Draco's Scandyna-/-Arcam - "HT" (-foto's volgen zsm, zoektocht nieuwe kabels)

Gestart door Dracoplasm, oktober 28, 2005, 11:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Durk

die puntjes en het balkje zijn voor het analoge gedeelte (dacht ik).
Bij een i heb je die niet. (kun je ze niet gewoon afknippen)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Dracoplasm

Tja weet niet, werkt alles dan nog goed? Kan hem anders erg moeilijk terug brengen...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Dracoplasm

Update, LCD is opgehangen, morgen wat pics... helaas wel een beetje scheef, ben niet zo'n doe het zelfer, waterpas etc gebruikt, is de vloer scheef  >:(

@ foto's:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35960.msg505339#msg505339 (pagina 1).

En heb de dvi kabel terug gebracht, mijn crappie s-video geeft bij nader inzien ook beeld genoeg voor die paar gedownloade dingetjes...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Dracoplasm

Update: Een nieuw luchtje: Armani - City glamour  ;D

En ben serieus aan het rondkijken naar een subwoofer, terwijl ik ook wel serieus aan het denken ben aan een stereo aanpassing ipv ht...
Iets van een NAD s serie versterker en een paar mooie Monitor audio silver... Of zelfs een setje Sonus Faber (als je dat zo schrijft), vind het erg lastig, aangezien ik wel heeeel erg veel film kijk.

Flickr photostream

Dracoplasm

En op zoek naar een eerste stap naar wat nieuwe stereo apparatuur:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38936.0

Flickr photostream

kippekop

Citaat van: Dracoplasm op december 11, 2005, 20:10:55
Update: Een nieuw luchtje: Armani - City glamour  ;D

En ben serieus aan het rondkijken naar een subwoofer, terwijl ik ook wel serieus aan het denken ben aan een stereo aanpassing ipv ht...
Iets van een NAD s serie versterker en een paar mooie Monitor audio silver... Of zelfs een setje Sonus Faber (als je dat zo schrijft), vind het erg lastig, aangezien ik wel heeeel erg veel film kijk.

Ik zou echt ook naar ww.bkelec.com kijken, de blx200 is een erg mooie subwoofer voor weinig centen, prima op een studenten kamer.

En om in de sfeer te blijven... hugo boss bottled, never change a "winning" team ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Dracoplasm

En weer een tikkie omhoog: Weer nieuw luchtje; Tommy Hillfiger's True star.
Van mijn vriendinnetje gehad omdat ik vandaag al weer 22 winters door ben gekomen  ;D

En nog steeds aan het twijfelen over een stereo aanpak, een sub komt er in eerste instantie toch maar niet, heb het gevoel dat mijn set laag genoeg gaat, wel iets voor de nabije toekomst maar stereo heeft voorrang!

Paar plaatjes voor de fun, de set van mijn vader:
NAD T-743 / NAD T-533 / Ixos 1005 + WBT / Monster Z1R / Mooie Vivanco scart kabel die ik ook eens ga testen ipv mijn eigen platte vivanco kabel.
Plaatjes:

Flickr photostream

Dracoplasm

Ben bezig met een nieuwe upgrade in het stereogebied.

Heb geboden op een Marantz cd38 / Tjoeb'99 met de volgende upgrades:
- AH AC noise killer
- AH Super Crystal
- AH Motor modificatie
In Augustus 2005 zijn er een nieuw loopwerk en nieuwe buizen (type: 6922) in gekomen.

Ik ga er toch wel vanuit dat dit mijn oude Philips cdspelertje en mijn Dv6200 met vlag en wimpel verslaat...
Anders ga ik kijken naar een andere dvd speler. Ik vind de NAD T-533 toch wel heel erg mooi klinken van mijn vader, en anders zit ik te denken om te kijken naar een Marantz DV6500.

Ik zoek dus iets om mijn stereo / cd geluid te verbeteren, en daarnaast naar een beeld / geluid verbetering bij dvd's, advies is altijd welkom, sacd is niet echt van belang. (budget +/- 250, aangezien bij de spelers dit op moeten brengen, de Tjoeb gaat zo'n 100+ kosten).

Na al dit gepiep, want ik weet nooit wat ik wil, ben ik weer een 20 tal dvd's rijker geworden.

Edit foto cd speler, uit de kast gehaald en eronder neergezet en wat tegels op en onder geplaatst ;D

Toch ook maar een plaatje van de Azur 640C, ookal is die al weer weg na een teleurstellende luistersessie, was een prachtig ding...

Flickr photostream

Dracoplasm

Update, nieuwe foto's op pagina 1 en twee, ook de opmaak aangepast!

Flickr photostream

astrobart

mooie set, maar van koffiezetten heb je geen kaas gegeten.
Senceo eruit en een knappe espresso machine zou ik zeggen ;D

Studenten moeten een goed koffie apparaat hebben namelijk. ;D

Jean Pierre

Citaat van: astrobart op februari  3, 2006, 12:37:47
mooie set, maar van koffiezetten heb je geen kaas gegeten.
Senceo eruit en een knappe espresso machine zou ik zeggen ;D

Studenten moeten een goed koffie apparaat hebben namelijk. ;D

Hele maal mee eens! Ik krijg de oude van mijn ouders op mn kamer : krups orchestra ;) (en ook een senseo je moet wat ;))

Mooie set overigens! Alleen zeg je :

Citaat van: Dracoplasm op januari 22, 2006, 12:12:44
Toch ook maar een plaatje van de Azur 640C, ookal is die al weer weg na een teleurstellende luistersessie, was een prachtig ding...

Hoezo teleurstellende luistersessie als het een prachtig ding is  ::)?

Dracoplasm

Naja t uiterlijk vond ik erg fijn, alleen het geluid viel me iets tegen.

Daarnaast is senseo wel heel relaxt op mijn kamer, we hebben in t huis ook wel een senseo beneden en ik heb zelf daar ook nog een brauwn koffie / cappucino maker... Maar goed als ik om 6 uur wakker wordt gaat een simpel koppie senseo in 2 min. ook wel dr in.

En bedankt voor de complimenten.

Flickr photostream

Dracoplasm

Nieuwe cd speler kanshebber.

Hebben mensen hier een mening idee over? Zou het erg op prijs stellen:

Marantz CD17 MK2!  8)

Helaas ondertussen verkocht, dus binnen een uur de subwoofer gevonden en opgehaald.

Flickr photostream

Dracoplasm

Eindelijk is mijn ht completer, heb een subje gekocht, puur om te beginnen/proberen, een Mordaunt Short 308.

Nu nog instellen, bak er nog niet veel van...

Edit: Het begint er op te lijken, niet overheersend maar zeker een verbetering, misschien maar eens uit gaan kijken naar een Klipsch KSW 10 oid, ookal heb ik vaker gehoord dat je hier wel de ruimte voor hebben moet.

Heb getest in Black Hawk Down en net bij Star Wars Episode 1, van het begin tot aan de Pot race. (klinkt erg lekker voor deze paar centjes)

Flickr photostream

R

Dracoplasm

Citaat van: Ruben op februari 21, 2006, 09:54:17
Houd ook de velodyne cht 8r in je hoofd.

Het is puur om op mijn gemak uit te proberen, ben alleen nog over de kabel aan het twijfelen en de plaatsing, plaatjes zijn te vinden bij de 'sticky' instellen sub, en onder aankoop vragen.

Ondertussen ook een nieuwe kabel voor de nieuwe aanwinst:

VLS tripple shielded sub kabel, 3 meter netjes afgesoldeerd met VLS plugjes (zou graag WBT hebben maar die gaan nog komen!).

Flickr photostream

Dracoplasm

En een nieuwe simpele htpc in elkaar gezet:

*Epox 8RDA Nforce2 chipset
*AMD Athlon XP 2600+ (FSB333)
*512MB DDR MDT (Cas2,5)
*Creative FX5200 64mb passief
*Aopen QF50 zwart
*250 GB maxtor met 16mb cache
*Microsoft wireless tobo + muis zwart

Totale kosten ruim 300 euro, lijkt me niet gek.

Alleen de cpu koeler gaat nog vervangen worden, verder is de pc nu al aardig stil.
Daarnaast komt er nog 512 extra ram in en binnenkort een extra harde schijf van 250GB.

Hij hangt in het netwerk, dus ik kan er ook op internetten.

Alleen over het geluid ben ik nog niet al tevreden. Ik kan mijn oude audigy erin zetten maar heb liever iets nieuwers. Ook de aansluiting op mijn receiver is nog een vraag.
Verder al een aardig dingetje.

HD materiaal 720p van de windows site draaid prima, maar hd materiaal (720p) van apple trekt die moeizaam in quiktime, maar via wmp gaat dit op 1 filmpje na wel goed, hoe kan dit?

Flickr photostream

Dracoplasm

Nieuwe ab RC3200  8)

De laatste foto zijn dus de krassen waar ik bang voor was, naja zeg nou zelf, dat valt best mee, bovenkant ziet er prima uit, heb er net al even mee gespeelt, en ga later maar eens macro's instellen. En dat voor 35 euro incl. verzenden!

Flickr photostream

Daklem

Dat ziet er heel goed uit voor 35 euro! dat is zeker geen miskoop geweest  O0

Nu lekker gaan genieten van het aparaatje en lekker op je gemakje instellen :D Ik ben trouwens benieuwd hoe hij je bevalt. Zelf ben ik nooit zon fan van all-in-one setjes. :)

ps; bedankt voor je pm'metje  ;D

Dracoplasm

Citaat van: Daklem op april  3, 2006, 19:27:59
Dat ziet er heel goed uit voor 35 euro! dat is zeker geen miskoop geweest  O0

Nu lekker gaan genieten van het aparaatje en lekker op je gemakje instellen :D Ik ben trouwens benieuwd hoe hij je bevalt. Zelf ben ik nooit zon fan van all-in-one setjes. :)

Ik ben ook geen fan van all-in-one setjes maar dis wel een leuke  ;D Ben ook zeer blij dat de krassen meevallen en voor dit bedrag zeker geen miskoop. Daarnaast eens kijken of de blacklight altijd aan kan wanneer ik de ab gebruik, kijk eigenlijk alleen film in t donker, om dan steeds op het lampje te drukken schiet ook niet op  >:(

Flickr photostream

graafke

dat valt zeker heel erg mee.....volgens mij is het gewoon een goede aankoop geweest....jammer dat ik mn versterker niet kan bedienen met een AB anders had ik ook wel iets dergelijks aangeschaft.  ;D

wat wordt voor jou de volgende upgrade?

Dracoplasm

Citaat van: graafke op april  3, 2006, 20:18:38

wat wordt voor jou de volgende upgrade?

;D

Ik weet het niet, misschien een betere versterker, iets om het stereo gebueren te verbeteren. Ik heb nou een aantal cd speler geprobeert maar niks is echt een verbetering. Misschien een andere dvd speler, waardoor ik de dvd speler via dvi aan mijn tv kan koppelen. Of mijn HTpc iets te verbeteren, er zijn mogelijkheden genoeg. Ik vind bv de Harman Kardon Signature Series 1.0 + 1.3 die nu te koop staan ook wel heel erg mooi (weet niet hoe Klipsch hiermee samen gaat), of een Marantz SR8300 / SR9200 ... Maar goed nogmaals, mogelijkheden genoeg, daarintegen ben ik nu ook best wel tevreden.  ;)

Flickr photostream

Dracoplasm

HTpc is de deur uit! Werd er gek van, rare fouten steeds bah, dus een redelijke dvi-d kabel gehaald en aan mijn 'echte' pc gehangen. AMD64 3400+ 2x512 6800GT. Daar bij een 10.000 rpm 36 HDD en 2x 250GB HDD.

5 meter dvi-d kabel htpc - lcd tv

Flickr photostream

Dracoplasm

Ik heb een nieuwe cdspeler aangeschaft, ga hem morgen ophalen, helemaal in Haarlem. 

Dus morgen waarschijnlijk wel wat plaatjes hier.

Het gaat om een Marantz CD6000 ose KI in nieuwstaat incl. doos etc   ;D

Lijkt me een leuke upgrade, nu nog een mooie kabel bedenken, heb wel een aardige maar mag wel iets beter.

Flickr photostream

Sk

Citaat van: Dracoplasm op september 18, 2006, 18:09:15
Ik heb een nieuwe cdspeler aangeschaft, ga hem morgen ophalen, helemaal in Haarlem. 

Dus morgen waarschijnlijk wel wat plaatjes hier.

Het gaat om een Marantz CD6000 ose KI in nieuwstaat incl. doos etc   ;D

Lijkt me een leuke upgrade, nu nog een mooie kabel bedenken, heb wel een aardige maar mag wel iets beter.

Hoor ik je nou Audioquest Copperhead zeggen?  ;D In ieder geval gefeliciteerd is een erg leuke speler.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9