High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Sappien

Added SnazziPVR application for TV Straming

Weet iemand al wat ze hier mee bedoelen?

reza

Hoi,

Wat ik nu steeds ervaar is dat HD gemaakte dvd,s totaal niet lopen op de Snazio ??? Dus HD materiaal gebrand op een dvd-schijfje ;)

Maar ook een ''normale'' dvd loopt niet altijd lekker soepel :-\ hebben meer mensen hier last van?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sappien

Normale dvd's lopen hier super. Alleen via het netwerk DVD rip's afspelen gaat nog niet helemaal super. Menu ondersteuning etc.

riwi

Citaat van: reza op april  7, 2006, 00:27:01
Wat ik nu steeds ervaar is dat HD gemaakte dvd,s totaal niet lopen op de Snazio ??? Dus HD materiaal gebrand op een dvd-schijfje ;)

Het loopwerk in de Snazio draait niet zo heel snel. Als de bitrate van de betreffende HD film 'hoog' is dan kan het loopwerk de data niet snel genoeg aanleveren. Dat merk je vooral als ie het begin van de film veel hapert (het begin van de film staat de data aan de binnenste deel van de DVD, dus wordt de data minder snel afgeleverd).

reza

Citaat van: riwi op april  7, 2006, 18:11:06
Het loopwerk in de Snazio draait niet zo heel snel. Als de bitrate van de betreffende HD film 'hoog' is dan kan het loopwerk de data niet snel genoeg aanleveren. Dat merk je vooral als ie het begin van de film veel hapert (het begin van de film staat de data aan de binnenste deel van de DVD, dus wordt de data minder snel afgeleverd).
Ja dat klopt!! Alleen blijft hij er dan, lijkt het wel gelijk maar helemaal in hangen!! Dus de rest van de DVD loopt ook k.t!
Maar wat ik zeg, ook normale DVD,s lopen niet altijd helemaal super. Vreemde zaak.

Roeland

Heren

Ik ben een blij man  ;D
Ten eerste dat ik niet gek ben. Ten tweede dat ik dus wel met pc's overweg kan  ;)
En ten derde dat de leveranciers van de Snazio me geholpen hebben en dat de snazio weer op 100mb communiceerd
Vooral dat laatste: PLUIM aan de betrokkenen.

Het was idd een moederbord (hardwarematig) probleem.

De hd streamd weer en ik ga vanavond lekker hd kijken  ;D

greetz

Roeland

reza

jantje112

Citaat van: Roeland op april 11, 2006, 18:25:53
De hd streamd weer en WE gaan vanavond lekker hd kijken  ;D

greetz

Roeland

Waarom laat je dit nou pas zo laat op de avond horen :)

moreno40

Citaat van: riwi op april  7, 2006, 18:11:06

hi
had ook dit probleem en constant met hdts streams met hoge birate
toen las ik op een anderre site dat iemand de drive er uit gehaald had
en er een nieuwe ingezet had,ik dacht is het proberen waar, had er toch
nog een liggen zogezegt zogedaan ;D
resultaat in een woord super nergens meer last van
alles loopt perfect en vloeiend  :P
al bij al een uurtje werk
grt moreno

draaienkreng

Beste ht forensen :

Is het iemand gelukt om via de Snazio drm beveiligde originele wmv hd dvd ,s af te spelen?

Ik heb geprobeerd om de volgende  geimporteerde microsoft wmv hd,s af te spelen:

Coral reef, amazon,speed,twister enz.............alles op 1080 p.

Ook andere geprobeerd : Gony,tombraider 1 en 2 , underworld en  nog vele ... andere, helaas iedere keer : cannot play back drm enzzzzzzzzzsaio(:-) files.

Uiteraard alles via wmc 2 .0 ,laat aub weten als je dit wel gelukt is en  hoe :

Greetings : Coen.

space no final frontier

riwi

drm beveiligde wmv files is mij nog niet gelukt.

@moreno ; Welke drive heb je er in gebouwd? Was het gewoon een standaard DVDrom drive, met ATA aansluiting? En zit er dan een standaard 5.25 voedings kabel in de Snazio zoals je die in PCs vindt?
Wel een interessant experiment  8)

moreno40

hi

aansluitingen zijn precies het zelfde als de pc
gewoon ata en 5.25.
ik had nog een nec dvd/rw liggen die heb ik gebruikt
grt

reza

Citaat van: moreno40 op april 16, 2006, 09:48:57
hi

gewoon ata en 5.25.
grt
;D Bijzonder leuk!!

reza

Ik heb nu al een aantal keer een TS bestand gedownd, en op de Lacie HD schijf gezet.
En als ik dan de film wil kijken, dan pakt hij hem niet.

Das echt wel minder had net Constatine 1080i :-\ Maar die pakt hij weer niet?
En ik had het van de week met First Contact ook al :-\

riwi

Ik heb eergisteren Constantine gekeken in 1080i. Geen problemen gehad met de Snazio  ???

Zet de losse partjes er eens op, speelt ie die wel? Welke 'plak' tool gebruik je ? hdtvtompeg2 werkt bij mij prima. Check je de losse .ts files wel eerst met quickpar ?

neptune

Hai,

Ik volg alle info rond de Snazio en andere Hi-def. media player met veel interesse, en de Snazio leek me echt een hele mooie oplossing, maar ik zit toch een beetje met wat haken en ogen van de Snazio, nl. de DVD-playback die matig schijnt te zijn.
Het afspelen van Hi-def. films is natuurlijk het belangrijkste argument om te kopen, maar ik ben ook toe aan een nieuwe DVD-speler en wil dus het liefst 2 vliegen in één klap slaan.
Wat ik ook niet begrijp is waarom de Snazio problemen heeft met afspelen van HD materiaal van een DVD-schijfje.
Dit zou toch vloeiend moeten kunnen met de bijgeleverde drive? Ik ben nl. HD-films aan het verzamelen maar zet ze vanwege de grote schijfruimte liever op een schijfje.
Als ik ze dan op een pc-drive afspeel spelen ze wel vloeiend af. Ik vind het 1x wisselen tijdens een film niet een groot probleem, handig toch zo'n plaspauze ;D?

gr.,

Hielco
zet hier iets neer

neptune

Citaat van: Robert op oktober  1, 2005, 17:42:37

LOOPWERK
Het loopwerk is een DVD-ROM van het merk EPO met het typenummer DP-306a.
Een degelijk loopwerk die niet de stilste maar ook niet luidruchtigste is. Met End Of Days (regio 2) was het begin stotterig met de introductie van het RCV logo. Daarnaast is de layer-change nog steeds merkbaar aanwezig.

DVD PLAYBACK
DVD playback is slechts van een gemiddelde kwaliteit, een speler als de Panasonic S97 doet dat een stuk beter. Met name de deinterlacing is niet van een geweldige kwaliteit. Upscaling is in eerste instantie niet mogelijk via DVI, maar via een firmware update of (–hack) schijnt dat toch mogelijk te zijn. Tot nu toe is mij dat echter nog niet gelukt. De verwachting is dat toekomstige firmware updates de kwaliteit van DVD playback behoorlijk zal doen verbeteren. Via intikken van een code is de speler trouwens eenvoudig regiovrij te maken.

NEGATIEF

- NTFS ondersteuning ontbreekt voor USB aangesloten apparaten

Is jou al bekend of de ondersteuning voor de volgende punten er al is:

-Upscaling van DVD materiaal via DVI
-Ondersteuning voor NTFS
zet hier iets neer

neptune

Citaat van: moreno40 op april 16, 2006, 09:48:57
hi

gewoon ata en 5.25.
grt
Ik ben benieuwd of je NEC drive beter presteert met hoge Bitrate HD-films, bijv. met Hyperlove versies
Heb je hier al ervaring mee?
Ik neem aan dat de NEC drive sneller is dan die die standaard in de Snazio zit?
zet hier iets neer

jurjen

Citaat van: hielco op april 19, 2006, 11:07:15
Is jou al bekend of de ondersteuning voor de volgende punten er al is:

-Upscaling van DVD materiaal via DVI
-Ondersteuning voor NTFS

Geen probleem, zie reply 22 van deze thread. Je moet op de afstandbediening dus wat ongedocumenteerde codes intikken om die features te activeren.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

neptune

Citaat van: jurjen op april 19, 2006, 12:27:17
Geen probleem, zie reply 22 van deze thread. Je moet op de afstandbediening dus wat ongedocumenteerde codes intikken om die features te activeren.
Volgens mij gaat dat alleen om DVD via DVI, ik lees bij die reply nog niets over ntfs
zet hier iets neer

riwi

Citaat van: hielco op april 19, 2006, 12:35:13
Volgens mij gaat dat alleen om DVD via DVI, ik lees bij die reply nog niets over ntfs

Dat werkt ook sinds de firmware update van december, zie enkele posts geleden en vele andere verspreid over het forum.

neptune

Citaat van: riwi op april 19, 2006, 13:38:39
Dat werkt ook sinds de firmware update van december, zie enkele posts geleden en vele andere verspreid over het forum.
Is de DVD-playback ook verbeterd door upscaling mogelijkheden via DVI?
zet hier iets neer

riwi

Citaat van: hielco op april 19, 2006, 13:41:54
Is de DVD-playback ook verbeterd door upscaling mogelijkheden via DVI?
Ik vind dat upscalen het beeld niet verbeterd tenzij je rechtstreeks naar de native resolutie van de projector scale't.
Maar ik speel geen DVD met de Snazio, dus kan ik je daar niets over vertellen.  :)

neptune

Citaat van: riwi op april 19, 2006, 21:33:50
Ik vind dat upscalen het beeld niet verbeterd tenzij je rechtstreeks naar de native resolutie van de projector scale't.
Maar ik speel geen DVD met de Snazio, dus kan ik je daar niets over vertellen.  :)

Oké ik zal me maar niet weer in het scale-verhaal begeven, het ging me puur om de dvd-playback, al dan niet met of zonder upscaling.
Om het toch even te proberen ;D ik bedoelde ook scaling naar mijn pj's native resolutie.
Ik ben druk bezig met die link die je hebt gegeven over het progressive scan verhaal, (die circa 30 pagina's) en het is heel interessant, maar het blijft toch moeilijk soms om dit helder onder woorden te brengen.
zet hier iets neer

riwi

In het kort : de upscalen van CSS protected materiaal werkt door eenmalig een code in te toetsen. Dit heeft geen invloed op afspeelbaarheid van DVD materiaal in het algemeen.
Ik heb echter nog geen problemen gehad met DVD materiaal (met de 2 schijven die ik heb afgespeeld) afgezien van het feit dat ik de geluidskwaliteit van de Snazio minder vind dan die van mijn gewone DVD speler, en ik het beeld door de upscaling naar 1280x720 van de Snazio er niet mooier uit vond zien.

Met de introductie van de december firmware kan de Snazio ook ntfs harddisken zien en gebruiken via z'n usb interface.