Wybrand's Stereo HT

Gestart door W, oktober 25, 2005, 19:48:18

Vorige topic - Volgende topic

mchel

Citaat van: WyGo op november  7, 2006, 17:48:00
Vandaag in Eindhoven even bij De Hifiwinkel langs geweest. In 1 klap verliefd geworden op de Sonus Faber Cremona's die er stonden te spelen :) Ik was

Staan ze daar nog steeds op de Krell set?
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

kippekop

Citaat van: WyGo op november  7, 2006, 17:48:00
Vandaag in Eindhoven even bij De Hifiwinkel langs geweest. In 1 klap verliefd geworden op de Sonus Faber Cremona's die er stonden te spelen :) Ik was daar eigenlijk om even wat te vragen over het afstellen van m'n platenspeler. Hij kan namelijk nog wat verfijning gebruiken. Ik hoop in ieder geval dat het aan de afstelling ligt!!!

Daarna nog even naar een andere winkel in eindhoven geweest om naar wat speakers te kijken die wel binnen mijn budget zouden kunnen passen  :-\ . Goed, de iQ range van KEF valt af, veel te direct en scherp. Verder nog niets kunnen luisteren, het was druk en ik had geen afspraak gemaakt. Binnenkort waarschijnlijk een keer terug om te gaan luisteren naar Mordaunt Short 900 serie; CM1 van B&W; Tannoy Eyris; Quad 11L.

Heeft iemand nog meer tips om te gaan luisteren?

Groet,
Wybrand

Van de speakers die je daar hebt genoemd is de cm1 zonder enig twijfel de beste speaker. Wel redelijk wat power nodig, maar oh my wat een beauty. Wel met een b&w sound, dus ingetogen en licht warm...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Markaudio

Citaat van: kippekop op februari  6, 2007, 20:33:23
Van de speakers die je daar hebt genoemd is de cm1 zonder enig twijfel de beste speaker. Wel redelijk wat power nodig, maar oh my wat een beauty. Wel met een b&w sound, dus ingetogen en licht warm...
[/quote
Citaat van: kippekop op februari  6, 2007, 20:33:23

Daarin verschillen we dan van mening. De CM1 vind ik verre van neutraal. De Eyris is mijninziens een veel mooiere speaker.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

J.H

Citaat van: mchel op november  7, 2006, 21:29:40
Staan ze daar nog steeds op de Krell set?

Nope tenminste een week of 3 geleden niet, sterker nog er stond geen één Sonus Faber aangesloten :'(.
Had de cremona's ook nog een keer aangekeken, stonden toen voor het raam mooi te wezen..!

Mvg
Jan
JBL • Eminence • SVS • Apple

W

Citaat van: janh82 op februari  6, 2007, 22:19:00
Nope tenminste een week of 3 geleden niet, sterker nog er stond geen één Sonus Faber aangesloten :'(.
Had de cremona's ook nog een keer aangekeken, stonden toen voor het raam mooi te wezen..!

Mvg
Jan

kippekop

Citaat van: Markaudio op februari  6, 2007, 20:43:09
Daarin verschillen we dan van mening. De CM1 vind ik verre van neutraal. De Eyris is mijninziens een veel mooiere speaker.

Ik zeg ook nergens dat ze neutraal zouden klinken, mij gaat het toch nog altijd om lekker en natuurlijk klinken. Neutraal is niet altijd natuurlijk bij speakers...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Markaudio

Citaat van: kippekop op februari 10, 2007, 13:01:49
Ik zeg ook nergens dat ze neutraal zouden klinken, mij gaat het toch nog altijd om lekker en natuurlijk klinken. Neutraal is niet altijd natuurlijk bij speakers...

Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat de speakers neutraal zouden klinken ;). Mijn punt was wel duidelijk denk ik :P
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

R

Feli met je mooie camera!!! O0 O0..

advr

inderdaad, zag een hele mooie camera voorbij komen ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

W

Thanks mannen,

Zodra ik de set weer fatsoenlijk opgesteld heb zal ik es wat mooie foto'tjes posten :) (dat is 't idee althans)

Ik neem 'm wel een keer mee Ruben.

Ad, ik heb goed nieuws voor je in een PM!

Groet,
Wybrand

advr

Citaat van: WyGo op februari 12, 2007, 12:54:39
Thanks mannen,

Zodra ik de set weer fatsoenlijk opgesteld heb zal ik es wat mooie foto'tjes posten :) (dat is 't idee althans)

Ik neem 'm wel een keer mee Ruben.

Ad, ik heb goed nieuws voor je in een PM!

Groet,
Wybrand

Hoi Wybrand,

Ik heb het gelezen en beantwoord  ;D

Die foto's moeten er wel komen, zo makkelijk kom je er niet onderuit :o

Leuke zaak daar in Tilburg, alleen kom ik daar nooit. :P

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

R

W

Vandaag even mijn opstelling aangepast en wat foto gemaakt. De foto's kunnen eigenlijk nog wel een stukkie beter maar ik had niet veel tijd.

Een kameroverzicht, een setoverzicht en een foto van de bron die ik veruit 't meest gebruikt:

advr

lekkere relaxte luisterpositie ;D ;D

W

Erg vervelend, heb je een mooi fototoestel en ook (eindelijk) mooie speakers, heb je geen tijd voor beide  :'(

Ik heb dus even snel wat foto's geschoten om jullie toch te laten zien hoe 't nu staat. Ik beloof dat de echt mooie foto's nog komen ;)

Volgende upgrade: Speakerstands.

Mvg,
Wybrand

bmateijsen

Tijd voor goede stands wygo ;).

W

Citaat van: bmateijsen op maart 28, 2007, 20:26:23
Tijd voor goede stands wygo ;).

Yep, plus meubel. Hebben jullie nog wat!?

bmateijsen

Ik heb nog wel een set target stands.
Meubel, ga voor een basic creaktiv.

Citaat van: WyGo op maart 28, 2007, 20:28:49
Yep, plus meubel. Hebben jullie nog wat!?

royal d

ziet er toch prima uit zo? alles op z'n tijd toch ;)

Ben je er al over uit of het een beetje matchst met NAD?

W

Zo, nog even wat foto's gemaakt:

W

en nog twee:

W

Citaat van: D.E Yirci op maart 29, 2007, 00:58:32
ziet er toch prima uit zo? alles op z'n tijd toch ;)

Ben je er al over uit of het een beetje matchst met NAD?

De match met NAD, tsja... ik vrij weinig om het mee te vergelijken. De speakers zijn in ieder geval een stuk beter dan die ik had! Meer body en dynamiek. Trouwens, de plaatsing is er ook 'n stuk op vooruit gegaan! Ik moet nu even snel zorgen voor 'n betere plaatsing van de wharfedale's (op stands en wat losser). Ze staan nu namelijk op simpele houten kastjes die ze niet bepaald goed doen! Ik wil dan gelijk mijn set daar weg hebben en naar de andere kant van m'n kamer verhuizen. Probleem is dat ik dan een langere beeldkabel voor m'n tv moet kopen en ik nog een hele klerenkast kwijt moet :P

We zien wel, het is in ieder geval een beetje genieten en dat kon niet met de vorige set!

Mvg,
Wybrand

advr

ziet er allemaal goed uit hoor!!

probeer gewoon eens een paar knikkers (3 per box) eronder te leggen, even een gat in een bierviltje, knikker in het gat en box erop, hiermee ontkoppel je je boxen van de kast, kost ook niets en het geluid wordt ineens een stuk beter ;D ;D

Ad.

W

Citaat van: advr op april  2, 2007, 19:53:25
ziet er allemaal goed uit hoor!!

probeer gewoon eens een paar knikkers (3 per box) eronder te leggen, even een gat in een bierviltje, knikker in het gat en box erop, hiermee ontkoppel je je boxen van de kast, kost ook niets en het geluid wordt ineens een stuk beter ;D ;D

Ad.

Ad, dat ga ik maar eens proberen ja! Ben jij trouwens diegene die Leonard heeft gekocht bij Thommy? Die ene keer dat ie open was toen ik er langs kwam was ie verkocht :(

Beint

Citaat van: WyGo op april  2, 2007, 18:07:22
Probleem is dat ik dan een langere beeldkabel voor m'n tv moet kopen en ik nog een hele klerenkast kwijt moet :P

Zit jij ook al met je kleerkast in de knoop :P Ik heb ook altijd last van dat vervelende ding  :-X