Wanneer nieuwe series plasma's..?!?

Gestart door emmie, december 9, 2005, 16:44:27

Vorige topic - Volgende topic

emmie

Wie weet wanneer fabrikanten over het algemaan hun nieuwe modellen plasma's uitbrengen? Is dit al binnen 1 a 2 maanden te verwachten?

bmateijsen

De meeste merken hebben net de nieuwe generatie geintroduceerd..

emmie

De reden waarom ik dit vroeg was dat ik binnenkort een Hitachi 42pd7200 aan wil schaffen. En die zal vast wel goedkoper worden als de nieuwe serie uit is. Je blijft toch Nederlander... ;D

Weet iemand wanneer Hitachi zijn nieuwe serie plasma's uit zal brengen???

Richi

Vraag het eens aan Vincent van Smits in Arnhem (ook hier op het forum te vinden), hij verkoopt Hitatchi.
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

kohns

Elk merk brengt ongeveer elk jaar een nieuwe serie uit... Bij Pioneer is dat een aantal maanden geleden dus dat zal nog wel even duren.
Panasonic komt met hun nieuwe generatie in maart uit dacht ik.
Hitachi.... dat weet ik niet... maar Vincent zou het wel kunnen weten.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

wil

Citaat van: kohns op december 29, 2005, 15:06:33
Hitachi.... dat weet ik niet... maar Vincent zou het wel kunnen weten.
De nieuwste serie is van september vorig jaar.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Jimmy Conway

In het 4e kwartaal zullen er wel volop 1080 panelen komen.

Sodec

Citaat van: Jimmy Conway op januari  5, 2006, 14:59:42

Wat zijn 1080 panelen?

geert,
B&W 804S, B&W CWM650, B&W FPM5,Onkyo TX-SV545, Arcam FMJ A32, Onkyo DX-C540, Synn DV8000, QED, Monitor Das Hifi cable, Hitachi 42PD7200

wil

Citaat van: Geert Pieters op januari 11, 2006, 12:49:59
Wat zijn 1080 panelen?

geert,
Panelen met horizontaal 1080 beeldlijnen; HD(-ready) dus.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Oracle

Citaat van: Jimmy Conway op januari  5, 2006, 14:59:42

Dat vraag ik me af. Ik denk dat het 2e kwartaal 2007 wordt. Waarom? Er zijn net de eerste prototypen voorgesteld (althans: op 42" ), en als die eenmaal in massa-produktie gaan, duurt het nog wel een half jaar voor dat deze in Europa komen. Eerst zijn immers Japan en de USA aan de buurt.

Groet,
Mark

wil

Citaat van: Oracle op januari 11, 2006, 13:36:58
Dat vraag ik me af. Ik denk dat het 2e kwartaal 2007 wordt. Waarom? Er zijn net de eerste prototypen voorgesteld (althans: op 42" ), en als die eenmaal in massa-produktie gaan, duurt het nog wel een half jaar voor dat deze in Europa komen. Eerst zijn immers Japan en de USA aan de buurt.

Groet,
Mark
Wat betekent dat voor de intrede van HD-TV en HD-DVD/Blu-Ray voor de grote "consumentenstroom" in Europa?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Oracle

Niet zo veel, want de consument hier wordt dom gehouden, door de electronica-fabrikanten en winkeliers. "Er staat op HD-Ready, dus....". En op dit moment worden ook "HD" schermen verkocht (al hebben die volkomen andere resoluties, zoals 1024x1024. Dus de vraag vanuit de markt (die beinvloedt hoe snel een fabrikant zal zijn) is ook niet dusdanig dat die schermen er snel moeten komen.

Komt bij dat ik het nog wel een tijdje zie duren, voordat de eerste HD bronnen betaalbaar in de markt staan. Samsung kondigde een BR speler aan voor $1000,-. Reken daarvoor dus op een (dikke?) €1000,- hier. Ik zie mijn buurman dat nog niet uitgeven aan een speler. Die heeft net zijn dvd speler staan.

Weliswaar zullen de early adopters wel snel een machine kopen, maar als die de markt in de gaten houden, dan zien die ook dat de eerste generatie spelers zal worden uitgebracht, zonder de beloofde interactiviteit (dus enkel kunnen spelen van films, en meer niet), en dat die interactiviteit pas in de 2e generatie aanwezig zal zijn. Die zullen dus ook nog wat wachten.

Ofwel: ik denk dat pas in 2007 e.e.a. een beetje van de grond zal komen...

Groet,
Mark