Wybrand's Stereo HT

Gestart door W, oktober 25, 2005, 19:48:18

Vorige topic - Volgende topic

W

Aangezien de VAD afgelopen weekend mijn ogen(of beter oren) toch wel heeft geopend. Ben ik van plan in de komende jaren toch wat beters van mijn set te maken.

De set bestaat momenteel uit een Technics stereo casette receiver(SA-K5), met technics luidsprekers(SB-F5). Als bron gebruik ik mijn pc, en mijn iPod mini(apple lossless). Ik ben aan het kijken voor een speler.

Wat foto's:

Hier zie je mijn receiver, 'n oud ding. ik denk begin jaren 80?

Mijn speakers, op een zelfgebouwde stand(die ik even snel in elkaar heb getimmerd) waarschijnlijk uit hetzelfde jaar als m'n receiver.

En nog 'n overzichtje met m'n iPod mini 6Gb, en m'n philips draadloze hoofdtelefoon(waar ik nog geen enkele keer 'n zuiver geluid uit heb gekregen. Maar het is wel fijn om af en toe naar beneden te kunnen gaan en daar te gaan luisteren)

De plaatsing is in mijn kamer van 3 bij 3 verre van optimaal. Daarnaast zijn de luidspreker kabels aan elkaar geknoopte speakers kabels van midi setjes :-X . Verder heb ik geen sweetspot, aangezien mijn speakers tegenover m'n bed staan. Gelukkig maakt dat weinig uit, want ik heb laatst wat lopen experimenteren en heb daarbij mijn speakers recht tegenover elkaar gezet. Tussen mijn speakers staat mijn 'luister' stoel. En het klinkt als ik mijn speakers echt recht naar me toe richt(zie foto onder) stukken voller/dynamischer, echter de plaatsing klopt nog minder dan wanneer ik op mijn bed zou zitten met een ' normale' speaker opstelling.

kippekop

In één ding heb je zeker gelijk...het is weer wat anders dan er op de vad te zien/beluisteren was!!  ;D

Wat wil je gaan upgraden?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

W

Mijn bron als eerste. Ik zit te denken aan een DVD speler, aangezien ik volgend voorjaar een projector aan wil gaan schaffen. CD-speler zal dan later moeten komen. Daarnaast zit ik ook 'n beetje aan m'n LS kabels te denken. Oh, de projector is trouwens voor op m'n studentenkamer die er rond de kerst moet komen :)

Iets anders is het zeker weten. Beneden in de woonkamer hebben we een Bose 321 GS setje uit '03(jaja m'n ouders willen zo weinig mogelijk kabels en luidsprekers zien) met een philips ambilight LCD tv. Na de VAD wist ik meteen wat jullie bedoelden met Bose dit en dat  ;D

kippekop

Citaat van: WyGo op oktober 25, 2005, 20:15:51
Mijn bron als eerste. Ik zit te denken aan een DVD speler, aangezien ik volgend voorjaar een projector aan wil gaan schaffen. CD-speler zal dan later moeten komen. Daarnaast zit ik ook 'n beetje aan m'n LS kabels te denken. Oh, de projector is trouwens voor op m'n studentenkamer die er rond de kerst moet komen :)

Iets anders is het zeker weten. Beneden in de woonkamer hebben we een Bose 321 GS setje uit '03(jaja m'n ouders willen zo weinig mogelijk kabels en luidsprekers zien) met een philips ambilight LCD tv. Na de VAD wist ik meteen wat jullie bedoelden met Bose dit en dat  ;D

Hehe... één advies:  ga kijken wat je op de langere termijn wilt, ipv in een keer alles goedkoper te kopen, en later spijt te krijgen. Koop dus liever twee goede fronts, ipv 5 speakers en een subwoofer voor hetzelfde geld. Denk ook na wat je wilt: stereo of surround, en als je surround wilt, of je dan een aparte cd speler en dvd-speler wilt, zo niet koop dat in ieder geval een beetje acceptabele dvd-speler voor je cd'tjes... breidt je set langzaam uit, daar heb je op de langere duur veel meer plezier aan (en ik kan het weten, ben ook voor de te snelle weg gegaan  ;))

W

oke, bedankt voor de tip :)

Ik ben van plan op mijn studentenkamer niet verder te gaan de stereo HT, dus wel met een projector. Daar zal waarschijnlijk nog een dedicated CD-speler komen. Ik ga waarschijnlijk in de komende week een DVD speler kopen. Om in ieder geval een speler te hebben. Nieuwe speakers + versterker(s) gaat nog wel 'n tijdje duren.

Wybrand

kippekop

Citaat van: WyGo op oktober 26, 2005, 17:26:40
oke, bedankt voor de tip :)

Ik ben van plan op mijn studentenkamer niet verder te gaan de stereo HT, dus wel met een projector. Daar zal waarschijnlijk nog een dedicated CD-speler komen. Ik ga waarschijnlijk in de komende week een DVD speler kopen. Om in ieder geval een speler te hebben. Nieuwe speakers + versterker(s) gaat nog wel 'n tijdje duren.

Wybrand

Kijk zeker eens 2e hands voor dit soort dingen. Ik verkoop bijvoorbeeld binnenkort mijn nad stereo set, is vrijwel nieuw, maar omdat ik toch overga op puur surround wil ik al mijn centen daarin investeren. Wellicht interessant voor je...is één van de mooiste instapsetjes die je kunt wensen, vooral de c352 staat als zeer goed bekend...en scheelt je zo 40% van de aankoopprijs voor iets dat gloednieuw is (al die upgrade mensen hier op het forum bezorgen je dat wel ;))

W

bedankt voor het aanbod, maar het geld groeit momenteel eventjes niet op m'n rug...

Zaterdag ga ik kijken naar 'n DVD speler in Tilburg. de NAD t513. Daarnaast nog even wat andere dingetjes bekijken :)

Kippekop, heb jij ook ergens een set gepost op 't forum, ik kan em niet vinden namelijk.

Wybrand

kippekop

Citaat van: WyGo op oktober 27, 2005, 17:55:52
bedankt voor het aanbod, maar het geld groeit momenteel eventjes niet op m'n rug...

Zaterdag ga ik kijken naar 'n DVD speler in Tilburg. de NAD t513. Daarnaast nog even wat andere dingetjes bekijken :)

Kippekop, heb jij ook ergens een set gepost op 't forum, ik kan em niet vinden namelijk.

Wybrand

Nope, ben inmiddels helemaal aan het switchen naar surround. Dus ik moet nog twee rears, center, subwoofer kopen. En dan een upgrade van receiver/dvd-speler...wellicht in de toekomst eens de updates inderdaad bijhouden ;)

W

oke, dan wachten we het rustig af.

Wybrand

W

het is dus toch de NAD t-513 geworden. Ik heb 'm nu bijna 10 minuten spelen, en je merkt 't echt goed dat er 'n andere bron word gebruikt  :o(in positieve zin). Dus ik ben helemaal blij!!! :D

Wybrand

bmateijsen

Citaat van: WyGo op oktober 29, 2005, 16:17:46
het is dus toch de NAD t-513 geworden. Ik heb 'm nu bijna 10 minuten spelen, en je merkt 't echt goed dat er 'n andere bron word gebruikt  :o(in positieve zin). Dus ik ben helemaal blij!!! :D

Wybrand

Gefeliciteerd!

W

Citaat van: bmateijsen op oktober 29, 2005, 18:43:39
Gefeliciteerd!

Dankje,

Ik heb inmiddels heel m'n CD collectie beluisterd, en het is echt duidelijk 'n verbetering in mijn set! Die rare speakeropstelling is inmiddels niet meer nodig, zo veel scheelt 't. Het geluid is veel voller en het komt wat meer van de speakers af. Ik heb vandaag echt alles behalve 'n miskoop gedaan!

Nu wachten op m'n nieuwe LS kabels die ik volgende week hopelijk binnen heb.

R

Citaat van: WyGo op oktober 29, 2005, 19:51:39
Ik heb inmiddels heel m'n CD collectie beluisterd, en het is echt duidelijk 'n verbetering in mijn set!

Zo, dat doe je snel ;D... feli met je nieuwe speler. Tijd voor wat nieuwe cd's dan.

W

Dat doe ik zeker snel ;)
ach je moet eens beginnen he? bedankt voor de feliciaties!
december komt eraan, dan is de software vast goedkoper te krijgen, even geduld hebben dus.

FrankB

Citaat van: WyGo op oktober 29, 2005, 21:20:33
Dat doe ik zeker snel ;)
ach je moet eens beginnen he? bedankt voor de feliciaties!
december komt eraan, dan is de software vast goedkoper te krijgen, even geduld hebben dus.

Volgens mij dan juist duurder ;). Maar je kunt genoeg websites vinden waar je voor veel redelijkere prijzen muziek kunt aanschaffen.

En natuurlijk de felicitaties met je dvd-speler!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

W

Ik ben nog niet verder gekomen dan Bol.com en de free record shop en van leest. ik heb in ieder geval 3 cd's in de bestelling staan welke ik op de VAD heb gehoord, echt hele gemene muziek voor 'n set. Ik denk dat mijn set erdoor gaat verzuipen :P

En ook jij bedankt Frenk!

Wybrand

FrankB

Citaat van: WyGo op oktober 29, 2005, 21:27:24
Ik ben nog niet verder gekomen dan Bol.com en de free record shop en van leest. ik heb in ieder geval 3 cd's in de bestelling staan welke ik op de VAD heb gehoord, echt hele gemene muziek voor 'n set. Ik denk dat mijn set erdoor gaat verzuipen :P

Zoek anders bij amazon.com in de used section. Leuke prijzen voor nieuwe cd's en lagere verzendkosten. Verder is ook ebay een bron van muziek, goed zoeken en je vindt enorm veel!

W

Ruben, mooie link, ik wist niet dat dat zo was. Ik heb laatst dan wel de matrix trilogy voor 15 euro aangeschaft bij de FRS. Volgende wat ik koop ga ik bij alle winkels vergelijken, je moet wat als student eh :)

Frenk, Ik ga het eens bekijken, bedankt voor de link en de tip!

nog even 'n foto van m'n nieuwe/eerste dvd speler + versterker in m'n eigen topic:

beunky

Citaat van: WyGo op oktober 29, 2005, 21:27:24

En ook jij bedankt Frenk!

Wybrand

Als je écht heftige muziek wilt waar een set het ERG moeilijk mee heeft, zou je eens een heel erg goede uitvoering van het Requiem van Verdi kunnen proberen. Die van Abbado en het Berliner is er zo een (overigens wel opletten, de akoestiek in de Berliner Filharmonie is erg droog dus dat klopt wel als je dat hoort), met name het Dies Irae werkt erg goed als testrack...
Moet natuurlijk wel je muziek zijn ;D ;D ;D ;D
Op de meeste sets loopt dit helemaal dicht en wordt het een grote brij, een echt goede set heeft hier veel minder tot helemaal geen moeite mee :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

Citaat van: beunky op oktober 30, 2005, 00:21:13
Als je écht heftige muziek wilt waar een set het ERG moeilijk mee heeft, zou je eens een heel erg goede uitvoering van het Requiem van Verdi kunnen proberen.

Hé toevallig hier gisteravond aan een kamer vol visite laten zien/horen. De meesten gaan de dvd ook aanschaffen ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

W

Beunky, is dat de dvd op de volgende site?

http://www.amazon.com/gp/product/B000066C6K/102-5634243-9176926?v=glance&n=130&n=507846&s=dvd&v=glance

Citaat van: Martin_M op oktober 30, 2005, 11:30:23
Hé toevallig hier gisteravond aan een kamer vol visite laten zien/horen. De meesten gaan de dvd ook aanschaffen ;D

Dat komt misschien omdat jou set er geen moeite mee heeft, of wel?

Wybrand

FrankB

Citaat van: WyGo op oktober 30, 2005, 12:03:41
Beunky, is dat de dvd op de volgende site?

http://www.amazon.com/gp/product/B000066C6K/102-5634243-9176926?v=glance&n=130&n=507846&s=dvd&v=glance

Wybrand

That's the one :)

W

oke,

Het plaatsen van de bestelling lukt alleen niet  :-\ kan iemand me uitleggen hoe 't op amazon.com ongeveer werkt?

Wybrand

Martin_M

Citaat van: WyGo op oktober 30, 2005, 12:03:41

Wybrand

Ik vind zelf dat m'n set dit stukkie muziek erg leuk neerzet.

Hij is trouwens ook bij NLStore.nl te krijgen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)