Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

fca

Garmtz dat is nimmer MIJN intentie geweest.
Mocht je dat denken dan zit je er naast. ;)
Het enige waar ik moeite mee had was jouw 1e inbreng omtrent de Krell.
That's all.
Ik zal het proberen toe te lichten.
Ook ik had een installatie gekocht waar ik in het begin tevreden en trots op was.
Totdat de hobby iets serieuzer werd.
Ik kwam in contact met High end boys en de 1e echte luistersessie zal ik nooit vergeten.
Mijn 1e reactie was, dat wil ik ook hebben.
Nou ja, bij wijze van spreken. ;)
Het prijskaartje was .. ahum ietsje te hoog gegrepen.
Dus wat ga je doen, shoppen luisteren etc.
En dan je droomset... eindelijk.

Nu mijn punt.
Ik zal nooit de reactie van een zgn expert vergeten.
Ik had alles maar dan ook alles verkeerd gedaan.
Verkeerde versterker,boxen,subwoofer,interlinks etc.
Ik kan je vertellen dat zoiets niet echt lekker overkomt.

Jouw opmerking over de Krell vond ik ietsje  kort door de bocht.

Uiteraard ondersteun ik jouw inbreng , prettig leesvoer.
Maar ik geloof nog steeds dat de krell en goed product is en als ik Tingtongs stukken lees dan is hij niet echt ontevreden.
Ook ben ik ervan bewust dat jouw inbreng niet enkel hobbymatig is.
De kachel moet ook branden en daar is niets op tegen. :-*
Zolang het maar "gezond" blijft.
Ik heb veel van je gelezen en over je integriteti daar twijfel ik niet aan. ;D

Dus ....

Luister en huiver.
Nederland zal op zijn grondvesten schudden bij de aankomende luistersessie bij Tingtong. O0

garmtz

De grap is dat ik precies weet wat je bedoelt Audiofiel... ;)  Om zelf te ervaren hoe het was met de Oehlbach i.v.m. de Nordost zouden we bij de shootout eigenlijk ook de Oehlbach weer even aan moeten sluiten.

Maar ik denk dat psychoakoestiek hier niet echt aan de orde is.

kippekop

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 17:31:44
Duidelijk verhaal. Jij was dus ook verbaasd. Met precies diezelfde verbazing plaatste ik een opmerking. Ik loop lang gemoeg mee in de audiowereld om te weten dat het verschil tussen goed en slecht nu eenmaal niet met 1 kabeltje wordt gemaakt. :-\

Agrees...  ^-^
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Audiofiel

Citaat van: fca op januari 14, 2006, 17:41:40
Luister en huiver.
Nederland zal op zijn grondvesten schudden bij de aankomende luistersessie bij Tingtong. O0

LOL/ ;D ;D ;D Ik zou het ook jammer vinden als Garmt er niet bij zou zijn. Ik hoop dat hij nog een gaatje in zijn agenda zal vinden.

@Garmt: Ik wil best geloven dat er een duidelijk verschil was tussen de kabels, maar je moet niet uitsluiten dat de Oehlbach wellicht een zeer slechte match is geweest. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 17:53:26
Wel als het een goedkope Oehlbach was  ;D

Ik heb die Duitser ook wel eens goed horen presteren... it's all in the match... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 17:55:03
Ik heb die Duitser ook wel eens goed horen presteren... it's all in the match... ;)
Dat was dan vast geen type 1056 met ingebouwde vervorming  >:D

hifiman

Citaat van: garmtz op januari 14, 2006, 17:42:57
De grap is dat ik precies weet wat je bedoelt Audiofiel... ;)  Om zelf te ervaren hoe het was met de Oehlbach i.v.m. de Nordost zouden we bij de shootout eigenlijk ook de Oehlbach weer even aan moeten sluiten.
Die oehlbach is ondertussen al lang de deur uit  ;D

garmtz

Ik heb een slechte mededeling: ik kan dus inderdaad vrijdag niet komen...  :-\  Moet 's avonds werken (demo-set ophalen in Amsterdam). Ik had al zo'n vermoeden (vandaag is namelijk de demo-set geplaatst), vandaar al mijn vermoedens aan het begin van deze thread.

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 17:58:18
Dat was dan vast geen type 1056 met ingebouwde vervorming  >:D

Hmmm, is dat die Russische versie?

Ik ken wel de normale 4 mm2 zoals die (re-labeled) 9 jaar geleden ook door Audiolab op de markt werd gebracht (en zelfs goedkoper was dan de originele Oehlbach). Die klonk best goed voor zijn geld.

fca

Jammer,

wie gaat de review schrijven?

hifiman

Citaat van: fca op januari 14, 2006, 18:13:15
Jammer,

wie gaat de review schrijven?
DE review? Ieder kan toch gewoon zijn ervaringen vertellen in dit topic  :)

hifiman

Citaat van: garmtz op januari 14, 2006, 18:08:58
Ik heb een slechte mededeling: ik kan dus inderdaad vrijdag niet komen...  :-\  Moet 's avonds werken (demo-set ophalen in Amsterdam). Ik had al zo'n vermoeden (vandaag is namelijk de demo-set geplaatst), vandaar al mijn vermoedens aan het begin van deze thread.
Jammer, maar het is niet anders.  :-\

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 18:23:14
DE review? Ieder kan toch gewoon zijn ervaringen vertellen in dit topic  :)

Dat is inderdaad de normale manier. :D

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 14, 2006, 18:08:58

Dat vind ik jammer. Maar ophalen van een set hoeft toch niet de hele avond te kosten? En onderweg van Amsterdam naar Den Haag kom je zo ongeveer over Delft, toch?

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 18:25:18
Dat vind ik jammer. Maar ophalen van een set hoeft toch niet de hele avond te kosten? En onderweg van Amsterdam naar Den Haag kom je zo ongeveer over Delft, toch?
Kun je gelijk die demo set hier ook uitproberen  Garmt >:D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 18:09:33
Hmmm, is dat die Russische versie?

Ik ken wel de normale 4 mm2 zoals die (re-labeled) 9 jaar geleden ook door Audiolab op de markt werd gebracht (en zelfs goedkoper was dan de originele Oehlbach). Die klonk best goed voor zijn geld.
die was het ja! Of dat dan persee een russische versie was dat weet ik niet  ::)

garmtz

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 18:27:03
Kun je gelijk die demo set hier ook uitproberen  Garmt >:D

Heb je €35.000?

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 18:25:18

We zijn er rond 18:00-18:30 uur, dus ik denk dat het te laat is eer ik bij tingtong ben... Bovendien ben ik dan bekaf.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 14, 2006, 19:08:26
Heb je €35.000?

Ik wel Garmt. Kom maar op een overtuig mij die avond. >:D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 19:09:41
Ik wel Garmt. Kom maar op een overtuig mij die avond. >:D
Patser  ;D Moet je wel "even pinnen" zeker  8)

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 19:51:55
Patser  ;D Moet je wel "even pinnen" zeker  8)

Oeps..., ik had een '0' over het hoofd gezien geloof ik. :P

garmtz

Betreffende demo-set (heel vage foto...  ::)). Klonk ERG goed trouwens... ;D
Misschien kan ik wel een andere dag nog eens langskomen, na de shootout?

hifiman

Citaat van: garmtz op januari 15, 2006, 13:45:30
Betreffende demo-set (heel vage foto...  ::)). Klonk ERG goed trouwens... ;D
Misschien kan ik wel een andere dag nog eens langskomen, na de shootout?
Je bent altijd welkom Garmt (nou ja wel bij voorkeur effe afspreken dan vantevoren  :P ).
Ik zou het zowiezo leuk vinden en het zou ook leuk zijn je de verschillen te laten horen met de vorige keer  :)

Vage foto inderdaad, maar mooi spul  O0

fca

chord en wb boxen (stands)

Op de vad was het niet aangesloten. ???

Jammer