Shootout bij Tingtong5

Gestart door hifiman, januari 11, 2006, 09:41:33

Vorige topic - Volgende topic

searcher

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 10:38:26
Is dat een nieuwe uitvoering?

8)  de rest is gestolen  :D edit uitgevoerd.

Gr Searcher

searcher

Misschien kan iemand Lucie Silvas..... Breathe In meenemen?
Ook een prachtige cd m.b.t het vocale gedeelte.

Misschien dat er ook inhoudelijk gereageerd kan worden op datgene wat ik post ;)

Gr Searcher

Audiofiel

Je kunt ook gewoon een post toevoegen, Searcher, zonder eerst jezelf te gaan quoten met een hele lap tekst. Dat houdt het topic een stuk leesbaarder.

Wat betreft die fietsen: ik geloof eerder dat er in Nederland 8 miljoen fietsen worden gestolen dan in Beijing.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: henkt1 op januari 14, 2006, 00:28:20
Ik hoop dat het een gezellige shootout wordt en dat jullie de krell aan het 'zingen' krijgen. Ik vind het erg jammer dat het tot nu toe niet lukt. Voel me er als verkoper eigenlijk een beetje lullig bij.
Hoi Henk,

Dat is inderdaad nergens voor nodig. Ik heb hem mogen beluisteren en heb er zelf voor gekozen hem te nemen en er is tenslotte verder niks mis mee ofzo. Het is een kwestie van een mismatch in mijn set naar mijn mening en ook een kwestie van smaak natuurlijk.

Eens kijken wat er de 20e uit gaat komen en anders gaat de Krell gewoon weer verkocht worden en komt er wat anders voor in de plaats...

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: searcher op januari 14, 2006, 10:32:02
Mijn bevindingen

Het nummer van Nine Million Bicycles van Katie  M klonk geweldig.
Hoog,midden en laag , ruimtelijkheid , helderheid en plaatsing van de instrumenten was een ervaring voor me.

Hierna voelde we de voor mij bekende cd van Vaya Con Dios aan de tand,....

Het geheel kwam me dunnetjes , vlak over en ik was verbaasd.
Het lijkt erop dat de huidige set up het onderscheid van de instrumenten,de zang ect,...op 1 hoop gooit en
hier een dun , koud plakje van maakt. ???
Dit strooks met mijn eigen ervaring/mening. Sommige cd's zoals Piece by Piece van Katie klinken geweldig, anderen klinken met name wat "magertjes". Ik heb het steeds over schel gehad maar ik denk dat dun of magertjes een wat betere omschrijving is.

Bedankt voor je mening Bob, ik heb daar meer aan als mensen die het niet mooi vinden en om je niet te willen teleurstellen maar zeggen dat het geweldig klinkt!

hifiman

Citaat van: Markaudio op januari 14, 2006, 10:37:03
Vanmiddag zal ik mijn bevindingen even posten :). Om hier een klein beetje op vooruit te lopen zeg ik alvast dat ik denk dat de Krell met wat finetuning de gewenste resultaten kan gaan opleveren :D

Mvg,

Mark
Hoi Mark,

Ik ben ook heel benieuwd naar jouw mening. Ik heb de indruk dat jij er weer heel anders over denkt. Wel is het zo dat Bob meer cd's heeft gehoord (Mark kwam eigenlijk alleen de Arcam even ophalen en moest het doen met een plaatsje langs de "zijlijn"  ;D )

Mocht je nog eens in de buurt komen kom dan gerust nog eens langs voor een wat rustiger luistersessie Mark!

Ik ben in elk geval benieuwd naar jouw mening. Verder noemde je de naam van Audiofiel nog icm een type interlink, ben alweer vergeten om welke het ging maar daar ga je waarschijnlijk ook nog even op terugkomen  :)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 10:38:26
Is dat een nieuwe uitvoering?

Ik heb er een met een ander frontje Audiofiel, ik heb um in engeland besteld, opnamekwaliteit vind ik weergaloos.

hifiman

Citaat van: searcher op januari 14, 2006, 10:32:02
De hamvraag is waarom laat de set up een geweldig resultaat zien bij 1 CD ? ???
Ja daar snap ik dus ook helemaal niks van. Je zou denken dat als een versterker een bepaald stempel op het geluid drukt dat zich dit bij iedere cd op dezelfde wijze uit. Het lijkt wel alsof de Krell alleen wil performen als hij de muziek zelf ook mooi vind  ;D

In elk geval ben ik nu nog benieuwder naar de mogelijkheden van finetuning dmv kabels maar ook nieuwsgierig geworden hoe anders versterkers onderling wel niet kunnen klinken.

searcher

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 10:55:06

Bedankt voor je mening Bob, ik heb daar meer aan als mensen die het niet mooi vinden en om je niet te willen teleurstellen maar zeggen dat het geweldig klinkt!

;)

Gr Searcher

hifiman

Even een huishoudelijke mededeling alvast heren, mervrouw tingtong5 eist wel dat de schoenen uitgaan (in thailand zou je dikke ruzie krijgen als je met schoenen aan iemands huis binnengaat, dat is gewoon een belediging). Hopelijk weerhoudt jullie dat niet om te komen  ;D

searcher

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 11:12:30
Even een huishoudelijke mededeling alvast heren, mervrouw tingtong5 eist wel dat de schoenen uitgaan (in thailand zou je dikke ruzie krijgen als je met schoenen aan iemands huis binnengaat, dat is gewoon een belediging). Hopelijk weerhoudt jullie dat niet om te komen  ;D

Hi,

Als het alleen de schoenen zijn en de jas dan hoeft dat geen probleem te zijn anders
heb ik thuis met moeders de vrouw een probleem  ;D
Ik doe ze altijd netjes na de voordeur uit  ;D

Is dat eigenlijk o.k?

Gr Searcher

hifiman

Citaat van: searcher op januari 14, 2006, 11:20:28
Hi,

Als het alleen de schoenen zijn en de jas dan hoeft dat geen probleem te zijn anders
heb ik thuis met moeders de vrouw een probleem  ;D
Ik doe ze altijd netjes na de voordeur uit  ;D

Is dat eigenlijk o.k?

Gr Searcher
Heel goed Bob, jij mag blijven van de vrouw  ;D

hifiman

Ik vond net dit nog op dit geliefde forum over mijn versterker. Vooral dat stukje over die "slechtere cd's" is zeer herkenbaar!

searcher

Dunner en strakker en neutraler evenals meer detail bij bepaalde cd's.

Deels is het mijn conclusie maar je moet dan wel een bepaalde muziekliefhebber
zijn waarbij de versterker zijn mannetje staat.

Voor de overige cd's blijft het voorlopig afhankelijk van de komende veranderingen in de set up
Anders ,............ verkopen.

Als de versterker zo goed is dat deze alles weergeeft van de cd en fouten laat horen ect,...
en het resultaat is datgene wat ik bij de foute cd's heb gehoord dan betitel ik dat is
niet mooi..

Liever dan een mindere versterker zoals mijn Arcam die voor mij een tevreden resultaat laat horen.
Het is mij te klinisch voor de overige cd's,..
Dan gaat het om smaak en daar valt niet over te twisten ,..... ;)

mvg Searcher

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 10:58:34
Ik heb er een met een ander frontje Audiofiel, ik heb um in engeland besteld, opnamekwaliteit vind ik weergaloos.

Dat is een afbeelding van de CD single. ;)
Sloeg op de opmerking van searcher dat het nummer One Million Bicycles zou heten. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: tingtong5 op januari 14, 2006, 10:57:28
Verder noemde je de naam van Audiofiel nog icm een type interlink, ben alweer vergeten om welke het ging maar daar ga je waarschijnlijk ook nog even op terugkomen  :)
Dat kan maar 1 kabel zijn: Madrigal HPC. 8)

Audiofiel

Ik neem wel extra schone sokken mee. :-X ;D

searcher

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 12:09:14
Dat kan maar 1 kabel zijn: Madrigal HPC. 8)

Klopt die was het,...
Wordt niet meer gemaakt maar schijnt nog wel een rolletje te zijn volgens Mark.

Wat verwacht je ?

Dat de kabel een magistrale verandering geeft zodat ook de andere cd's
naar tevredenheid gaan klinken?

Gr Searcher

Audiofiel

Citaat van: searcher op januari 14, 2006, 12:23:47
Wat verwacht je ?

Dat de kabel een magistrale verandering geeft zodat ook de andere cd's
naar tevredenheid gaan klinken?

Nee.

Zoals ik wel vaker zeg: ik geloof niet in kabels voor het oplossen van problemen. Het moet met een dropveter al goed klinken, pas daarna kun je nog een beetje slagroom gebruiken op je ijsje. Aangezien tingtong zo duidelijk nog niet tevreden is, moet hij ofwel verder zoeken ofwel leren wennen aan het geluid. Overigens is de HPC wel een hele mooie neutrale kabel voor een hele schappelijke prijs, ook nu nog op de tweedehands markt (niet naar de nieuwprijs van 10 jaar terug kijken maar gewoon luisteren)

searcher

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 12:27:17
Nee.

Zoals ik wel vaker zeg: ik geloof niet in kabels voor het oplossen van problemen. Het moet met een dropveter al goed klinken, pas daarna kun je nog een beetje slagroom gebruiken op je ijsje. Aangezien tingtong zo duidelijk nog niet tevreden is, moet hij ofwel verder zoeken ofwel leren wennen aan het geluid.

Ik deel je mening gedeeltelijk toch heb ik bij Ting Tong een enorme verandering
waargenomen na de verandering van de speaker kabels en interlinks door nordost ,... ???

Het geluidsbeeld klapte geheel open,..

Ik denk dat ik mijn geval nooit zal wennen aan het geluid. ;)
Het klinkt als een duurdere starter set ,.....  ;)dat is misschien heel kort door de bocht,... maar goed

mvg searcher

hifiman

Heren heren, ik heb nieuws heet van de pers  ;D  ;D  ;D  ;D

Ik heb zojuist een ENORME verbetering weten te bereiken en daar ben ik erg blij mee!  :D
Ik kreeg een uur geleden opeens een ingeving en heb met een tang de speakerterminals (zowel op versterker als speakers) eens flink aangedraaid. Dat had ik dus nog nooit gedaan (altijd met de hand). Alle speakerterminals konden minstens een 180 graden slag vaster!
En man man wat een verschil!  :P

Het klinkt nu stukken beter! Ik heb net een uur weer mijn "referentie" cd's zitten luisteren en ik kan je zeggen met een brede glimlach! Het klinkt nu gewoon heel erg goed!

Ok even down to earth, ik vind de sound nog steeds wat aan de "bright" side, maar het issue van 1 cd klinkt goed en de rest niet lijkt zo goed als weg. Ik vond nu alle cd's goed klinken behalve degene die ik altijd al matig vond (ook op de Arcam). Ik schaam me haast Bob dat ik daat niet gisteren al opgekomen was!

In elk geval neig ik nu weer naar de Krell houden en heb nu wel goede hoop dat met bekabeling het door mij gewenste geluid eruit gaat komen  O0

Neemt niet weg dat ik ook nog steeds nieuwsgierig ben naar de verschillen tussen de versterkers op de 20e!

Afijn ik moet weer eens iemand helpen met zijn schotel dus ik ben effe weg, maar eind van de middag ga ik weer lekker een cd'tje draaien.

Het laag klinkt trouwens fabalachtig nu, je moet dan wel de volumeknop wat verder opendraaien maar dan voel je gewoon de punch in je maag zonder dat het irritant gaat klinken.  O0

Ik ben in elk geval nogal opgelucht. Hopelijk wordt mijn second opinion eind van de middag dezelfe als zojuist geleden.

Audiofiel

Er gaan bij mij altijd zwaailichten af bij zulke postings (ENORME verschillen) door een klein ding te wijzigen. Je bent al de tweede in korte tijd die opeens iets wel of juist niet goed vind klinken na het keihard aandraaien van de speakerterminals...

Ik vraag me werkelijk af of dit het enige kan zijn wat er mis zou zijn in een setup... ik geloof daar niet zo in (tenzij je het al 'crappy' aangesloten had in-the-first-place)). Maar je maakt me wel extra benieuwd naar de geplande shootout, waarbij de hele set en de eigenaar er van waarschijnlijk wat meer in perpectief zal komen te staan.

beunky

Als het 'crappy' is aangesloten heb je natuurlijk wel gewoon een veel hogere weerstand... maar ik vind het idd wel vreemd dat het verschil zo enorm is :)
Nou ja we zien het vanzelf wel :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

aMUSEd

Laat je de versterker goed warm worden..
Mijn amp staat altijd in de standby stand en als ik ga luisteren moet ik altijd 30 minuten draaien voordat het echt goed klinkt.

Krell versterkers zijn vrij analytische versterkers .. daardoor kunnen ze met goede opnames erg goed uit de voeten maar de gewone cd's kunnen tov de betere vlak klinken.. maar niet slecht of zoiets.

Even een huishoudelijke mededeling alvast heren, mervrouw tingtong5 eist wel dat de schoenen uitgaan (in thailand zou je dikke ruzie krijgen als je met schoenen aan iemands huis binnengaat, dat is gewoon een belediging).

Je hebt toch wel vloerbedekking/een kleed?..  ;D.. nee tuurlijk geen probleem.

searcher

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 12:56:14
Er gaan bij mij altijd zwaailichten af bij zulke postings (ENORME verschillen) door een klein ding te wijzigen. Je bent al de tweede in korte tijd die opeens iets wel of juist niet goed vind klinken na het keihard aandraaien van de speakerterminals...

Ik vraag me werkelijk af of dit het enige kan zijn wat er mis zou zijn in een setup... ik geloof daar niet zo in (tenzij je het al 'crappy' aangesloten had in-the-first-place)). Maar je maakt me wel extra benieuwd naar de geplande shootout, waarbij de hele set en de eigenaar er van waarschijnlijk wat meer in perpectief zal komen te staan.

Ook mijn klomp breekt nu volledig.
In de 1e plaats vraag ik beleefdheids halve nooit of het goed is aangesloten  ;D.

Ten tweede hoe is het dan mogelijk dat de cd van Katie M wel goed klonk.

Dat kan niet in mijn mening alles had dan cru gezegd bagger moeten klinken. ;)
Zijn er geen andere zaken aan de hand binnen de set up ?

mvg Searcher