Marc's kleine theatertje

Gestart door mcsluis, december 6, 2004, 19:24:57

Vorige topic - Volgende topic

mcsluis

Ik zal me even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier, Marc is de naam. Ik heb dit forum enige maanden geleden ontdenkt en heb hier al heel wat uurtjes doorgebracht.

Twee maanden geleden heb ik besloten van een stereo receiver naam een meerkanaals te gaan. Met het oog op de toekomst heb ik gekozen voor een 6.1 receiver, ondanks het feit dat het in mijn studentenkamertje van hooguit 15 m2 weinig effect heeft deze 6e speaker. Maar het is prettig als ik afgestudeerd ben al wat apparatuur voor een grotere ruimte heb.

In twee maanden tijd heb ik het volgende aangeschaft wat allemaal gezien mijn budget natuurlijk niet in een hoge prijsklasse ligt:

Televisie:    Panasonic TX28PS10 7             
Receiver:    Sony STR DE597                         
Surround:   jbl TLX3000
Center:       Gale center 10
Sub:            Eltax atomic 10.2

De rest stond er al:

DVD:            Sony DVP-NS300
Front:          Eltax liberty 5+
MISC:          XBOX (modded)
TV-Meubel:  Ikea knackebrod

Dit is een basis van waaruit ik in de toekomst kan gaan upgraden. Op de onderstaande foto's zal je zien dat de sub op de stellage staat. Dit omdat ik vanuit mijn kijk/luisterpositie er dan het beste en plezierigste naar luister.

Is het bij deze set de moeite waard (dus: Hoor je verschil) als ik interlinks uit hogere prijsklasse ga gebruiken, gebruik nu standaard kabels.

Groeten Marc

Charly

Ik denk dat je toch betere resultaten zult krijgen door je sub op de grond te plaatsen, dat is in ieder geval een experiment waard. Mocht het niet bevallen dan kun je hem altijd weer terug zetten. Kabels moet je ook gewoon eens proberen, het is iig niet verstandig om blindelings nieuwe kabels aan te schaffen. Voor een starter HT heb je toch al een leuke set bij ellaar gespaard.
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

mcsluis

Door de indeling van mijn kamer; klerenkast, bed, bureau, pc is dit de beste positie. Heb volgens de beruchte methode de sub geplaatst. Sub op luisterplaats en rondlopen en luisteren waar het geluid het prettigst klinkt.

Heb de sub op diverse plaatsen in de kamer gehad, en ervaar deze plek als het prettigst.

kamer is gewoon te klein. Maar wat is volgens je theorie dan de beste plek?

R

Ik dacht tussen de fronts, iets meer naar de rechter front geplaatst, maar correct me if i'm wrong

mcsluis

Probleem is dat de luisterpostie 1,5 meter van de tv is. als ik de sub op de grond tussen de rechter/linker front plaats is de luisterpositie t.o.v de sub erg dichtbij. en ervaar ik niet het bioscoop 'impact' gevoel. ik dacht laat ik de sub eens in de hoogte plaatsen, en tot mijn verbazing beter te klinken dan op de grond.

In whatshifi schijnt een artikel te hebben gestaan waarin een biscoop beschreven werd waar de sub in de hoogte was geplaatst i.v.m ruimte gebrek.

Maar heb hem nog maar een week staan, dus zal ongetwijfeld nog wat gaan verplaatsen

Rappie

Appart om een down fire-ing sub op een glasplaat te zien staan ....

Als het resultaat er maar is is het goed hè :)
Eigenaar van Paulthé

mcsluis

zelfs na u571/saving pr band of brothers is de plaat nog heel en niet verschoven(rubbertjes).
350*350*10 moet heel wat druk op komen te staan wil je daar door heen knallen.

mcsluis

kast verplaatst. fronts wat meer uit elkaar. sub op de grond naast de linker front, en klinkt ook prettig.