Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: beunky op januari 21, 2006, 11:25:00
Het was een zilveren diy-interlink, niet een verzilverde ;)
Haha, sorry hoor  ;D

Citaat van: beunky op januari 21, 2006, 11:25:00
Voor de rest was ik erg onder de indruk van je speakers... presteren duidelijk beter dan je voor het geld zou mogen verwachten vind ik!
Dat wilde ik maar even horen  >:D

hifiman

hifiman

Citaat van: garmtz op januari 21, 2006, 14:39:53
Ik heb de Madrigal interlinks ook eens op mijn set gehad en ze zijn heel uitgebalanceerd en homogeen, met een groot ruimtelijk beeld. Echter vond ik ze persoonlijk NET een tikkeltje te doods, technisch en afgerond. Maargoed, mijn voorkeur is ook juist het tegenovergestelde van dat en iedere set is anders... :)
Heb net de hele avond zitten luisteren met de Madrigal interlinks ertussen. Wat een gepiel trouwens om al die lagen isolatie eraf te krijgen zeg, dacht effe in tien minuutjes 2 interlinks in elkaar te zetten maar volgens mij ben ik anderhalf uur bezig geweest met 1 setje.

Het scherpe randje is met de Madrigals net effe weg en dat vind ik prettig. Het hele geluid klinkt wat meer "laid back", misschien is dat hetzelfde als wat jij "doods" noemt Garmt. In mijn set met de Krell kan ik dat wel gebruiken , het temt het hoog een beetje en klinkt lekker zo. Wel heb ik het idee dat het laag nu wat minder (quantiteit) is. Had geen zin meer om steeds te gaan wisselen dat komt morgen wel weer ofzo  ;D

hifiman

Citaat van: fca op januari 21, 2006, 15:00:46
Je zou toch ook de interlink van Harmonic Technology proberen.
Of lees ik erover heen?
Die wilde ik inderdaad graag proberen, maar aangezien niemand er eentje had liggen kon ik hem ook niet proberen  ;D

hifiman

Citaat van: wil op januari 21, 2006, 17:15:59
Zo'n 400-500 gulden. Dus ca. €225,-.

Overigens zijn ze met goed zoeken ook wel op e-bay te vinden. Ik heb er ooit twee gekocht voor de helft van de prijs als waar ze hier voor te koop staan.
Zeker als je een kortere lengte kan gebruiken (60-80cm) dan ben je soms voor een paar tientjes klaar. Moet je wel een beetje slim bieden want ze blijven geliefd.

wil
Das niet duur dan, ik was toch wel wat meer kwijt en dan moest ik zelf nog solderen  ;D Ach dat heb je als je iets snel wilt hebben. Overigens was ik 135 euro kwijt voor een 1 meter stereo paar.

hifiman

Citaat van: wil op januari 21, 2006, 18:00:43
Ah  :), waar had je de kabel gevonden als ik vragen mag? Solderen schijnt trouwens niet heel simpel te zijn, maar jij hebt geloof ik wel ervaring nietwaar? Anders moet je Audiofiel even vragen, die heeft er al een stuk of 10 gesoldeerd.

Waarom trouwens 4 mono? Voor vv->ev en cd-vv?

wil
Soldeerervaring heb ik wel, toen ik twaalf was soldeerde ik mijn eerste radiootje in elkaar  :P Moet wel bekennen dat ik de laatste tig jaar heel weinig gesoldeerd heb maar blijkbaar verleer je zoiets niet want het gaat me gemakkelijk af al zeg ik het zelf  8)

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 22:08:50
Overigens was ik 125 euro kwijt voor een 1 meter stereo paar.

En dan nog ken ik geen (tweedehands) kabel die voor dat geld beter presteert... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Fineermannetje op januari 21, 2006, 19:11:04
Dat heb je snel gedaan.. ;D
Ik heb een hekel aan wachten  ;D

Ik vond het erg gezellig en ontzettend leuk om eens wat gezichten achter de forummers te krijgen. Op zo'n avond kom je eigenlijk niet uitgepraat.
Inderdaad, vooral omdat je de helft van de tijd je mond moet houden om te luisteren haha  ;)

Ik vond het vooral opvallend hoe ieders smaak uiteen liep, de een houd dus duidelijk van analitisch en kiest bewust voor een platter beeld(minder diepe soundstage) en wat minder schmelz (Emotie in mijn beleving)
Dat vond ik ook frappant ja  :D

Ik was sceptich tov die paradigm speakers, maar die hebben me echt overtuigd. Echt een all round speaker.
:)

Zulke bijeenkomsten moeten we echt vaker doen... O0
Inderdaad.

Het was wel een latertje ;D
Haha dat zullen de buren ook wel gevonden hebben  ;D

Volgende keer bij mij als ik gerevalideerd ben? Zo eind maart? ;)
Prima, lijkt me leuk! Ik neem wel een Madrigal HPC mee  >:D

hifiman

Citaat van: aMUSEd op januari 21, 2006, 19:32:19
Das nou jammer .. the queste continues.

Nou, ik ga in iedergeval ook zo snel mogelijk achter de interlink aan.. Vertel Tingtong, waar heb je die kabels ed vandaan  ;)... kosten?
Hoi Hans,

Kosten 135 euro voor 1 meter (2x mono).  (ik zei eerder 125 maar dat was een vergissing) En dan heb ik het zilversoldeer en krimpkous nog even niet meegerekend.
Ik heb dus 2 paar aangeschaft en misschien doe ik er eentje weer weg, kom er namelijk net achter dat achter de marantz (waar de tweede voor bedoeld was) waarschijnlijk geen plaats is voor deze relatief grote connectoren en stugge kabel. Nu zit er een dunne interlink waar de kabel direkt in 90 graden hoek wegloopt zeg maar.

Afijn als tie weg gaat en je wil hem mag je hem voor kostprijs hebben. Hopelijk kun je solderen  >:D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2006, 19:39:26
Ik zal morgen een verslagje maken en mijn foto's posten. Ik vond het reuze gezellig en - zoals meestal - weer leerzaam. Ik hoop alle deelnemers van gisteren natuurlijk wel weer een keertje in huize Audiofiel te mogen begroeten voor een sessie.
Ik vond het ook erg leuk! Ik wacht met spanning op je verslagje  :D

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 22:16:42
kom er namelijk net achter dat achter de marantz (waar de tweede voor bedoeld was) waarschijnlijk geen plaats is voor deze relatief grote connectoren en stugge kabel.

Je hebt hem zelf gesoldeerd, dus als je grote pluggen hebt, ligt dat niet aan Madrigal (HPC). ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

aMUSEd

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 22:16:42
Hoi Hans,

Kosten 135 euro voor 1 meter (2x mono).  (ik zei eerder 125 maar dat was een vergissing) En dan heb ik het zilversoldeer en krimpkous nog even niet meegerekend.
Ik heb dus 2 paar aangeschaft en misschien doe ik er eentje weer weg, kom er namelijk net achter dat achter de marantz (waar de tweede voor bedoeld was) waarschijnlijk geen plaats is voor deze relatief grote connectoren en stugge kabel. Nu zit er een dunne interlink waar de kabel direkt in 90 graden hoek wegloopt zeg maar.

Afijn als tie weg gaat en je wil hem mag je hem voor kostprijs hebben. Hopelijk kun je solderen  >:D

Als je de kabel kwijt wil hoor ik het graag.
LOL.. solderen is bij mij zoiets als lassen.. het zit aan elkaar maar het ziet er niet uit.

beunky

Het was wel een latertje ;D

Yep... het was voor mij al met al half vier voordat ik in bed lag, ongeveer drie uur was ik thuis... maar het was de moeite waard ;D

Oh,ja, direct vergelijk met de Harmonic technology en de nirvana was voor mijn toch wel een bevestiging dat die HT echt geen verkeerde koop is geweest er zat maar heel weinig verschil in. De Nirvana vond ik iets beter in de stemweergave, de ht gaf een groter beeld weer.

Yep, de HT viel mij absoluut niet tegen! Heel anders dan ik van HT 'gewend' ben...

Volgende keer bij mij als ik gerevalideerd ben? Zo eind maart? ;)

Leuk :)
Succes en sterkte met de operatie en revalidatie!

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2006, 19:39:26
Ik zal morgen een verslagje maken en mijn foto's posten. Ik vond het reuze gezellig en - zoals meestal - weer leerzaam. Ik hoop alle deelnemers van gisteren natuurlijk wel weer een keertje in huize Audiofiel te mogen begroeten voor een sessie.

Leuk, bij jou hoeven we onze troep ook niet mee te nemen want jij hebt toch zat ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

hifiman

Citaat van: searcher op januari 17, 2006, 18:14:32
Elke keer als ik langs kom is er wel een upgrade gedaan,....  ;D

mvg Searcher
Deze traditie wordt dan toch nog in ere gehouden, gezien de upgrade naar de Madrigal HPC interconnect  ;D

hifiman

En dan nog even 2 foto's van de zelf in elkaar gekluste Madrigal HPC interconnect. Op de foto staat er 1 (mono), maar uiteraard maakte ik er twee  ;D

Afscherming ligt aan 1 kant (bron) aan de massa van de WBT plug. Wat een fantastisch mooie pluggen trouwens die WBT pluggen! Wel heb ik 2 lagen krimpkous moeten gebruiken om de kabel wat "dikker" te maken in de plug zelf zodat de trekontlasting (middels een schroef!) goed functioneerd.

De afscherming lijkt op die van een coax kabel (gevlochten). De 2 geleiders zijn een soort dunne folie en de kern van de kabel is zowaar geen geleider maar een isolator. De isolerende lagen tussen de geleides doen me denken aan gastape (teflon?).

Al met al een heel speciale kabel qua opbouw en wat lastiger in elkaar te zetten als een "gewone" kabel, maar mede dankzij de WBT pluggen is het goed te doen.

hifiman

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 22:05:52
Wel heb ik het idee dat het laag nu wat minder (quantiteit) is. Had geen zin meer om steeds te gaan wisselen dat komt morgen wel weer ofzo  ;D
Net even een aantal keer gewisseld weer (interlinks) en de conclusie is dat dit verbeelding was, ik hoor geen verschil (quantitatief) in het laag. Wel hoorde ik wederom de verbetering in het hoog en het wat maar "laid back" geluidsbeeld. De Madrigal is here to stay  ;D

aMUSEd

Citaat van: tingtong5 op januari 22, 2006, 10:33:29
Net even een aantal keer gewisseld weer (interlinks) en de conclusie is dat dit verbeelding was, ik hoor geen verschil (quantitatief) in het laag. Wel hoorde ik wederom de verbetering in het hoog en het wat maar "laid back" geluidsbeeld. De Madrigal is here to stay  ;D

De kabels zijn toch nieuw?.. dan moeten deze nog inspelen en zullen de eigenschappen alleen maar beter worden.

Audiofiel

Citaat van: aMUSEd op januari 21, 2006, 22:58:11
Als je de kabel kwijt wil hoor ik het graag.
LOL.. solderen is bij mij zoiets als lassen.. het zit aan elkaar maar het ziet er niet uit.

Je kunt er ook mee langskomen, dan doe ik het voor je. ;)

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 21, 2006, 22:05:52
Wel heb ik het idee dat het laag nu wat minder (quantiteit) is.

Door een strakker laag ligt er ook minder accent op dan met wolliger laag. Daardoor lijkt het in eerste instantie vaak dat je minder laag hebt als het strakker is geworden (door wat voor upgrade dan ook).

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 22, 2006, 14:13:42
Ik had het ook al aangeboden (via pm)  :)

aMUSEd

Citaat van: Audiofiel op januari 22, 2006, 14:13:42

Bedankt voor het aanbod Audiofiel.. erg aardig van je.
Maar aangezien Tingtong toch voor elkaar heeft de tweede set op de marantz te gebruiken moet ik eerst maar eens op zoek..

hifiman

Het aanbod voor solderen (mocht dat van toepassing zijn) blijf in elk geval staan!

Sorry dat ik je blij hebt gemaakt met een dode mus (daar is overigens een ander topic over)  :'(

Audiofiel

Citaat van: aMUSEd op januari 22, 2006, 18:54:39
Bedankt voor het aanbod Audiofiel.. erg aardig van je.
Maar aangezien Tingtong toch voor elkaar heeft de tweede set op de marantz te gebruiken moet ik eerst maar eens op zoek..

Ik vond het al zo gek: wie doet nu een setje HPC weg? :o
Altijd handig voor de HT-SSP-ingang lijkt mij zo... 8)

Wat betreft het verslag: ik zal mij moeten excuseren tot morgen. Sorry. ::)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 22, 2006, 19:05:59
Ik vond het al zo gek: wie doet nu een setje HPC weg? :o
Altijd handig voor de HT-SSP-ingang lijkt mij zo... 8)
Daar zit het 2e setje nu dus ook op  ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 22, 2006, 19:05:59
Wat betreft het verslag: ik zal mij moeten excuseren tot morgen. Sorry. ::)
Tik tak, tik tak, tik tak  ;)