High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

mvdzwaan

Dit wordt als een van de onderscheidende features van de concurrent genoemd, de z500 van zensonic die komende maand uitkomt...

Overigens gebruikt die z500 dezelfde chipset, dus is h264 support waarschijnlijk ook niet aanwezig...

Meer info www.z500series.com

revo

Mooie review is het geworden!

Zaterdag nog wat mensen over de vloer met een demo van HD via snazio op een gecalibreerde H57, die waren zeer onder de indruk.

Insectia of Bikini destinations is echt te  >:D

Leuk om te zien dat 1080i op een H57 dan toch nog zoveel beter is als DVD.

Eerdaags een H79 in demo, dan moet het nog indrukwekkender zijn.

Qua deinterlacing, en bobbing, ik geloof dat je voor motion adaptive deinterlacing op 1080i gewoon niet klaar bent onder de 1000 euro. En je moet echt van goede huize komen en groot projecteren wil je op kijkafstand gaan mekkeren over de staircasing die je denkt te zien :)

Nee echt op de HD display is dat echt gewoon niet te ontdekken nu, maar wellicht ga je het verschil pas weer zien als het beschikbaar is. Maar daarvoor heb je 1080i M(otion)A(daptive) nodig (in/en) een 1080p display, even wachten, nog even wachten...
Living Cinema

revo

Citaat van: mvdzwaan op oktober  3, 2005, 10:03:38
Dit wordt als een van de onderscheidende features van de concurrent genoemd, de z500 van zensonic die komende maand uitkomt...
Overigens gebruikt die z500 dezelfde chipset, dus is h264 support waarschijnlijk ook niet aanwezig...
Meer info www.z500series.com
Als iemand er 500 wil afnemen dat komt hij beschikbaar ja in europa.. good luck.. ik geloof dat ze in australie niet weten dat europa importheffingen heeft...

Eigen firmware ipv syabas, dat zou een voordeel kunnen zijn.
Living Cinema

Starred

Ik krijg nogal wat PM waar je hem kunt kopen. Hij is hier verkrijgbaar:  Snazio SZ 1350

jowi

Als ik op deze speler over zou gaan, zou ik dus never nooit niet direct TS van DVD afspelen, omdat dat gewoon te veel werk is, voor 1 film moet je dan 3 of 4, in sommige gevallen (LOTR Hyperlove!) 7x van DVD wisselen... dus ik zal hem 100% als netwerk speler gaan gebruiken. Betekent dit dat ik dan de Net Cinema HD moet hebben?

En verder, hoe ziet de user interface van de Snazio ( wel een enorme speelgoed naam trouwens maar ja ) eruit als ik dus films afspeel van mijn Windows PC's? Hoe 'zie' ik mijn selectie aan films en hoe selecteer ik een film?

Kan ik van gewone share's gebruik maken of moet er op de PC's speciale Snazio software draaien?

Starred

LOTR Hypercool wordt een topper ja  8)
Als je dvd niet gebruikt kan je inderdaad de dvd-loze Net Cinema HD nemen. Je ziet inderdaad de films op je scherm die in de door jou opgegeven video directory staat (je moet op je pc een stukje software installeren)

jowi

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 10:44:44
LOTR Hypercool wordt een topper ja  8)
Yep! Maar hoe gaat de snazio om met 50hz materiaal?

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 10:44:44
Als je dvd niet gebruikt kan je inderdaad de dvd-loze Net Cinema HD nemen. Je ziet inderdaad de films op je scherm die in de door jou opgegeven video directory staat (je moet op je pc een stukje software installeren)
Geen normaal verstandig mens zal voor .ts de dvd speler gaan gebruiken... als je dat wel doet, wil ik nooit meer horen dat "een htpc zoveel gedoe" is ;D

Anyway, kunnen jullie daar eens wat screenshots van maken van die software en GUI op de speler, en hoe 'goed' en stabiel is die software? Begrijp wel goed dat als er iets in die software niet goed is, hele volkstammen weer lopen te roepen dat dat klotewindows weer es wat fout doet...  ::)

Maar wat je dus eigenlijk krijgt is dat je gewoon naast de snazio een (ht)pc nodig blijft hebben... ik trek nu even heel snel de parallel met een MCE machine en een losse settop MCE extender (=player). Iets wat ik zelf dus niet zou doen, simpelweg omdat mijn htpc niet echt opvalt, en erg stil is....

Bovenstaande even afgezien van de beeldkwaliteit en deinterlacing van de snazio; dat wil ik eerst zelf zien voor ik het kan vergelijken met mijn mce/nvidia combinatie.

Starred

Citaat van: jowi op oktober  3, 2005, 10:55:55
Geen normaal verstandig mens zal voor .ts de dvd speler gaan gebruiken... als je dat wel doet, wil ik nooit meer horen dat "een htpc zoveel gedoe" is ;D

DVD is wel handig om de kwaliteit van een .ts bestand even te testen. Ik kan me voorstellen dat men een htpc 'zon gedoe'  vindt omdat je hem inelkaar moet zetten, configureren en in je kamer kwijt moet kunnen etc.

Robert

Citaat van: papaleo op oktober  2, 2005, 23:44:28Dan nog even een vraag over de Login Page,hebben jullie deze zelf zo gecreerd of is dit de standaard Login Page want als ik mijn Login Page oproept dan zie ik er maar twee;
1: NO DISC en 2: SNAZZIZONE in het menuscherm staan en zie er bij jullie 6...?

Het is gewoon een voorbeeld van een Login Page.
Als je Snazzi Net Cinema op de desbetreffende computer(s) hebt draaien dan wordt die automatisch opgenomen in het lijstje op de Login page. Hij neemt de computernaam in Windows over.

CiteerAls ik wat tijd over hebt ga ik er meer mee spelen, en als ik wat raad nodig mocht hebben zou ik dan bij jullie kunnen aankloppen...

Tuurlijk, geen probleem.

MvrGr.
Robert

Robert

Citaat van: Bjorn op oktober  3, 2005, 09:52:53Wat wma aangaat, kreeg je ook geen surround geluid als je de speler met de 5.1 analoge uitgangen aansloot? Op de pc kun je, officieel, wma ook alleen maar via de analoge uitgangen afspelen. Via de digitale uitgang krijg je enkel een pcm stereo signaal.

Ik heb jammer genoeg alleen maar kunnen spelen via digitaal, omdat ik geen 6 kabels heb voor 5.1 analoog.

MvrGr.
Robert

Robert

Citaat van: borkaenjo@work op oktober  3, 2005, 09:57:21Weet je toevallig ook of ie overweg kan met mkv files?

En dat zijn? ;D
Waar wordt het voor gebruikt?

MvrGr.
Robert

jowi

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 11:01:27
DVD is wel handig om de kwaliteit van een .ts bestand even te testen. Ik kan me voorstellen dat men een htpc 'zon gedoe'  vindt omdat je hem inelkaar moet zetten, configureren en in je kamer kwijt moet kunnen etc.
Ja ok maar nu moet je voor je TS library een net zo vet systeem in elkaar touwen op je zolder... da's niet echt minder gedoe. Maar ik kan me er iets bij voorstellen.

Starred

Citaat van: jowi op oktober  3, 2005, 11:05:56
Ja ok maar nu moet je voor je TS library een net zo vet systeem in elkaar touwen op je zolder... da's niet echt minder gedoe. Maar ik kan me er iets bij voorstellen.

Er zijn tegenwoordig weinig mensen meer die geen pc hebben  ;)

Robert

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 10:13:36Ik krijg nogal wat PM waar je hem kunt kopen. Hij is hier verkrijgbaar:  Snazio SZ 1350

Hij is ook te krijgen bij Inside Technology.

MvrGr.
Robert

jowi

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 11:07:47
Precies dat is dus GEEN argument tegen een htpc ;D

Robert

Citaat van: jowi op oktober  3, 2005, 10:36:42Als ik op deze speler over zou gaan, zou ik dus never nooit niet direct TS van DVD afspelen, omdat dat gewoon te veel werk is, voor 1 film moet je dan 3 of 4, in sommige gevallen (LOTR Hyperlove!) 7x van DVD wisselen... dus ik zal hem 100% als netwerk speler gaan gebruiken. Betekent dit dat ik dan de Net Cinema HD moet hebben?

Als je niet van plan bent om dvd's (Gewone DVD's of DVD's met MPEG-2 TS HD content) af te spelen dan kun je de SnaZio Net Cinema HD nemen. Dat is de variant zonder DVD.
Deze is te krijgen bij Inside Technology, zie 1 van mijn eerdere posts.

CiteerEn verder, hoe ziet de user interface van de Snazio ( wel een enorme speelgoed naam trouwens maar ja ) eruit als ik dus films afspeel van mijn Windows PC's? Hoe 'zie' ik mijn selectie aan films en hoe selecteer ik een film?

Kan ik van gewone share's gebruik maken of moet er op de PC's speciale Snazio software draaien?

Ik zal vanavond een paar screenshots online zetten onder de video/muziek/foto selectie interface. Selecteren doe je met pijltjestoetsen op de afstandsbediening en Enter ;)

Je moet Snazzi Net Cinema geinstalleerd hebben, in dit programma geef je op in welke mappen (eventueel met andere mappen als alias) hij moet "kijken".

MvrGr.
Robert

Starred

Citaat van: jowi op oktober  3, 2005, 11:08:55
Precies dat is dus GEEN argument tegen een htpc ;D

Ik ben ook helemaal geen tegenstander van HTPC, zoiets kan ideaal zijn.

Maar de Snazio moet je gewoon zien als out of the box, plug&play etc oplossing voor het kijken naar oa high def materiaal. Op dit moment heb je voor het optimaal afkijken van .TS nog iets van een fileserver nodig, maar daar heb je geen cpu met 3+Ghz  en een snelle vidcard voor nodig alsmede goede afspeelsoftware met dito instellingen. Goedkooop/oud bakkie volstaat prima daarvoor. Zodra de Snazio nfts ondersteunt volstaat een losse harddisk

jowi

Ja precies, dat maakt het wel erg leuk en handig allemaal. Helemaal mee eens hoor. Als ik al geen htpc zou hebben zou ik denk ik voor dit ding gaan. Maar nu niet meer. Een losse netwerk player voegt in mijn geval niets toe aan wat ik nu al kan.

Starred

Citaat van: jowi op oktober  3, 2005, 11:20:29
Ja precies, dat maakt het wel erg leuk en handig allemaal. Helemaal mee eens hoor. Als ik al geen htpc zou hebben zou ik denk ik voor dit ding gaan. Maar nu niet meer. Een losse netwerk player voegt in mijn geval niets toe aan wat ik nu al kan.

Yep, jij hebt al een perfecte oplossing  8)

revo

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 11:07:47
Het is eenvoudiger om een fileserver neer te zetten als een HTPC voor HD playback, dat weet ik nu wel.

<noob mode>
Wat is is lord of the rings hypercool versie?
</noob mode>
Living Cinema

jowi

Citaat van: revo op oktober  3, 2005, 11:23:42
Het is eenvoudiger om een fileserver neer te zetten als een HTPC voor HD playback, dat weet ik nu wel.
Een HTPC voor HD playback in 2 eenvoudige stappen:

1. Installeer XP Media Center Edition
2. Installeer NVidia Purevideo decoder

Klaar ;D

En nu hou ik op over MCE want dit is een Snazio topic ;)

Maar ik blijf het op de voet volgen hoor dit want het is sowiso een erg interessante ontwikkeling. Kan me voorstellen dat een volgende generatie van deze machines geen dvd speler heeft maar een bluray of HD-DVD... en dán ga ik dus wel over...

Starred

Citaat van: revo op oktober  3, 2005, 11:23:42
<noob mode>
Wat is is lord of the rings hypercool versie?
</noob mode>

De mooiste HD versie van ROTK tot nu toe. Is net vers van de pers

riwi

Wat voor software moet er op de fileserver komen?
Mijn fileserver draait namelijk linux met evt. samba. Als ik daar weer aparte windowssoftware voor nodig heb dan kan dat dus niet. Of moet ik de samba share eerst mounten onder een driverletter op mijn windows machine, maar dan moet ik beide machines draaiend hebben? En dan kan ik weer net zogoed rechtstreeks met de PC afspelen..

Verkoopt Revo ze ook? Of is Revo = livingcinema?

jowi

Aan de specs te zien zit er een linux versie van de server software bij,

Robert

Citaat van: riwi op oktober  3, 2005, 11:41:41Wat voor software moet er op de fileserver komen?
Mijn fileserver draait namelijk linux met evt. samba. Als ik daar weer aparte windowssoftware voor nodig heb dan kan dat dus niet. Of moet ik de samba share eerst mounten onder een driverletter op mijn windows machine, maar dan moet ik beide machines draaiend hebben? En dan kan ik weer net zogoed rechtstreeks met de PC afspelen..

Snazzi Net Cinema for Linux.
Je moet wel contact opnemen met support omdat deze niet meegeleverd wordt op cd.

MvrGr.
Robert