High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Criterionlover

Software update voor de Snazio:  :)

http://www.vonetech.com/support/netdvd/pc/sncpc1.6.zip  (via MPC club)

Fraaie interface, i -tunes implementatie  :) en werkt sneller lijkt het.  :)

Kortom de moeite waard !

T+A ; Sonos

Starred

Heb je een overzichtje van de added features en bugfixes?

Robert

Citaat van: Starred op maart 19, 2006, 19:11:19Heb je een overzichtje van de added features en bugfixes?

Release Notes:
- Improved MSP structure
- Show ID3 title rather than file name
- Updated myiHome SNC application UI to display 100x75 thumbnails
- Removed Divx3 conversion thread to improve performance
- Support iTunes 5
- Able to select iTunes Music Library XML path
- Added allow subfolders of photo album/music playlist to inherit playlist/slides
- Rhapsody UPnP AV server support
- Shuffle menu support
- Display m4v file as video in music channel
- Split iTunes into Music and Video
- New application UI for Preferences
- Native font type for application UI
- Implemented photo watch folder
- Allow assign photo slide show for music when sync with iTunes
- Shuffle menu support
- Menu key will always back to channel main page implemented
- Added allow subfolders of photo album/music playlist to inherit playlist/slides
- Solve photo slideshow memory leak issue
- Limit SNC port no. within range 1024-49151
- Added SnazziPVR application for TV Straming (Please send an email to [email protected] for more information)
- Update to Tomcat 5.5.9
- Updated theme
- Support MPEG4 for iTunes
- PC setting page implemented;
- Photo scaling based on native resolution;

Robert

Ik word nog wel steeds knettergek van het feit dat als mijn SnaZio vastloopt en ik genoodzaakt ben om de Power button te gebruiken om de SnaZio weer aan de praat te krijgen dat ik voor ongeveer 30 minuten geen netwerkverbinding met de SnaZio heb (bedraad via een Linksys WRT54G met statisch IP-adres).

Ik ben dan ook geneigd om de Jumper wire door te knippen zoals wordt uitgelegd in het volgende topic:

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7248

Zijn er hier ook mensen die dit probleem ervaren en de Jumper wire hebben doorgeknipt (of iets anders dat het probleem verhelpt) en lost het het probleem inderdaad ook op?
Aan de ene kant zou het mooi zijn als inderdaad werkt, maar aan de andere kant ben ik ook afhankelijk van de SnaZio als mijn enigste media player voor HD.

jaco

Ik heb blijkbaar een goede. Ik zet hem aan en heb dan altijd gelijk verbinding. Hij speelt ook de film af, alleen als men reclame geknipt heeft wil hij wel eens bevriezen. Dat ligt dan echter aan de MPEG stream, en niet zo zeer aan de Snazio volgens mij.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Robert

Dat is harstikke mooi, maar mij levert het niks op :P ;D
En het commercial edit probleem speelt geen rol meer als je een remux met VideoReDo hebt gedaan, dan speelt het gewoon goed af, alleen ALS er vastlopers zijn dan kan ik het ding wel door het raam gooien (niet vanwege het feit dat ie vastloopt, maar dat het weer lang duurt om de netwerkverbinding werkend te krijgen).

bmateijsen

Heeft iemand ook al een niet met een PC verbonden opslagmedium geprobeerd?? Van ongeveer 1 terrabyte.. ?? (of in die order van grootte??

Groet Bjorn

Starred

Citaat van: Robert op maart 20, 2006, 13:09:16
Dat is harstikke mooi, maar mij levert het niks op :P ;D
En het commercial edit probleem speelt geen rol meer als je een remux met VideoReDo hebt gedaan, dan speelt het gewoon goed af, alleen ALS er vastlopers zijn dan kan ik het ding wel door het raam gooien (niet vanwege het feit dat ie vastloopt, maar dat het weer lang duurt om de netwerkverbinding werkend te krijgen).

Ik heb soms wel eens hetzelfde, maar dan met een usb harddisk. Als ie vastloopt, dan herkent ie soms de harddisk niet meer na een reset  :-[

reza

Citaat van: Starred op maart 20, 2006, 14:33:30
Ik heb soms wel eens hetzelfde, maar dan met een usb harddisk. Als ie vastloopt, dan herkent ie soms de harddisk niet meer na een reset  :-[
En wat doe je daar dan aan?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Roeland

Vervolg van het netwerk probleem.
Vandaag een crosskabeltje gehaald en... helaas
Wat blijkt: De snazio netwerkkaart wil alleen op 10mb/full of halffull communiceren 100 mb accepteerd ie niet.
Iemand een idee?

greetz

Roeland

Starred

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jaco

Citaat van: Roeland op maart 20, 2006, 21:00:46
Vervolg van het netwerk probleem.
Vandaag een crosskabeltje gehaald en... helaas
Wat blijkt: De snazio netwerkkaart wil alleen op 10mb/full of halffull communiceren 100 mb accepteerd ie niet.
Iemand een idee?
10 Full is niet een echte norm. Er was 10 half, daarna 100/half en daarna 100/full. Enkel door dat de chips 10/half en 100/half/full ondersteund is de combinatie 10 full te maken.

Volgens de handshake moet een device welke 100 mbit ondersteund als de handshake niet lukt naar 100 half duplex te gaan. Het slimste zou dus zijn de netwerk switch (als je dat kunt) op 100 half te zetten.
Met een crosskabel zou je dat aan de PC NIC kant kunnen doen.

Heb je al gekeken of dat draadje in jouw unit zit ? Die zou ik maar doorlezen, lijkt toch voor een aantal mensen te helpen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Roeland

Citaat van: jaco op maart 20, 2006, 22:05:11
Volgens de handshake moet een device welke 100 mbit ondersteund als de handshake niet lukt naar 100 half duplex te gaan. Het slimste zou dus zijn de netwerk switch (als je dat kunt) op 100 half te zetten.
Met een crosskabel zou je dat aan de PC NIC kant kunnen doen.

Heb je al gekeken of dat draadje in jouw unit zit ? Die zou ik maar doorlezen, lijkt toch voor een aantal mensen te helpen.

Al op 100 half duplex gezet met een cross cable > pc > no connetion (softwarematig)
En idd heb het draadje al doorgeknipt  ;D

neptune

Citaat van: jaco op februari 20, 2006, 17:35:12
Dat is niet iets zeggen, dat is hem afzeiken  ;D ;D ;D

Maar hebt gelijk, er geaffanceerd is de I naar P omzetting niet.
We moeten nog even wachten vrees ik voordat de goedkope oplossingen (hardware matig) er zijn voor echte goede de-interlacing voor 1080i materiaal. De nieuwe scalers zijn allemaal > 3000 Euro.

Even uitzingen met bob dus.. (ik stop de output van de snazio in de Crystalio, maar die doet ook slechts bob en weave.)

kan een DVDO iScanĀ® HD+ dit niet? doet die alleen scaling en geen deinterlacing?

zet hier iets neer

riwi

Citaat van: hielco op maart 21, 2006, 11:53:06
kan een DVDO iScanĀ® HD+ dit niet? doet die alleen scaling en geen deinterlacing?

De Iscan HD+ doet ook alleen bob om 1080i te deinterlacen. Je moet altijd interlaced sources deinterlacen om ze op een progressive weergever weer te kunnen geven. Met een CRT zou dit inderdaad niet hoeven.

@roeland. Een andere netwerkkaart kan die wel met de Snazio kletsen op 100Mb full duplex? Zoals ik het lees zit het probleem in de hardware van de Snazio... Erg vervelend dus.

neptune

Citaat van: riwi op maart 21, 2006, 18:14:07
De Iscan HD+ doet ook alleen bob om 1080i te deinterlacen. Je moet altijd interlaced sources deinterlacen om ze op een progressive weergever weer te kunnen geven. Met een CRT zou dit inderdaad niet hoeven.

@roeland. Een andere netwerkkaart kan die wel met de Snazio kletsen op 100Mb full duplex? Zoals ik het lees zit het probleem in de hardware van de Snazio... Erg vervelend dus.

/newbie mode on

Wat houdt dat precies in eigenlijk , dat Bobben? Ik ben ook weleens de bob, maar das toch anders ;D

/newbie mode off
zet hier iets neer

riwi

Bij 1080i (eigenlijk alle interlaced formaten) komen eerst alle oneven horizontale lijnen van een beeld en vervolgens alle even lijnen. Bij een weave worden de 2 velden gewoon in elkaar geschoven (ondanks dat deze 20ms verschoven in tijd zijn opgenomen) Hierdoor heb je kam effecten bij bewegingen in beeld. Bij een bob (knip) worden gewoon alle even lijnen weggelaten en de oneven lijnen verdubbeld. Feitelijke vertikale resolutie is dan dus 540 geworden. Bij "motion adaptive per pixel" deinterlacing word er afhankelijk van de beeldinhoud gewerkt maar dit kost veel processing capaciteit. De Sil chip in de Iscan en de veel gebruikte Faroudja chip doen dit goed voor 480i en 576i maar voor 1080i heb je nog zwaardere hardware nodig.

Er is een heel bekende link met uitstekende uitleg hierover maar die kan ik zo snel niet vinden hier.

Toch gevonden : http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html
Dit is zware kost maar zeer de moeite waard!

Starred

CiteerBij een weave worden de 2 velden gewoon in elkaar geschoven (ondanks dat deze 20ms verschoven in tijd zijn opgenomen) Hierdoor heb je kam effecten bij bewegingen in beeld.

Is dat altijd zo? Zijn de fields altijd een aantal ms van elkaar verschoven? Ik dacht je je bij film an sich perfect kan weaven?

riwi

Goed gevlagd filmmateriaal heeft inderdaad perfect te deinterlacen fields die zo ge'weaved' kunnen worden. Maaarrrrr.. ;) DVD's bevatten geen goed gevlagged /onverknipt interlaced materiaal. Ik weet niet in hoeverre 1080i materiaal wel goede gevlagd is.

RuudG

CiteerGoed gevlagd filmmateriaal heeft inderdaad perfect te deinterlacen fields die zo ge'weaved' kunnen worden.
Niet helemaal. Eerst zal voor de pulldown gecorrigeerd moeten worden, anders blijf je combing houden.

CiteerDVD's bevatten geen goed gevlagged... materiaal
Nou, het wil wel eens voorkomen dat dit gebeurd, maar meestal is het wel goed gevlagd.

CiteerIk weet niet in hoeverre 1080i materiaal wel goede gevlagd is.
Aardig wat, maar toch nog veel te veel materiaal dat geen vlaggen dan wel foute vlaggen heeft.

jaco

Citaat van: Roeland op maart 20, 2006, 21:00:46
Toch raar, hoe kun je dan .TS files streamen die meer dan 10 mbit zijn.
Dan is het geen wonder dat het niet goed loopt bij jou..

Roeland

Citaat van: jaco op maart 23, 2006, 10:57:33
Toch raar, hoe kun je dan .TS files streamen die meer dan 10 mbit zijn.
Dan is het geen wonder dat het niet goed loopt bij jou..

Idd netwerk is useless nu  :-\
Nog steeds geen oplossing gevonden
Gebruik nu een externe harde schijf via usb, maar is als noodoplossing.
Heb al wel mailtjes verstuurd naar de dealer en die zal weer contact met me opnemen.
Gelukkig ben ik niet ongeduldig  ;D

Misschien is er nog iemand die in omgeving Zwolle ook een snazio heeft, zodat ik het bij diegene kan testen met zijn instellingen?

neptune

Citaat van: riwi op maart 22, 2006, 16:57:04
Bij 1080i (eigenlijk alle interlaced formaten) komen eerst alle oneven horizontale lijnen van een beeld en vervolgens alle even lijnen. Bij een weave worden de 2 velden gewoon in elkaar geschoven (ondanks dat deze 20ms verschoven in tijd zijn opgenomen) Hierdoor heb je kam effecten bij bewegingen in beeld. Bij een bob (knip) worden gewoon alle even lijnen weggelaten en de oneven lijnen verdubbeld. Feitelijke vertikale resolutie is dan dus 540 geworden. Bij "motion adaptive per pixel" deinterlacing word er afhankelijk van de beeldinhoud gewerkt maar dit kost veel processing capaciteit. De Sil chip in de Iscan en de veel gebruikte Faroudja chip doen dit goed voor 480i en 576i maar voor 1080i heb je nog zwaardere hardware nodig.

Er is een heel bekende link met uitstekende uitleg hierover maar die kan ik zo snel niet vinden hier.

Toch gevonden : http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html
Dit is zware kost maar zeer de moeite waard!

Ik ga het grondig doorlezen , bedankt  :)
zet hier iets neer

Kjelt

Citaat van: riwi op maart 22, 2006, 17:20:49
Maaarrrrr.. ;) DVD's bevatten geen goed gevlagged /onverknipt interlaced materiaal.

Gelukkig staan op de meeste nieuwe DVD's (laatste 3 jaar) de film WEL progressive geencodeerd en goed gevlagged. Dat verklaart ook de relatief goede kwaliteit van de dvd.

bron: maker van dvd2one die dagelijks de MPEG stromen op de dvd analyseert voor zijn werk.

Uitzonderingen zijn soms de menu's waar het wel interlaced op staat, documentaires oftewel tv materiaal en de zogenaamde Hong Kong DVD's waar de hele film interlaced op staat met 8Mb/s om het er nog een beetje goed uit te laten zien. Ga je deze HK dvd's transcoden naar een iets lagere bitsnelheid (5Mb/s) dan hou je bagger over (goede test om te kijken of je dvd interlaced of progressive materiaal bevat).