Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Hmmmmm, toch geen slechte staat van dienst deze Krell KAV-300i:

KAV-300i
1997, Outstanding, Audio Choice Award, Gramophone Magazine, The United Kingdom
1997 Recommended Component, Stereophile, USA
European High End Audio Product of the Year, European Imaging and Sound Association (EISA), Europe
Jazz Component of the Year, Swing Journal, Japan
Grand Prix Award, Stereo Sound, Japan
Best Amplification Component up to £5,000, Hi Fi News and Record Review, United Kingdom

Overigens ben ik na het aandraaien van de terminals met een tang opeens een stuk tevredener over de sound  :D

myself

Citaat van: garmtz op januari 15, 2006, 13:45:30
Betreffende demo-set (heel vage foto...  ::)). Klonk ERG goed trouwens... ;D
Misschien kan ik wel een andere dag nog eens langskomen, na de shootout?
KWIJL !!! Wilson B. en Chord......  8) mag wat kosten maar dan heb je ook een droomset
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Citaat van: myself op januari 15, 2006, 17:35:35
KWIJL !!! Wilson B. en Chord......  8) mag wat kosten maar dan heb je ook een droomset

Erg strak inderdaad! Alhoewel de Chord loopwerk/dac wel je smaak moet zijn.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

fca

smaken verschillen.
Zie Krell  ;D ;D

beunky

Ik kan er dus ook definitief wél bij zijn :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

Citaat van: myself op januari 15, 2006, 17:35:35

En een droomdeal...

Citaat van: garmtz op januari 14, 2006, 19:08:26
Heb je €35.000?

Marge 25+ %? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 16, 2006, 09:19:08
En een droomdeal...

Zou best wel fijn zijn ja.

CiteerMarge 25+ %? >:D

Jij krijgt wel wat korting, o.k.? :)

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 16, 2006, 09:46:30
Jij krijgt wel wat korting, o.k.? :)

Ik koop al tijden geen nieuwe spullen meer Garmt. Met tweedehands heb je automatisch korting. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 16, 2006, 15:45:15
Ik koop al tijden geen nieuwe spullen meer Garmt. Met tweedehands heb je automatisch korting. ;)

Ik geef je geen ongelijk... Heb nog een 2e hands Chord 5-kanaals voor je...  ;D

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 16, 2006, 15:51:16
Ik geef je geen ongelijk... Heb nog een 2e hands Chord 5-kanaals voor je...  ;D

Huh? Hoeveel van die Chord 5-kanaals heb jij te koop dan? Riwi had hem toch gekocht ???

bmateijsen

Citaat van: Audiofiel op januari 16, 2006, 16:02:00
Huh? Hoeveel van die Chord 5-kanaals heb jij te koop dan? Riwi had hem toch gekocht ???

We hadden er 2... nu nog 1 dus..

Markaudio

Hierbij mijn bevindingen van afgelopen vrijdag.

Omdat ik wat later aankwam dan afgesproken was Searcher al aanwezig om samen met Tingtong5 de Krell te beoordelen.

Vanwege mijn late komst moest dit uitgesteld worden om de Arcam er nog even tussen te hangen. Dit gaf meteen de referentie van Tingtong5 aan. De Arcam werd aangestuurd door een Marantz SR-7400 (en natuurlijk de Tjoeb).

Het hoog en midden was mooi doortekend en gedetailleerd. Het laag sloot mijn inziens niet zo goed aan op het midden. Naar mijn gevoel ontbraken er details in het laag en liep het laag dicht. Overigens waren de Paradinges ::) speakers een verassing voor me. Vooral gezien de bescheiden prijs een erg leuke speaker die meer mogelijkheden heeft dan de Arcam kan laten zien! Conclusie: Interessante combinatie die toch niet helemaal klopt en vooral in het laag steken laat vallen.

Hierna werd de Krell aangesloten en ben ik aan de zijkant (buiten de sweetspot) gaan zitten. Dit omdat Searcher speciaal voor de Krell kwam en ik aanwezig was om de Arcam te kopen. De eerste CD was van Katie Melua, deze CD was met de Arcam en Marantz ook aan bod gekomen. Vanaf mijn luisterpositie klonk dit direct beter. Een homogener beeld, een wat feller hoog en een gecontroleerd laag. Heel erg mooi! De hieropvolgende CD's waren voor mij niet bekend en de opnames lieten te wensen over. Deze CD's kwamen ook helemaal niet tot hun recht. Vlak en doods. Aangezien ik deze CD's niet in een andere set heb gehoord kan ik hier verder niet over oordelen.

Op basis van mijn ervaringen denk ik dat de Krell een blijvertje kan zijn. Dit omdat alle door Tingtong5 gewenste eigenschappen aanwezig zijn in de Krell. Helaas nog niet allemaal tegelijk en bij elke CD. Persoonlijk denk ik dat deze set m.b.v. finetuning een heel erg mooi geluidsbeeld kan neerzetten.

Overigens vraag ik me af wat een andere CD-speler zou doen in deze set ;)

Mvg,

Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

beunky

Citaat van: Markaudio op januari 16, 2006, 16:16:55

Kan ook geregeld worden ;D ;D ;D
Maar dan wordt het wel érg veel van het goede ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Markaudio

Citaat van: beunky op januari 16, 2006, 16:19:24

Haha, ik denk dat dat iets is voor Tingtong5 om eerst zelf mee te gaan testen :D. Overigens heb ik idd geadviseerd om de Madrigal HPC eens te proberen tussen de Tjoeb en Krell. Persoonlijk heb ik nog nooit een slechte ervaring gehad met deze kabel ;D.

Audiofiel

Citaat van: Markaudio op januari 16, 2006, 16:25:31
Persoonlijk heb ik nog nooit een slechte ervaring gehad met deze kabel ;D.

Same here met HPC.

Markaudio

Citaat van: Audiofiel op januari 16, 2006, 16:32:12
Same here met HPC.

Mooi! Ik heb Tingtong5 dan ook geadviseerd jou te vragen er eentje mee te nemen ;D ;). Zelf had ik tevoren niet verwacht in deze discussie verzeild te raken en had ik helemaal niks bij me :-[

hifiman

Hierbij mijn bevindingen van afgelopen vrijdag.
Leuk dat je je bevindingen hier nog even plaatst!  :D

Omdat ik wat later aankwam dan afgesproken was Searcher al aanwezig om samen met Tingtong5 de Krell te beoordelen.
Kleine correctie, Searcher was vlak voor je gearriveerd maar hij had nog geen noot van de Krell gehoord  ;D

Vanwege mijn late komst moest dit uitgesteld worden om de Arcam er nog even tussen te hangen. Dit gaf meteen de referentie van Tingtong5 aan. De Arcam werd aangestuurd door een Marantz SR-7400 (en natuurlijk de Tjoeb).
En ik had het nog wel zo mooi gepland, eerst Mark de Arcam verkopen en dan Searcher de Krell laten horen.  :P Haha maakt niet uit hoor Mark  ;D

Het hoog en midden was mooi doortekend en gedetailleerd. Het laag sloot mijn inziens niet zo goed aan op het midden. Naar mijn gevoel ontbraken er details in het laag en liep het laag dicht. Overigens waren de Paradinges ::) speakers een verassing voor me. Vooral gezien de bescheiden prijs een erg leuke speaker die meer mogelijkheden heeft dan de Arcam kan laten zien! Conclusie: Interessante combinatie die toch niet helemaal klopt en vooral in het laag steken laat vallen.
Het ontbreken van details in het laag en het dichtlopen ervan herken ik zeker, toen ik de Krell voor het eerst aansloot werd gelijk duidelijk dat ik voorheen weinig detail in het laag had en de controle van het laag met de Krell veel en veel beter is.

Hierna werd de Krell aangesloten en ben ik aan de zijkant (buiten de sweetspot) gaan zitten. Dit omdat Searcher speciaal voor de Krell kwam en ik aanwezig was om de Arcam te kopen. De eerste CD was van Katie Melua, deze CD was met de Arcam en Marantz ook aan bod gekomen. Vanaf mijn luisterpositie klonk dit direct beter. Een homogener beeld, een wat feller hoog en een gecontroleerd laag. Heel erg mooi! De hieropvolgende CD's waren voor mij niet bekend en de opnames lieten te wensen over. Deze CD's kwamen ook helemaal niet tot hun recht. Vlak en doods. Aangezien ik deze CD's niet in een andere set heb gehoord kan ik hier verder niet over oordelen.
Ondertussen is dus gebleken dat de speakerterminals niet lekker vast zaten (had ook te maken met de Arcam tussendoor aansluiten, iets te haastig/onzorgvuldig geweest waarschijnlijk). De cd's die toen vlak klonken klinken nu ook veel beter. Het geluid is heeft nu een stuk meer body, ook met de wat slechtere (qua opname) cd's.

Op basis van mijn ervaringen denk ik dat de Krell een blijvertje kan zijn. Dit omdat alle door Tingtong5 gewenste eigenschappen aanwezig zijn in de Krell. Helaas nog niet allemaal tegelijk en bij elke CD. Persoonlijk denk ik dat deze set m.b.v. finetuning een heel erg mooi geluidsbeeld kan neerzetten.
Zoals het er nu naar uitziet gaat de Krell waarschijnlijk blijven ja! Tenzij ik tijdens de komende shootout overdonderd ga worden door nog veel beter geluid met andere versterkers  ;D

Waar doel je dan op Mark? Wat kan er beter volgens jou qua cd speler?
Overigens ga ik op zeker de upsampler nog kopen maar dat zal pas van de zomer worden.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: beunky op januari 16, 2006, 16:19:24
Doe maar niet, ik wil in principe het voorlopig even bij de Tjoeb houden  ;D

hifiman

Citaat van: Markaudio op januari 16, 2006, 16:25:31
Haha, ik denk dat dat iets is voor Tingtong5 om eerst zelf mee te gaan testen :D. Overigens heb ik idd geadviseerd om de Madrigal HPC eens te proberen tussen de Tjoeb en Krell. Persoonlijk heb ik nog nooit een slechte ervaring gehad met deze kabel ;D.
Ik heb Audiofiel al op mijn knieen gesmeekt een HPC kabeltje mee te nemen en dat gaat gebeuren , ik ben benieuwd!

hifiman

Citaat van: Markaudio op januari 16, 2006, 16:35:56
Mooi! Ik heb Tingtong5 dan ook geadviseerd jou te vragen er eentje mee te nemen ;D ;). Zelf had ik tevoren niet verwacht in deze discussie verzeild te raken en had ik helemaal niks bij me :-[
Ach je had geld bij je, dat was op dat moment even genoeg hoor  >:D

Markaudio

Citaat van: tingtong5 op januari 16, 2006, 16:54:20
Ach je had geld bij je, dat was op dat moment even genoeg hoor  >:D

Genoeg???? Veel te veel zal je bedoelen ;D >:D

Markaudio

Qua CD-speler bedoelde ik dat een andere CD-speler MISSCHIEN veel betere resultaten kan leveren i.c.m. de Krell. Eerlijk gezegd is dit gewoon een losse flodder omdat ik de Tjoeb niet ken. Wel ken ik een aantal andere CD-spelers die i.c.m. Krell hele mooie resultaten lieten horen waarvan ik vrijdag niet alles tegenkwam. Maar als het aandraaien van de LS-kabel :o ??? :P een groot verschil heeft gemaakt kan dit punt ook vervallen zijn ;)

hifiman

Citaat van: Markaudio op januari 16, 2006, 17:00:14
Qua CD-speler bedoelde ik dat een andere CD-speler MISSCHIEN veel betere resultaten kan leveren i.c.m. de Krell. Eerlijk gezegd is dit gewoon een losse flodder omdat ik de Tjoeb niet ken. Wel ken ik een aantal andere CD-spelers die i.c.m. Krell hele mooie resultaten lieten horen waarvan ik vrijdag niet alles tegenkwam. Maar als het aandraaien van de LS-kabel :o ??? :P een groot verschil heeft gemaakt kan dit punt ook vervallen zijn ;)
A ok op die fiets. Ja het geluid is flink anders nu dus ik denk dat zowel jouw als Bob (Searcher) conclusies flink anders zullen zijn als je het nu opnieuw zou horen. Haha Bob komt over 2 weken zelfs nog een keer terug voor de herkansing  :P

Audiofiel

Citaat van: Markaudio op januari 16, 2006, 17:00:14
Maar als het aandraaien van de LS-kabel :o ??? :P een groot verschil heeft gemaakt kan dit punt ook vervallen zijn ;)

Gewoon die buizen in de Tjoeb even wat vaster aandraaien. Hemels verschil. :P

wil

Citaat van: Audiofiel op januari 16, 2006, 17:12:13
Gewoon die buizen in de Tjoeb even wat vaster aandraaien. Hemels verschil. :P
Met een tang hé, is belangrijk!

;D wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60