Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

Ettepet

Op vrijwel iedere set klinkt wel een cd goed, niet voor niets probeer je om een goede indruk te krijgen meerdere cd's uit.  Het midden, hoog, bas, harde klanken of een gladde brei.  Probeer maar eens om extremen goed te krijgen, zoals Lynni Treekrem (Haugtussa) of Marcus Miller.  Katie M is gewoon te makkelijk. ;)

Audiofiel

Citaat van: Ettepet op januari 14, 2006, 15:33:59
Katie M is gewoon te makkelijk. ;)

LOL Was ze maar zo makkelijk... :P >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 12:56:14
Er gaan bij mij altijd zwaailichten af bij zulke postings (ENORME verschillen) door een klein ding te wijzigen. Je bent al de tweede in korte tijd die opeens iets wel of juist niet goed vind klinken na het keihard aandraaien van de speakerterminals...
Nou ja dat "enorm" moet inderdaad wel een beetje in perspectief geplaatst worden, als ik een hoorbare verbetering waarneem dan noem ik dat in mijn enthousiasme "enorm". Als ik zou twijfelen of ik verschil hoor dan zou ik een term als "enorm" uiteraard weer niet gebruiken. Maar het verschil is dus signifant, of het woord enorm er dan op van toepassing is kunnen we over discussieren...

Ik vraag me werkelijk af of dit het enige kan zijn wat er mis zou zijn in een setup... ik geloof daar niet zo in (tenzij je het al 'crappy' aangesloten had in-the-first-place)). Maar je maakt me wel extra benieuwd naar de geplande shootout, waarbij de hele set en de eigenaar er van waarschijnlijk wat meer in perpectief zal komen te staan.
Ik beweer niet dat het nu perfect klinkt en het is nog steeds de vraag of de Krell mijn smaak is. Echter ik kan nu weer met plezier luisteren en dat was gisteren niet zo. Ook moet ik er even bijvertellen dat vlak voor we gingen luisteren de luidsprekerbekabeling los is geweest omdat ik even de Arcam moets demo-en aan Mark (die hem kwam kopen dus). Ik zal in de "haast" gisteravond zowiezo de kabels niet al te goed vast hebben gedraaid waarschijnlijk.

En tjsa of ik in perspectief kom te staan dat weet ik ook niet  >:D
Vergeet aub ook niet dat ik als "audiofiel" nog niet zo ervaren ben. Ik heb weinig referentie als ik mijn set be-oordeel en ook weinig ervaring met audiofiele zaken als interlinks uitproberen en dergelijke. Dit even om mijzelf in perspectief te plaatsen.  ;D

hifiman

Citaat van: beunky op januari 14, 2006, 13:36:56
Als het 'crappy' is aangesloten heb je natuurlijk wel gewoon een veel hogere weerstand... maar ik vind het idd wel vreemd dat het verschil zo enorm is :)
Nou ja we zien het vanzelf wel :)
Vergeet niet dat de weerstand van een speakerkabel in de orde van tienden van ohms is. Als je vervolgens slecht concact hebt kunnen er overgangsweerstanden ontstaan die in diezelfde orde liggen, ook onstaat er dan een capaciteit. Maw zo raar vind ik het nou ook weer niet.

searcher

Op vrijwel iedere set klinkt wel een cd goed, niet voor niets probeer je om een goede indruk te krijgen meerdere cd's uit.  Het midden, hoog, bas, harde klanken of een gladde brei.  Probeer maar eens om extremen goed te krijgen, zoals Lynni Treekrem (Haugtussa) of Marcus Miller.  Katie M is gewoon te makkelijk. ;)

mmm net even met Ronald gebeld immers als de speaker kabel wordt aangedraaid dan MOET Katie M anders klinken.
Dat is bevestigd.

Katie M was inderdaad extreem en ik heb ronald aangeraden om wat meer vocale cd's/instrumentaal te beluisteren.
Het klankbeeld van de Krell in zijn set up moet zeker naar voren komen.

mvg Searcher

hifiman

Citaat van: aMUSEd op januari 14, 2006, 15:11:25
Laat je de versterker goed warm worden..
Mijn amp staat altijd in de standby stand en als ik ga luisteren moet ik altijd 30 minuten draaien voordat het echt goed klinkt.

Krell versterkers zijn vrij analytische versterkers .. daardoor kunnen ze met goede opnames erg goed uit de voeten maar de gewone cd's kunnen tov de betere vlak klinken.. maar niet slecht of zoiets.

Je hebt toch wel vloerbedekking/een kleed?..  ;D.. nee tuurlijk geen probleem.
Ook een punt. De versterker is gisteren een half uur uit geweest (wederom wegens verkoop demo van de Arcam). Verder staat tie altijd in standby als ik niet luister. En de eerste 10 minuten zal ik zowiezo niet kritisch luisteren.

hifiman

Citaat van: searcher op januari 14, 2006, 15:14:24
Ook mijn klomp breekt nu volledig.
In de 1e plaats vraag ik beleefdheids halve nooit of het goed is aangesloten  ;D.

Ten tweede hoe is het dan mogelijk dat de cd van Katie M wel goed klonk.

Dat kan niet in mijn mening alles had dan cru gezegd bagger moeten klinken. ;)
Zijn er geen andere zaken aan de hand binnen de set up ?

mvg Searcher
Haha vraag voortaan maar wel dan  :P

De verbetering na aandraaien geldt voor alle cd's die ik nu luister, dus ook voor Katie, die klinkt nu (nog) beter.

hifiman

Ik ken alleen DJ Tiesto  ;)

hifiman

Citaat van: searcher op januari 14, 2006, 15:59:26
Katie M was inderdaad extreem en ik heb ronald aangeraden om wat meer vocale cd's/instrumentaal te beluisteren.
Wat denken jullie wat ik nu aan het doen ben  O0

hifiman

Er gaan bij mij altijd zwaailichten af bij zulke postings (ENORME verschillen) door een klein ding te wijzigen. Je bent al de tweede in korte tijd die opeens iets wel of juist niet goed vind klinken na het keihard aandraaien van de speakerterminals...
Fijn te horen dat ik daar niet helemaal alleen in sta  ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 12:09:14
Dat kan maar 1 kabel zijn: Madrigal HPC. 8)
Precies! Ik durf het bijna niet te vragen, maar.....    :-*

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 16:11:31

Ik zal hem meenemen naar de shootout. Bij mij is ALLES er mee bekabeld, stereo, HT...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Ettepet

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 15:51:27
LOL Was ze maar zo makkelijk...

We zijn hier op een htforum, niet op een dating-site.. ;D

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 16:01:38
Ik ken alleen DJ Tiesto

Dat kun je ook 'extreem' noemen.. ;)

wil

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 16:11:31
Met een beetje moeite zijn deze nog wel te vinden. In ieder geval een echte aanrader als het geluid je te klinisch, te plat klinkt.

Maar na dit topic gelezen te hebben verbaast het mij toch heel erg dat de TS ENORME verschillen hoort die zich uitstrekken van heel plezierig luisteren tot niet om aan te horen. Dat een Krell moet matchen lijkt me vrij logisch (is al eerder gezegd), maar weet de TS wel wat ie precies zoekt? Misschien is het daarom een idee om nog eens een keertje helemaal terug naar de basics te gaan en de speakers gewoon aan te sluiten op de Marantz receivers en daarop gewoon de Tjoeb te gebruiken als bron (en dan met de Madrigal als interlink). Als dit ronduit k*t klinkt ben ik bang dat de verwachting voor "genieten van muziek" veel en veel te hoog ligt.
Klinkt dat "lekker" of "best wel aardig" dan begrijp ik het wel, maar zoek je het hoger op en gaat dus zoeken naar andere componenten.
Let wel, deze post is geen aanval op de TS wat betreft zijn verwachtingen, maar meer om een beeld te krijgen over wat hij zoekt.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

hifiman

Citaat van: Ettepet op januari 14, 2006, 16:15:23
Dat kun je ook 'extreem' noemen.. ;)
Het was maar een grapje, al hou ik dus ook wel van dat genre  :o

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 16:15:10
Ik zal hem meenemen naar de shootout. Bij mij is ALLES er mee bekabeld, stereo, HT...
Graag!  :)

wil

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 16:15:10
Zelfs zijn deurbel is ermee bekabeld. Klinkt :-*

;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

hifiman

Citaat van: wil op januari 14, 2006, 16:21:13
Met een beetje moeite zijn deze nog wel te vinden. In ieder geval een echte aanrader als het geluid je te klinisch, te plat klinkt.

Maar na dit topic gelezen te hebben verbaast het mij toch heel erg dat de TS ENORME verschillen hoort die zich uitstrekken van heel plezierig luisteren tot niet om aan te horen. Dat een Krell moet matchen lijkt me vrij logisch (is al eerder gezegd), maar weet de TS wel wat ie precies zoekt? Misschien is het daarom een idee om nog eens een keertje helemaal terug naar de basics te gaan en de speakers gewoon aan te sluiten op de Marantz receivers en daarop gewoon de Tjoeb te gebruiken als bron (en dan met de Madrigal als interlink). Als dit ronduit k*t klinkt ben ik bang dat de verwachting voor "genieten van muziek" veel en veel te hoog ligt.
Klinkt dat "lekker" of "best wel aardig" dan begrijp ik het wel, maar zoek je het hoger op en gaat dus zoeken naar andere componenten.
Let wel, deze post is geen aanval op de TS wat betreft zijn verwachtingen, maar meer om een beeld te krijgen over wat hij zoekt.

wil
De TS  ??? O wacht effe het kwartje valt, de Topic Starter, moi  ;D

Ik denk dat ik vrij gevoelig ben voor "verstoringen" in het geluid, of dat ik de verschillen uitvergroot als ik ze in woorden probeer te benoemen zo je wilt.

Toen ik oehlbach speaker kabel gebruikte vond ik het geluid vervormd klinken, vreselijk gewoon. Na het aansluiten van Nordost (Garmt was erbij) klonk het prima. Tsja je kunt dat dan overdreven noemen als ik het dan van vreselijk opeens prima noem, maar zo ervaar ik het wel en is voor mij ook 100% reproduceerbaar op zo'n moment (bij wederom kabels wisselen). Misschien dat iemand anders die verschillen als "kleiner" benoemd dat weet ik niet, maar voor mij zijn ze op zo'n moment groot. In dat licht moet je ook mijn opmerkingen van het aandraaien van de kabel zien.

Ik weet naar mijn eigen mening wel wat ik wil bereiken alleen niet HOE ik dat moet bereiken...

searcher

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 16:27:11

Ik weet naar mijn eigen mening wel wat ik wil bereiken alleen niet HOE ik dat moet bereiken...

Heb ik ook ,........als je op de centjes doelt,. ;D

mvg Searcher

wil

Misschien dat iemand anders die verschillen als "kleiner" benoemd dat weet ik niet, maar voor mij zijn ze op zo'n moment groot. In dat licht moet je ook mijn opmerkingen van het aandraaien van de kabel zien.
Misschien is het wel je verrassing in dat dat soort kleine tweaks überhaupt effect hebben. Ik ervaar dat zelf iig bij verschillende interlinks en netsnoeren. Voor de beginnende audiofiele hobbyist een punt van ongeloof. Maar dat ze effect hebben is waar. Maar het komt maar zelden voor dat ze het hele muzikale beeld ronduit verkrachten (soms gebeurd het overigens wel!).

Citeer
Daarom kan het een idee zijn om weer eens helemaal terug te gaan naar de set waarmee je begon: 1 receiver, 1 cd-speler en 1 setje speakers. Als dat in de buurt komt van wat jij wilt kan je gaan tweaken. In dat licht zie ik een losse voor- of eindversterker ook als een tweak.
Is dat helemaal niet wat je zoekt, tja... dan heb je een probleem. Dan moet je misschien zelfs overwegen (en ik weet dat dit héél moeilijk gaat worden bij mensen zoals jij en ik die gewoon hard moeten werken voor hun spulletjes) om álles te verkopen en helemaal opnieuw te beginnen.
Soms denk ik daar wel eens aan, maar heb voorlopig het lef niet :-\.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

searcher

Toen ik oehlbach speaker kabel gebruikte vond ik het geluid vervormd klinken, vreselijk gewoon. Na het aansluiten van Nordost (Garmt was erbij) klonk het prima. Tsja je kunt dat dan overdreven noemen als ik het dan van vreselijk opeens prima noem, maar zo ervaar ik het wel en is voor mij ook 100% reproduceerbaar op zo'n moment (bij wederom kabels wisselen).

Audiofiel noemde het de slagroom ik ervaarde het als compleet anders,....
Het verschil KAN groot zijn.

Je kunt inderdaad de discussie voeren wat is groot,anders,minimaal,..

Gr Searcher

searcher

De TS  ??? O wacht effe het kwartje valt, de Topic Starter, moi  ;D

Crisis,........... ik zit me suf te piekeren wat TS betekend,...nu nog woordraadsels
ook
Ik word gek van dit topic,.. ;D

Gr searcher

Audiofiel

Audiofiel

Na het aansluiten van Nordost (Garmt was erbij) klonk het prima.

Ja, vind je het gek. Garmt verkoopt die kabels. Hij zal ze dan niet slecht gaan noemen. :-X

hifiman

Citaat van: searcher op januari 14, 2006, 16:35:34
Heb ik ook ,........als je op de centjes doelt,. ;D

Haha dat bedoelde ik nog niet eens, ik bedoel meer dat domweg een zooitje goede componenten kopen nog geen garantie is voor een geluid wat jou aanstaat.