High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Kjelt op mei 23, 2006, 12:54:06
Wat zijn hiermee de problemen?
Als de Snazio een vast IP adres heeft kun je deze toch als "friendly" of "trusted" in je firewall software aanmelden?

Snazio gebruikt standaard poort 8000 geloof ik. Die moet je dan dus wel open zetten in je firewall. Geen probleem hoor dat bedoel ik niet, maar als je niet weet wat je firewall allemaal blokt of doorlaat zou dit wel eens een reden kunnen zijn als iets niet werkt.
Op mijn werk laptop staat altijd sygate aan bv. Als ik dan een node wil pingen of telnetten werkt het niet en dat vergeet ik wel eens...

@leo : da's mooi  8)

Woziak

Nieuwe firmware:

http://www.snazzi.com/support/download/netcinema/update_01.htm
Remarks
Release Version : 13-44-060325-01-VNE-258-026
Release Date: 19th May, 2006
Remarks
1. 4MB code release.
2. DRM Issues solved.

Beetje weinig info maar ik ga hem maar eens proberen...  8)

spotmatic

Interessant, waar is de versie van 31 december 2005 gebleven die ik vorige week heb geïnstalleerd?  :o

Ik bedoel dus de versie met NTFS support en opgeloste BTB/WTW issue.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

riwi

Cool  8)  8)  8)  8)  O0

Als ik thuis ben ga ik die proberen. Hopelijk nu ook support voor mijn Seagate 2.5" USB schijfje.

spotmatic

Ik vertrouw het niet helemaal, daarvoor staat er iets te weinig info bij vermeld. Misschien is het zelfs een teruggang als ik deze post op mpcclub.com zie:

"oh my god, i installed this firmware and now my player locks up much more, and for drm issues solved, i still cant play drm protected dvds without connecting to the pc"

:'(
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Woziak

Nou ik heb hem geïnstalleerd en heb nog geen rare dingen gevonden.

Voorlopige conclusie:
- De speler lijkt wat vlotter te reageren op de afstandsbediening.
- Vastlopers heb ik niet kunnen vinden.
- ts, wmvhd, divx, xvid, dvd spelen allemaal prima.
- DVI positie, BTB, WTW en video levels nog niet gefixed

Na de update moet je wel CSS, REGIO en Firmware settings terugzetten...  :D

Robert

Woziak

Citaat van: Woziak op mei 23, 2006, 17:18:57
Nou ik heb hem geïnstalleerd en heb nog geen rare dingen gevonden.

Voorlopige conclusie:
- De speler lijkt wat vlotter te reageren op de afstandsbediening.
- Vastlopers heb ik niet kunnen vinden.
- ts, wmvhd, divx, xvid, dvd spelen allemaal prima.
- DVI positie, BTB, WTW en video levels nog niet gefixed

Na de update moet je wel CSS, REGIO en Firmware settings terugzetten...  :D

Aanvulling:
- Het lijkt erop dat de display-bug is gefixed

draaienkreng

Aanvulling:

Ook nieuwe firmware erop gezet :

Weinig verschil, dvi btw nog niet kunnen testen,maar volgens meeste Snazio mede gebruikers nog niet goed

Display licht ook met nieuwe firmware soms helemaal op.

Wmv hd drm dvd speelt voor ong 3 minuten om daarna te bevriezen.

Licence wordt wel opgehaald.

Wat wel veel beter is : het afspelen van op dvd+r gebrande ts files via Snazio ingebouwde drive.

Moest het kreng eerst wel 3 tot 4 keer opnieuw opstarten om van stutter af te komen.

Greetings :Coen.

space no final frontier

Raphie

En dan zeggen ze dat de KiSS problemen heeft  ;D ;D
JBL PRX Power!

Woziak

Citaat van: Woziak op mei 25, 2006, 15:53:42
Aanvulling:

Helaas is de display-bug ook bij mij nog steeds aanwezig...  :-\

JohnB

Hi All,
En vooral SPOTMATIC; ik ben één van die weinige Snaziokopers die 'm voor de analoge uitgang via de DVI-I (=> 15 pins Dsub) hebben gekozen, want ik heb een analoge CRT projector (met RGBHV BNC ingang). De OUTPUT van de Snazio staat op 1080i@60Hz, omdat ik die het best (één op één) bij het amerikaanse .TS materiaal vond passen, (alhoewel ik in afwachting van de Europese HDTV alvast het Snazio 1080i@50Hz gebruikt heb om de projector te convergeren op dat 50Hz signaal)
Vanaf het begin (oktober 2005) heb ik problemen met de helderheid/contrast van (het analoge deel van) de DVI-I uitgang; hele heldere scenes zijn goed; donkerder scenes zijn te donker.
Ik heb mijn steentje bijgedragen in de aanloop van de nieuwe FW die dat fenomeen (BTB/WTW) zou oplossen; maar concludeer uit de posts hier en op het MPC Forum dat het probleem nog gewoon bestaat.
Ik kijk dus wel interlaced naar de Snazio, áls ik kijk, want dat doe ik al maanden niet meer, in de hoop dat een nieuwe FW het beeld goed zal maken; voorlopig niet dus, helaas.
Trouwens de 1080i@60Hz output van de Philips 963SA geeft een perfect beeld!
Groeten,
John.

spotmatic

Jammer dat je je Snazio niet meer gebruikt. Ik vind het nog steeds een mooi apparaat. Voor wat betreft het BTB/WTW verhaal: Ik geloof dat er gisteren een nieuwe firmware ter beschikking is gesteld aan Beta testers. Lees ook http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8784. Hierin zou BTB/WTW opgelost zijn. Voor meer nieuws houd ik MPCCLUB.COM natuurlijk in de gaten.

riwi

Ik draai nog met de december firmware op 1280x720@60HZ DVI-D en heb volgens mij geen BTB probleem. In ieder geval kan ik met de testbeelden (DVD en wmv) bijna alle levels van zwart zien. Onderin heb ik vlakken 16, 14, 12, .. , 4, 2, 0 in het test beeld en ik kan onderscheid maken in alles boven de 4. Bovenin zie ik alles t/m 255 dus alle helderheids niveaus richting wit.

JohnB

Riwi,
Jij gebruikt het digitale signaal van de DVI-I, dus ergens anders wordt de D=>A Conversion gedaan; klaarblijkelijk bij jou erg goed. Ik gebruik het analoge signaal van de DVI-I; dus de Snazio heeft het voor mij al D=>A Converted; en klaarblijkelijk NIET goed; Ik denk ook dat daar de verwarring in het begin zat; de meeste Snazio gebruikers gebruiken de digitale uitgang en hebben er geen probleem mee; die paar die een analoge CRT projector hebben, worden wel met het probleem geconfronteerd.
Groeten,
John.

TheM@x

Klopt, Frank heeft tijdens een calibratie bij mij ook ondekt dat er wat level zwartwaardes missen.

Dus ook ik wacht op een firmware versie waar dat instelbaar is. De PMS 200 heeft die instellingen wel.

M@x

Starred

Citaat van: JohnB op mei 30, 2006, 12:46:12
Riwi,
Jij gebruikt het digitale signaal van de DVI-I, dus ergens anders wordt de D=>A Conversion gedaan; klaarblijkelijk bij jou erg goed. Ik gebruik het analoge signaal van de DVI-I; dus de Snazio heeft het voor mij al D=>A Converted; en klaarblijkelijk NIET goed; Ik denk ook dat daar de verwarring in het begin zat; de meeste Snazio gebruikers gebruiken de digitale uitgang en hebben er geen probleem mee; die paar die een analoge CRT projector hebben, worden wel met het probleem geconfronteerd.
Groeten,
John.

Je moet de december firmware hebben, daar kan je de brightness/contrast mee regelen. En wat bedoel je met D->A? Riwi heeft een digitale projector, dus er is geen sprake van DA omzetting

JohnB

Starred,
Ik gebruik de oudejaars FW van de Snazio; waar kan ik die contrast/helderheid instellingen dan vinden?

Ten aanzien van digitale projectoren: ik las recent dat wat een digitale projector wordt genoemd, niet altijd een digitale projector is, bv een LCD projector heeft misschien een digitale ingang maar het signaal zou door de electronica in de projector toch eerst naar een analoog signaal moeten worden omgezet vóórdat het naar de liquid cristals gaat (zoals de analoge YUV ingang van de projector er een analoog rgb signaal van maakt om naar de lc te sturen, of dacht jij dat het analoge YUV ingangsignaal in de projector gedigitaliseerd wordt voor dat het displayed wordt?, want dat zou de consequentie zijn als een digitale projector een digitale projector is) Ik weet niet meer waar ik dat las, maar bv DLP  zou een echte digitale projector zijn.
Ik hoor graag als het anders is.
Groeten,
John.

Starred

Je hebt gelijk, het is niet de december firmware, maar de 'beta firmware' van iets daarvoor. Die moet je hebben. Is waarschijnlijk wel op de site van Robert terug te vinden?

riwi

Ik gebruik ook die beta van Robert's site

Trouwens ik heb ook component aangesloten gehad en ook daar miste ik geen zwartwaarden (boven de 6) Ik vond allleen de scherpte op component om te huilen. Leek wel over een ghosting overheen lag.

JohnB

Riwi,
welke beta FW van Robert's site bedoel je.
Ik zie 3 FW's;
nr 1: van 14 oktober 2005 (20sep2005, want 050920) waarmee ik de Snazio gekocht heb.
nr 2: van 30 december 2005 (27dec2005, want 051227), waar ik de laatste 5 maanden op draai en
nr 3: van 19 mei 2006 (25 maart 2006!!!, want 060325), waarmee een heleboel mis zou zijn.
Ik hoor graag van je!
Groeten,
John.

riwi

nr. 2 heb ik.

Nr. 3 nog niet geprobeerd. Geen tijd gehad dit weekend.

Ik heb naturlijk wel een aparte geheugenstand/setting op mijn DLP moeten maken waarbij ik brightness/contrast etc. met de video essentials DVD heb afgesteld.

Kjelt

Citaat van: riwi op mei 30, 2006, 14:50:55
Ik vond allleen de scherpte op component om te huilen. Leek wel over een ghosting overheen lag.

Klinkt alsof de snazio intern geen aparte analoge video voedingsspanning ter beschikking heeft?

Tube-freak

Nog even snel 2 vraagjes.

1.  Weet iemand waarom mijn snazzi telkens de firmware updates niet ziet.  Hij zegt telkens dat er geen nieuwe firmware is terwijl hier op het forum staat dat er wel nieuwe is.

2.  Heeft iemand ervaring met de Snazzi Terra NAS?
    (Dat is een NAS met RAID5 mogelijkheden en ruimte voor 4 sata disken + nog 2 externe disken)
    Deze NAS kan dus tot maximaal 2 terrabyte data bevatten en de Snazzi SNC software draait er ook op
    zodat je dus niet je PC aan hoeft te hebben staan als .TS bestanden wil streamen.  Dat kan dus direct              vanaf de NAS. 

Vroeg me af of iemand er ervaring mee had want op zich leek het me wel een mooie oplossing. (Welliswaar wel duur ala 700 euro en dan moet je nog harde schijven kopen ook nog zit je zo aan 1100 pleurotjes).
Maar ja moet er wat voor over hebben he als je met bleeding edge technieken aan de slag gaat.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

spotmatic

Ik kan alleen punt 1 beantwoorden: het makkelijkste is als je bijv. Roberts Firmware pagina als bookmark in Internet Explorer opneemt. Vervolgens de Snazio even uit- en aanzetten. Vervolgens kun je via je Snazio naar dat adres browsen en de gewenste firmware selecteren. Een kind kan de was doen  ;)