Ipod batterij probleem

Gestart door Kronzilla, december 18, 2005, 15:21:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kronzilla

Beste medeforummers ik heb een probleem, nl mijn 20gb ipod (van 2004) zijn batterij is versleten denk ik, speelt nog op net,maar zodra losgekoppeld krijg ik indicatie dat batterij moet opgeladen worden. Hoeveel kost een vervanging ervoor? Volgens de policy van apple stuur je dan je werkende ipod (met defecte batterij en uit warranty) trug en dan krijg je een andere,refurbished,occasion of nieuwe ipod met zelfde spec's...
Iemand idee hoeveel dat zou kosten?


Mvg David

Jean Pierre

Citaat van: Kronzilla op december 18, 2005, 15:21:58
Beste medeforummers ik heb een probleem, nl mijn 20gb ipod (van 2004) zijn batterij is versleten denk ik, speelt nog op net,maar zodra losgekoppeld krijg ik indicatie dat batterij moet opgeladen worden. Hoeveel kost een vervanging ervoor? Volgens de policy van apple stuur je dan je werkende ipod (met defecte batterij en uit warranty) trug en dan krijg je een andere,refurbished,occasion of nieuwe ipod met zelfde spec's...
Iemand idee hoeveel dat zou kosten?


Mvg David

Een ander werkend antwoord op je probleem:  http://www.xmts.nl/ipodrepair/ of www.ipodrepair.nl

Kronzilla


TheSpeedSkater

Hoi, ik heb hetzelfde probleem...

Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf? Is het ook makkelijk om zelf de accu erin te zetten of kun je dat beter laten doen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jean Pierre

Citaat van: TheSpeedSkater op december 19, 2005, 10:02:22
Hoi, ik heb hetzelfde probleem...

Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf? Is het ook makkelijk om zelf de accu erin te zetten of kun je dat beter laten doen?

Wat ik er allemaal van heb gehoord is het bedrijf goed te vertouwen, je kan het zelf echter ook doen! dan krijg je de accu en een beschrijving opgestuurd(correct me if I'm wrong)

astrobart

volgens mij liep er bij inkoopacties ook een inkoop

TheSpeedSkater

Ik ben inderdaad zelf al aan de slag gegaan, de ipod is open  :)

Nu nog even wachten op de accu en dan kan ik weer genieten van mijn Ipodje... Hij werd nu nog kunstmatig in leven gehouden want als de stroom eraf ging, was het over...

;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kronzilla

bij mij idem, en het filmpje van dat forum bekeken,en een piece of cake...

TheSpeedSkater

De accu is binnen. Het net even de de batterij in de Ipod gestopt, echt 20 sec werk. Weer dicht drukken en klaar..

Het resultaat! Een nieuwe Ipod HIHOE :) Ik kan weer muziek luisteren op de fiets. Een zeer goedkope oplossing voor als je batterij kapot is.

Ik heb 3 dagen geleden geld overgemaakt naar het bedrijf en ik had het vandaag in de bus. Een prima service!

Groeten een tevreden Ipod bezitter
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

B.J.

He dat is een goed idee voor mijn viendin d'r ipod. Hij doet het nog wel maar max 5 uur?
Hoe lang doet die van jou het nu en hoeveel mA heb je?

TheSpeedSkater

ik heb 850 mAh...hij is nu aan het laden, dus ik kan nog niet zeggen hoelang hij het doet, zodra ik het weet, zal ik het hier posten..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

B.J.

Citaat van: TheSpeedSkater op december 22, 2005, 14:36:49
ik heb 850 mAh...hij is nu aan het laden, dus ik kan nog niet zeggen hoelang hij het doet, zodra ik het weet, zal ik het hier posten..

Zij heeft de 2G volgens mij en zou dus de 2200mAh versie kunnen nemen.

B.J.

He?

Zien jullie ook onder aan de pagina staan: About God?

Beetje raar toch?


http://www.xmts.nl/ipodrepair/nl/info_battery.html
   

TheSpeedSkater

Ja, ik zie het ook...

misschien een gelovig bedrijf?? Ach het maakt mij niet uit, ze hebben een mooie accu bezorgd :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jean Pierre

Het schijnt dat deze accu;s beter zijn en iets van 2 uur langer mee gaan oid O0

TheSpeedSkater

Klopt, op de site staat dat ze zelfs 55% beter zijn dan de oude accu, ik ben benieuwd...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kronzilla

Ik ben eigenlijk totaal niet te spreken over de gebruiksduur,  ??? met nieuwe accu haal ik maximum 4 uur (750mAh) op mijn 20Gieg iPod, in Apple Lossless formaat... staan zo'n 500 liedjes op... denk dt ik eens een andere codec ga proberen, mp3 met Lame-decoder, dat apple gedoe is kennelijk niet goed voor de batterij-levensduur  :-\
Ben echt teleurgesteld over de gebruiksduur...

TheSpeedSkater

Ik heb gewoon mp3 formaat erop staan maar volgens mij is mijn gebruiksduur een stuk langer dan de 4 uur die jij aangeeft...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kronzilla

Jah, als je de marginale AAC aan 128kbps gebruikt, dan haal je rond de 12 uur,maar vind het erg als je apple lossles gebruikt je aan maximum vier uur gebruiksduur komt  ??? >:(

Erik

Citaat van: Bas Janssen op december 22, 2005, 14:42:28
Zien jullie ook onder aan de pagina staan: About God?
Beetje raar toch?
http://www.xmts.nl/ipodrepair/nl/info_battery.html

Even verderop "Also, read as much as you can of the Bible.
Read especially the gospels in the New Testament."
Ach hij is gewoon zwaar gelovig en probeert zieltjes te winnen, niets mis mee (alhoewel het mijn smaak en mening niet is). Zou pas vervelend worden als hij op je gerepareerde iPod een klein logootje over god zou ponsen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

TheSpeedSkater

Ik heb mijn Ipod vandaag al een uurtje of 7 aangehad, maar geen probleem, accu staat nog op half vol...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kronzilla

IK bedoel dus een gewone ipod met hdd he,nie de nano,die heeft flashgeheugen. Ik ben teleurgesteld in de capaciteit, en ik zt de equaliser uit, en ik zap niet tss muziekstukken, en tracht zo zuinig mogelijk ermee om te gaan... toch kom ik niet aan die vooropgestelde duur, snap het niet, ik laad de batterij tot hij vol is en gebruik de ipod tot hij leeg is, en dat gaat sneller dan verwacht  >:(
op lossless-way is de batterijcapp. een schandalige ramp, zelfs met die nieuwe batterij  ??? >:(