Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

searcher

Citaat van: riwi op januari 28, 2006, 19:30:59
D'r wordt niet geshopped bij riwi hoor  ; >:D  ;)

'k moet nog wel snel even wat opruimen..  :-X

Weg is pech ,... op=op  ;D

Gr Searcher

searcher

Goedenmiddag,

Gisteren was het dan zover om de Krell weer eens te beluistern in de aangepaste set up  :D
Het vorige oordeel was niet prettig en deed nogal wat stof doen opwaaien tot discussie.

Wederom nam ik de voor mij bekende cd's mee en na diversen tracks te hebben beluisterd kon ik
tot een eindconclusie komen die ik bij de 1e track al waarnam.

De shoot out heeft zijn vruchten afgeworpen alsmede het aandraaien van de speaker kabels.

Het geluidsbeeld is nu ingetogen,minder ruimtelijk,maar vooral heel compleet.
De S en T klanken doen het netjes met soms een kleine neiging naar het scherpe maar absoluut niet hinderlijk.

Ik heb de Paradigm in een korte tijd verschillende geluidsbeelden horen weergeven van zeer ruimtelijk ,
tot een apart midden hoog en laag.
Het loont de moeite om een shoot out te organiseren en anderen te laten luisteren en adviseren met
in het achterhoofd de eigen smaak centraal laten staan :D

Momenteel is mijn indruk dat alles meer in balans is en dat het aangenaam luisteren is.
Ik ben blij voor Ronald dat alles ten goede is gekeerd. ;)

Nu het upgrade virus nog onderdrukken en vooral veel gaan genieten van deze fraaie set up is mijn advies. ;D

Gr Searcher

hifiman

Bedankt voor je verslagje Bob!  :)

searcher

Citaat van: tingtong5 op januari 30, 2006, 15:52:19
Bedankt voor je verslagje Bob!  :)

;D

Ik mis het brood  :D tijd voor een upgrade  ;)

Gr Searcher

hifiman

Citaat van: searcher op januari 30, 2006, 17:57:58
;D

Ik mis het brood  :D tijd voor een upgrade  ;)

Gr Searcher
De broodmachine is gisteravond omgeruild voor een nieuwe, dus er kan weer gebakken worden.  ;D

searcher

Citaat van: tingtong5 op januari 31, 2006, 10:54:56
De broodmachine is gisteravond omgeruild voor een nieuwe, dus er kan weer gebakken worden.  ;D

:D

hifiman

Om nog even terug te komen op mijn opmerkingen over "minder" bas. Na het luisteren bij oa Riwi en blijkbaar ook even wennen kan ik niet anders dan concluderen dat die opmerking onterecht was  ;D Er is niks mis met de hoeveelheid bas, ik moest blijkbaar nog even de excessieve bas van vroeger (met de Arcam en NAD) ontwennen  :P

hifiman

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 31, 2006, 11:47:32
Om nog even terug te komen op mijn opmerkingen over "minder" bas. Na het luisteren bij oa Riwi en blijkbaar ook even wennen kan ik niet anders dan concluderen dat die opmerking onterecht was  ;D Er is niks mis met de hoeveelheid bas, ik moest blijkbaar nog even de excessieve bas van vroeger (met de Arcam en NAD) ontwennen  :P

;D ;D ;D
Citaat van: Audiofiel op januari 25, 2006, 11:20:13
Sowieso lijkt strakker laag vaak wat 'minder' dan wolliger laag, dus misschien moet je wel wennen. ;)
;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

beunky

Ja, dat in combinatie met de kleur van de string van de buurman.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

advr

Citaat van: beunky op februari  1, 2006, 09:22:27
Ja, dat in combinatie met de kleur van de string van de buurman.

diepgaande shoot-out zeg :P :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Markaudio

Aha, dat was waarom het niet helemaal klopte toen ik er was, ik had het verkeerde ondergoed aan :P
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Audiofiel

Citaat van: Markaudio op februari  1, 2006, 10:38:58
Aha, dat was waarom het niet helemaal klopte toen ik er was, ik had het verkeerde ondergoed aan :P

Ben jij de buurman? :o ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Markaudio

Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

hifiman

Citaat van: tingtong5 op januari 31, 2006, 11:47:32
Sterker nog, de laatste dagen ben ik zelfs van mening dat de bas wat "te" is. Ik ga de bank weer terugplaatsen (had hem wat dichter tegen de muur gezet) zoals hij stond tijdens de shootout  ;D

hifiman

Afgelopen weekend heeft mijn vrouw flink gekookt (verjaardag). Ik wil jullie toch even een foto laten zien van wat er tijdens de shootout "had kunnen" staan  >:D

B.J.

searcher

Citaat van: tingtong5 op februari  7, 2006, 15:23:19
Afgelopen weekend heeft mijn vrouw flink gekookt (verjaardag). Ik wil jullie toch even een foto laten zien van wat er tijdens de shootout "had kunnen" staan  >:D

Volgende keer een hapjes upgrade  :D

Het smaakt naar meer sinds de laatste keer,... ;D

Gr Searcher

Audiotwin

Hmmm krijg meteen honger,tot straks  ;D

Ar
Tevredenheid!!!

wil

Hé, wanneer kan ik komen outshooten :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

hifiman

Citaat van: wil op februari  7, 2006, 18:46:34
Hé, wanneer kan ik komen outshooten :D

wil
Je bent welkom hoor Wil.  :D

hifiman

Even een cut and paste uit een ander topic. Dit zie ik namelijk ook een beetje als een vervolg op de shootout  :D

Audiofiel

Het moet niet gekker worden: niet copy-and-paste, maar complete schermafbeeldingen van een ander topic... :-X Wel eens gehoord van een linkje? :P

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari  8, 2006, 10:26:42
Het moet niet gekker worden: niet copy-and-paste, maar complete schermafbeeldingen van een ander topic... :-X Wel eens gehoord van een linkje? :P
;D