Mcsluis zijn HT

Gestart door mcsluis, januari 6, 2006, 02:25:13

Vorige topic - Volgende topic

mcsluis

Ik ben hier nu al ruim een jaar aan het rondneuzen op dit forum en heb in het verleden al mijn ht'tje gepost. Maar omdat er het een en ander is veranderd zal ik hier mijn geupdate set nog eens plaatsen.

Oude set: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23916.0

Zoals ik in mijn vorige post al heb vermeldt ben ik een student aan de heao en hoop in juli eindelijk eens af te studeren. Ik ben begonnen met muziek luisteren toen ik een jaar of tien was en had in die tijd een portable cd-speler aangesloten om mijn boombox(al heette dat toen anders volgens mij). Op mijn zestiende hadden mijn ouders mijn tv van mijn kamer gehaald omdat mijn schoolresultaten beneden peil waren. Uit schuldgevoel heeft mijn vader toen zijn harman kardon versterker en zelfbouwspeakers aan mij gegeven (ook omdat hij zelf een nieuwe set wilde kopen).

Na enig jaren van trouwe dienst bewezen te hebben gaf de versterker dertig jaar na zijn geboorte de geest en heb ik een sony str-de197 stereo versterker gekocht. Deze heb ik later aangevuld met een sony dvd speler en later liberty 5+ zuiltjes.

Vorig jaar op mijn 24e wilde ik graag een surroundversterker en heb de sony str-de597 gekocht (nog steeds in de wetenschap dat sony het summum van audio was). Hierbij heb ik tweede hands een gale centerspeakertje aangeschaft en vier JBL-TLX3000 boekenplank speakertjes.Wat een vooruitgang was dat, eindelijk kon ik vanuit elke hoek van de kamer geluid horen tijdens het kijken naar films.
Omdat ik toch wat impact miste tijdens explosies in de films, heb ik er een eltax atomic A-10.2 sub bijgekocht. Enige weken later volgde de TV, de Panasonic TX28ps10F

Op dat moment kwam ik in aanraking met dit forum en zag dat er meer in de wereld te koop was dan sony. Bij een audiozaak kon ik voor een acceptabel bedrag de marantz sr-4500 en de dv-4500 op de kop tikken. Ik merkte gelijk dat de versterker een dusdanige invloed op het geluid had en was hier dan ook zeer content mee. Maar ja eenmaal besmet met het virus van HT-equipment wil je ook meer.

Deze week heb ik mijzelf dan ook de b&w 603s3's fronts cadeau gedaan met een LCR60 center. Deze heb ik via de markt op hifi.nl gekocht.
Eergister heb ik ze opgehaald en geluid aangesloten. Met open mond heb ik hier zitten te luistern naar muziek en gekeken naar films. Wat een verschil met de oude speakers, meer detail, vollere muziek en een veel ruimtelijker geluid. Daarnaast zijn de speakers veel gevoeliger en daar waar ik pas bij -30 (volume) geluid hoorde met mijn oude speakers, hoor ik nu met de b&W's vanaf -50 daadwerkelijk muziek met body.

Vandaag begon het virus al weer te jeuken en wilde iets kleins voor mijzelf kopen en heb dit in de vorm van een afstandsbediening gedaan. Geen luxe pronto die teveel mogelijkheden biedt waar ik toch geen gebruik van maak, maar de logitech harmony 525. eindelijk af van al afstandsbedieningen. Wat een ontzettend leuk speeltje, veel mogelijkheden, maar wel ontzettend veel werk om het apparaatje in te stellen naar mijn wensen.

Resume:

Versterker: Marantz SR-4500
Dvd speler: Marantz Dv-4500
Fronts: Bowers and Wilkens 603s3
Center: Bowers and Wilkens LCR60
Surround: 4x jbl TLX3000
Sub: Eltax Atomic A-10.2
Digitale TV: Panasonic TU-DC40RD
Remote: Logitech Harmony 525
Televisie: Panasonic TX28ps10f 100hz
DVD's: +/- 350
CD's: +/- 130
Bekabeling Fronts & Center: 8m QED silver special 25th anniversary edition [update]

Wensen binnen afzienbare tijd:

* Bekabeling (QED)  07-01-06
* Interlinks
* Surround: Bowers and wilkens 602
* Sub: Rel/svs
* Evt, marantz cd speler
* Weg uit dit studentenhuis en mijn kamertje van 16m2 zodat ik echt kan genieten van het geluid.

Voorzijde:

Detail receiver,dvd,center en dig. tv:

Dvd's

Achterzijde, twee aan de muur, en twee aan het plafond wegens ruimtegebrek

Sub op de kast, door kleine ruimte is dit de beste plaats qua geluid, wonderlijk he!

Frontzijde zonder covers:

Nieuwe remote:

Arno P

Marc R

Zo te lezen is er dus een hoop veranderd in vergelijking met je set uit je vorige topic. Goed bezig zou ik zeggen :). Ben ook beniewd naar de nieuwe foto's.

mcsluis

Citaat van: Arno P op januari  6, 2006, 08:35:10
Foto's?  :D

Staan erop. Misschien eens wat sfeer foto's maken ipv alles flisen.!

-Freek-

Mooie set! Maar mag ik vragen waarom je in vredesnaam aan 7.1 bent begonnen in zo'n kleine ruimte?

Rappie

En is alles een beetje goed te beheren met die afstandsbediening ? (heb ongeveer het zelfde staan, en ben ook op zoek naar een remote)
Eigenaar van Paulthé

robbie12345

top, doet me ook een beetje denken aan mijn setup....

Ik vind die 603's in het zwart toch erg mooi.... Je wil niet toevallig ruilen met beuken.... :)
Misschien vind jij dat mooier....
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

Dracoplasm

Das echt een enorm verschil, mooi spul, en de sub toch maar van de glasplaat gehaald?  ;D

 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

brimbrammer

Maar de sub op een kast. :o
Niet bang dat ie eraf valt ?

mcsluis

Citaat van: JKI op januari  6, 2006, 16:10:07
Mooie set! Maar mag ik vragen waarom je in vredesnaam aan 7.1 bent begonnen in zo'n kleine ruimte?

Dit was geen bewuste keus. Ik was toevallig tegen de receiver aangelopen, en de surroundspeakers had ik nog liggen. 7.1 in deze ruimte is idd overkill. Wil dan ook overstappen op 5.1 met twee nieuwe b&w 602s3's als surround

CiteerEn is alles een beetje goed te beheren met die afstandsbediening ? (heb ongeveer het zelfde staan, en ben ook op zoek naar een remote)
Heb de ab sinds gister, ben nu nog steeds bezig om alles dusdanig ingesteld te krijgen dat het naar mijn zin is, elke keer kom ik weer een foutje tegen. M.a.w. het apparaat heeft mogelijkheden te over voor een simpele ht-set, maar wil je een groot luxe touchscreen dan ben je bij deze ab aan het verkeerde adres. Maar ja wat wil je voor 6 tientjes (mediamarkt heeft ze op voorraad, tenminste hier in groningen)

Citeertop, doet me ook een beetje denken aan mijn setup....

Ik vind die 603's in het zwart toch erg mooi.... Je wil niet toevallig ruilen met beuken.... 
Misschien vind jij dat mooier....
Om heel eerlijk te zijn ben ik van mening dat speakers en audio componenten zwart behoren te zijn. Heerlijk klassiek en tijdloos. Zilver/goud/rosewood/beuken/sorrento/paars enz. is niet voor mij weggelegd.

CiteerDas echt een enorm verschil, mooi spul, en de sub toch maar van de glasplaat gehaald?
CiteerMaar de sub op een kast. Niet bang dat ie eraf valt ?

Idd, van de glasplaat afgehaald, niet dat deze het gewicht niet aan kon, maar klonk toch veel beter.
Ben niet bang dat hij van de kast valt hoor, is geen rel of svs. gewoon een simpele eltax.

brimbrammer

Citaat van: mcsluis op januari  6, 2006, 17:00:01

Ben niet bang dat hij van de kast valt hoor, is geen rel of svs. gewoon een simpele eltax.

Eltax valt net zo hard als Rel of SVS. ;D

el-jorge

Welke zijn nu je surrounds en welke je back surrounds dan?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

mcsluis

Citaat van: el-jorge op januari  9, 2006, 15:00:44
Welke zijn nu je surrounds en welke je back surrounds dan?

De surrounds hangen aan plafond, en de back's aan de muur. Geen ideale oplossing. Maar wegens ruimte gebrek he!

Maartje

Die AB heeft een zwager van mij ook.

Die kan je gewoon programmeren via internet ( usb kabeltje )

Ik ben t meest gecharmeerd van de knopjes naast het display die je kan instellen als bijv

1 tv kijken
2 film kijken op tv met geluidsinstallatie
3 film kijken op beamer en geen tv

1 druk op de knop en alle apparaten worden "aan" dan wel "uitgeschakeld"

en dan de prijs tja   een paar honderd voor een pronto   :P
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

mcsluis

Citaat van: Maartje op januari  9, 2006, 16:18:25
Die AB heeft een zwager van mij ook.

Die kan je gewoon programmeren via internet ( usb kabeltje )

Ik ben t meest gecharmeerd van de knopjes naast het display die je kan instellen als bijv

1 tv kijken
2 film kijken op tv met geluidsinstallatie
3 film kijken op beamer en geen tv

1 druk op de knop en alle apparaten worden "aan" dan wel "uitgeschakeld"

en dan de prijs tja   een paar honderd voor een pronto   :P

Ben nog steeds aan het prutsen, maar ik kom d'r wel. krijgt alles wel werkend

mcsluis

Ben eigenlijk steeds minder tevreden over de ab.

1 Krijg niet alle knoppen erin
2 Knopjes blijven hangen
3 Backlight gaat uit zichzelf aan, zonder dat ik er om vraag.

goedkoop is duurkoop?

Oracle

Citaat van: mcsluis op januari  6, 2006, 02:25:13
Versterker: Marantz SR-4500
Dvd speler: Marantz Dv-4500
Fronts: Bowers and Wilkens 603s3
Center: Bowers and Wilkens LCR60
Surround: 4x jbl TLX3000

Citaat van: mcsluis op januari  6, 2006, 17:00:01
Dit was geen bewuste keus. Ik was toevallig tegen de receiver aangelopen, en de surroundspeakers had ik nog liggen. 7.1 in deze ruimte is idd overkill. Wil dan ook overstappen op 5.1 met twee nieuwe b&w 602s3's als surround

Ik zou eerder gaan voor een betere versterker. Met de 4500 haal je lang niet uit de speakers wat er in zit.

Ik draaide met 4 zuiltjes en 2 centers op een SR5200 en de overstap naar een Denon 3802 maakt een behoorlijke stap vooruit! Veel stabielere voeding en versterking. Met name de bassen profiteerden hier enorm van.

Wil je de 603/602 (maar ook al je huidige set) een fikse upgrade laten ondergaan, zou dat het eerste zijn waar ik naar zou kijken: losse eindversterking of een zwaardere receiver (bv. een SR8500 of zo).

Groet,
Mark