Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Heel graag Mark, ik wil zo snel mogelijk een Madrigal hebben maar kan op het net weinig vinden eigenlijk  :-\

Haha nee eigenlijk niet (slechte opnames), maar sinds ik die speakerterminals had aangedraaid was dat issue wat mij betreft al afdoende opgelost.

hifiman

Wat ik overigens heel opvallend vond is dat ik op de Krell de verschillen tussen interlinks zeer duidelijk hoorde. Voorheen met mijn NAD pre amp hoorde ik nauwelijks verschil. Grappig  O0

Martin_M

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 10:03:04
Wat ik overigens heel opvallend vond is dat ik op de Krell de verschillen tussen interlinks zeer duidelijk hoorde. Voorheen met mijn NAD pre amp hoorde ik nauwelijks verschil. Grappig  O0

Die ervaring heb ik nu ook maar dat roep ik wel vaker ;D ;D

Goed dat de Madrigal voor een betere match zorgde.
Zomaar een tip; Omdat je ook al melde dat de Madrigal waarschijnlijk niet zo goed te verkrijgen is kan ik je wellicht nog aanbevelen om eens een Transparent ertussen te proberen. Dit merk wordt veel gebruikt in combinatie met Krell.
Tweedehands best wel goed te krijgen en ze hebben types in verschillende prijsklasses.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

hifiman

Hoi Martin,

Doel je dan op een bepaald type interlink van Transparent of zijn ze allemaal een goede match met Krell?

Ronald.

advr

zeer leuk verslag!!

probeer eens bij Audio Excellence, via hun heb ik ook een Madrigal interlink geleend. Misschien hebben ze die nog.

verder mooi spul allemaal ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

beunky

Het was een zilveren diy-interlink, niet een verzilverde ;)
Inderdaad ging het in jouw set niet zo mooi als in mijn set :)
Voor de rest was ik erg onder de indruk van je speakers... presteren duidelijk beter dan je voor het geld zou mogen verwachten vind ik!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 10:41:04
Doel je dan op een bepaald type interlink van Transparent of zijn ze allemaal een goede match met Krell?
Maakt eigenlijk niet uit. De eigenschappen van Transparent zitten eigenlijk wel in alle interlinks. In de duurder alleen in hogere mate en van meer kwaliteit.

Zelf vind ik de MusicLink Ultra een goede prijs/kwaliteit hebben. Die heb ik tussen de pre en amp zitten voor de achterkanalen. Die is wel voor € 400 tweedehands te krijgen (maar ik weet natuurlijk niet wat jij ervoor over hebt). Daaronder zitten resp. de MusicLink Super, de MusicLink Plus en de gewone MusicLink.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

aMUSEd

Het was erg leuk om eens een aantal mensen van het forum te spreken en te zien.
Het was voor mij moeilijk om de invloed van de krell uit het geluid te filteren, Maar een energiek hoog is waarneembaar. Het stoorde mij niet.

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 08:59:10
Vervolgens kwam nog een Nordost interlink aan de beurt maar dat was wat mij betreft (enigszins tot mijn verbazing) de slechtste match.
Mee eens, Nordost BH out, Madrigal HPC in ;D

Weet iemand of Madrigal speakerkabels heeft gemaakt?
..en indien ja, of deze dezelfde kwaliteit bieden als de hpc interlink?

Markaudio

Citaat van: aMUSEd op januari 21, 2006, 13:05:53

Ja, het type heet HF geloof ik, deze kabel ken ik niet. Het is een dikke multistrand koperkabel. Dat is alles wat ik ervan weet :)

Mvg,

Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

searcher

Hi,

Helder,duidelijk vooral makkelijk leesbaar verslag.
;)

Ik ben zeer benieuwd volgende week als ik voorafgaand aan ons bezoek bij Riwi je veranderingen kom beluisteren.
Omdat ik het voorgaande mindere resultaat in mijn hoofd heb verwacht ik een positieve verandering.

Ik zal de mindere cd's wederom meenemen. 8)

mvg Searcher

fca

Erik

CiteerOp verzoek van Audiofiel werd er nog een interessant experimentje gedaan en dat was de Tag voorversterker in combinatie met de Electrocompaniet eindversterker. Hee dat gaf een heel interessant geluid, zoals te verwachten is iets wat het midden houdt tussen het geluid van de Tag combo en de Electrocompaniet combo. Ik vond dit een hele mooi combinatie en beter klinken dan beide combo's! Als ik de keuze had had ik deze combo zo willen houden!  Grin
Leuk verslag om te lezen.

Ook leuk dat je ook nu weer bevestigd krijgt dat interlinks soms een behoorlijk verschil kunnen maken.

Waarom hebben jullie niet meteen ook de combinatie TAG eind en Electrocompaniet voor geprobeerd? Ben wel benieuwd wat dan de uitkomst was geweest.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aMUSEd

Citaat van: fca op januari 21, 2006, 13:33:40
Krell rules. ;D

Aandelen?.. distribiteur?.. krell eigenaar?

garmtz

Leuk verslag jongens! Tijdens een shoot-out verpletterde de Lavardin de Tag voor/eind, maar dat was natuurlijk met heel andere speakers (en de Lavardin kost een lieve duit!!  :o). Hoe duur waren de HPC interlinks destijds?

Ik heb de Madrigal interlinks ook eens op mijn set gehad en ze zijn heel uitgebalanceerd en homogeen, met een groot ruimtelijk beeld. Echter vond ik ze persoonlijk NET een tikkeltje te doods, technisch en afgerond. Maargoed, mijn voorkeur is ook juist het tegenovergestelde van dat en iedere set is anders... :)

fca

Amused ik heb een Krell gehad icm de Tjoeb en maggies.
in 1 woord verpletterend.
Helaas mijn vrouw vond het geluid niet mooi.
Ik wilde terug naar de basis stereo.
Zij zag dat absoluut niet zitten.
Zij wilde geluidjes "overal" horen. ;)
Er komt een dag dat ik met mijn vuist op tafel sla.
vervolgens een dikke kreet door de huiskamer met de volgende woorden:

schat zal ik boven stofzuigen. ;D

Desalniettemin ben ik blij dat het zo is afgelopen.
Je zou toch ook de interlink van Harmonic Technology proberen.
Of lees ik erover heen?

wil

Citaat van: garmtz op januari 21, 2006, 14:39:53
Hoe duur waren de HPC interlinks destijds?
Zo'n 400-500 gulden. Dus ca. €225,-.

Overigens zijn ze met goed zoeken ook wel op e-bay te vinden. Ik heb er ooit twee gekocht voor de helft van de prijs als waar ze hier voor te koop staan.
Zeker als je een kortere lengte kan gebruiken (60-80cm) dan ben je soms voor een paar tientjes klaar. Moet je wel een beetje slim bieden want ze blijven geliefd.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

hifiman

Zo ik heb ondertussen (heeft me wel de hele middag gekost) alle materiaal om twee (4 mono) madrigal HPC interlinks met WBT pluggen te maken. Moet ze dus wel nog even solderen  ;D Post nog wel een foto'tje.

wil

Ah  :), waar had je de kabel gevonden als ik vragen mag? Solderen schijnt trouwens niet heel simpel te zijn, maar jij hebt geloof ik wel ervaring nietwaar? Anders moet je Audiofiel even vragen, die heeft er al een stuk of 10 gesoldeerd.

Waarom trouwens 4 mono? Voor vv->ev en cd-vv?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 10:01:29
Heel graag Mark, ik wil zo snel mogelijk een Madrigal hebben maar kan op het net weinig vinden eigenlijk  :-\

Ze zijn vaak op ebay, bijna tweewekelijks, te koop voor 75-100 euro een setje, dus prima te doen.

Citaat van: aMUSEd op januari 21, 2006, 13:05:53
Mee eens, Nordost BH out, Madrigal HPC in ;D

De luidsprekerkabel uit die serie was de CPC. Een flat cable à la Nordost, maar dan voordat die bestonden. ;D

In tegenstelling tot de HPC, klinkt de CPC niet altijd perfect in iedere set...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Erik op januari 21, 2006, 13:53:04
Waarom hebben jullie niet meteen ook de combinatie TAG eind en Electrocompaniet voor geprobeerd? Ben wel benieuwd wat dan de uitkomst was geweest.

Is wel een interessante test natuurlijk, want in mijn ervaring zijn de 'omgekeerde huwelijken' vrijwel identiek in karakter. Maar gezien het tijdstip was het niet zinvol. Bovendien is het geen geheim dat de TAG eindversterkers duidelijk kwalitatief minder zijn dan de voorversterkers/processors. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

aMUSEd

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2006, 19:28:14
In tegenstelling tot de HPC, klinkt de CPC niet altijd perfect in iedere set...

Das nou jammer .. the queste continues.

Nou, ik ga in iedergeval ook zo snel mogelijk achter de interlink aan.. Vertel Tingtong, waar heb je die kabels ed vandaan  ;)... kosten?

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 21, 2006, 14:39:53
Leuk verslag jongens! Tijdens een shoot-out verpletterde de Lavardin de Tag voor/eind, maar dat was natuurlijk met heel andere speakers (en de Lavardin kost een lieve duit!!  :o). Hoe duur waren de HPC interlinks destijds?
Gebruik toch eens de zoekfunctie van het forum! >:D Ik heb het zeker al 20 keer verteld. :P

500 gulden voor een stereo setje van een meter (10 jaar geleden), ofwel 225 euro zonder prijscorrectie. ;)

CiteerIk heb de Madrigal interlinks ook eens op mijn set gehad en ze zijn heel uitgebalanceerd en homogeen, met een groot ruimtelijk beeld. Echter vond ik ze persoonlijk NET een tikkeltje te doods, technisch en afgerond. Maargoed, mijn voorkeur is ook juist het tegenovergestelde van dat en iedere set is anders... :)
De HPC is saai, doodsaai. En daarom juist heel goed. In de periode dat je ze probeerde, luisterde je misschien ook wel anders dan nu, en zou je tegenwoordig misschien eerder een andere component hebben veranderd?

Audiofiel

Citaat van: wil op januari 21, 2006, 18:00:43
Anders moet je Audiofiel even vragen, die heeft er al een stuk of 10 gesoldeerd.

HPC? Zeker al 30 setjes gesoldeerd. :o ;D

Audiofiel

Beetje raar om nu te posten, terwijl ik al 4 posts heb gedaan, maar ik heb nu even geen tijd om een verslag te maken... :P

Ik was gisternacht om 02.00 uur thuis, vanochtend vroeg bij vrienden aan de slag voor een verhuizing en ben nu pas 15 minuten thuis (en alweer 5 posts. :-\).

Ik zal morgen een verslagje maken en mijn foto's posten. Ik vond het reuze gezellig en - zoals meestal - weer leerzaam. Ik hoop alle deelnemers van gisteren natuurlijk wel weer een keertje in huize Audiofiel te mogen begroeten voor een sessie.