

De N803 zingen echt met de Lex/Chord. Ik ben de eerste 100 jaar niet van plan de speakers te upgraden  8)

bmateijsen

Citaat van: riwi op januari 13, 2006, 09:40:42
Eergisteren (met veel gevloek, de Lapp kabel paste niet in het gaatje, en ik ben niet zo'n DHZ'er  :-X) een snoer op het Rittal blok aangesloten. Bevalt goed. De Kemp powerstrip is er nu tussen weg en kan evt. in de verkoop.  :D

Chord en kemp wil niet zo, dus denk dat de Rittal een betere oplossing is!

Audiofiel

Citaat van: riwi op januari 13, 2006, 09:48:00
De N803 zingen echt met de Lex/Chord. Ik ben de eerste 100 jaar niet van plan de speakers te upgraden  8)

Ik denk dat je met de Lexicon+Chord nu aan de max zit van wat die speakers kunnen. :D

En ik geloof er niets van dat je ze 100 jaar zult houden. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

beunky

Jammer, je hapt niet genoeg ;)
Maar kan me voorstellen dat je het een hele mooie combi vindt... :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Kerstmanno

Ik meen mij ook te herinneren dat het aansluiten van de Lapp kabel niet al te soepel ging. Maar mooi dat ie erop zit en dat het goed klinkt!  :)

myself

De N803 zingen echt met de Lex/Chord.
echt geweldig ! 8) Een nog betere setup is bijna niet mogelijk en heel veel andere speakers kunnen hier een puntje aan zuigen.

En mijn CD33 werd alleen als loopwerk gebruikt aangezien de Lex nog betere DAC's heeft, dus zo heel veel kun je daar ook niet meer aan verbeteren.

myself

Afhankelijk van de muziek gaf dat toch een heel behoorlijk verschil. Groter dan ik gehoopt had eigenlijk  :D . Met de arcam hoorde je veel meer de opname ruimte en werd het beeld groter en kwam het meer naar voren. In vergelijking klonk de Marantz vlak en wat gecomprimeerd.
ja, dat had ik ook niet verwacht dat het verschil zo duidelijk zou zijn  :-\ De DAC's waren van de lex en we vervingen dus eigenlijk alleen het loopwerk. De digitale interlinks waren bijna gelijkwaardig en daarin zit gewoon minder verschil als in analoge interlinks. Dat alleen een iets stabiele loopwerk zoveel verschil kan uitmaken  :o (minder jitter)
Citeer
De Arcam was aangesloten met een Transparent Premium Digital digi interlink. De Marantz en de Philips beide met MIT digital reference op de Lexicon MC-4. De Lex zit met 5x Nordost Blueheaven op de Chord spm1900. De Chord heeft Kimber 8TC naar de B&W Nautilus 803 en de htm1. De rears B&W 9NT zitten met standaard koper aangesloten.
dank je voor deze opsomming  ;D daar let ik altijd pas achteraf op  :-X zo kan ik mijn verhaal tenminste compleet maken  ;)

garmtz

Ik ben er de loop der tijd ook al achter gekomen dat Lexicons gevoelig zijn voor het gebruikte transport. Daar valt dus best veel winst te behalen!

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 13, 2006, 15:37:50
Ik ben er de loop der tijd ook al achter gekomen dat Lexicons gevoelig zijn voor het gebruikte transport. Daar valt dus best veel winst te behalen!

Dus in een goede doos verpakken en niet met iedere vervoerder in zee gaan! >:D

garmtz

visitor

Citaat van: garmtz op januari 13, 2006, 08:45:04

Hi Garmt,

Je maakt mij toch wel heel nieuwsgierig met die Lexicon/Chord kombinatie. Aangezien ik momenteel een Lexicon heb, moet ik misschien ook eens aan een Chord denken.  ;) Wat zijn zo de gangbare prijzen voor Chord 2/3/5 kanaalsverstekers ?

Vriendelijke groeten,
Erwin

Audiofiel

Citaat van: Erwin op januari 13, 2006, 19:05:38
Wat zijn zo de gangbare prijzen voor Chord 2/3/5 kanaalsverstekers ?

Fors. :P

myself

Wat zijn zo de gangbare prijzen voor Chord 2/3/5 kanaalsverstekers ?

Duur/heel duur/veel te duur  ;D

Maar mijn verslag duurt nog even. Ik moet zo weer weg dus het wordt of vannacht of morgen dat ik mijn ervaringen post.

riwi

Je maakt mij toch wel heel nieuwsgierig met die Lexicon/Chord kombinatie. Aangezien ik momenteel een Lexicon heb, moet ik misschien ook eens aan een Chord denken.  ;) Wat zijn zo de gangbare prijzen voor Chord 2/3/5 kanaalsverstekers ?

Een nieuwe 5 kanaals spm2400 heeft een nieuwprijs van 7000 excl. de poten. De spm1900 stond te koop op hifi.nl voor 4000 (oorspronkelijke nieuwprijs 7500).  ;)

@myself : Spetterende mp3 die Nils Lofgren acoustic live. Moet toch maar eens serieus op zoek naar de CD  :)

garmtz

myself

@ riwi: ik heb even voor je op ebay gekeken maar hij staat er nog niet tussen voor een redelijke prijs

@riwi, garmt: iedere keer als ik die Chord prijslijst zie, klap ik hem snel weer dicht  :P ::)

verslagje komt trouwens morgen. Deze set verdient gewoon de aandacht te krijgen bij het schrijven van mijn verslagje

myself

ik kan natuurlijk wel alvast de lijst met CD's noemen die we deze avond gehoord hebben. Hij wijkt maar op een paar punten af van de lijst die ik bij Eric gebruikt heb. Ik moest natuurlijk wel met elkaar kunnen vergelijken  ;D

(in order of appearance  :D)
Stefanovski, Krushevo
Bill Miller, The red road
Chris Jones, Roadhouse & automobiles
Do, Do
Corrs, Unplugged
Tiesto, Just be
Nelly Furtado, Folklore
Hugh Masekela, Hope
Ilse de Lange, Here I am
Michael Jonasz,
Evanescence
Within Temptation
Peter Gabriel, secret world life (DVD)
Tom mcRea,
Rodger Waters, Amused to death