Mooiste, scherpste beeld

Gestart door Dru, oktober 22, 2005, 12:43:21

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Queen return of the champions en daarna fifth element superbit en Star ship troopers SB.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

RuudG

Citaat van: jowi op oktober 29, 2005, 12:36:52
de dvd is gewoon super, de HD versie voegt slechts op microdetail daar wat aan toe, maar je moet echt zoeken. Heeft natuurlijk te maken met het feit dat het computermateriaal is en geen film/video
Inderdaad een mooie DVD, maar dat de HD versie niet een verbetering oplevert komt doordat de broadcaster of toeleveraar hiervan er een zooitje van gemaakt heeft. Heeft niets met computermateriaal versus film/video te maken. Een echte highdef versie kan duidelijk beter zijn dat dit. Je gaat nog veel geld uitgeven als goed HD materiaal op disc te koop komt :)

jowi

Citaat van: RuudG op december 17, 2005, 15:01:53
Je gaat nog veel geld uitgeven als goed HD materiaal op disc te koop komt :)
Ben ik ook bang voor... ik ben al aan het sparen ;)

Muziekfreak

Dts track van u571 is erg mooi de plaatsing is net echt, je hoort diepte in je rears en fronts kortom echt het idee dat je er bij bent. Qua beeld een van de mindere maar dat is bewust zo gedaan donker en nogal gefiltert.

Dts track van resident evil deel I bv mag je ook zeker niet onderschatten, Het geluid is fenomenaal tenoemen en de beeldkwaliteit is ook erg scherp en kleurrijk weergegeven.

Mooiste lees referentie dvds vind ik nog altijd Pixar cgi films. Eigenlijk wel bekend neem ik aan vanwege het kleurrijk en strak beeld voornamelijk ROOD een lastige kleur voor welk principe beeld dan ook zul je nergens mooier treffen als in en cgi film. Immers kunnen vermoed ik dan met tinten/kleurentemp aanpassen en dergelijke,om wat aangenamer maken qua zicht. met (normale films) kleren zal dat ook wel gaan maarja dan kom je uit op een roze trui ipv rood vermoed ik.
Puur giswerk deze hoor.

Er zijn veel films die ik het aanzien waard vind, Lord of the rings,jurrasic park,kingdom of heaven,the last samurai..maarja daar ging het hier niet over.  ::) ;)

Maar laten we wel wezen echte slechte dvds zijn erniet meer qua opnames.

GTDesign

Sahara, de hele film is aan de wat groenige kant maar wel scherp.

Dru

Net de dvd van Katie Melua gekeken. Schitterend plaatje  :)

GPO

Citaat van: robbiedobbie op oktober 23, 2005, 00:27:15
phil collins, first farewell tour.

Mee eens! Erg scherp beeld.  :o

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

Durk

Citaat van: GTDesign op januari  7, 2006, 19:32:33
Sahara, de hele film is aan de wat groenige kant maar wel scherp.

inderdaad die is bovengemiddeld scherp.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

squeek

hoi,

ik vind batman begins enorm goed beeld, geluid trouwens ook. ik heb niet zo de beste projector (epson tw-10) maar met deze dvd stond ik echt versteld van het beeld. mijn absolute nummer 1 tot nu toe.

welke ik ook erg goed vind is de oude star wars reeks. die zijn erg mooi scherp.

ik ben zelf erg benieuwd naar phil collins first farewell tour, heb em gisteren pas gekocht en nog niet kunnen zien. zodadelijk eens doen denk.

greetz

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Rick-DTS

Citaat van: Dru op januari  7, 2006, 20:29:37
Net de dvd van Katie Melua gekeken. Schitterend plaatje  :)

Hoe is het geluid van deze dvd ?
Heb je de regio 1 of twee ?

Rick

Rody

Michael Bublé - Caught in the act vind ik ook erg goed :)

robbiedobbie

Citaat van: Rick-DTS op februari  5, 2006, 21:31:56
Hoe is het geluid van deze dvd ?
Heb je de regio 1 of twee ?

Rick

heb 'm ook en volgens is ie gewoon 2 kanaals
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

WickedGame

Met stip op 1

Jean Michel Jarre live in China

Hij is THX gemasterd, en opgenomen met HD-Camera's. En dat is toch wel te zien ondanks dat het terug geschroeft is naar PAL. Het beeld is verbluffend scherp. Het geluid is ook super goed afgemixed, en in een surround opstelling een superbeleving.

Andere toppers:

- Hero
- House of flying dagers
- Gladiator
- Incredibles
- Phil Collins - The Last Farewell Tour

de blauwe lucht

ja dat is waar
erg mooie dvd goed beeld en geluid
denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb

Bionica

Citaat van: WickedGame op februari 14, 2006, 09:07:33
Met stip op 1

Jean Michel Jarre live in China

Hij is THX gemasterd, en opgenomen met HD-Camera's. En dat is toch wel te zien ondanks dat het terug geschroeft is naar PAL. Het beeld is verbluffend scherp. Het geluid is ook super goed afgemixed, en in een surround opstelling een superbeleving.

Ik sluit me hier helemaal bij aan, heb hem net een uurtje in bezit en werkelijk subliem beeld en geluid, en dat op me HD ready Sony LCD :P
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Bionica

Oja, en ook de 3disc 4 hour DTS Special Edition van Dances with Wolves heeft een subliem beeld
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

daburnd

Arghhh verkeerd gelezen

R

Citaat van: Bionica op maart 13, 2006, 17:28:17
Oja, en ook de 3disc 4 hour DTS Special Edition van Dances with Wolves heeft een subliem beeld
Vond ik wel meevallen. Zitten wel mooie close-ups in, maar niet alles is even mooi.

myself

Citaat van: Bionica op maart 13, 2006, 17:28:17
ik heb hem al een tijdje staan maar moet hem nog steeds een keer kijken  :-\ kom er niet aan toe met al die stereotests die ik heb  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Bionica

Citaat van: Ruben op maart 13, 2006, 21:03:06
Vond ik wel meevallen. Zitten wel mooie close-ups in, maar niet alles is even mooi.

Dan ligt dat aan jou beeldweergever ;) heb hier echt subliem beeld

daburnd

Wat me opvalt is dat niemand het hier heeft over criterion dvd's. Qua laserdiscs moet ik zeggen dat deze echt een perfect plaatje hebben.

daxie

Kill Bill 1 vind ik zelf ook top qua beeld (geluid kan ik niet beoordelen op mijn niet-bestaande set)

RuudG

CiteerKill Bill 1 vind ik zelf ook top qua beeld
Aspecten als kleurtoon, kleursaturatie, schaduw detail en contrast zijn prima van deze DVD. Maar de overall ervaring wordt voor mij helemaal verziekt doordat de DVD erg gefilterd is voor HF detail (vooral horizontaal en wat minder verticaal) en stijf staat van de EE.

Kortom, een typische Miramax DVD. Gelukkig niet zo slecht als bv Pirates of the Caribean, maar toch fors tegenvallend.

reza

Chicken little. Een absolute aanrader, qua film is hij leuk om te kijken. Maar qua beeld ook.
De kleuren spatte bij mij van het scherm af ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bionica

Citaat van: RuudG op maart 25, 2006, 15:21:13
Aspecten als kleurtoon, kleursaturatie, schaduw detail en contrast zijn prima van deze DVD. Maar de overall ervaring wordt voor mij helemaal verziekt doordat de DVD erg gefilterd is voor HF detail (vooral horizontaal en wat minder verticaal) en stijf staat van de EE.

Kortom, een typische Miramax DVD. Gelukkig niet zo slecht als bv Pirates of the Caribean, maar toch fors tegenvallend.

bedoel je hier de beeldkwaliteit van?