Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

"Give me some slam, Dan!"
En dan de versterker van de heer-des-huizes: de Krell KAV-300. Hoe zal deze het er van afbrengen? Tuurlijk, we hebben er al kennis mee gemaakt, maar nu gebruiken we niet de standaard luidsprekerkabels die Ronald via het plafond en de gordijnen naar de andere kant van de kamer laat komen, maar afwisselend een setje van Fineermannetje en Beunky en natuurlijk de Madrigal HPC interlink. Zou de Krell tegenover het eerdere (duurdere!) tweetal de overwinning claimen?

Simpel gezegd: Nee. Het ietwat scherpe randje is er nog steeds in het hoog. Hoewel de HPC het precies acceptabel maakt: een scherp randje, maar niet meer irritant. Dus de slis-klanken blijven, net als het ietsje dunnere midden. Maar dat laag! Typisch Krell! Of je nu naar een Krell luistert of een Aragon ('the poor man's Krell), het laag is... LLAAAGG. "Give me some slam, Dan!" schijnt het motto te zijn van de fans van de ontwerpen van Dan d'Agostino. Wat je ook wilt aanmerken op de Krell, als je naar de prijs/kwaliteits-verhouding kijkt van zo'n tweedehands versterker, zit alles goed. De meegebrachte concurrentie van TAG en Electrocompaniet speelt duidelijk beter. Maar kost het dubbele!

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Bekoren
We wisselen nog wat heen en weer en vinden redelijk consensus. Zowel tingtong als beunky kiezen meer voor het analytische geluid, terwijl fineermannetje en ik meer de analoge en ietwat naar buizen neigende sound appreciëren. Ieder zijn smaak. Om toch wat meer eendracht te krijgen, breng ik mijn eerdere voorstel van die avond in praktijk: een combinatie van analytisch van de TAG met de iets meer warme klank van de Electrocompaniet. Alle vier zijn we het er wel over eens dat de combinatie ieder van ons wel kan bekoren.

Na een geslaagde avond (nacht?) en veel te lang nakletsen keert ieder weer huiswaarts met zijn spulletjes, een nieuwe ervaring rijker. Meet & Greets zijn voor mij altijd de krenten in de 'htforum-pap'. Het kost een hoop tijd en je bent de volgende dag 'onverklaarbaar' doodop, maar het is beregezellig en je kunt lekker gezamenlijk met de hobby bezig zijn. Tot de volgende M&G dus!

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jimmy Conway

Leuke review Audiofiel.
Wat ik me afvraag is op welk volume er geluisterd word?

Audiofiel

Citaat van: Jimmy Conway op januari 24, 2006, 17:26:11
Leuke review Audiofiel.
Wat ik me afvraag is op welk volume er geluisterd word?

Bestaat er iets anders dan oorlogssterkte? :o 8)

Nee, zonder dollen: gewoon een flink luistervolume, misschien zelfs ietsje zachter dan bij mij thuis. ;D

garmtz

Om wat te kunnen toevoegen aan de shootout kom ik wellicht in de nabije toekomst nog wel eens bij tingtong langs met een Lyngdorf SDAi 2175. Gewoon om te pesten...  >:D

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 24, 2006, 17:34:36
Om wat te kunnen toevoegen aan de shootout kom ik wellicht in de nabije toekomst nog wel eens bij tingtong langs met een Lyngdorf SDAi 2175. Gewoon om te pesten...  >:D

Toevoegen aan de ervaring zal best kunnen, maar aan de shootout kun je niets meer veranderen, Garmt, als grote afwezige. :P

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 24, 2006, 17:50:52
Toevoegen aan de ervaring zal best kunnen, maar aan de shootout kun je niets meer veranderen, Garmt, als grote afwezige. :P

Dat bedoel ik ook... Was trouwens rond 23:30 uur thuis die dag. Had ik nog langs kunnen komen? :)

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 24, 2006, 17:55:37
Dat bedoel ik ook... Was trouwens rond 23:30 uur thuis die dag. Had ik nog langs kunnen komen? :)

De laatste auto vertrok na 01:00... ::)

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 24, 2006, 18:01:19
De laatste auto vertrok na 01:00... ::)

Je had niet meer veel aan me gehad. Ik was doodop... :-\

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 24, 2006, 18:11:55
Je had niet meer veel aan me gehad. Ik was doodop... :-\

Wel jammer. Ik had het leuk gevonden weer eens samen onze oren te gebruiken. ;)

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 24, 2006, 18:18:40
Wel jammer. Ik had het leuk gevonden weer eens samen onze oren te gebruiken. ;)

Andere keer weer...  :-*

hifiman

Mooi verslag Audiofiel! Bedankt daarvoor. Ik heb er verder weinig aan toe te voegen  :D

Audiofiel

De foto's staan er nu ook bij! :D

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

hifiman

Citaat van: garmtz op januari 24, 2006, 17:34:36
Haha doe maar niet Garmt, ik wil het niet weten/horen want anders ben ik nooit meer tevreden  ;D
Langskomen mag altijd natuurlijk!

Audiofiel

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

hifiman

searcher

Citaat van: tingtong5 op januari 25, 2006, 10:08:41
Leuk die foto's erbij  ;D

Nog steeds tevreden na een korte bezinnings periode  ;D ?

Gr Searcher

wil

Leuk verslag van een interessante shoot-out, vooral die Electrocompanieten zijn erg mooi. Maar ik vroeg me bij deze foto af of Mrs. Tingtong het hier nog ziet zitten?  :o

Hopelijk heeft Mr. Tingtong zijn vrouw van te voren beloofd dit jaar niets te zullen kopen, anders zou ze hier niet zo gelachen hebben.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

hifiman

Citaat van: searcher op januari 25, 2006, 10:59:36
Nog steeds tevreden na een korte bezinnings periode  ;D ?

Gr Searcher
Tsja helaas heb ik na het weekend nog amper tijd gehad om te luisteren  >:(
In elk geval is het geluid drastisch verbeterd na de migratie naar Madrigal HPC interlinks.  :D
Heb nog steeds het idee dat het laag een stukje minder is als voor we de Krell loskoppelden die vrijdagavond van de shootout en dat vind ik raar (aangezien ik alles moervast met een tang heb aangedraaid), het zal wel verbeelding zijn.

Verder klinkt het goed nu maar voor een eindconclusie zou ik nog wat meer luistertijd moeten hebben en wat meer verschillende cd's willen luisteren.

hifiman

Citaat van: wil op januari 25, 2006, 11:08:08
Leuk verslag van een interessante shoot-out, vooral die Electrocompanieten zijn erg mooi. Maar ik vroeg me bij deze foto af of Mrs. Tingtong het hier nog ziet zitten?  :o

Hopelijk heeft Mr. Tingtong zijn vrouw van te voren beloofd dit jaar niets te zullen kopen, anders zou ze hier niet zo gelachen hebben.

wil
Het budget voor 2006 is helaas al op inderdaad  :-X Afijn ik mag niet klagen  ;D
Mevrouw Tingtong is blij want ze (ik sla een keertje over) gaat van de zomer op vakantie naar thailand om haar familie te bezoeken en het ticket was afgelopen week in de bus gevallen :)

searcher

Citaat van: wil op januari 25, 2006, 11:08:08

wil

Natuurlijk na het strelende geluid hetgeen door de aangebrachte verbeteringen haar gehoor heeft bereikt
hield ze het niet droog,.. ;D
Kortom tranen van geluk,...

Gr Searcher

Jimmy Conway

Nee, fineermannetje had net een wind gelaten.... :-X ;D

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 25, 2006, 11:09:58
Heb nog steeds het idee dat het laag een stukje minder is als voor we de Krell loskoppelden die vrijdagavond van de shootout en dat vind ik raar (aangezien ik alles moervast met een tang heb aangedraaid), het zal wel verbeelding zijn.

Bedoel je de situatie van de Krell op de grond of in de stereotoren in de hoek? In het eerste geval zaten er ook andere luidsprekerkabels aan...

Sowieso lijkt strakker laag vaak wat 'minder' dan wolliger laag, dus misschien moet je wel wennen. ;)