Wybrand's Stereo HT

Gestart door W, oktober 25, 2005, 19:48:18

Vorige topic - Volgende topic

beunky

Citaat van: WyGo op oktober 30, 2005, 12:03:41
Beunky, is dat de dvd op de volgende site?

http://www.amazon.com/gp/product/B000066C6K/102-5634243-9176926?v=glance&n=130&n=507846&s=dvd&v=glance

Dat komt misschien omdat jou set er geen moeite mee heeft, of wel?

Wybrand

Zoals al gezegd, dat is hem inderdaad.
Je kunt hem het beste gewoon in Nederland bestellen, of anders eens kijken bij de Europese vestigingen van Amazon (ivm de invoerrechten e.d.), ook www.jpc.de kun je nog proberen :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

W

heren bedankt voor de tips, ik zet 'm zo in de bestelling!

Wybrand

W

De DVD is besteld!

Verder wou ik aan jullie vragen, wat voor verschil ik zal gaan merken met de upgrade naar een NAD c352(geintegreerde versterker).

Wybrand

R

Die staat volgens mij nu 2dehands te koop.

W

inderdaad, is het moeilijk te zeggen omdat jullie die speakers+versterker niet kennen(die ik heb)?

Sja, zoieso staat 't natuurlijk stukken beter bij m'n DVD speler. En ik heb meer aansluitmogelijkheden, nu kan ik eignelijk maar 1 bron aansluiten. En ik heb 't idee dat ie toch wel wat toe gaat voegen vergeleken met deze versterker die ik nu heb.

Iemand raad?

Wybrand

W

Citaat van: Jack van Dijk op oktober 31, 2005, 20:54:34
Precies, plus dat ik een beetje het gevoel heb dat de speakers dan best wel eens de zwakste schakel zouden kunnen zijn, zodat je het potentieel van de NAD niet volledig benut.
Begrijp het argument, maar is iets waar ik mijzelf nooit door heb laten leiden.
Het blijft lastig zeker in het geval van tweedehands waarbij je het vaak niet eerst kunt uitproberen.

Jack

inderdaad. De speakers zullen dan idd zeer waarschijnlijk de zwakste schakel zijn. Ik mis nu af en toe al wat laag, wat gewoon niet weer gegeven kan worden door mijn speakers. Het probleem is dat dit aanbod er NU is :P btw, als ik het aanbod vorige week vrijdag had gezien, had ik zowel de versterker als CD-speler van Kippekop overgenomen.

lastig dit. wat zou jij(Jack) in dit geval doen?

Wybrand

W

:) sja 'n opwelling is 't zeker. Ik zit er nu eigenlijk aan te denken, eerst 'n set te maken, en vervolgens upgrades te gaan doen, want het zijn nu geen upgrades, het zijn aankopen. Als het niet bevalt, zou ik 't eventueel zelf weer te koop kunnen zetten toch?

Wybrand

R

Ik denk ook dat het een mooie aankoop en aanwinst zal zijn. Zeker icm met je 513...

W

oke, thnx voor de input! ;)
Dan wachten we nu Kippekop z'n bericht maar af! straks heeft ie 'm al verkocht  :P >:D

Wybrand

R

Citaat van: WyGo op oktober 31, 2005, 21:23:08
oke, thnx voor de input! ;)
Dan wachten we nu Kippekop z'n bericht maar af! straks heeft ie 'm al verkocht  :P >:D

en?

W

Het bericht was zeeeer positief! :)

Wybrand

W

Ah, kijk. m'n LS kabel is binnen, ik ga em er zo even aanhangen. Jullie horen vanavond weer van mij :D

Wybrand

W

:o :o :o :o

Wow, wat een verschrikkelijk lekker verschil maakt deze kabel(van den hul the clearwater) vergeleken met de simpele stroomdraadjes die hiervoor in m'n set hingen! Ik ga hieronder even proberen te omschrijven wat er gebeurt is met mijn geluid:

Het viel eigenlijk vanaf de eerste paar seconden al op, dat dit geen miskoop was(zeker niet voor maar 'n paar tientjes)! Om te beginnen, de plaatsing is er echt stukken op vooruit gegaan. Gisteren nog, ergerde ik mij eraan, dat Sarah Mclachlans' stem(en die van anderen) uit twee speakers kwam. Dit is volledig opgelost! ik kan d'r nu bijna aanwijzen! Naast de vocalen, vallen ook instrumenten beter op hun plaats. hiermee ga ik gelijk naar punt twee:

De breedte van mijn geluidsbeeld is ongelooflijk verbeterd. Als ik het vergelijk met mijn stroomdraadjes, dan zou ik kunnen zeggen dat ik met die stroomdraadjes, het geluid alleen van tussen de luidsprekers vandaan hoor komen.(sorry voor deze vage zin) Maar nu met deze kabel, hoor ik 't ook naast m'n speakers, en voor m'n gevoel veel beter op z'n plaats(punt 1).

Daarnaast, is het hoog veel helderder en opener geworden(bedoelen jullie dit dan met 'n gordijn? ???) Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat sommige mensen deze VDH nog al scherp vinden klinken, maar daar heb ik totaal geen last van. Is dat scherpe gecompenseerd door 'n ander component in mijn set, of is het in mijn oren gewoon niet scherp?

Daarnaast is het laag minder brommerig. Waar ik in 'n paar posts terug zei dat ik dacht dat mijn speakers het laag niet weer kunnen geven, weet ik het nu zeker.

Verder lijkt 't wel alsof het hoog en midden beter met elkaar samen spelen, niet los van elkaar. Maar wel elk hun eigen deel, dus geen brij.

Al met al, 'n echte goede aankoop! Bedankt Dracoplasm!

Wybrand

wil

Gefeliciteerd! Altijd leuk zo'n onverwachte upgrade :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

W

Bedankt!

Dat is 't zeker! Ben er echt blij mee! :D

Wybrand

W

Nog even snel('n slechte) foto geschoten van hoe 't er nu bij staat. Ik heb eerst nog even m'n kamer verbouwd  >:D
Versterker en DVD speler naar de andere kant van m'n bureau(versterker eronder, omdat ie minder breed is dan m'n speler maar wel dieper, dus kan ik em er niet handig opzetten en ook niet andersom). De kabels waren net te kort om 't te halen :P

Wybrand

kippekop

Citaat van: WyGo op november  1, 2005, 19:59:38
Nog even snel('n slechte) foto geschoten van hoe 't er nu bij staat. Ik heb eerst nog even m'n kamer verbouwd  >:D
Versterker en DVD speler naar de andere kant van m'n bureau(versterker eronder, omdat ie minder breed is dan m'n speler maar wel dieper, dus kan ik em er niet handig opzetten en ook niet andersom). De kabels waren net te kort om 't te halen :P

Wybrand

Je zit er nu wel erg dicht op trouwens! Ik vond ook bij de kabels die ik laatst had gekocht ipv bouwmarkt kabels dat er een goede verbetering kan plaatsvinden, vooral het niet meer horen van de speakers valt op. Ik zie je in ieder geval zaterdag...de nad staat niet alleen een stuk beter bij je set, hij heeft ook enorm veel mogelijkheden, en is als apart pre of versterker te gebruik mocht je dat in de toekomst nog willen. Langzaam maar zeker upgraden werkt nog steeds beter dan in één keer alles in mijn ogen :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

W

Ik zit er inderdaad dicht op  :-\  kamer van 3 bij 3 waar nog 'n bed en m'n bureau in staan  :P
Nadat ik misschien strax die NAD van jou heb overgenomen, worden de volgende upgrades een rijbewijs en 'n kamer :) De financiele kant daarvoor is al klaar  8)

Inderdaad stapjes. tot nu toe zijn mijn stappen wel wat snel achter elkaar ::) maar ik geniet er echt wel van! en daar gaat 't tenslotte om!

Wybrand

PaulSQ

Hi Wybrand,

Bij mij gaven deze v/d hul kabels een verschrikkelijk resultaat (niet overdreven). Ik speel nu met oehlbach kabels die mij goed bevallen maar diverse mensen hier absoluut niet. Wellicht illustreert dit hoe belangrijk de match is tussen de verschillende componenten.

Wel zou ik als ik jou was de speakers ook upgraden, anders doe je de NAD apparatuur echt te kort!
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

PaulSQ

Enerzijds klopt helemaal ;D, anderzijds zijn de speakers nu wel met aanzienlijke achterstand de zwakste schakel, speakers op 't niveau van de cd speler en amp zou de set mooi in balans brengen!

Maar inderdaad, ik deel je ervaring mbt upgraden :P
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

W

Citaat van: PaulSQ op november  1, 2005, 23:55:24
Hi Wybrand,

Bij mij gaven deze v/d hul kabels een verschrikkelijk resultaat (niet overdreven). Ik speel nu met oehlbach kabels die mij goed bevallen maar diverse mensen hier absoluut niet. Wellicht illustreert dit hoe belangrijk de match is tussen de verschillende componenten.

Wel zou ik als ik jou was de speakers ook upgraden, anders doe je de NAD apparatuur echt te kort!

Speakers gaan volgend jaar pas ge upgrade worden...Deze versterker komende zaterdag(misschien) zou eigenlijk ook pas volgend jaar aangeschaft worden, maar dit is 'n hele mooie aanbieding :D

Citaat van: Jack van Dijk op november  2, 2005, 00:04:52
Tja, en als die zijn speakers dan geupgrade heeft dan wordt iets anders wel weer de zwakste schakel. En zo blijven we met zijn allen bezig  ;D

Jack

Idd, zo blijft 't maar doorgaan !

Groet,

Wybrand

W

Zojuist m'n nieuwe versterker opgehaald(NAD c352), morgen foto's + bevindingen

Wybrand

W

Citaat van: Ruben op november  6, 2005, 09:49:02
Misschien wordt het een en ander wat duidelijker als bar even toelicht wat ie zelf heeft staan...

Hoi Ruben,

Dat zeker! alleen toch liever niet in mijn topic. Ik wil het wel voornamelijk over mijn set hebben in dit topic, en niet de zoveelste discussie(die waarschijnlijk uit gaat lopen in 'n kabeldiscussie).

MvG.
Wybrand

W

Citaat van: Jack van Dijk op november  6, 2005, 10:58:59
Gelijk heb je. En nu zitten we natuurlijk met zijn allen op die nieuwe foto's te wachten!

Jack

OK OK OK!!

Hier zijn dan 'n paar nieuwe foto's.

Hieronder de software waar ik 't nu mee moet doen, dat word de komende tijd flink upgegrade denk ik.

2 remotes. Weet iemand van jullie wat voor kabel ik moet gebruiken om die 12V trigger te kunnen gebruiken? vind 't maar vervelend met 2 remotes :|

Naast het feit dat de versterker er veeeeeel beter uitziet O0 8) is hij toch ook wel beter dan de vorige technics. Meer detail. En je merkt dat ie gewoon genoeg vermogen heeft, heb nog geen een keer een ingezakt geluidsbeeld gehad, wat ik bij de technics wel had.

Verder heb ik nog 'n IXOS interlink erbij gekregen van Kippekop(thanks!). Door deze interlink speelt het allemaal wat voor me af, ipv dat ik er midden inzit. Ik weet nog niet wat ik fijner vind. Ik kom er nog op terug

Klein verslagje van mijn middag naar A'dam:

Ik had geluk dat ik met mijn ouders mee kon liften, die gingen door naar Friesland. Ze wouden mij graag even af zetten bij Kippekop. Toen Kippekop de deur opendeed stond er al 'n lekker muziekje te draaien. Toen we na een korte 'kennismaking' naar de woonkamer liepen kon ik mijn blik niet meer van het audio/video hoekje afhouden ;D Zijn Paradigm studio 20's zien er toch wel 'n stuk beter uit dan mijn technics :P Voordat we gingen zitten even kort staan praten. het viel me gelijk op dat de speakers die hij heeft staan een maatje groter zijn dan de mijne. Met een hoog volume klonken ze toch lekker rustig, wat mooi meegenomen is met onze gedeelde muzieksmaak. Eigenlijk hebben we niet echt 'technisch'  geluisterd. De muziek speelde op de achtergrond van onze gesprekken. Tussendoor af en toe een goed beeld gekregen van Kippekop zijn set. Kortweg gewoon 'n mooie set. Jammer dat hij de set niet zo'n 45 graden mag draaien :'( (maar 'n mens kan niet alles hebben).

Eenmaal de versterker in m'n weekendtas geladen, met z'n tweeen nog even naar de tram gelopen. Goh, ik heb van dat ritje in de tram eigenlijk net zoveel genoten als van de middag bij Kippekop. Ik was namelijk nog nooit echt in A'dam geweest. Ik als bouwkundige(op weg naar architect) vond het allemaal wel erg interessant!!!

Kippekop bedankt!

nu ga ik weer even lekker genieten 8)

Wybrand

kippekop

Citaat van: WyGo op november  6, 2005, 14:14:38
OK OK OK!!

Hier zijn dan 'n paar nieuwe foto's.

2 remotes. Weet iemand van jullie wat voor kabel ik moet gebruiken om die 12V trigger te kunnen gebruiken? vind 't maar vervelend met 2 remotes :|

Naast het feit dat de versterker er veeeeeel beter uitziet O0 8) is hij toch ook wel beter dan de vorige technics. Meer detail. En je merkt dat ie gewoon genoeg vermogen heeft, heb nog geen een keer een ingezakt geluidsbeeld gehad, wat ik bij de technics wel had.

Verder heb ik nog 'n IXOS interlink erbij gekregen van Kippekop(thanks!). Door deze interlink speelt het allemaal wat voor me af, ipv dat ik er midden inzit. Ik weet nog niet wat ik fijner vind. Ik kom er nog op terug

Klein verslagje van mijn middag naar A'dam:

Ik had geluk dat ik met mijn ouders mee kon liften, die gingen door naar Friesland. Ze wouden mij graag even af zetten bij Kippekop. Toen Kippekop de deur opendeed stond er al 'n lekker muziekje te draaien. Toen we na een korte 'kennismaking' naar de woonkamer liepen kon ik mijn blik niet meer van het audio/video hoekje afhouden ;D Zijn Paradigm studio 20's zien er toch wel 'n stuk beter uit dan mijn technics :P Voordat we gingen zitten even kort staan praten. het viel me gelijk op dat de speakers die hij heeft staan een maatje groter zijn dan de mijne. Met een hoog volume klonken ze toch lekker rustig, wat mooi meegenomen is met onze gedeelde muzieksmaak. Eigenlijk hebben we niet echt 'technisch'  geluisterd. De muziek speelde op de achtergrond van onze gesprekken. Tussendoor af en toe een goed beeld gekregen van Kippekop zijn set. Kortweg gewoon 'n mooie set. Jammer dat hij de set niet zo'n 45 graden mag draaien :'( (maar 'n mens kan niet alles hebben).

Eenmaal de versterker in m'n weekendtas geladen, met z'n tweeen nog even naar de tram gelopen. Goh, ik heb van dat ritje in de tram eigenlijk net zoveel genoten als van de middag bij Kippekop. Ik was namelijk nog nooit echt in A'dam geweest. Ik als bouwkundige(op weg naar architect) vond het allemaal wel erg interessant!!!

Kippekop bedankt!

nu ga ik weer even lekker genieten 8)

Wybrand

Wybrand, eerlijk is eerlijk, het ziet er echt super uit zo op je bureau! Had de rest van je computer hoek nog niet gezien maar dat is echt top!

Inderdaad, niet al te technisch geluisterd, lekkere gesprekken over het studentenleven en de enorm zware levens die we wel niet hebben  ;) ;D
De speakers heb ik maar wat meer de kamer ingehaald, en dat klonk (gelukkig?) een stuk beter al, het kwam wat meer los en iets minder overheersende bas (die paradigm's kunnen behoorlijk laag). Ook leuk om met wybrand er nog een keertje achter te komen dat er eigenlijk lang niet zoveel laag in de meeste opnames zit als veel auto boomboxen ons doen geloven :) De gezamelijk muzieksmaak (redelijk rustige muziek, van lounge, jazz tot maffe franse straatmuziek ;))

Als je de verschillen tussen de kabels en deze versterker nu hoort op deze speakers zal het straks een nog groter verschil geven op je toekomstige nieuwe speakers (hoe ver of dichtbij dat ook zal zijn). Ik dacht al dat die interlink redelijk laid-back was...maar dat blijkt nu dus inderdaad zo te zijn.

Anyway, bedankt nog voor het flesje wijn (ik voelde me wel lekker lullig toen ik zei dat ik niet zo'n wijnliefhebber was en jij met een flesje wijn op de proppen kwam...  :-[ ), maar hij gaat zeker binnenkort met veel plezier genuttigd worden!

Ik kom zeker als je set wat verder gevorderd is (en je op jezelf woont?) nog eens langs!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome