upgrade hometheater met stereo versterker gaat niet lekker

Gestart door larsie, januari 5, 2006, 23:41:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rody

Ik vind het maar een raar verhaal.
Iets zegt me dat je iets niet goed doet.

Luister je ook muziek via een aparte cdspeler?
Misschien dat je tegen de matige voorversterking van je Sony zit aan te hikken.
Zo zou je het moeten aansluiten:

Audiofiel

Kun je het volume van je surround niet op (bijna) maximaal zetten, dus +10 dB o.i.d., zodat je op de stereoversterker het volume minder ver hoeft open te draaien?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Als de switch box niet de benodigde kwaliteit geeft zou je oko je luidspreker kabels dubbel kunnen leggen. Je moet dan dus handmatig de speakerkabels op de luidspreker omwisselen. Als je met banaanstekers werkt is dat niet zo'n probleem. Een collega van me deed dat op die manier totdat ie de demion speaker switch in gebruik nam. Hij gaf aan geen verschil te horen met het demion kastje er tussen. (buizen amp, Yamaha A1, grote dynaudio speakers)

larsie

He rody dat was de eerste opstelling die ik geprobeerd heb.. en idd direkt de cdspeler er in. was in home cinema erg dramatisch. Met de versterkerswitch al weer wat beter. Maar het is gewoon een mislukt project geworden en mede dus door de zwakker preamp kwaliteiten van de sony. Ik ga het nu gewoon in 1x goed doen. Vind het ook niet zo'n goed plan met die luidsprekerkabels verwisselen, het is al een dradenzooi.
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Commander Chaos

Maar bij stereo-gebruik heb je geen last van de Sony-preamp. Dat zou uitstekend moeten klinken!

Rody

Citaat van: Commander Chaos op februari 10, 2006, 21:37:15
Maar bij stereo-gebruik heb je geen last van de Sony-preamp. Dat zou uitstekend moeten klinken!

Precies. Stereo zou gewoon normaal moeten klinken, daar heeft de Sony 0.0 mee te maken.

Ik vind het ook raar dat het in Multi-Channel dan zo 'slecht' klinkt.
Schakel je dan wel het voorversterkergedeelte van je stereo-amp uit tijdens films?
En je moet natuurlijk de kanalen met een dB meter afstellen terwijl je wel met je stereo-versterker-eindtrap speelt.

Ground 16v

Citaat van: larsie op februari  5, 2006, 13:13:06
Gelukkig heb ik de versterker bij een hifispeciaalzaak gekocht zodat ik hem terug kan brengen en een .............................

Heb je hier ook uitgelegd wat je bedoeling was toen je de primare kocht?
Welligd hebben zij een goede raad voor je... ;)
- Analogue Audio Puccini SE +Analogue Audio Meastro CD 24/96 (en tevens Dac voor de sony bravia blue ray speler)
-sony bravia blue ray- Sony Bravia kdl-40nx720f 
-Klipsch Rf7