Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

Audiotwin

Heeft de Tag Mclaren DPA32R een SSP mogelijkheid?

Ar
Tevredenheid!!!

beunky

Citaat van: Ar op februari 24, 2006, 16:49:38
Heeft de Tag Mclaren DPA32R een SSP mogelijkheid?

Ar

Je kunt elke willekeurige analoge ingang direct rerouten naar de uitgang (middels een menu-instelling), dus ja dat heeft ie :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiotwin

Citaat van: beunky op februari 24, 2006, 16:55:58
Je kunt elke willekeurige analoge ingang direct rerouten naar de uitgang (middels een menu-instelling), dus ja dat heeft ie :)

Weet jij of de Audiolab 8000Q ook SSP heeft?

Ar
Tevredenheid!!!

beunky

Zou ik even kunnen nakijken in de handleiding, weet ik uit mijn hoofd niet...

beunky

Even bekeken... er zitten twee tape-loops op, die zou je daar voor kunnen gebruiken lijkt me... maar ik weet het niet 100% zeker of je die daar voor kunt gebruiken.

Audiotwin

Citaat van: beunky op februari 24, 2006, 20:57:14
Even bekeken... er zitten twee tape-loops op, die zou je daar voor kunnen gebruiken lijkt me... maar ik weet het niet 100% zeker of je die daar voor kunt gebruiken.

Dan is de DPA32R toch anders dan de Audiolab,dacht dat ze erg op elkaar leken.

Ar
Tevredenheid!!!

beunky

Citaat van: Ar op februari 24, 2006, 21:35:03
Dan is de DPA32R toch anders dan de Audiolab,dacht dat ze erg op elkaar leken.

Ar

Nee, de Audiolab is hetzelfde als de Tag Mclaren PA20R :)

hifiman

Afgelopen weekend was het vrouwtje aan het werk en had ik verder weinig om handen dus heb ik heel heel veel (verschillende) muziek geluisterd. Ik heb nu voor mezelf een duidelijke "eindconclusie". De Krell klinkt met de meeste cd's heel mooi en ik mag dan ook zeker niet klagen. Echter het hoog blijft ietwat aan de pittige kant en dat is met sommige cd's net even teveel van het goede voor mij. Of dit pittige hoog nu helemaal aan de Krell toegeschreven moet worden of aan de combinatie met de luidsprekers is even de vraag. (ik denk dat het de combinatie is)

Ik denk er op dit moment voorzichtig over om in de toekomst (zomer 2006?, zal afhangen van de financien..) de Krell te verkopen en dan wellicht te proberen om tweedehands aan de combinatie van Tag pre-amp en Electrocompagniet eindversterker te komen. Deze combinatie beviel mij erg goed tijdens de shootout en daar was ik volgens mij ook niet de enige in.  De Tag pre-amp geeft net even dat extra stukje "bite" aan de muziek wat ik miste met de Electrocompagniet combo en de Electrocompagniet eindversterker geeft wat meer rust in het geluid en een wat mooier "geluidsbeeld" dan de Tag combo.

De vraag is even hoe realistisch het is om te veronderstellen dat ik aan deze componenten (2de hands) kan komen. De Tag pre-amp kan ik misschien van iemand overnemen over een tijdje en dat zal ik zeker overwegen. De Electrocompagniet zal denk ik wat lastiger worden om te vinden  :P

And so the search for the holy amplifier grail continues...  ;D

Audiotwin

Hier staat een combi van Electrocompaniet tussen.

http://home.planet.nl/~velde798/

Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Bedankt! Helaas heb ik nu nog geen centen  ;D

Dure gast trouwens, hij verkoopt ook de Krell die ik heb (oudere versie zelfs getuige het oude krell logo) voor 1475 euries  ::)

Audiotwin

Citaat van: tingtong5 op februari 27, 2006, 10:08:31

Dure gast trouwens, hij verkoopt ook de Krell die ik heb (oudere versie zelfs getuige het oude krell logo) voor 1475 euries  ::)

Goedkoop is hij niet.
Je hebt de tijd ;)
Ik hoop zelf in de zomer tegen een mooie voorversterker met SSP aan te lopen.

Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Citaat van: Ar op februari 27, 2006, 10:14:54
Goedkoop is hij niet.
Je hebt de tijd ;)
Ik hoop zelf in de zomer tegen een mooie voorsterker met SSP aan te lopen.

Ar
Daar kun je uitstekend mijn Krell voor gebruiken  ;D

searcher

Je hebt nu tijd genoeg om te luisteren naar verschillende combinaties. ;D
Uiteindelijk zal daar een duidelijk beeld naar voren komen.
Vriendelijk bedoelt je winst ligt nu even in het feit dat je niet kunt upgraden .. ;)

Garmt had destijds ook een advies echter welke versterker is me even ontschoten.

Gr Searcher

hifiman

Citaat van: searcher op februari 27, 2006, 10:18:52
Je hebt nu tijd genoeg om te luisteren naar verschillende combinaties. ;D
Uiteindelijk zal daar een duidelijk beeld naar voren komen.
Vriendelijk bedoelt je winst ligt nu even in het feit dat je niet kunt upgraden .. ;)

Garmt had destijds ook een advies echter welke versterker is me even ontschoten.

Gr Searcher
Dat is waar, het is ook wel eens goed om niet gelijk te (kunnen) upgraden  :P

Dat weet ik nog wel dat was een Lyngdorf. Misschien Garmt toch nog eens lief aankijken dan maar  :-* Maar ook daar wacht ik liever even mee, ik ken mezelf een beetje, als ik nu een andere versterker hoor die beter bevalt dan kan ik me niet meer inhouden  ;D

Audiotwin

Citaat van: tingtong5 op februari 27, 2006, 10:18:31
Daar kun je uitstekend mijn Krell voor gebruiken  ;D

Ik bedoelde voorversterker  ;D
Helaas zijn er weinig voorversterkers met SSP,vraag me wel eens af in hoeverre het uitmaakt,behalve dan de dubbele volumeregeling bij surround gebruik.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op februari 27, 2006, 10:08:31

Dan weet je ook ongeveer hoeveel die Electrocompaniet set teveel is. Dit is de set die dezelfde voorversterker heeft als de mijne, maar een kleiner model eindversterker. Die is op twee belangrijke punten minder: het vermogen is niet 2x100 maar 2x60 watt aan 8 ohm en hij is niet volledig gebalanceerd dual mono opgebouwd. Als ik mij niet vergis was de 100DMB nieuw ook bijna twee keer zo duur als de 60FTT. ;)

Een tweedehands set met de 100DMB zou tot 2000 euro kunnen opbrengen, de genoemde set met de 60FTT zou eerder iets van 1400 euro vertegenwoordigen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Ar op februari 27, 2006, 10:25:15
Helaas zijn er weinig voorversterkers met SSP,vraag me wel eens af in hoeverre het uitmaakt,behalve dan de dubbele volumeregeling bij surround gebruik.

Ar
De ingebouwde eindtrappen krijg je er gratis bij  ;D Ik maak maar een geintje joh  :P
Met name het feit dat je niet moet vergeten het volume op de juiste stand te zetten vind ik erg irritant (ik vergat het ook wel eens, voor ik de krell had). Voor mij is SSP functionaliteit nu een vereiste.  ^-^

beunky

Citaat van: Ar op februari 27, 2006, 10:25:15

Ar

De Tag DPA32R heeft de mogelijkheid om elke willekeurige analoge ingang direct te rerouten naar de uitgang... wellicht daar naar op zoek? :) ;)

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op februari 27, 2006, 10:29:54
Voor mij is SSP functionaliteit nu een vereiste.  ^-^

Dan is die Electrocompaniet voorversterker uit de set ook niet een optie. Daar zit het niet op.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2006, 10:28:39
Dan weet je ook ongeveer hoeveel die Electrocompaniet set teveel is. Dit is de set die dezelfde voorversterker heeft als de mijne, maar een kleiner model eindversterker. Die is op twee belangrijke punten minder: het vermogen is niet 2x100 maar 2x60 watt aan 8 ohm en hij is niet volledig gebalanceerd dual mono opgebouwd. Als ik mij niet vergis was de 100DMB nieuw ook bijna twee keer zo duur als de 60FTT. ;)

Een tweedehands set met de 100DMB zou tot 2000 euro kunnen opbrengen, de genoemde set met de 60FTT zou eerder iets van 1400 euro vertegenwoordigen. ;D
Ik had het gezien ja, het is niet dezelfde eindtrap en daarom alleen al zou ik deze set niet kopen. Ik wil t.z.t. dan echt zoeken naar dezelfde eindtrap als ik heb mogen horen.  :)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2006, 10:31:06
Dan is die Electrocompaniet voorversterker uit de set ook niet een optie. Daar zit het niet op.
Daar ben ik ook niet in geinteresseerd, ik ben geinteresseerd in de combinatie TAG DAP32R met de Elektrocompagniet eindtrap  ;D

hifiman

Citaat van: beunky op februari 27, 2006, 10:30:21
De Tag DPA32R heeft de mogelijkheid om elke willekeurige analoge ingang direct te rerouten naar de uitgang... wellicht daar naar op zoek? :) ;)
Jij begrijpt me  ;D

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op februari 27, 2006, 10:32:51
Daar ben ik ook niet in geinteresseerd, ik ben geinteresseerd in de combinatie TAG DAP32R met de Elektrocompagniet eindtrap  ;D

Dan moet je direct toehappen als je 1 van beiden te koop ziet. 8)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2006, 10:33:47
Dan moet je direct toehappen als je 1 van beiden te koop ziet. 8)
Dat snap ik, echter helaas spelen financien ook een rol  :-\ Ik moet even geduld hebben tot de zomer en dan heb ik een beter beeld over wat mijn mogelijkheden (lees: budget) zijn.

garmtz

Tegen die tijd kom ik wel eens met de SDAi 2175 langs: voordelig, klein, flexibel, enorm krachtig, tonaal correct (niet scherp, niet warm, gewoon neutraal, dus geen 'compenserende kabels' nodig) en gewoon 1 apparaat zonder weer extra interlinks te hoeven gebruiken.

Maar neem je tijd om verschillende opties te gaan uitproberen. Om nou te kiezen voor iets dat in een shootout goed uit de verf komt van twee verschillende merken... Het klinkt mij een beetje te willekeurig in de oren.